צפייה בגרסה מלאה : פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
אחרי שנגמר פרויקט הסיקס שלי ואחרי כמה טיולים מוצלחים אח שלי החליט שגם הוא מצטרף לתחביב.
הכוונה להתחיל ברגל ימין עם סיקס משופץ מהיסוד. מכאנית וחיצונית. נמצא האקזמפלר, סיקס קצר טסט אחרון נגמר ב2001. משם התחילו לשפץ אותו לפני 8 שנים והפסיקו. המצב כיום הוא ריקבון מתקדם. הדפנות נראות טוב אבל כמיטב מסורת פחחי הרכב הורכבו דפנות כפולות והריקבון מבעבע מלמטה.
המנוע אמור להיות משופץ. הגיר היה מלא מיים תוצאה של שנים בגשם. מערכת החשמל רקובה ומבולגנת. אין דש בורד. בקיצור הכל צריך התיחסות..
התוכנית היא לבנות את הבודי מחדש. רצפה ודפנות חדשים.
לאחר מכן לפרק את הג'יפ עד לשילדה ערומה ולהתחיל לבנות מחדש עם חלקים חדשים/ משופצים.
התקציב לשיפוץ הוא 25k. מעבר למחיר הקנייה. בהנחה שהמנוע תקין וללא ברזנט ושיפורים.
נראה לאן זה ילך. כלים וידע יש. רוב החלקים והפחים ניקנו כבר.
הקצב הוא בין יום ליומיים עבודה בשבוע. נקווה ששנה תספיק.
קצת תמונות..https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171218/2d421f8adc39f438f4327a5a106ffbfc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171218/75e0dd2443e9eefbe8f4fa95d2a76321.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171218/560c1cda39bd14f4cf4ddf15d195a70b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171218/9ffd425609b115eae7eaeafde13c04e8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171218/b4bfdbdb6834c2fc63bfeaa1556224b1.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
אתה רציני!
עוקב
Sent from my iPhone using Tapatalk
six 4 life
18-12-17, 22:25
נראה בסיס מגניבבב... עושה חמים בלב.
בהצלחה!
איזה כיף!
להנות ממחלות של אחרים.
תענוג!
אני עוקב
יונימוג אדום
19-12-17, 05:54
כיף לך .
אני בדיוק כעת לפני סיום השיפוץ של הסיקס שלי ( 1990 קצר ) , לדעתי בשבועיים הקרובים יעבור טסט .
אצלי לקח השיפוץ - חצי שנה - בניית הבודי מחדש ( על שיפוד ) , ולאחר מכן שנה של פירוק ובנייה מחדש .
אם תזדקק לחלפים - יש לי על המדף שני סיקסים מפורקים .
את השיפוץ תיעדתי באתר המתאים ביותר למטרה - C.J.CLUB .
אני כבר מתכנן את השיפוץ הבא ( מה לעשות - זה חיידק שמגרד כל הזמן ) - טנדר דודג' פארגו שנת 1953 .
בהצלחה - אילן
הבודי מתקדם מהר מהמצופה. בונים הכל מחדש. כל הריצפה הוחלפה עכשיו מחליפים את הדפנות. הפח הכפול הישן והרקוב מוחלף בפח נקי וחדש. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171227/db479f47839f064427b4f8c277fe22c1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171227/208fe81fa74f2d3371e2e0e36afa93da.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171227/484bae239dbae078597287f77f55c765.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
boaz avrahami
27-12-17, 21:32
בקצב הזה אני מציע שתקחו קבלנות גם את הבודי של נמרוד אחרת הנכדים שלו לא יזכו לסיקס לעולם
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
יופי של קצב!
לגבי הדפנות, אתה משחזר גם את הקנט? אם כן, אתה מזמין את הפח מכופף או בונה לבד? אותה שאלה לבתי הגלגלים. איזה עובי פח?
יופי של קצב!
לגבי הדפנות, אתה משחזר גם את הקנט? אם כן, אתה מזמין את הפח מכופף או בונה לבד? אותה שאלה לבתי הגלגלים. איזה עובי פח?תודה.
הקנט הישראלי פשוט מאוד.. בסך הכל מדרגה.
חתכנו את כל הדופן, כולל הקנט ובית הגלגל. זה מפשט מאוד את עבודת החיתוך.
החלק העליון של הקנט החדש הוא פרופיל 40/20 עובי 2 ממ מגולוון, אחרי שהוא מוקם על הבודי הצמדנו אליו פח 2ממ מכופף ב90 מעלות. הכיפוף הזה הוא החלק האופקי של הקנט. גם בחלק התחתון של הדופן יש כיפוף 90.
