צפייה בגרסה מלאה : גומיית צירייה חדשה מתחילה להתייבש/סדקים
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180114/55a9aaf36d34b3189b39ea3a2b9f1af9.jpg
בקושי שנה של שימוש מאז הוחלפה (הרכב כמעט לא נוסע) וכבר מתחילים סדקים, גם בצד השני של האיזור הזה.
האם לצפות להחליף את הגומייה בחצי שנה הקרובה או שבאיזור הספציפי שמתחילים הסדקים זה פחות קריטי/רלוונטי?
למה גומייה חדשה מגיעה למצב כזה תוך שנה (אולי אפילו פחות)?
יש בכלל מה לעשות עם זה כרגע?
שנה זה לא זמן סביר לבלאי כזה.
או שקנית ממלאי מאוד ישן, או שמשהו לא נכון בהתקנה.
התמונה לא מספיק ברורה ואני לא מצליח להבין איפה הגומיה הזו יושבת ( לפחות לא בטלפון).
נסית לראות מה קורה לגומיה הזו במקרה קצה ( מיתלה וסביבוב של ההגה)? אתה בטוח שהיא לא נמתחת, או ניצבטת?
בנוסף,
ככל שהרכב נוסע פחות, הגומיות מתבלות יותר מהר. נסיעה קצרה אפילו פעם בשבוע תעזור מאוד בפעם הבאה.
שנה זה לא זמן סביר לבלאי כזה.
או שקנית ממלאי מאוד ישן, או שמשהו לא נכון בהתקנה.
התמונה לא מספיק ברורה ואני לא מצליח להבין איפה הגומיה הזו יושבת ( לפחות לא בטלפון).
נסית לראות מה קורה לגומיה הזו במקרה קצה ( מיתלה וסביבוב של ההגה)? אתה בטוח שהיא לא נמתחת, או ניצבטת?
היא נמצאת כמו בתמונה הזאת
118168
לא בדקתי מה קורה במקרי קצה אבל לא נראה לי שאמור יותר מדי לגעת בה כי היא בצד לעומת הג׳ויינט.
בנוסף,
ככל שהרכב נוסע פחות, הגומיות מתבלות יותר מהר. נסיעה קצרה אפילו פעם בשבוע תעזור מאוד בפעם הבאה.
לפחות פעם בשבוע הרכב נוסע נסיעה קצרה
לפחות פעם בשבוע הרכב נוסע נסיעה קצרה
לא בהכרח משהו נוגע, מספיק שהיא נמתחת מדי או לחלופין, קורסת פנימה, ונצבת?
אני אבדוק אם באמת יש קצת מתיחה או כיווץ בזמן סיבוב הגה עד הסוף
בכל מקרה מהצד השני יש שם עוד סדקים באמצע, הגומיה מן הסתם לא מקורית של יצרן (״גומיה לצירייה אוניברסלי״) אף על פי שזה בוצע במוסך יבואן.
גם הקטע עם האזיקון לא ברור, למה לא לעשות עבודה עד הסוף ולשים בנד מתכת
מי יודע מתי הם יחליטו להתפורר (למרות שבמקרה הנל הגומיה תוחלף לפני שיקרה משהו לאזיקונים)
הסדקים די שטחיים לא יודע אם יש טעם כרגע ללכת להוציא עוד איזה 600-700 שקל (ש90 אחוז מהמחיר זה רק על העבודה) או להמתין חצי שנה לטיפול השנתי או בכלל להחליף רק ברגע שהגריז יתחיל לצוץ משם...
118172
גומייה אוניברסלית ואזיקון... אתה בטוח שיש שם גריז? (;
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ככל הנראה הגומי לא טרי ולא היה סגור בשקית הרמטית לפני כן.
בנוסף,
ככל שהרכב נוסע פחות, הגומיות מתבלות יותר מהר. נסיעה קצרה אפילו פעם בשבוע תעזור מאוד בפעם הבאה.
