PDA

צפייה בגרסה מלאה : משאבת שמן טרופר דיזל 3 ליטר 2002



jlavi2002
26-12-17, 08:23
איך בודקים אם משאבת השמן תקינה ?(היא עובדת אבל יתכן שתפוקתה כבר לא 100% ׂׂ)
היכן משפצים ?
בכלל שווה לשפץ ?

נדב ש.
26-12-17, 10:12
יש 2 משאבות, על איזה מהם אתה מדבר?

jlavi2002
26-12-17, 11:08
מתייחס למשאבת השמן למנוע

נדב ש.
26-12-17, 12:06
עבודה לא כלכלית, לא לך ובטח שלא למוסך.

למה אתה חושד בה? ביצעת בדיקות? חיברת מד לחץ שמן חיצוני לראות מה הלחץ האמיתי שיש במנוע(המחוון לחץ שמן בלוח מחוונים הוא חשמלי ולכן לעיתים מזייף)?

קח בחשבון אם הלחץ שמן הוא לא כמו שנידרש זה לאו דווקא מצביע על משאבה, יכול להיות מייסבים, בלאי פנימי במנוע וכו'.

wonderd
26-12-17, 13:17
אתה הבחור ששאל בפייסבוק..
אין אצלך בעיה חבר, תוודא שמן נכון, מסננים מקוריים וניקיון של המסננים בקרטר.

בהצלחה.

jlavi2002
26-12-17, 15:49
תודה למתייחסים אבל באו נפריד בין העובדה שכרגע אין בעייה (הבוקר התנעתי רכב קר לחצ 6 באר ) לבין 3 נקודות להשכלתי :
א. מדוע בנסיעה מאילת למצפה רמון עוד לפני מעלה העצמאות צנח הלחץ ל 2 ??- (לאחר מנוחה קצרה במצפה רמון זה חזר ל5-6 )
ב. האם משפצים משאבות שמן או פשוט קונים חדש.
ג אני מניח שהשעון לשמן מנוע הוא בלוח השעונים ואילו הלחץ הגבוה נמדד על ידי חיישן המסילה- יש קשר בין שתי מערכות השמן .
תודה.

נדב ש.
26-12-17, 15:57
במנוע קר יהיה על 6 או קרוב אליו, מנוע חם יורד לכיוון ה 3, בין 1 ל 3 זה עדיין תקין, שוב פעם-המחוון בלוח לא מדייק.

בוודאי שיש קשר בין המשאבות, הם אומנם ניפרדות אבל עובדות על אותה כמות שמן מאותו אגן שמן ולכן מה שרשם אלעד גם חשוב, אם לא ידוע מתי ניפתח אגן השמן חשוב מאוד לוודא שהמסנני יניקה נקיים ואין בוצה.

wonderd
26-12-17, 15:58
א. יכול להיות שהיתה בעיה כלשהי באספקת השמן תחת לחץ? לא יודע לומר, לכן צריך לוודא את סוג השמן, איכות המסננים ושהמסנן בקרטר נקי.
ב. אין לי מושג, כפי שכתבתי לך המשאבות האלה בדרך כלל אמינות מאוד ולא נתקלתי בהחלפה או שיפוץ שלהן, מניח שיש כאלה עם יותר ניסיון ממני שאולי נתקלו בזה.
ג. אתה מניח נכון- השעון הוא למנוע, לחץ נמוך בעיקרון, הלחץ הגבוה נמצא במעגל המזרקים.
המדידה שאתה מבקש צריכה להיות במעגל השימון למנוע, בלי קשר למעגל הלחץ למזרקים.
לא חושב שיש קשר בין ההזנה של המערכות האלה מלבד הקרטר מכיוון שיש בקרטר מסנן למעגל השימון למנוע ומסנן למעגל הלחץ למזרקים.

נדב ש.
26-12-17, 16:49
אם נניח שיש שחיקה במייסבי הקראנק במנוע הלחץ במעגל הזה יפול, ואז המשאבת לחץ גבוה תגביר את הלחץ שלה כדי לחפות על זה, ניתן לראות את הנ"ל רק בטק 2.

-->