PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני מושך מעט שמאלה בנסיעה ומושך חזק יותר בבלימה



asypeer
14-01-18, 11:04
הי,
הרכב חזר לשירות יומיומי אחרי שנה וחצי בחניון ויציאה רק לטיולים, נסע מעט מאוד בשנה וחצי האחרונות.
בחמישי האחרון הכנסתי את הרכב לאיזון צמיגים, מילוי בחנקן והחלפת מגבים.
היום בבוקר שמתי לב שהרכב נוטה מעט שמאלה בנסיעה בקו ישר - לא משהו היסטרי. אבל בבלימה ההגה מושך שמאלה - לא ברמה שהחזקת ההגה ביד אחת לא מצליחה לבטל. אבל עדיין עדיין לתחושתי משהו לא תקין.
לפני כ-2000 ק"מ החלפתי עם חבר דיסקים ורפידות מקדימה (לא מקוריים) - זכור לי שהוא אמר לי משהו על קיט שיפוץ קליפר (הייתה איזו גומיה מעט בלויה בצד ימין - יכול להיות שזה קשור?

תודה!
אסף

asafk
14-01-18, 12:24
תתחיל בבדיקת הידוק מוטות רדיוס.
במאמר מוסגר גם לא מזיק לבדוק שהם לא עקומים.

אסף.

סולי
14-01-18, 12:38
נשמע כמו קליפר תפוס ..

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asypeer
14-01-18, 13:03
יכול להיות שזה קשור לכך שהעברתי צמיגים אחוריים קדימה, אולי הלוקרייט שחק יותר בצד אחד?

ד ו ר ו ן
14-01-18, 13:14
, מילוי בחנקן
כמה אחוזים שמו בסוף בצמיג?

השתמשו במכונת וואקום טרם המילוי?

asypeer
14-01-18, 13:18
^ שאלות קשות שלדעתי גם הם לא ידעו לענות עליהם :)
היה איזה מבצע למחזיקי לאומי קארד בcheckup. יש סניף קרוב לביתי אז כבר הכנסתי לשם כי הייתי צריך איזון, כל נושא החנקן נשמע די חארטה למען האמת.
חשוב לציין שהסטייה הייתה קיימת גם קודם אז ציינתי זאת כדי לשלול הפרשי לחץ אויר או חוסר איזון בגלגלים כגורם.

ד ו ר ו ן
14-01-18, 14:47
זו הייתה הרמה להנחתה..

תראה כמה חנקן יש באופן טבעי האויר שאתה נושם ותראה שזה יותר גרוע משמן נחשים.

asypeer
14-01-18, 14:53
לא ברור לי במה עוזרת ההרמה להנחתה לנושא השרשור..
כדי לצאת מבין ולהצביע על חוסר ידע?אחרי זה מתפלאים שהפורום פה מת.

נדב ש.
14-01-18, 16:59
הייתי מתחיל לבדוק את מה שנגעת בו לאחרונה-בלמים, בדוק שחיקה שווה של הדיסקיות, בדוק שהקליםר לא תפוס ונע בחופשיות.

asypeer
14-01-18, 16:59
ייבדק הערב..

ד ו ר ו ן
14-01-18, 17:26
לא ברור לי במה עוזרת ההרמה להנחתה לנושא השרשור..
כדי לצאת מבין ולהצביע על חוסר ידע?אחרי זה מתפלאים שהפורום פה מת.
חלילה,
הפוך.
שאחרים לא יפלו בקומבינה הזו.

חיפוש קצר בפורום היה מציג את המידע, ובגלל זה כדאי גם לכתוב וגם לחפש.

איל מ
14-01-18, 18:35
מה שדורון מנסה לרמוז וגם נכתב כאן לא מעט, הוא שלמילוי בחנקן יש השפעה אך ורק על חשבונות הבנק (של המוכר ושל הקונה).
ממילא יש באוויר כ80% חנקן. ובלי קשר, ההבדלים בינו לבין אוויר רגיל באים לידי ביטוי אולי במרוצי פורמולה 1.
אבל סאת בריחה מהנושא . לדעתי גם הכיוון זה מוטות רדיוס אבל תתחיל בלשים יד על ארבעת הג'אנטים בסוף נסיעה ארוכה (בגשם ובקור זה מעט פחות אפקטיבי).
אם אחד מהם חם משמעותית מהאחרים, יש לך קליפר תפוס (בולם כל הזמן). אם שללת את הבדיקה הפשוטה תעבור לבדיקות שצוינו למעלה.

asypeer
14-01-18, 20:06
בינתיים בדרך הביתה בגשם הרכב כמעט ולא נוטה שמאלה, גם לא בבלימה. לא חשתי הבדלי חום בין הג׳אנטים הקדמיים, אולי הייתי צריך לבדוק גם את האחוריים.
בגלל שהחניון מעט מוצף, ננסה לבדוק את הגלגלים מחר.