כך בעצם נחסכה רוב עבודת ההתאמה של הדופן ומינימום ריתוכים על הדופן כדי להקטין את הסיכון לעיוותים מהריתוך..
בית הגלגל גם הוא מפח 2 ממ שכופף בצורת ח' עם קנטים של 5 ממ.
הריצפה כולה מפח 3 ממ מרוג. זה הוסיף בערך 15 קילו לריצפה. מחיר של שקט נפשי.
בסוף מה שישאר מהבודי המקורי זה רק קיר האש! ובאופן מפתיע זה יחסוך עבודה בגלל שלא צריך לנקות חלודות זפת וצבע ישן וגם אם נצליח לעשות את זה טוב לא יהיה כמעט צורך בבונדו. רק באזורי החיבורים..
עלות הברזל היא קצת יותר מ1000 ש"ח להכל.. כולל הריצפה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
איך אתם מרתכים ?
יש לכם רתכת מיג ?
איך אתם מרתכים ?
יש לכם רתכת מיג ?נכון.. co2 עם חוט 0.8 סטנדרטי.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
יפה מאוד אני רואה שיש בפורום הזה הרבה אנשים עם ידיים טובות.
מציע לכם לאחר הצבע יסוד לפני צבע עליון לאטום את כל הרווחים בין הפחים בבוסטיק (בשפת הפחחים) ורק לאחר מיכן לצבוע עליון כדי למנוע חדירת לחות והיווצרות חלודה. אצלי למרות שכל הבודי בניתי מנירוסטה ("אין כלום ולא יהיה כלום" חלודה) גם עשיתי זאת ,מריחה יפה נאה יפה בתוצאה הסופית. אפשר לראות כאן http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/107124-CJ-%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7% AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C
וגם כאן http://www.cjclub.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=10863
תיקון קל
נימרוד משפץ CJ7
והוא יהיה אחד היפים.
רק שיזוז כבר.
יוס
חבר'ה בלי לחץ...
היה פעם עורך דין שהבטיח לי בקבוק וויסקי אם הפרויקט של סרטינה יגיע רק לשלב של שלדה. לפני 7 שנים ברלי כתב את הפיצ'ר הזה. (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2243) עד היום לא קיבלתי וויסקי ולא נעליים.
מבטיח לכם, שברלי יזכה לכתוב פיצ'ר גם על הסבן שלי. יקח כמה זמן שיקח. ואולי זה רעיון כבר עכשיו: פיצ'ר סיקסים בנויים בעבודת יד? מה דעתכם? הוא לא יסרב.
(http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2243)
מוני אורבך
18-02-18, 12:43
נמרוד מחזק את ידך..
אין טעם למהר, כי ברגע שגומרים מחפשים פרויקט חדש.
לכן עדיף למשוך ולמשוך, מי רודף אחריך?!
אגב מה היה בסופו של רכב הסרטינה?
הוא עוד קיים במצב נסיעה, איך שהוא הוא נעלם (לי לפחות)
אולי הוא יהיה פרויקט לפנסיה שלך (במידה שעד אז תסיים עם הסבן)
קיים, נוסע, ומתחרה בתחרויות הראלי רייד שיש פעמיים-שלוש בשנה.
מבטיח לכם, שברלי יזכה לכתוב פיצ'ר גם על הסבן שלי. יקח כמה זמן שיקח. ואולי זה רעיון כבר עכשיו: פיצ'ר סיקסים בנויים בעבודת יד? מה דעתכם? הוא לא יסרב.
(http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2243)
אני מחכה לזה.
מה שנקרא ''הנושא קרוב ללבי''. כי גם אני נורא רוצה לעשות מהסופה שלי פרוייקט כשהיא תגיע לאספנות.
אם כי אני חושש שלא אספיק. למה?... שמע סיפור.
השתחררתי מהצבא ב-1987.
עבדתי שנה בשליחויות ואח''כ הלכתי ללמוד.
למדה איתי איזה בחורה ממוצא צרפתי שטענה שהיא יודעת לקרוא בכף יד ואם אני רוצה היא תקרא לי.
אותי זה רק הצחיק אז, אבל זרמתי.
קראה. עשתה פרצוף רציני והתחיל לומר לי כל מיני דברים עלי ועל העתיד שלי.
