צפייה בגרסה מלאה : צלילות במים שהסתיימו בכמעט אסונות
סערת השישבת האחרון הוציאה את המוני קהילת הג'יפאים לציד שטפונות ולמלחמות בוץ ומים ודיללה לא במעט את מצבת רכבי השטח בארץ.
אני מניח שכולם קיבלו את הסרטונים בווטסאפ ואין צורך להעלות שוב.
כל שנה אותו דבר ואף אחד לא לומד את הלקח. ואני רק שואל - מה עובר בדיוק בראש של כל החמורים האלה?....
אני כבר לא מדבר על הסיכון לשבור משהו במעלה פשוש .... אלא על צלילות במודע לתוך נחלים שוצפים, מעברי מים בעומק שיטביע את הארובה של רידינג ו''שלוליות'' במימדים של אגם בינוני, שנגמרות במאמצי חילוץ הירואיים על אמת של אנשים מתוך רכבים שטובעים/נסחפים/מתהפכים. כולל ילדים קטנים.
מה נסגר איתם לעזאזל?... אנשים התחרפנו?.... מבקשים בכוח לגרום לאסון?.....
השנה היו יותר מתמיד קרוסאוברים שתרגלו צלילה רבתי..
בסרטונים שהגיעו אלי טבעו למוות רכבי שטח של ממש: ג'ימני אחד, טנדר מגנום, טנדר דימקס משטרתי, פראדו אחד, גרנד צ'רוקי WK אחד, SBS אחד (כנראה מאווריק, קשה לראות בתוך המים השוצפים). והתהפכו תומקאר אחד ופאג'רו קינג קצר... ואלה רק הסרטונים שהגיעו עד כה נכון לרגע זה. בלי לספור את כל אלה שלא צולמו או שגנזו את הסרטונים לפני שהפכו לויראליים...
למעט הטנדר המשטרתי שטבע בזמן נסיון לחלץ ילדים קטנים מהגג של הפראדו שהסבא שלהם בחוכמתו הרבה לקח אותם לטייל בשדות מוצפים, כל היתר הסתבכו שלא לצורך. מה שנקרא ''ביזמתם'' ובכוונה תחילה. חיפשו הרפתקאות.
נפלאות דרכי המוח האנושי.
דרור, אמירה שחוקה שמקבלת משנה תוקף- ״אין שכל אין דאגות״
ה WK היה נהג לא מנוסה, לא מוכר בקבוצה, שניסה ללא הבנה ומה יקרה. הרכב הלך, לפי השמועות גם שילם סכום יפה למחלץ.
לצערנו יש כאלה שיש להם רכב שטח שחושבים שהוא גם רכב אמפיבי או סירה. באמת חבל, העיקר שאין נפגעים בנפש.
סביר להניח שכמות המקרים שראית בסוף השבוע הם
1. גידול במספר רכבי הפנאי / גיפונים על כבישי ישראל
2.הכל מצולם היום ..
הדארוויניזם עונה בערך על כל השאלות שהוצגו כאן...
אסף.
לא נכון.
כי בכל המקרים הנ"ל כוחות חילוץ והצלה (שכולנו משלמים עליהם) יצאו לדרך. בנוסף, כל החוכמולוגים גם יקבלו כסף מהביטוח על טוטאלוס וימשיכו להסתובב בקרבנו.
חנן-ג'יפולוג
07-01-18, 08:15
ראשית, מצטרף לאזהרות המדויקות.
.
.
פחות מצטרף לברכות שהורעפו על ראשי הטובעים והמתהפכים. כמעט כולנו נמצאים כאן בגלל הרפתקנות ברמה כזו או אחרת, וכמו שראינו בשרשור האידיוטים הגדול, זה מופיע גם אצל "טובי בנינו" ומי שלא היה שותף בשרשור הזה, זה או כי הפדיחה שלו היתה גדולה מדי מכדי לפרסמה (אני) , או כי הוא חשב שהיא לא תזכה במקום ריאלי. כולנו פידחנו ונפדח בשלב כזה או אחר. נשאר רק להיזהר ולקוות שהמחיר לא יהיה גבוה מדי במידה והגענו לצד הלא נכון של סטטיסטיקת ההרפתקנות.
בנוסף, כל החוכמולוגים גם יקבלו כסף מהביטוח על טוטאלוס
זו כנראה תהיה שאלת מיליון הדולר.
חברות ביטוח לא אוהבות לשלם.
הן משקיעות משאבים רבים על מנת להוכיח שהמבוטח לקח סיכונים בלתי מתקבלים על הדעת וכו' ולא זכאי לפיצוי.
במקרים האלה עם כל הסרטונים שרצים ברשת ומהווים הוכחה ניצחת לכאורה, לקלות הדעת אם לא לטיפשות של ממש של בעלי הרכבים. יהיה מעניין.
שלמה, לא שאני מתכנן משהו, אבל ביטוח מקיף מכסה מקרה כזה?
[כמעט כולנו נמצאים כאן בגלל הרפתקנות ברמה כזו או אחרת, וכמו שראינו בשרשור האידיוטים הגדול, זה מופיע גם אצל "טובי בנינו" ומי שלא היה שותף בשרשור הזה, זה או כי הפדיחה שלו היתה גדולה מדי מכדי לפרסמה (אני) , או כי הוא חשב שהיא לא תזכה במקום ריאלי. כולנו פידחנו ונפדח בשלב כזה או אחר. נשאר רק להיזהר ולקוות שהמחיר לא יהיה גבוה מדי במידה והגענו לצד הלא נכון של סטטיסטיקת ההרפתקנות.[/QUOTE]
אני לא מסכים עם האמירה.
יש עניין של לקחת סיכון מחושב בשפץ מסוים או בעלייה מסוימת. ויש להיכנס עם SBS לתוך נחל שזורם במהירות לא ידועה ובעומק לא ידוע.
מדובר בטיפשות על גבול הפזיזות ולקיחת סיכון מיותר. לא נותר אלא לתהות למה הנוסעים לא יורדים מהאוטו לפני הכניסה למצב המסוכן.
אני מתנדב ביחידה שתפקידה לחלץ אנשים (לא כלי רכב) שנקלעים לסיטואציות שהם לא יודעים/מצליחים לצאת מהן. הכמויות מטורפות. רק לראות את הסרטונים מהחילוץ של האב וילדו מהסופש כדי להבין כמה אנשים מסתכנים בלי להפעיל חשיבה או שיקול דעת.
