צפייה בגרסה מלאה : טרופר דיזל, בעיות בסל"ד סרק
דיזל 2003 של חבר, קרוב ל 300K ק"מ עבר לפני כמה חודשים טראומה של מזרקים, סולר במים......
בד"כ, המנוע עובד חלק ועגול, גם בסרק וגם תחת עומס.
EGR מתפקד (נפתח בסרק, נסגר תחת עומס).
פעם בכמה זמן, ימים, שבועות, המנוע מתחיל לעבוד לא עגול בסרק. הסלד מתחיל לשחק ויורד נמוך, נסיון לשילוב ונסיעה, גורם לכיבוי המנוע.
לחיצה על הגז, המנוע מאיץ ללא בעיות.
המנוע מניע ללא בעיות.
עוזבים את האוטו, למחרת בבוקר, האוטו עובד ללא בעיות, וימים ללא בעיות.
אין קוד תקלות, טורבו עובד (בטורים הלחץ מטפס ל ~2). צנרת וואקום נראת תקינה.
תופעה נוספת, ולא בטוח שקשור - שהרכב בסרק, ומקשיבים הרבה זמן, מדי פעם, הרכב מתחיל לעשות רעש רקע כמו אגזוז ברקס. הרעש מופיע ונעלם לסירוגין, לא ברור מאיפה ואם זה קשור.
רעיונות???
https://youtu.be/Jjl8WStIFVE
אני מומחה קטן מאד, אבל בעיות סל"ד בסרק (ובהמשך גם תופעות של רכב שנכבה) - לחשוד בשלב ראשון בחיישן מסילה ובשלב השני באחד המזרקים.
להיתחבר לטק 2 ולראות נתונים ב live data להיסתכל על נתוני ווסת לחץ שמן וחיישן מסילה, לבדוק גם בכיבוי מנוע, אם חיישן מסילה יורד למינוס 0.1 - והלאה הוא תקול, אחר כך לבדוק מזרקים בדיקת באלנס וקליקים, לפי הסרטון הקצר המנוע קצת עם ויברציה, לא ברור אם זה תושבות או משהו אחר, צריך לבדוק.
מה שנדב כתב..הכי טוב לעבור על הנתונים ולראות מה קורה - משם אפשר לנסות להסיק.
אם צריך ואפשרי מבחינתכם (אני גר בצפון, אולי באיזה טיול צפונה..) - יש לי מחשב ואשמח לנסות לעזור.
תודה.
אתה יכול להגדיר " צפון", יש מצב שאני ארצה לנצל את ההצעה.
קצרין רמת הגולן מספיק צפון? :p
יותר מדי צפון....
צריך לבדוק באיזה מצב רוח הטרופר היום, זה יהיה מתסכל לעשות כזו נסיעה, ולראות שהמנוע עובד חלק.
נסה לנקות את הפתח בס יניקה שמתחבר לחיישן מאפ יש שם טינופת שמפריעה לו
הייתי מנסה להחליף חיישן מצערת
נסה לנקות את הפתח בס יניקה שמתחבר לחיישן מאפ יש שם טינופת שמפריעה לו
הייתי מנסה להחליף חיישן מצערת
אין קשר בין הדברים וחבל להטעות...
להיתחבר לטק 2 ולראות נתונים ב live data להיסתכל על נתוני ווסת לחץ שמן וחיישן מסילה, לבדוק גם בכיבוי מנוע, אם חיישן מסילה יורד למינוס 0.1 - והלאה הוא תקול, אחר כך לבדוק מזרקים בדיקת באלנס וקליקים, לפי הסרטון הקצר המנוע קצת עם ויברציה, לא ברור אם זה תושבות או משהו אחר, צריך לבדוק.
נדב אני רואה שבכל נקודה שישנה אתה מציע לחבר אך ורק טק 2,
האם אין שום מחבר OBD2 מודרני שיודע להפיק נתונים מהרכב?
obd2 סטנדרטי אולי(בדגש) יצליח לשלוף קוד תקלה אבל לא ייתן נתוני מנוע ב live וקריאת לחץ שמן בחיישן מסילה.
לחיישן מסילה אין קוד קוד תקלה.
ניתן לישלול אותו ע"י ניתוק חוט לבן בקונקטור של המזרקים כאשר התקלה מופיעה, הרכב כבה ולא מניע, מזייף באופן חריף וכו'.
לשלוף קודי תקלה אפשר גם ע"י קיצור פינים 4 ו-6 בקונקטור dlc וקריאת הבהוב של נורת צ׳ק אנג׳ין.
נדב,
אני חושב (מודה שלא בדקתי לעומק יותר מדי), שבסופו של יום, הבעיה היא למצוא את רשימת ה PID נמלאה של הטרופר.