מתי אתחתן ומתי אתגרש. כמה ילדים יהיו לי ובאיזה סדר יבואו. והשוס - שאחטוף פתאום מחלה קשה ואמות לאחר זמן קצר בגיל 57.
ואני כמובן זלזלתי ולא התייחסתי וכן עשיתי מזה צחוקים, כמצופה מאהבל בן 22.
מאז עברו 30 שנה. אין ולא היה לי שום קשר איתה מאז וכנראה שהייתי שוכח ממנה - אבל הזמן עף והחיים התנהלו ודברים התחילו לקרות בדיוק כמו שהיא אמרה שיקרו - ועד כה המכשפה הזאת לא פספסה בכלום!... הכל קרה בדיוק נמרץ!...
וזה מתחיל קצת להפחיד. לא שאני מאמין בכשפים ובידעונים ובקוראות בכף היד ובקפה ובשוקו, ובטח לא שזה אשכרה יקרה ואני אתעורר בוקר אחד ולחרדתי אגלה שבעצם אני מת כמו שהיא אמרה... אבל גם לדברים האחרים שהיא אמרה לא האמנתי והם כן קרו. אז...
אני עכשיו בן 51 וחצי. הסופה שלי תגיע לאספנות רק ב-1.1.2025. עוד 7 שנים.
אם להאמין לביאטריס ההיא נשארו לי חמש וחצי שנים ברוטו.
לתחושתי אם מישהו יעשה מהסופה פרוייקט זה יהיה עידו. לא אני.
אז אם אתה רוצה ממני את הכתבה נשארו לך פחות מחמש וחצי שנים לסיים את הפרוייקט שלך. זה נשמע המון זמן אבל זה קצת מבאס אותי כי אני חושש בקצב שלך זה אולי לא יספיק.... אז יאללה כבר.
לתחושתי אם מישהו יעשה מהסופה פרוייקט זה יהיה עידו. לא אני.
שיסיים קודם את פרויקט הסופה המיניאטורית :p
כן..
הקצב ירד עקב מעברי דירות ואילוצי עבודה. עכשיו נכנסים שוב לעניינים.
הבודי הושלם ומוכן לצבע.
השילדה פורקה לגורמים מצבה טוב. יתוקנו כמה ריג'קטים קטנים ותתחיל מלאכת ההרכבה.
מצרף כמה תמונות.
אזהרה.. תמונת הסרן הקידמי לא מומלצת לבעלי לב חלש ולילדים תחת גיל 18.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180614/491267a7c30d486a36d72c7a798c703f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180614/476f06926b5b981b858a8c76c13b72cb.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180614/0c2ce537864c2ef5f2ffa3dfbaa97f0a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180614/6ea0079966480fb0249ff67a6cac912f.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
העבודה על הבודי נראית טובב, שאפו.
הסרן, אבוי, אכן לא מומלץ לצפייה....
המשך שיפוץ נעים.
גוליית
בשיפוץ שלך, אולי גם כאן ( לא פירטת) הגבת את הבודי המקורי למה שנקרא בודי אמריקאי. מה ההבדל בגובה/ מה התוספת בין בודי ישראלי לאמריקאי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
עשיתי את זה רק בשיפוץ של הג'יפ שלי. בפרויקט הנוכחי הוחלט להישאר עם בודי ישראלי. ההבדל למיטב זיכרוני הוא 10 ס"מ. הקאנט נראה אחרת. אלכסוני ולא ישר. ופתח הדלת רחב יותר בבודי האמריקאי.
כיום אני חושב שההשקעה במעבר לצורה של בודי אמריקאי הייתה מיותרת. היתרון האמיתי היחיד הוא פתח הדלת הרחב יותר.
מעבר לזה יש יתרון לבודי אמריקאי בכך שניתן להרכיב עליו ברזנט בסטופ של סקרמבלר אמריקאי ללא התאמות. מפאת עלויות ואיכות טובה של ברזנטים שניתן לתפור בארץ. אני נוסע עם ברזנט ישראלי. כך שאין לזה משמעות בשבילי.
מעבר לזה זה עיניין של טעם וריח.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
סוגייה מענינת.
אם אני שם בצד את שיקולי התאמת אביזרים לאמריקאי והעדפות מראה. האם יש כאן שיקולים פרקטיים נוספים? לדוגמא, קנט גבוה יותר מאפשר העמסה נוחה יותר של ציוד מאחורה (אמבטיה גבוהה יותר מכילה יותר מבלי הצורך לאבטח. כן\לא?) או אולי מהכיוון של הנוסע האחורי מהבחינה שבקנט הנמוך הפרש הגובה בין המושב האחורי מאוד קטן אם בכלל ויש תחושה שהנוסע יושב מעל המרכב.