עופר
נושא האחריות הוא תרבות.
יש דיונים אחרים בפורום הקשורים בפסיקות של בתי משפט לטובת חסרי האחריות. פסיקות שהכריחו גופים כאלו ואחרים לשלם לאותם חסרי אחריות על מעשיהם המטופשים.
כשזו התרבות שמובילה מערכת המשפט בארץ אין מה להתפלא שזו גם תרבות העם.
וכמו שראינו בשרשור האידיוטים הגדול, זה מופיע גם אצל "טובי בנינו" ומי שלא היה שותף בשרשור הזה, זה או כי הפדיחה שלו היתה גדולה מדי מכדי לפרסמה (אני)
ממתין לראות את כותרת השרשור ההוא תחת לשונית "הודעות חדשות".
החלק המצוטט למעלה לא יכול לעבור כלאחר יד!
[כמעט כולנו נמצאים כאן בגלל הרפתקנות ברמה כזו או אחרת, וכמו שראינו בשרשור האידיוטים הגדול, זה מופיע גם אצל "טובי בנינו" ומי שלא היה שותף בשרשור הזה, זה או כי הפדיחה שלו היתה גדולה מדי מכדי לפרסמה (אני) , או כי הוא חשב שהיא לא תזכה במקום ריאלי. כולנו פידחנו ונפדח בשלב כזה או אחר. נשאר רק להיזהר ולקוות שהמחיר לא יהיה גבוה מדי במידה והגענו לצד הלא נכון של סטטיסטיקת ההרפתקנות.
אני לא מסכים עם האמירה.
יש עניין של לקחת סיכון מחושב בשפץ מסוים או בעלייה מסוימת. ויש להיכנס עם SBS לתוך נחל שזורם במהירות לא ידועה ובעומק לא ידוע.
מדובר בטיפשות על גבול הפזיזות ולקיחת סיכון מיותר. לא נותר אלא לתהות למה הנוסעים לא יורדים מהאוטו לפני הכניסה למצב המסוכן.
אני מתנדב ביחידה שתפקידה לחלץ אנשים (לא כלי רכב) שנקלעים לסיטואציות שהם לא יודעים/מצליחים לצאת מהן. הכמויות מטורפות. רק לראות את הסרטונים מהחילוץ של האב וילדו מהסופש כדי להבין כמה אנשים מסתכנים בלי להפעיל חשיבה או שיקול דעת.
עופר[/QUOTE]
+1
היה לפני שנה-שנתיים-שלוש (לא זוכר בדיוק) תקדים עם איזה ג'ימני שצלל וטבע וחברת הביטוח סירבה לשלם.
הגיע למשפט והנהג זכה בסופו של דבר.
השאלה היא לגבי כל הצוללים מיזמתם ללא שום סיבה זולת יצר ההרפתקנות שאצלנו אולי מתקבל קצת יותר בהבנה, אבל לחברת הביטוח יהיה קשה בלשון המעטה לקבל הסבר כזה על ''שימוש סביר''.... אישית אני לא רואה שום הגיון ושום סבירות בנסיונות האבודים מראש הללו לצלוח נחל גועש.
לשאלה אם הביטוח המקיף יכסה אין תשובה חד משמעית.
נכון להיום כמעט כל מקרי הטביעה של רכבים שהגיעו לבית המשפט הוכרעו לטובת בעלי הרכב.
כל זאת מכוח העיקרון שבמהותו ביטוח מקיף נועד לכסות מבוטח גם מפני רשלנותו שלו אפילו אם מדובר הרשלנות פושעת. ממש כשם שהביטוח המקיף יכסה את אותו בעל רכב שעבר במודע ברמזור אדום ורכבו ניזוק בתאונה.
המקרה היחידי שבו בוודאות לא יזכה המבוטח בכיסוי ביטוחי גם לא בבית משפט זה רק עם חברת הביטוח תוכיח שהמבוטח גרם במתכוון למקרה הביטוח.
כל אלו שצללו עם הרכב לא התכוונו לתוצאה שהרכב אכן יטבע גם הסירטונים לא מוכיחים זאת.
1. ממש לא ג'יפונים וקרוס אוברים - אמנם ראיתי סרטון של דאסטר .. אבל כל השאר היו רכבי שטח פר אקסלנס ..
2. כשמוכרים רכב "שטח" הנעה קדמית בלבד .. עם סרטוני פרסומת שבהם רואים את הרכב שהשטח הוא הבית שלו .. עובד שלולית או נחל ב 150 קמ"ש ומתיז לכל עבר .. וישראל ישראלי קונה "רכב שטח 2 על 4" .. ואז נוסע לטייל כי יש לו רכב שטח שמכרו לו אותו כרכב שטח .. ויש נחל .. וכמו בסרטון פרסומת הוא ניסה לעבור .. זה לא נסיון התאבדות, זה חוסר הבנה , מסוכן ככל שיהיה .. הוא בתום לב. טיפשות אבל כוונה טובה.
3. מה שפחות ברור לי זה הפרייבטים שמנסים לחצות שלוליות בתוך העיר שבן אדם עומד ומרים ידיים לא רואים אותו .. ( מצד שני, אני עצמי עשיתי את זה עם אופל קורסה ליד המכללות .. מים עד השמשה הקדמית .. וזה כן היה הרפתקנות, כי בבית היה דיסקו וזה היה רגיל אצלי )
הדארוויניזם עונה בערך על כל השאלות שהוצגו כאן...
אסף.
הוא לא, הם דווקא מתרבים.
בגדול אני מסכים עם חנן, אבל יש הבדל בין להכנס למסלול רגלי בנחל אוג, או לנסות לחצות את הירקון השוצף עם אימפרזה 4*4 לבין להחליק בשביל שדות ולמצוא את עצמך הפוך בתעלה.
הפג'רו הלבן לא עשה שום דבר שרוב באי האתר לא עשו או יעשו, הוא רק לא ידע/לא הצליח לשלוט ברכב ונפל לתעלה. אני בטוח שזה קרה בשלב כזה או אחר ל90% מאיתנו . לרוע מזלו זו הייתה תעלה עמוקה.