אביב3
14-01-18, 21:06
ראשית הייתי בודק חופשים בחלקי הפרונט.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

asypeer
23-04-18, 14:50
מקפיץ.. אז אחרי כישלון בטסט ואחרי החלפת ברקסים אחוריים ההגה עדיין מושך חזק שמאלה בבלימה - וגם זה מרגיש לי שלא קורה בכל בלימה. אני אנסה לצלם בשטח פתוח ולהעלות.
איפה אני משיג קיט שיפוץ לקליפר? - מצאתי באיביי ב-120 ש"ח לשני הצדדים, השאלה אם זה יפתור את הבעיה (למרות שהגומיה של המוביל זה משהו שצריך לפתור בלי קשר)
בבדיקה אחרי נסיעה לא מרגיש שג'אנט אחד חם יותר מהשני. נאמר לי להרים את הרכב על בוקים ולסובב את הגלגלים הקדמיים - מתכוון לבצע זאת היום. עוד משהו שאפשר לבדוק בבית לפני שאני מאשפז את הרכב?
תודה

asafk
23-04-18, 14:55
חוזר ומציע בדיקת הידוק מוטות רדיוס לשלדה.

אסף.

ros
23-04-18, 17:34
תבדוק את נושא השימסים בנאקלים, לפי SB.

boaz avrahami
23-04-18, 18:08
אם נסעת בבוץ אז אני מהמר על זה שאחד הקליפרים תפוסים. גע בגאנט ותבדוק אם צד אחד חם משמעותית מהשני.

אם כן הצד החם ידרוש בתור התחלה ניקוי טוב ואם לא יעזור בדיקה ושיפוץ


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

ד ו ר ו ן
23-04-18, 18:40
חוזר ומציע בדיקת הידוק מוטות רדיוס לשלדה.

אסף.
++
אם הג'אנט/נאבה לא חמים מאד בהשוואה למקביל שלהם בצד שני, אז הברקסים לא תפוסים.
אז או שצד אחד לא בולם בכלל, ובסטייה שמאלה זה אומר ברקס ימין לא בולם.
אבל אתה מתאר סחיפה גם בלי בלימה, מה שנשמע יותר כמו היגוי פסיבי בגלל מרכוז לא תקין של הסרן בבסיס הגלגלים, שמחריף בבלימה.

זה יכול להיות מוט רדיוס משוחרר/עקום/תושבת בלויה במיוחד, ועד תושבת עקומה בשילדה.

נדב ש.
23-04-18, 18:50
הייתי מתחיל לבדוק את מה שנגעת בו לאחרונה-בלמים, בדוק שחיקה שווה של הדיסקיות, בדוק שהקליפר לא תפוס ונע בחופשיות.

מזכיר לך שטיפלת בבלמים לפי ההודעה הראשונה.
ניתקלתי בדבר דומה בפג׳רו q , הנוזל בלם היה שחור משחור, הקליפרים והמובילים היו תפוסים ורק כשהרכב היה באוויר ניתן היה לראות כשלוחצים על הבלמים שלקליפר אחד לוקח יותר זמן "לחזור" למקום ולשחרר את הגלגל.

asypeer
24-04-18, 00:34
היום שמתי לב שגם בנסיעה איטית ללא שימוש בבלמים האוטו מושך מעט שמאלה לאט לאט, וכשלוחצים על הברקס בפתאומיות ההגה לפתע מסתובב שמאלה יחסית בחדות. ניסיתי לצלם אבל כבר היה חשוך. מה שמוזר זה שזה לא קורה תמיד, לפעמים בקו ישר ללא ברקסים האוטו פלס וגם ליטוף של הברקס לא גורם לסטיה. אני אאשפז אותו וזהו, התחושה שלי שזה לא מהבלמים. למרות שאני לא סומך על המכשירים בטסט - על אחוריים הכשילו אותי וסידרתי, קדמיים לא היה הפרש משמעותי בעוצמת הבלימה. האם התושבות של המוט מייצב יכולת לגרום למצב כזה - פעם לא מושך, לרוב כן?
נדמה לי שאני שומע מעין דפיקות בנסיעה איטית אבל האוטו הזה תמיד מרעיש אז אולי אני מדמיין.
אגב לא יודע אם זה קשור - הצלבתי צמיגים אחורה קדימה והאחוריים סבלו קצת מהנעילה האוטומטית.
והוספתי ספייסרים לרוחב (אינטש) לפני כמה אלפי ק״מ.

asypeer
24-04-18, 00:38
אם נסעת בבוץ אז אני מהמר על זה שאחד הקליפרים תפוסים. גע בגאנט ותבדוק אם צד אחד חם משמעותית מהשני.