++
הקפלים והמתיחה הקבועה בנקודה אחת בחניות ארוכות עושים יותר נזק מאשר עבודה רציפה.
גומייה אוניברסלית ואזיקון... אתה בטוח שיש שם גריז? (;
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
חחח כן, בזה אני בטוח דווקא (מהשאריות של הגריז הטרי האדמדם סקסי)
ככל הנראה הגומי לא טרי ולא היה סגור בשקית הרמטית לפני כן.
כנראה, השאלה אם זה לא סוג ב' בלי קשר, אני לא יודע אם מחזיקים גומיות מקוריות של יצרן (ואם לא אז לך תמצא כזאת בחו"ל ותביא לארץ) אבל עדיין מוקדם מהצפוי.
++
הקפלים והמתיחה הקבועה בנקודה אחת בחניות ארוכות עושים יותר נזק מאשר עבודה רציפה.
ועדיין, בטווח זמן כל כך קצר כבר התבלות?
אין ספק שיש בלאי בגומיה הספציפית, אבל נניח והגומיה היתה איכותית ונשמרה אטומה לפני ההחלפה, כמה שנים פלוס מינוס אמורה להחזיק בעמידה ממושכת (נסיעה קצרה אחת לשבוע בערך)?
יש דרך שאפשר לשמור יותר ולהאריך את חייהן בחניות ארוכות? למשל לחנות כשהגלגלים מיושרים וכו'
בתמונה האחרונה, הגומיה נראת גדולה מדי ( מכווצת מדי).
אני לא רואה שום בעיה בעבודה עם אזיקון, שחור, טוב.
לגבי, גריז, נראה לי בסיסי, אם מישהו לא חושב שהמוסך שלו שם גריז ( במקום כזה) אז שיחליף מוסך.
בכל מקרה, לא הייתי עושה פעולה מונעת ( אלא אם אתה מתכנן איזה טיול גדול) ופשוט בודק בתחילה וביום של כל טיול.
דניאל מאירי
15-01-18, 10:17
כיבואן של אורינגים (מגומי), אתן גם את הזוית שלי.
אם נקבע על ידי היצרן, שהגרמושקה הזו צריכה להיות מיוצרת מגומי EPDM לצורך העניין,
ישנן חברות המייצרות חומרי גלם (כדוגמת DU-PONT) והספקים האיכותיים מקפידים לרכוש חומר גלם ברמה גבוהה
ולייצר ממנו.
ישנה אפשרות שהגומייה שרכשת יוצרה על ידי יצרן סיני עלום שם, אשר כל קשר בין הגומי שהוגדר לבין הגומי שממנו ייוצר,
הוא מקרי בהחלט.
ולכן, ייתכן והיא איננה עומדת בתנאי הסביבה שבהם היא אמורה לעמוד.
לרוב נוטים להתייחס רק לעלות המוצר (זו רק גומייה......),
אבל הצל'נג'ר התרסקה בגלל אורינג (VITON).
נכון שהיבואנים מגזימים ברווח שהם גוזרים על המוצר,
אבל בגומי זה עולם ומלואו.
דניאל
גומיה מסוג גרוע מתבלה מהר מאד.
גומיה שאוחסנה בתנאים לא טובים (לא צריך ״אטום״, צריך ללא לחות עם קצת טלק), גם מתבלה מהר.
לעניין האזיקון, גם כאן, יש אזיקון ויש אזיקון.
בסובארו הישנה שלי הגומיות עם אזיקונים וזה מחזיק מעמד טוב מאד.
לא רואה שום בעיה בגרמושקה הזאת. נראית לי חדשה לגמרי.
אני כן רואה בעיה עם "יקה-פוץ" שמחזיק רכב שטח...
וואלה הלוואי עלי צרות כאלה עם הרכב שטח פח גרוטאה שלי...
מצב הגרמושקות אצלי ביי פר גרוע יותר וכל עוד לא יוצא משם גריז באופן חריג, אני ממשיך ככה.