אני למד שאני לא חבר במספיק קבוצות ווטסאפ עם סרטונים של רכבי שטח, כי חלק גדול מהמקרים שנרמזו כאן לא הגיעו אלי.
מצד שני, חלק אחר מהמקרים, הגיע כמעט בכל הקבוצות האחרות שאני חבר בהן.
אני למד שאני לא חבר במספיק קבוצות ווטסאפ עם סרטונים של רכבי שטח, כי חלק גדול מהמקרים שנרמזו כאן לא הגיעו אלי.
מצד שני, חלק אחר מהמקרים, הגיע כמעט בכל הקבוצות האחרות שאני חבר בהן.
לכבוד הסופ"ש האחרון הצטרפתי ל 9 קבוצות טיולים ...
אמנם ראיתי הרבה רכבי שטח טובעים .. אבל שיטפון זה לא עזר לי למצוא.
אני לא חושב שזה הפתרון. ( אלא אם מעניין אותך הסרטונים עצמם :) )
boazgutman
07-01-18, 10:35
אני למד שאני לא חבר במספיק קבוצות ווטסאפ עם סרטונים של רכבי שטח, כי חלק גדול מהמקרים שנרמזו כאן לא הגיעו אלי.
מצד שני, חלק אחר מהמקרים, הגיע כמעט בכל הקבוצות האחרות שאני חבר בהן.
++
גם אני קיבלתי רק חלק מהסרטונים המדוברים...
אולי אפשר לשפוך קצת אור בעיני?
חברים יקרים,
הגישה שמכלילה את הביטוח בדיון הבטיחותי היא בעייתית.
גם כך חברות הביטוח לא צדיקות גדולות ולא מתנדבות לשלם, אז למה אתה קושרים את הדברים?
אתם באמת חושבים שאנשים מסתכנים, תוך אי חשיבה על החיים שלהם, רק בגלל שהם כן חשובים שהם יקבלו את הביטוח המקיף???
מה זה קשור???
אנשים עושים שטויות קודם כל מחוסר ידע.
ופה יש דיון פילוסופי שלם על הנגשה של תחום מסויים לעומת הבידול שלו ( לטובת יחידי סגולה).
אני טיילתי עם רכב שטח עוד בשנות השמונים , מה שהכרנו היה מהצבא ומחוגי סיור ( שגם שם, בסופו של דבר, בוגרי הצבא הנגישו את הטבע).
לא היה עמוד ענן, לא היה אינטרנט ולא היה SUV...
האם אנשים לא עשו שטויות????
אין ספק, פחות אנשים == פחות שטויות, והעיקר שלא היה תעוד.
אבל פעם בכמה זמן, זה דולף, וכולנו עשינו שטויות לא קטנות.....
האם זה רע שהשטח היום הרבה יותר מונגש? שלא כל מי שמטייל בשטח, באמת "חי" את השטח?
ברמה האגואיסטית, בוודאי שהייתי שמח לחזור לשממה ולבידוד, האם זה נכון? למי? למה?
לא יודע (וזה גם לא חשוב, כי זו לא אופציה).
חשוב לתעל את הדיון הזה לשיפור המודעות (דרור, בכמה הדרכות מנצלים את הזמן לדבר גם על הבעייתיות שבטיולים האלו?).
גם אני מתפלץ מאבא שמסתבך עם הילד שלו כך בתוך שיטפון ( בטוח שהוא לא חשב על הביטוח) אבל מצד שני, בסופו של יום, יש בארץ הזו דברים הרבה יותר חמורים, וקצת ברזל שהחליף צורה רק עוזר לכלכלה.
במבחן התוצאה, טפו, טפו,,, זה בהחלט לא נורא ( והרשויות שמחות לתרגל)..
My two cents
( וזה נכון להרבה תחומים בחיים שלנו)
בואו נתחיל להתרכז, ולדבר, על המניעה, ולא להמשיך עם הסיפורים של הגבורה והחילוצים.
בואו תספרו מי לא פתח ערכת חילוץ הכי הרבה זמן ( ולא בגלל שהוא סוציולוגיה)?
מי חזר בזמן ועל הגלגלים שלו ?
מי לא הסתבך? לא איך הצלתי את המולדת....
כן אבל..
כשאתה רואה סרטון של קרוסאובר דנדש, עומד לפני נחל שוצף, שרכבי שטח גיבורים לא נכנסים, ואז הוא נותן גז וצולל, תרתי משמע..
אין לך איך להבין את זה מאשר טמטום טהור.
אולי חלק מהאשמה היא גם בסוכנות המכירות, כמו שציינו, שמפרסמים קרוסאובר משפריץ מים בשובבות משלולית קטנה בפרסומת.
״אבל בסוכנות אמרו שזה רכב שטח״..
דוגמה קטנה
זה מהאתר הרשמי של דציה ישראל
כתוב במפורש רכב פנאי שטח.
המילה שטח
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180107/e7b1c1ba30cfb6c9743c60215183e711.jpg
לא מוצא את הפרסומת עכשיו. אבל בסרטון השלולית היא לא שלולית קטנה ושובבה. זה נחל. Stream.
ומדובר על הרכב הרובוטי שמגיע רק 2*4 !
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני למד שאני לא חבר במספיק קבוצות ווטסאפ עם סרטונים של רכבי שטח, כי חלק גדול מהמקרים שנרמזו כאן לא הגיעו אלי.
מצד שני, חלק אחר מהמקרים, הגיע כמעט בכל הקבוצות האחרות שאני חבר בהן.
טוב, מתקן את ההודעה הקודמת...
כנראה חלק מהאנשים התאוששו מסופ"ש וגם בקבוצות שאני חבר בהן התחילו להציף בסרטונים הללו.
דוגמה קטנה
זה מהאתר הרשמי של דציה ישראל
כתוב במפורש רכב פנאי שטח.
המילה שטח
Sent from my iPhone using Tapatalk
סרטון הפרסומת של הדאסטר שמשפריץ מים במעבר הנחל הוא ישן, עוד מימי התחלת השיווק של הדאסטר בארץ, כשעוד לא הגיע הדגם האוטומטי בכלל. אבל דגם 2X4 כבר היה אז (ידני). והיום הרי ההגדרה ''פנאי'' היא הלהיט התורן - כל מה שקצת יותר גבוה מפרייבט מוגדר כ- ''פנאי'' ו''שטח''. זה עניין סמנטי-שיווקי גרידא. מה זה ''רכב פנאי'' לעזאזל? המצאה/הגדרה שיווקית מטומטמת של פירסומאים וכתבי רכב?..... ''קרוסאובר'' נשמע הרבה יותר טוב ופחות טפשי מ''פנאי-שטח''.