בתכנון השיפוץ שלי אני שוקל את צעדי, אני נוטה ללכת לכיוון של הגבהה של הקנט אבל ללא שינוי במפתח הדלת (יש לי דלתות ישראליות שהם אחלה) ולהישאר בתוצרה של קנט מדרגה ולא אלכסוני. מנסה להבין את התמונה הגדולה ויתרונות\חסרונות לכאן או לכאן.
בודי קאנט גבוה (אמריקאי/סופה) בדרך כלל חדש יותר ולכן צריך פחות שיפוץ. זו הסיבה העיקרית לדעתי.
בודי קאנט גבוה (אמריקאי/סופה) בדרך כלל חדש יותר ולכן צריך פחות שיפוץ. זו הסיבה העיקרית לדעתי.
לא שייך, מדובר על שיפוץ בודי קיים אני יכול להחליף את כל הפנלים הצדדים גם אם אני עושה קאנט ישראלי.
עריכה:
לצורך הבהרה-מדובר על הגבהה של בודי ישראלי קיים לקאנט אמריקאי
אז זה חסר משמעות. חשבתי ששאלתם באופן כללי למה עדיף בודי אמריקאי. אם זה שיפוץ לך על ההגי פשוט ושיתן תוצאה טובה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מסכים. אם התאמת רכיבים מאמריקה מראה חיצוני ומפתח דלתות לא מעניינים אותך אין מה להשקיע בזה.
מה גם שאם אינני טועה יש לך בצד בודי ישראלי צהוב שלפי התמונות מצבו טוב מאוד. אם כך חסכת המון עבודה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
גיל הבודי באמת לא משנה. רק מצבו הספציפי.
לא תמצאו בודי סיקס/סופה (ישראלי, "אמריקאי", "מצרי", ווטאבר, גם החדשים ביותר כבר בני 14-15) שלא יצריך אי אילו תיקונים.
רק לכלים אמריקאיים במקור (CJ5, CJ7 סקרמבלר CJ8, רנגלר YJ/TJ)אפשר להשיג בארה"ב בודי חדש בארגז. יש מפח רגיל, יש אלומיניום ויש פיבר - וזה יקר-אש גם שם. ארבע ספרות בדולרים. להביא אותו לישראל עם כל העלויות הנילוות (הובלה, מיסים, אגרות ומיסי עננים למיניהם ועל הכל גם מע"מ) ואתם כבר בהוצאה של חמש ספרות. רק על הבודי. לפני צביעה וכו'.
החגים איפשרו כמה ימי עבודה מרוכזים.
השילדה כמעט מושלמת נשאר רק ליצר צנרת פליטה חדשה. המנוע הורכב עם אטמים חדשים ופקקי מים חדשים. עברנו לגיר 5 הילוכים. קרבורטור ומפלג חדשים משאבת מים ובית תרמוסטט חדשים. קלאץ חדש עם מיסב לחץ ומיסב מירכוז. צנרת בלמים ודלק חדשה. משאבת דלק מיכל דלק ומצוף חדשים בולמי זעזועים חדשים ועוד כל מני..
מצרף קצת תמונות להמחשה.
בקרוב הבודי המשופץ יעלה על השילדה.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181003/2947c3f0a84a7044632b03685e1570e4.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20181003/8b77eab94cf5d11d5979bebd5a02087e.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
הקרבורטור נראה ייצור חדש של MC2150.
נכון. אכן 2150. נקווה שיעשה את העבודה. ימים יגידו. את הגיר זיהית?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מוני אורבך
03-10-18, 12:39
יש מספר בעיות עם הקרבורטור המיוצר חדש בסין.
אני מניח שמשם קנית אותו..
בהתחלה הוא עובד היטב, המנוע עובד עגול, אם כי מעט עשיר.
בדיעבד התברר שהדיזות שלו קצת גדולות מדי.
הבעיה שהם לא סטנדרטיות בהברגה ואי אפשר סתם להחליף אותם.
החלטתי לחיות עם קצת עשיר..
אחרי כשנה התחיל לעשות בעיות של התנעה קשה שיעולים וכו.
לאחר הפירוק שלו התברר שכל האטמים שלו סוג ז והם מתפרקים יחסית מהר.
כנ"ל לגבי המצוף הסיכה וכו..
החלפתי אותם לחלקים איכותיים.
