PDA

צפייה בגרסה מלאה : טריילבלייזר - האם האנדרדוג מתאים לפרוייקט?



ערן CJ
29-12-17, 09:57
התחלתי לחשוב על פרוייקט חדש.

לא. לא נמאס לי מהמוסו שאת תהליך שידרוגו די סיימתי מזמן. אמנם הפסקתי לפרסם באתר מתוך "הצנע לכת" וכפעולת מנע לשמירה על חוקיותו, אבל הוא הפך לטרקטור בהמתי נעול עם יחסי העברה מתאימים לזחילה יפה על סלעים אימתניים.

המוסו ימשיך לשרת, אבל הגיעה העת לחשוב על האנדרדוג הבא שיכול להפתיע בגדול.

אחרי שבלעתי את כל פרקי DIRT EVERY DAY ביוטיוב, החלטתי :
חוזרים לזוללי הדלק האמריקניים (אין משמעות לעלויות הדלק. רכב לטיולים בלבד 3000 עד 4000 ק"מ בשנה לכל היותר).
מפנק באופן שאפילו אישתי תאהב אותו. (אם לא אותי, לפחות אותו...)
קיימות נעילות אוטומטיות לשני הסרנים.
קיימת אפשרות לשינוי יחסי העברה (בסרנים או קיט הפחתה בטרנספר).
קיימים קיטים להגבהות מעניינות שמהם ניתן להעתיק רעיונות או אולי אפילו לרכוש בנייר ירוק עד.
עלות רכישה עד 30K.
התחלתי לקרוא על הטריילבלייזר של שבי.

אז עם מי מתייעצים? כמובן שאתכם. אתם בגי"ה, קל וחומר בענייני 4X4.

אילו סרנים משרתים את דגמי הטריילבלייזר (ט"ב) לאורך שנות יצורו?
אילו סרנים ניתן לנעול בנעילות אוטומטיות?
אילו מודלים יובאו לישראל?
יחסי העברה קורונה-פיניון בדגמים השונים?
קיטים של יחסי העברה בטרנספר?
קיטים לשיפורי שטח בכללי?
האם יש נעילות מקוריות? שמעתי משהו על דגם עם קיט גרירה מקורי.
אילו מכלולים רגישים יותר בט"ב?
מה יתרונותיו וחסרונותיו המוכרים לכם?
האם למישהו יש ניסיון בשידרוג הכלי המעניין הזה?

עוד רעיונות יצירתיים???

תודה מראש על התייחסותכם המקצועית.
ערן CJ

itayhi
29-12-17, 15:49
בסרן האחורי (10 בולט) מגיעה במקור (לא יודע אם רק עם חבילת הגרירה) "נעילה" מקורית בשם eaton g80).
בשטח עושה עבודה. יחסית...
מצד שני, כנראה שהיא זאת שגמרה לי את הדיפרנציאל בסאגה שעברתי במדבר יהודה לפני כחודש כך שכבדיה וחשדיה..


איתי

itayhi
29-12-17, 16:01
אגב, זאת הייתה המחשבה שלי לפני היוקון.
עצרתי בגלל נפח פנימי קטן מדי לטעמי, גובה מקורי מאוד נמוך, מידת צמיגים בלתי ניתנת להגדלה חוקית (לפחות לפי דברי המוסך המרכזי) ועוד משהו שאני לא זוכר כרגע.
במקומך הייתי שוקל ג׳ימי או יוקון
משנות ה90. בהרגשה, אמינים יותר ופחות "חשמליים".


איתי

six 4 life
29-12-17, 17:08
מנוע 6 בטור 270 סוסים, חזק אבל סובל מבעיות אמינות תכופות של קראנק וטלטלים דופקים, ראש מנוע ועוד.
רכב ארוך נמוך וכבד, אחזקה יקרה (טיפולים שמעבר לשמן ופילטר שמן), לא רואה סיבה מוצדקת להשקיע כסף בכלי כזה לשימוש בשטח או בכלל.

ערן CJ
29-12-17, 18:50
מה לגבי דגמים?
האם בשנים שונות הגיע עם מכלולים שונים?
האם יש מצאי של נעילות דיפ' אוטומטיות? קדמי + אחורי?

לפי מה שראיתי, עלויות החלפים אינן גבוהות, במיוחד כאשר יש לי גישה להבאה מארה"ב על בסיס חודשי.
ערן CJ

אורי79
04-08-18, 00:07
אני נוהג בטריילבלייזר 2007 משופר למדי, ובסהכ נהנה ממנו מאד. היכולת שלו בשטח לא רעה בכלל.

יש כמה נקודות תורפה בגלל המבנה של הפרונט, בעיקר המשלב 4*4 (מחובר לציריה ימנית).

המנוע החל מהעדכון של 2006 אמין ביותר, נפתרו כל המחלות ילדות. יכול להגיע לחצי מיליון ק"מ בקלות אם מטופל בשמן סינתטי.

ניתן להגביה עד 3" עם ספייסרים או שילוב כמעט חוקי של קפיצים וספייסרים קטנים.
ספייסרים שבנויים לא נכון יגרמו לנזקים בפרונט, זה דיון שלם שמקומו לא כאן...

מגיעים כולם עם נעילה אוטו' מאחורה, מ 2006 יש בקרת משיכה שעוזרת מקדימה.

חלקים זולים ובשפע בהזמנה מארהב.

יש קבוצת ווטסאפ פעילה מאד של בעלי הרכב הזה, נצבר כבר הרבה ידע ולכל תקלה יש מענה.

חלק מהטריילים בארץ טופלו כהלכה ונוסעים כחדשים, אחרים כבר גרוטאות, צריך לקנות בחוכמה.

מוסכים בארץ לא יודעים להתמודד איתו בהרבה מקרים, לכן אם אתה תלוי במוסכים לתחזוקה, אולי עדיף להימנע. אם יש לך קצת ידע ונכונות לפרק ולהרכיב לפעמים, בגדול מומלץ (מ 2006 ומעלה).

אפשר לעלות למידת צמיג 265/65/17 ואף יותר אך לא באופן חוקי.

אם יש לך שאלות נוספות אשמח לנסות לענות

-->