בדגם הזה של הדאסטר הדגש הוא בכלל על הגיר האוטומטי - שהרי זו נקודת התורפה של מותג דאצ'יה בארץ - שעדיין אין להם מספיק היצע של דגמים אוטומטיים. זו עובדה שבלי זה אין לשום מכונית זכות קיום בישראל.
מנסה לצרף פסק דין בעניין טביעה
סרטון הפרסומת של הדאסטר שמשפריץ מים במעבר הנחל הוא ישן, עוד מימי התחלת השיווק של הדאסטר בארץ, כשעוד לא הגיע הדגם האוטומטי בכלל. אבל דגם 2X4 כבר היה אז (ידני). והיום הרי ההגדרה ''פנאי'' היא הלהיט התורן - כל מה שקצת יותר גבוה מפרייבט מוגדר כ- ''פנאי'' ו''שטח''. זה עניין סמנטי-שיווקי גרידא. מה זה ''רכב פנאי'' לעזאזל? המצאה/הגדרה שיווקית מטומטמת של פירסומאים וכתבי רכב?..... ''קרוסאובר'' נשמע הרבה יותר טוב ופחות טפשי מ''פנאי-שטח''.
בדגם הזה של הדאסטר הדגש הוא בכלל על הגיר האוטומטי - שהרי זו נקודת התורפה של מותג דאצ'יה בארץ - שעדיין אין להם מספיק היצע של דגמים אוטומטיים. זו עובדה שבלי זה אין לשום מכונית זכות קיום בישראל.
בלה בלה בלה ... :)
אתה יודע דרור שאני אוהב את הכתיבה שלך
מוכרים לנו "רכב שטח"
כביש-שטח
פנאי-שטח
גיפ-שטח ארבע על ארבע
ומוכרים לנו רכב ש "השטח זה הבית שלו"
מה זה פנאי שטח ? .. מאד ברור ופשוט, כשיש לך פנאי ( שבת ) תיסע עם האשה והילדים לטייל בשטח.
הפנאי מאד ברור, השטח זה הבעיה .. שטח שהם חשבו עליו בטח זה מגרש חניה אספלט ליד שדה כלניות מגודר היטב ..
אבל בסרטון שמים לך מעבר נחל ב 100 קמ"ש כי זה נראה טוב, ומציעים לך קורס נהיגת שטח .. מי יוצא לקורס הזה ?
10% ממי שקנה את האוטו ורק יד ראשונה .. השאר "אני ? שטח ? .. מה אני במילואים ? .. "
אחרי שנה שניים פתאום יש שיטפון והחבר'ה והילדים "יאללה אבא .. בוא ניסע" .. והופה ..
אני מכיר באופן אישי כזה בן אדם, נחמד אש .. וחכם .. ביום יום .. אבל מבין בנהיגה כמו שאני מבין ב"שובא" .. וניסה לטייל בשטח עם ספורטאג' 2X4
"בחיי שאמרו לי שזה ג'יפ !!"
אבל בנינו .. למי אכפת :)
זה מייצר אחלה סירטונים.
נפלאות דרכי המוח האנושי.
ה"אין מוח האנושי התכוונת"
בועז
מנסה לצרף פסק דין בעניין טביעה
שלמה לדעתי יש הבדל מהותי בין הניאנדרטלים שהרסו את רכבם כי רצו להוכיח לחברים מסביב שיש להם יותר גדול
לבין אדם שעבר יום יום מעבר מים ובאחת הפעמים המעבר היה עמוק עד כדי נזק לרכב
אני בספק אם בית משפט יחייב את חברת הביטוח של הSBS או המגנום שרואים את החיוך המזלזל לפני הצליחה בסרטון
בועז
בועז
עד כמה שזה כביכול מרגיז, תכלס ביטוח מקיף אמור לכסות גם מפני פזיזות הדעת ואפילו מצבים של מעין "הסתכנות מרצון".
הרי אין מחלוקת שבכל הסירטונים האחרונים ובכלל בניסיונות צליחת מעברי מים עמוקים- אף אחד לא מנסה בכוונה להטביע את הרכב כדי לזכות בדמי הביטוח.
אז כן, אנחנו משלמים ביטוח כדי שהוא יכסה אותנו מפני הטימטום, הפזיזות והרשלנות שלנו עצמנו. זה כל הרעיון שבביטוח.
שוב, תשווה לדוגמה שהבאתי על דרך האנאלוגיה, הנהג שחוצה בכוונה תחילה ומתוך ידיעה מוחלטת צומת באדום ורכבו ניזוק בתאונה- הוא לא התכוון שתקרה תאונה אבל בהחלט היה מודע לסיכון הגבוה שבחציית צומת באדום.
כאחד שהוא לא איש חוק ובטח לא מבין בביטוח
לפי האנלוגיה הזו אם אני נוסע לתוך קיר עדיין הביטוח מקיף אמור לכסות על הנזק
בכנות ...אני לא אוהב את חברות הביטוח ואת גישת ה"מצליח" שלהן אבל כאן וואלה קטונתי
בועז
GodsFather
07-01-18, 14:29
תעלו לפה קצת סרטונים בבקשה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ארז,
דוגמה לרכב קרוסאובר שטבע ..
אני ויתרתי אגב על המעבר הזה היום בבוקר בדרך לעבודה .. עם הרכב שטח המפלצתי שלי :)
יבש לגמרי אבל הקירות שנותרו מהחול שנסחף גדולים עלי ..
יש שם רצועת בטון מזויין שלא זז ויוצרת גל תת מימי שמייצר בור מאד עמוק. כמו מתחת למפל.
המים ברגע הצילום ( לא כולל הזרם עצמו - רק עומק ) יותר מ 2 מטר גובה.