אני ממילא אשבור ציריה מתי שהוא בטיול הבא או הבא אחריו, (יש ספייר באוטו), אז למה להתאמץ רק בשביל הגרמושקה....
טל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מנצלש , יש למישהו ניסיון עם גומיה חצוייה לצירייה(split cv boot)?הדעות שקראתי חלוקות אבל נראה שאולי יש לזה פוטנציאל למי שעובד לבד על הרכב... בתמונה קיט מקורי של טויוטה אבל יש כאלו אוניברסליים.
הלינק המקורי: https://www.toyota.com.au/owners/parts/brakes-suspension-steering/split-boot-kits
118174
מנצלש , יש למישהו ניסיון עם גומיה חצוייה לצירייה(split cv boot)?הדעות שקראתי חלוקות אבל נראה שאולי יש לזה פוטנציאל למי שעובד לבד על הרכב... בתמונה קיט מקורי של טויוטה אבל יש כאלו אוניברסליים.
הלינק המקורי: https://www.toyota.com.au/owners/parts/brakes-suspension-steering/split-boot-kits
118174אתה יודע מה...שיכנעת אותי. שווה לי להזמין רק בשביל הנסיון, למרות שבאופן תיאורטי הייתי שולל את זה לרכבי שטח שמן הסתם מפעילים את המכלולים הרבה מעבר לרגיל ובתנאי סביבה קשים.
טל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מוני אורבך
16-01-18, 08:27
גומיה מאיכות חומרים גרועה ומחזקת בתנאים גרועים למשך זמן ארוך, לא תחזיק הרבה זמן מעמד.
גומי (גם איכותי) מתיבש ונסדק. וככול שהוא יותר ישן כך הוא נסדק יותר מהר.
המוסכים מגדלים לעשות, ובמקום לפרק את הצריה, הם משתמשים במכשיר שמרחיב את הגומי ומעביר אותו מעל הצריה.
על הדרך הוא מותח מאוד את הגומיה ומקצר את חייו.
אז היכן להשיג גומיה טובה?
אצל היבואן, חלק מקורי, אין ברירה.
או באמזון\EBAY ממקור שאתה סומך עליו.
כל מה שיש בחנות החלפים המקומית הוא בחזקת חשוד.
לחילופין אתה יכול להחליף כל שנה שנתים גומית זבל.
אבל אל תרשה למוסך לעשות זאת עם מכשיר ההרחבה..
הגומיה מגנה על הצריה והיא חשובה במיוחד לאלה מאתנו שאוהבים לשחות בבוץ.
אם היא סדוקה מים\בוץ יכנסו לצריה ויחסלו אותה.
כנ"ל לגרמושקה חצויה. היא טובה (אולי) אם לא נכנסים למים עמוקים.
הגנה בפני אבק, לא מים\בוץ
לא יודע איזה גומי ואיזה דבק יש בתמונה של הגומיה החצויה, אבל אני מכיר דבקי גומי, שעם הגומי והיישום הנכונים עושים ממש תגובנ המדמה שיתוך של הגומי ונותנים חוזק הדבקה מעולה, גם לאורך התעללות ארוכה.
בכל מקרה זה מוצר מעניין ואם מישהו מנסה אותו אשמח אם יעלה לכאן חות דעת ארוכת טווח.
לא יודע איזה גומי ואיזה דבק יש בתמונה של הגומיה החצויה,.
קליפסים, לא דבק.
אני רואה שפורפרות של חומר (דבק?) ומסילות (זכר ונקבה) בגרמושקה עצמה.
אני רואה שפורפרות של חומר (דבק?) ומסילות (זכר ונקבה) בגרמושקה עצמה.
בדכ זה גריז לפעמון.
[QUOTE=איל מ;777932]אני רואה שפורפרות של חומר (דבק?) ומסילות (זכר ונקבה) בגרמושקה עצמה.[/QUOT
אכן מדביקים את זה יש כאלו עם ברגים . יש כמה סרטונים ביוטויוב כמובן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.