אם כן הצד החם ידרוש בתור התחלה ניקוי טוב ואם לא יעזור בדיקה ושיפוץ


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

לא נכנסתי לבוץ מזה זמן מה, הג׳אנטים קרירים למדי אחרי נסיעה של שעה.

asypeer
24-04-18, 01:01
https://youtu.be/HrJq2zWNdso

זה הוידאו מהערב, בחלק הראשון מדובר על נסיעה ללא בלימה - הרכב נוטה שמאלה (זה היה אחרי בדיקת אויר בכל הצמיגים)
בחלק השני אני בולם ורואים שההגה פונה בחדות שמאלה במכה.

סולי
24-04-18, 01:09
ניסית לאזן גלגלים??

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asypeer
24-04-18, 07:50
כן, האוטו עבר איזון בינואר ונסע 2000 קמ מאז, נראה לי שכתבתי את זה איפשהו גם..

איל מ
24-04-18, 07:57
חוזר ומציע בדיקת הידוק מוטות רדיוס לשלדה.

אסף.

אני גם חושב.
כתבו את זה כבר כמה פעמים.
בדקת?
וזה לא חייב להיות דווקא לשלדה. גם לסרן.

נדב ש.
24-04-18, 08:49
https://youtu.be/HrJq2zWNdso

זה הוידאו מהערב, בחלק הראשון מדובר על נסיעה ללא בלימה - הרכב נוטה שמאלה (זה היה אחרי בדיקת אויר בכל הצמיגים)
בחלק השני אני בולם ורואים שההגה פונה בחדות שמאלה במכה.

+1 לאסף.
בדוק טוב טוב מוטות רדיוס, בושינגים, חיבורים וחופשים בחיבור הסרן הקידמי ובינו לשילדת הרכב.

asypeer
24-04-18, 09:54
ייבדק, תודה

ד ו ר ו ן
24-04-18, 10:06
+1 לאסף.
בדוק טוב טוב מוטות רדיוס, בושינגים, חיבורים וחופשים בחיבור הסרן הקידמי ובינו לשילדת הרכב.
גם אחורי.
האחורי יכול להיות עוד יותר קיצוני בהשפעה מהקדמי במקרה כזה.

נדב ש.
24-04-18, 10:10
גם אחורי.
האחורי יכול להיות עוד יותר קיצוני בהשפעה מהקדמי במקרה כזה.

אחורי לא יגרום לתזוזות בהגה לדעתי.
התופעה שלו לפי הסירטון דומה מאוד לרכב עם מתלים ניפרדים כשהבוקסות משולשים שחוקות.

ד ו ר ו ן
24-04-18, 12:48
אחורי לא יגרום לתזוזות בהגה לדעתי.
התופעה שלו לפי הסירטון דומה מאוד לרכב עם מתלים ניפרדים כשהבוקסות משולשים שחוקות.
קודם כל יש לו סרן חי..
בוקסות מתלים בלויות במתלה נפרד יכולות לתת את אותו אפקט כמו רדיוס בלוי.

לגבי השפעת סרן אחורי:
בוודאות כן.. מנסיון עבר עם רכב אחר שהבושינג בחיבור הרדיוס לשילדה היה אכול, במבט חיצוני ובדיקה סטאטית היה קשה לזהות את החופש, רק בהרמה ראיתי שהזרוע ממוקמת לא טוב.

הסטייה ההגה היא בגלל ההטיה של כל הרכב כתוצאה מהיגוי.
בנסיעה בקו ישר הייתה סחיפה עדינה, ומצב בלימה משמעותית, זריקה לצד אחד וממש סיבוב של ההגה.

נדב ש.
24-04-18, 15:00
יופי נחמה.
אני יודע שיש לו סרן חי, אם רק היית טורח להבין מה כתבתי.

ברור שאם יש בלאי בבוקסות אחורי אז תהיה סטיה בנסיעה, זה כמו היגוי אחורי.
עם זאת לא רואה קשר בין בלאי באחורי לבין סטיית גלגל ההגה בזמן בלימה, השפעה בבלימה על גלגל ההגה נובעת רק מהחלק הקידמי.

סולי
24-04-18, 15:55
אתה אמרת... הגלגלים האחוריים... הורכבו קדימה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asypeer
24-04-18, 16:53
אתה אמרת... הגלגלים האחוריים... הורכבו קדימה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לא הבנתי אורי, עשיתי את זה כדי לשחוק אותם בצורה שווה - לא הייתי צריך?

סולי
24-04-18, 18:08
מניסיוני, צמיג אחורי שהעברתי קדימה ... עשה בעיות אם לא עבר איזון מחדש.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

-->