118094
בלה בלה בלה ... :)
אתה יודע דרור שאני אוהב את הכתיבה שלך
מוכרים לנו "רכב שטח"
כביש-שטח
פנאי-שטח
גיפ-שטח ארבע על ארבע
ומוכרים לנו רכב ש "השטח זה הבית שלו"
מה זה פנאי שטח ? .. מאד ברור ופשוט, כשיש לך פנאי ( שבת ) תיסע עם האשה והילדים לטייל בשטח.
הפנאי מאד ברור, השטח זה הבעיה .. שטח שהם חשבו עליו בטח זה מגרש חניה אספלט ליד שדה כלניות מגודר היטב ..
אבל בסרטון שמים לך מעבר נחל ב 100 קמ"ש כי זה נראה טוב, ומציעים לך קורס נהיגת שטח .. מי יוצא לקורס הזה ?
10% ממי שקנה את האוטו ורק יד ראשונה .. השאר "אני ? שטח ? .. מה אני במילואים ? .. "
אחרי שנה שניים פתאום יש שיטפון והחבר'ה והילדים "יאללה אבא .. בוא ניסע" .. והופה ..
אני מכיר באופן אישי כזה בן אדם, נחמד אש .. וחכם .. ביום יום .. אבל מבין בנהיגה כמו שאני מבין ב"שובא" .. וניסה לטייל בשטח עם ספורטאג' 2X4
"בחיי שאמרו לי שזה ג'יפ !!"
אבל בנינו .. למי אכפת :)
זה מייצר אחלה סירטונים..
זהו.
שכלום לא ברור.
מה כל אחד עושה בשעות הפנאי ואיזה אוטו משמש לצורך הזה ואיך לקרוא לזה - צירוף המילים ''רכב-פנאי'' נשמע לי מטומטם. אבל זה רק אני.
מי שקונה רכב כביש-שטח חדש ומקבל במתנה וואוצ'ר להשתלמות בסיסית בנהיגת שטח - שינצל את ההזדמנות הזו.
boaz avrahami
07-01-18, 14:49
ארז,
דוגמה לרכב קרוסאובר שטבע ..
אני ויתרתי אגב על המעבר הזה היום בבוקר בדרך לעבודה .. עם הרכב שטח המפלצתי שלי :)
יבש לגמרי אבל הקירות שנותרו מהחול שנסחף גדולים עלי ..
יש שם רצועת בטון מזויין שלא זז ויוצרת גל תת מימי שמייצר בור מאד עמוק. כמו מתחת למפל.
המים ברגע הצילום ( לא כולל הזרם עצמו - רק עומק ) יותר מ 2 מטר גובה.
118094
השנורקל עזר לדעתי
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
השנורקל עזר לדעתי
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
+++1
ענק.
אני דווקא טוען שזו עוד הוכחה ששנורקל לא יציל אותך במים עמוקים :-)
לגבי נושא הביטוח,
עד כמה שידוע לי הביטוח משלם לפי המחירון ולא כולל את כל השיפורים.
אז למי שיש רכב מיושן הביטוח לא ממש יעזור,
למשל דוגמא מאוד נפוצה זה היילקס מודל 97'.
תחשבו בכמה כסף רוכשים רכב כזה וכמה משקיעים בלשפר אותו. ואיך מתמחר אותו לוי יצחק.
אז מה שמקבלים מהביטוח זה בדיחה לעומת מה שמשקיעים ברכב כזה.
אופיר
מה שכתבת זה מאד נכון אבל פתיר.
פשוט מוציאים לרכב הערכת שווי פרטנית מהשמאי יצחק לוי- הערכה הכוללת את השיפורים ומעריכה בקירוב את שוויו האמיתי של הרכב.
מוציאים פוליסה בהתאם וכמובן תוך תשלום פרמיה גבוהה יותר בהתאם וכך דואגים מראש לכיסוי ביטוחי הולם גם לרכב משופר ומשודרג שמחיר המחירון שלו אינו משקף את שוויו הממשי.
לגבי נושא הביטוח,
עד כמה שידוע לי הביטוח משלם לפי המחירון ולא כולל את כל השיפורים.
הביטוח משלם לפי מה שמוכנס לביטוח.
הגשתי דוח שמאי עם השיפורים וכולם היו בפוליסה.
דוגמה לרכב קרוסאובר שטבע ..
118094
זה נראה כמו דיפנדר גיבור, לא כל כך קרוסאובר 2X4...
boaz avrahami
07-01-18, 16:34
האמת שבחרתי לא לצאת מהבית מחשש להקלע להרפתקאה מיותרת כזו.
כן, לפעמים השכל בא עם הגיל אבל לעיתים הגיל בא לבד...
אני חייב להודות שיש סיכוי די גבוה שהייתי מנסה לחצות במקום שהדיפנדר כשל.
אם אני לא מכיר את המקום היטב המעבר בתמונה לא נראה עמוק או גועש במיוחד
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
לגבי הנחל שלא נראה גועש...
הטעות הזו יכולה להיות מסוכנת.
בנחל שטפוני, שמאופיין בצבע חום עז של סחף (כמו בתמונה), עצמת הזרימה היא משמעותית יותר גדולה מנחל שהמים בו נקיים.
המים מכילים המון חומר והמסה שלהם גדלה.
נחל כזה יזיז מכונית הרבה יותר מהר מנחל שהמים בו נקיים.
ובלי קשר, אתה חושב משום מה שניתן לחצות וזה לא עמוק? תתקדם לאט לאט לאט, אם תראה שכל הגלגל הקדמי כבר במים ועוד לא עברת 1/4 מהדרך כנראה שאם תמשיך תסיים כמו הדיפנדר.
וכמובן שעדיף בכלל לא לנסות!
במעברי מים אין ניסיון שני... ברגע שנכנסת זה הכל או כלום.
אם עצרת ביטלת את ה"גל" שיוצרת התנועה והרכב עמוק יותר במים. ברוורס במים עמוקים אתה "מכניס" מים לאגזוז והם יכולים לגרום לכיבוי של הרכב. ברגע שזה קרה אתה בברוך ממשי כי להניע מחדש לא תצליח ואתה דג במים.
תעבור רק אם אתה מכיר את המעבר ו/או יודע בוודאות שהוא עביר ואם אתה לא בטוח חכה לאידיוט התורן שינסה, ואם אין אידיוט כזה, תוריד תמכנסים וכנס למים.. עדיף תחתונים רטובים מרכב טבוע.