עבד טוב עד שפתאום לא רצה לעלות בטורים (נחנק) תוך כדי נסיעה.
בבדיקה חוזרת התברר שגם האטם של שסתום הכוח דפוק וגם השסתום עצמו לא משהו.
נמעס לי ממנו וחזרתי ל 2150 מקורי שהיה לי.
הוא אולי לא עובד מאוד עגול בסרק, אבל מניע טוב ונוסע טוב, ולא פחות חשוב, לא עשיר מדי.
כנראה שבאמת כל ה"ייצור מחדש" הסיני הוא לא משהו )-:
הגיר הוא 5 הילוכים של סופה.
הקרבורטור הגיע מארצות הברית. נקווה לטוב. לקחתי בחשבון שיתכן והוא מאיכות נמוכה. אם אכן כך הוא יוחלף.
הגיר הוא לא ax 15 של סופה. אלא nv 3550 לדעתי. ההבדל הוא בהילוך ראשון איטי יותר ובכך שאין צורך בפלטה מתאמת כדי לחבר אותו לdana 300 והבונוס הגדול הוא שזה גיר havy duety. או לפחות כך נטען.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מוני אורבך
03-10-18, 14:41
הטענה של חלק מהמוכרים בארצות הברית היא שהם מחלפים אטמים ודיזות.
מקווה בשבילך שאכן זה המצב.
הבעיה אצלי התחילה רק אחרי שנה..
בהקשר לגיר, מאוד נדיר בארץ, היכן השגת אותו?
התגלגל לידנו כגיר סופה רגיל. רק חבר שראה אותו הצביע על השוני. היה משודך לטרנספר 241. לכן לדעתי מקורו בסופה ממוגנת.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
כל הסופות באו עם AX15 שהוא גיר הרבה יותר חזק, טוב ומוצלח מתדמיתו. כל סיפורי ה"מחזיק רק 100K ק"מ" וכו' - קישקוש. אצלי החזיק 370K ונהרס רק באשמתי.
טרנספרים 241 ו-231 בסופה הם בעלי מעגל חלוקה זהה וניתן להחליף ביניהם ללא שום התאמות. לגבי דנה 300 אני לא זוכר. עד כמה שאני זוכר AX15 לא משתדך עם דנה 300 של סיקס ללא מתאם, כך שזה כנראה לא AX15... או שאני טועה?...
מצד שני הוא הגיע משודך לטרנספר NP241 שהיה הסטנדרטי בסופות סימן 1 הצבאיות, לא רק ממוגנות. גם בסופות המפקדים ה"קלות".
כך שהגיר הזה אכן ירד מסופה... מוזר ולא מסתדר לי אבל מי יודע.
NV3550 נחשב לגיר 5 הילוכים חזק וטוב אבל הוא די נדיר בארץ. הגיע על חלק מהרנגלרים TJ וגם על דגמים מוקדמים של סופה 2, לפני שעברו ל-NSG370 בעל 6 הילוכים. הסופה 2 שהיתה אצלנו במבחן כאן בג'יפולוג (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1178-jeepolog-archive) היתה דגם אבטיפוס והיתה מצויידת ב-NV3550.
ההבדל בין הגירים הוא באורך ציר היציאה. לחבר dana 300 לax15 חייבים מתאם של 20 ממ לדעתי אחרת יהיה רווח בין הגיר לטרנספר ואי אפשר יהיה לחבר בינהם.
לnv3550 הdana 300 מתחבר ללא מתאם.
החיסרון בזה הוא שהמתאם משמש גם klocing ring וכאן הזוית קבועה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
היו כמה עיכובים אבל העסק מתקדם.
כרגע הבודי מורכב כולל החזית שעברה שיפוץ.
עבר צבע יסוד.
בקרוב צבע עליון חשמל כלוב והרכבה סופית..
אצרף תמונות בקרוב.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
אז נצבע בסוף בצבע של הגיפ שלי. סתם כי נשאר הרבה צבע.
עכשיו נתחיל להרכיב הכל..https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190511/cc81b7c737b9458dc0419ed5e75a8b0d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190511/74957541588d4302ccbacbc44484f822.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
שאלה, צבע יסוד נצבע ישירות על המתכת או לאחר ישור עם חומר פחחות
על המתכת ממיר חלודה, שכבה יסוד חומר פחחים שוב יסוד ואז עליון 2 שכבות.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
אנחנו משתמשים ביסוד של נירלט
HB 55 אפקוסי דו רכיבי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.