לכל אנשי השנורקל - נזק שמים יכולים לגרום לרכב ממש לא נגמרים בנעילה הידרוסטטית.. קודם כל, רכב שטבע יהיה מסריח מבפנים, לתמיד. תקלות חשמל וקורוזיה שונות ומשונות ברמה שברכבים החדישים יותר יכולה לגרום לאובדן להלכה, קורוזיות וחלודות ממים שנכנסים בתוך הבודי או בין קורות השלדה ולך תוציא אותם. סרנים, גירים וטרנספרים שנכנס להם מים לשמן ואלו גומרים את כל מה שמסתובב שם... ונעילה הידרוסטטית, כמובן.
מים ורכבים לא הולכים ביחד!
יוני, במעברים אירים עם בטון מהסוג הזה לרוב אפשר לטבול באיטיות רבה את הגלגלים הקדמיים ולסגץ ברוורס במידת הצורך, כפי שתיארתי למעלה (או לפחות לעמוד אם הגלגלים מחליקים).
עשיתי את זה אין ספור פעמים במעברי מים ושלוליות (לא בנחלים שטפוניים) ולא מעט פעמים חיזלשתי לאחור.
מעבר מים שמחייב נהיגה כפי שתיארת הוא מעבר בעומק שלא אכנס אליו והוא יהיה מעל גובה גלגל. הרבה מעל...
לרוב הרכבים לא צריכה להיות בעיה לעצור ואף לנסוע לאחור בעומק של עד גלגלג גם אם זה לא הדבר האידאלי.
וגם זה כבר בוצע לא מעט פעמים מכל מיני סיבות.
המעבר הזה בצילום שצרפתי זה נפילה של 2 מטר מיד עם הכניסה למים. לא היה לו שום סיכוי בחיים. אני אחפש לכם צילום עדכני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ארז,
דוגמה לרכב קרוסאובר שטבע ..
הנה.. ונראה לי שיהיה מוסכם שמשהו בשיקול דעת היה לא אפוי.
נמנעתי מהעלאת הסרטון המלא עקב פרטים מזהים.
שנייה קדימה והוא נכבה באופן מפתיע..
הרכב נגרר החוצה ע״י רכב אחר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180107/9ea7e654ba3f7aa5c38b212ab8aab33f.jpg
אני לא יכנס פה לפרשנויות וכו', רק אזכיר לכולם ששנורקל לא נועד לצלול עם הרכב, במעברים איריים מה שיורד ראשון לתוך המים הוא החרטום של הרכב, וגם אם המים יהיו בגובה גלגל ולא צריך יותר מזה עדיין יש סכנה למנוע במצב כזה, אני לא מקנא בראשון שיירד לחצות מעבר אירי כזה או חציית נחל כזה שהמים לא עמוקים אבל הירידה היא בזווית לתוך המים(אחרי שירדת הרכב מתיישר והמים אםילו לא עוברים את הגלגל), ראיתי כבר לא מעט כאלה שגמרו מנועים וכאלה שיצאו בשן ועין.
מי שלא מטייל בנחלים זורמים או חוצה מעברים איריים באמת לא צריך שנורקל, אבל בשביל הפעם האחת הזאת קחו בחשבון שחסכתם 1000 שח אבל גמרתם מנוע.
נדב,
לא צריך נחל שוצף בשביל שנורקל.
מספיק שלולית עומדת עם בור חבוי.
איציק העלה כאן רק לפני שבועיים איך תרחיש סביר בהחלט של שביל בוצי מאד עם שלוליות הפך לבעיה קשה.
בלי להתפרע ובלי להתחרע, ובנסיעה רגילה.
ככה זה נראה היום בבוקר
אני ויתרתי
118101
ככה זה נראה היום בבוקר
אני ויתרתי
118101
וואוו!
אוקי, זה לגמרי לא התרחיש שהתכוונתי אליו.
איו ספק שזה מהמקרים ששום דבר לא היה עוזר חוץ מ... לא לחצות.
הכוונה שלי התייחסה למעבר אירי מבוטן, סלול, כזה שהסיכוי שייסחף הוא אפסי.
וגם שם כאמור יש סיכון.
נדב,
לא צריך נחל שוצף בשביל שנורקל.
מספיק שלולית עומדת עם בור חבוי.
איציק העלה כאן רק לפני שבועיים איך תרחיש סביר בהחלט של שביל בוצי מאד עם שלוליות הפך לבעיה קשה.
בלי להתפרע ובלי להתחרע, ובנסיעה רגילה.
נכון, וזה מה שציינתי לכל מתנגדי השנורקל ואלה שחושבים שזה לפוזה ולא מועיל, זה מה שאני חשבתי לפני שנים, ציינתי כבר שאני בעצמי חוויתי את זה פעם אחת בחיי לפני הרבה שנים ומאז בכל רכב שבבעלותי מתקין בלי לחשוב פעמיים.
עם יד על הלב,
כמה מכם יורדים מהאוטו לבדוק ברגל מה יש בקצה עליה?
כמה מכם יורדים ברגל לבדוק עומק של נחל?
אני מודה,
אני לא מוריד תחתונים ונכנס למים, מצד שני אני גם לא נכנס עם הרכב אלא מסתובב והולך סביב.
אני מניח שבמקרים שבהם אהיה חייב לחצות מסיבה כלשהי, כן אכנס ברגל קודם.
ואם יש זרם שנראה שלא לעניין להכנס אליו ברגל, זה די ברור שגם עם הרכב אין מה לחפש שם.
(תכלס, אם המים בצבע חום, וגם זזים, ורוחב הנחל עולה על חצי רכב, כמו שאני מכיר את עצמי, כנראה שאעשה אחורה פנה)
פעם דיי מזמן כשהייתי יותר יצירתי יצאתי לצוד שטפונות כשבתא המטען חכת בוס 6 מטר - אליה קשור 3 מטר חוט כשבקצה יש משקולת כבדה יחסית וסימון על החוט לכל מטר עומק. השתמשתי בזה בדיוק לשני טיולים כשבשני נתפסה המשקולת במשהו ונאלצתי לחתוך החוט.
עם יד על הלב,
כמה מכם יורדים מהאוטו לבדוק ברגל מה יש בקצה עליה?
כמה מכם יורדים ברגל לבדוק עומק של נחל?
אני מודה,
אני לא מוריד תחתונים ונכנס למים, מצד שני אני גם לא נכנס עם הרכב אלא מסתובב והולך סביב.
אני מניח שבמקרים שבהם אהיה חייב לחצות מסיבה כלשהי, כן אכנס ברגל קודם.
ואם יש זרם שנראה שלא לעניין להכנס אליו ברגל, זה די ברור שגם עם הרכב אין מה לחפש שם.
(תכלס, אם המים בצבע חום, וגם זזים, ורוחב הנחל עולה על חצי רכב, כמו שאני מכיר את עצמי, כנראה שאעשה אחורה פנה)
עליות/מעלות? יורד גם יורד ובודק גם בודק, גם מקומות כאלה שאני מכיר, לצורך הדוגמה גם ירידות, במפגש ג׳יפולוג ירדנו במעלה אברהם ירדתי מהרכב והיסתכלתי בעין איפה לשים את הגלגל, לא רואה בזה שום בושה אפילו אחרי הרבה שנים בשטח.
נחלים? אם מקומות שאני מכיר טוב ובטוח לגביהם אין לי בעיה לחצות, אם מישהו נסע/נוסע לפני אז הינה האינדיקציה, ואם לא וזה מקום שאני לא מכיר אז כן אבדוק אותו בדרך כזו או אחרת או אחפש מקום אחר לעבור, אני לא חוצה נחלים שוצפים וזורמים שלא ידוע מה נמצא יש שם ולא מחפש הרפתקאות, עברנו את זה.
אתה יודע שהגזימו באמת השנה כשאתה מעל גיל 40 ואימא שלך מתחילה לשלוח סרטונים של רכבים במים..
[emoji41]
עליות/מעלות? יורד גם יורד ובודק גם בודק, גם מקומות כאלה שאני מכיר, לצורך הדוגמה גם ירידות, במפגש ג׳יפולוג ירדנו במעלה אברהם ירדתי מהרכב והיסתכלתי בעין איפה לשים את הגלגל, לא רואה בזה שום בושה אפילו אחרי הרבה שנים בשטח.
נחלים? אם מקומות שאני מכיר טוב ובטוח לגביהם אין לי בעיה לחצות, אם מישהו נסע/נוסע לפני אז הינה האינדיקציה, ואם לא וזה מקום שאני לא מכיר אז כן אבדוק אותו בדרך כזו או אחרת או אחפש מקום אחר לעבור, אני לא חוצה נחלים שוצפים וזורמים שלא ידוע מה נמצא יש שם ולא מחפש הרפתקאות, עברנו את זה.
בכוונה כתבתי עליה ולא מעלה.
(אגב, גםאני יורד לבדוק, ואפילו בעליות, אבל זה לא חוכמה, לא נרטבים...)
וואלה איל לא מפחד לא ממים ולא מבוץ, אתה יכול לשאול את מי שמטייל איתי, יש באוטו באופן קבוע בגדי החלפה ומקלחת. :-)
מגפיים.
כאלו שמגיעות לברך.
בודק רגלית. אם אני נאלץ לחזור ועברתי רק חלק קטן מהמעבר אז כנראה שזה לא בשבילי.
אם הגעתי לאזור האמצע, מקל ארוך נותן אינדיקציה טובה.
[QUOTE=נדב ש.;777148]עליות/מעלות? יורד גם יורד ובודק גם בודק, גם מקומות כאלה שאני מכיר, לצורך הדוגמה גם ירידות, במפגש ג׳יפולוג ירדנו במעלה אברהם ירדתי מהרכב והיסתכלתי בעין איפה לשים את הגלגל, לא רואה בזה שום בושה אפילו אחרי הרבה שנים בשטח.
נחלים? אם מקומות שאני מכיר טוב ובטוח לגביהם אין לי בעיה לחצות, אם מישהו נסע/נוסע לפני אז הינה האינדיקציה, ואם לא וזה מקום שאני לא מכיר אז כן אבדוק אותו בדרך כזו או אחרת או אחפש מקום אחר לעבור, אני לא חוצה נחלים שוצפים וזורמים שלא ידוע מה נמצא יש שם ולא מחפש הרפתקאות, עברנו את זה.[/QUOTE +1
++1
עם יד על הלב,
כמה מכם יורדים מהאוטו לבדוק ברגל מה יש בקצה עליה?
כמה מכם יורדים ברגל לבדוק עומק של נחל?
בלי להתבלבל בכלל.
השמשוני לימד אותי שלא צריך לצאת מהאוטו. אפשר לראות לפי הברווזים.
אם המים מגיעים להם רק עד הבטן אז זה בסדר אפשר לחצות.
אבל בתכלס בשביל זה אני יוצא לטיול עם הילדים. זה שגבוה יותר עובר לתחתונים וסנדלים וכשהמים מגיעים לו לביצים סימן שעמוק מדי.
אסף.
[QUOTE=asafk;777158]
אבל בתכלס בשביל זה אני יוצא לטיול עם הילדים. זה שגבוה יותר עובר לתחתונים וסנדלים וכשהמים מגיעים לו לביצים סימן שעמוק מדי.
עד איזה גיל?
אצלי בן 14 עבר כבר את ה1.80,
בעומק הביצים שלו לא נראה לי שכדאי להכנס...
השמשוני לימד אותי שלא צריך לצאת מהאוטו. אפשר לראות לפי הברווזים.
אם המים מגיעים להם רק עד הבטן אז זה בסדר אפשר לחצות.
אבל בתכלס בשביל זה אני יוצא לטיול עם הילדים. זה שגבוה יותר עובר לתחתונים וסנדלים וכשהמים מגיעים לו לביצים סימן שעמוק מדי.
אסף.
סוף סוף סגרת את הלופ של ה נ.נ. :-)
אם זו השיטה, והילדים גדלים כל הזמן, לא נשארה לך ברירה, אלא לשדרג את יכולת העבירות.
מתי אתה מתחיל לעבוד על יונייטד?
אני רק אניח את זה כאן...
https://youtu.be/Z9RXwrsRh8E
(וגם עם זה לא הייתי נכנס לשטפון שוצף, גם בים רגוע של סטוקהולם העסק לא מרגיש יציב במיוחד ...)
סוף סוף סגרת את הלופ של ה נ.נ. :-)
אם זו השיטה, והילדים גדלים כל הזמן, לא נשארה לך ברירה, אלא לשדרג את יכולת העבירות.
מתי אתה מתחיל לעבוד על יונייטד?
דווקא יש עוד ברירה, לעשות עוד ילד עם ביצים.
נראה לי שהוא בחר באלטרנטיבה הזו.
או שהיא בחרה, לא משנה.
אני רק אניח את זה כאן...
https://youtu.be/Z9RXwrsRh8E
(וגם עם זה לא הייתי נכנס לשטפון שוצף, גם בים רגוע של סטוקהולם העסק לא מרגיש יציב במיוחד ...)
עם כלים דומים נחתו בחוף נורמנדי ב-D-DAY.
על אחד מהם אפילו "הפלגתי" בוושינגטון (אני מאמין שאני לא היחיד כאן)
גם בסינגפור יש משהו דומה:
https://www.marimari.com/tour/singapore/images/duck_tours.jpg
וגם בבוסטון:
https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/09/52/fe/ca/boston-duck-tours.jpg
כבר הרבה שנים ועובד מצויין מנסיון....
ה- DUKW 6X6 הצהוב מבוסטון הוא באמת ממלחמת העולם.
אחד כזה עובד גם בלונדון.
עם כלים דומים נחתו בחוף נורמנדי ב-D-DAY.
על אחד מהם אפילו "הפלגתי" בוושינגטון (אני מאמין שאני לא היחיד כאן)
באיסלנד, באחד מהמפרצי קרחונים, יש כלים כאלו ( ממהע) שמשמשים להפלגה בין הקרחונים.
מי כאן עוד זוכר את התנינים שהיו זרוקים ליד שבטה?
ה- DUKW 6X6 הצהוב מבוסטון הוא באמת ממלחמת העולם.
אחד כזה עובד גם בלונדון.
נסעתי בזה בבוסטון ...
יציב למדי למיטב הבנתי זה שט כמו כל סירה אחרת ..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180108/47b4a399685af9bb096a26930ae91d81.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180108/d92ce234878a2a45929e1cc08707c549.jpg
מי כאן עוד זוכר את התנינים שהיו זרוקים ליד שבטה?
אופס..
תמסחים וחלקי גשר הגלילים.
אופס..
תמסחים וחלקי גשר הגלילים.
בדיוק חשבתע עליהם לפני כחודש, וחיפשתי בתצאות של גוגל את המחנה.....
יש עוד גשר אחד זרוק בצפון הכינרת מחליד לאיתו ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש עוד גשר אחד זרוק בצפון הכינרת מחליד לאיתו ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
אחד???
לדעתי לא אספו אף אחד מהגשרים שהיו ( מבצעיים) לאורך הירדן.
בכניסה למנחמיה ( מול אי השלום של נהריים) יש אחד ממש קרוב לכביש הראשי.
איזור צוקי עובדה, סיירים.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180109/492ea8cccdba2bbc98b0951ddd2acf57.jpg
איזור צוקי עובדה,
פעם היו לא מעט כאלו זרוקים בדרום.
מאז ״ הבהלה לברזל״, שגרמה לבדואים לנקות את הנגב, כבר לא רואים כמעט כאלו.
יש עוד גשר אחד זרוק בצפון הכינרת מחליד לאיתו ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא אותו דבר.
גשר הגלילים והדוברות נראו אחרת.
ארז,
דוגמה לרכב קרוסאובר שטבע ..
אני ויתרתי אגב על המעבר הזה היום בבוקר בדרך לעבודה .. עם הרכב שטח המפלצתי שלי :)
יבש לגמרי אבל הקירות שנותרו מהחול שנסחף גדולים עלי ..
יש שם רצועת בטון מזויין שלא זז ויוצרת גל תת מימי שמייצר בור מאד עמוק. כמו מתחת למפל.
המים ברגע הצילום ( לא כולל הזרם עצמו - רק עומק ) יותר מ 2 מטר גובה.
118094
אגב, הדיפנדר מהתמונה חי ובועט (יצא מהסיפור בנזקים מינימליים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב, היה לו שנורקל...
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
אגב, הדיפנדר מהתמונה חי ובועט (יצא מהסיפור בנזקים מינימליים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
חכה, למיטב זכרוני בדיפנדר גם אלומיניום מחליד....;)
אגב, הדיפנדר מהתמונה חי ובועט (יצא מהסיפור בנזקים מינימליים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
טעות!
אפילו הדיפנדר ממועט החשמל, הולך לסבול בטווח הארוך מחלודות במערכת החשמל ובשל כך מכל מיני בעיות מעצבנות.
וזה בלי לדבר על הנזקים הפןטנציאליים החייבים טיפול מונע מיידי, שדוברו כאן מוקדם יותר בשרשור.
מדהים לראות איך כל שרשור כזה של מעברי מים מגיע תמיד לתמונות של סירות וצוללות....
ומאיפה אתם יודעים שבעל הדיפנדר לא יטפל במה שצריך באופן מיידי?
קל לשפוט ממבט המקלדת...
יש דברים שסביר להניח שיטפל. לא אמרתי שלא.
יש דברים שאני מניח שלא. להחליף או לנקות באופן רציני ויסודי את מערכת החשמל, או להתמודד עם בוץ שנכלא בכל מיני פינות נידחות במרכב ובשלדה זאת משימה שהופכת לפרויקט של ממש.
בוא נגיד שאם הייתי מחפש לקנות רכב והייתי יודע על אחד אטרקטיבי, אבל שעבר טביעה כזאת, הייתי מתרחק.
אם היה מדובר ברכב אחר אז כמוני כמוך, ברור שהתקלות רק יחמירו אם לא ישביתו את הרכב לגמרי.
אבל המדובר זה דיפנדר ישן, הרוב זה ברזלים שם שמחוברים עם ברגים וניטים, לא רואה סיבה למה לא לקנות בדגש כמובן אם הכל טופל כמו שצריך.
בגלל שמדובר בטרקטור טיפש שגם ללא הטביעה סובל מתקלות קטנות ומעצבנות אז הטביעה לא תשנה יותר מידי (בהנחה שעשה את המינימום הנדרש).
להערכתי כמעט כל רכב אחר היה מידית עובר לגריטה.....
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.