מהרגע שה OBD מתחבר ל BUS \ ECU, אפשר למשוך כל מידע שטק 2 מושך, הבעיה שאנחנו לא יודעים מה לתשאל, ולא פחות חשוב, לא מבינים את התשובה (איזה יחידות? איזה מקדם?....).
רוב תוכנות ה OBD מגיעות עם מספר PID מינמלי של הסטנדרט , והשאר צריך להכניס לבד.
אני משתמש TORQUE PRO, ומצליח להוסיף PID חדשים שאני מוצא מדי פעם.
לא הצלחתי למצוא איך לקרוא את כל הפרמטרים של החישן מסילה (רק קורא רק את ההתרעות של לחץ יתר או חסר), אבל זה רק ענין של להכיר את ה PID הרלוונטים.
עד כמה שאני יודע, היצרנים (GM) חייבים לפרסם את המידע, ואכן ניתן לקנות DB של כל היצרנים .
בקיצור, לדעתי זה לא מגבלה טכנית, זה רק עניין של כמה אנרגיה אתה מוכן להשקיע בחיפושים ברשת.
זה ידוע, מכיר גם כמה שניסו(והצליחו? האמת לא עקבתי...) עם לפטופ וכל מיני וריאציות שונות.
בסופו של יום אין כמו מחשב יעודי וקל לתפעול ממשהו מסורבל, המחירים ברשת לא יקרים כ"כ, אני כבר מזמן מתכנן להזמין סורק לדיסקו 2 (כן גם שם obd2 רגיל לא תופס) אבל כל פעם נוחתת עלי מכה אחרת חחחח
מקווה שהפעם זאת היתה האחרונה!!!
עכשיו נעול כפול ומחוזק מכל כיוון :-)
קח את זה ככה, כל כניסה למוסך umi לדוגמה לבדיקת מחשב(למי שלא מקומבן) זה סביבות 300-400 שח, 3 כאלה וכיסית את העלות, ואם מתחלקים בקניה עוד חברים אז בכלל.
מה שכן, כדאי מאוד לדעת איך לעבוד עם טק 2 , יש כאלה שקנו ולא ממש מבינים מה ואיך בודקים....
מה שכן, כדאי מאוד לדעת איך לעבוד עם טק 2 , יש כאלה שקנו ולא ממש מבינים מה ואיך בודקים....
זו בדיוק הסיבה שאותם קוראי obd2 Bluetooth מוצלחים. זולים וקלים לתפעול. אם רק היה אחד מתאים לטרופר....
אני בטוח שזיו יסתדר עם tech2, אבל ההערה של נדב חשובה - צריך להבין מה עושים, זה לא מתאים לטכנופובים....
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
אני בטוח שזיו יסתדר עם tech2, אבל ההערה של נדב חשובה - צריך להבין מה עושים, זה לא מתאים לטכנופובים....
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
הכי מצחיק להגיע למוסך, ואיש הדיאגנוסטיקה עסוק שעה בלהבין מה כתוב בכלל...כי אנגלית זה לא הצד החזק שלו
מה נגמר בסוף עם הרכב מפתיחת השרשור?
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
שורד.
מחכים שזה יהיה שיטתי ועקבי, ואז אולי נרים פה את הכפפה וניסע למישהו שיש לו טק2.
כרגע, זה משגע, כימים שלמים הרכב נוססע ללא בעיה, ואנחנו לא מוצאים כל שיטה \ הגיון מתי זה מופיע.
זו בדיוק הסיבה שאותם קוראי obd2 Bluetooth מוצלחים. זולים וקלים לתפעול. אם רק היה אחד מתאים לטרופר....
אבל הם לא נותנים משהו אמיתי שאפשר להיעזר בו מלבד קודי תקלה.. במידה ויש בעיה כזאת בלי קוד תקלה צריך נתונים חיים של המחשבים והמערכת.
זיו - אתה חייב להתחבר לטק2, זה הסיכוי הכי טוב לבדוק מה קורה בלי להחליף חלקים על עיוור.
דרך אגב - בדקתם קונקטור של בורר הילוכים? היתה לי פעם בעיה כזאת של ירידה לטורים נמוכים עד כיבוי בשילוב הילוך , ניתוק וניקוי עזר - מאז לא נתקלתי שוב.
אבל הם לא נותנים משהו אמיתי שאפשר להיעזר בו מלבד קודי תקלה.. במידה ויש בעיה כזאת בלי קוד תקלה צריך נתונים חיים של המחשבים והמערכת.
זיו - אתה חייב להתחבר לטק2, זה הסיכוי הכי טוב לבדוק מה קורה בלי להחליף חלקים על עיוור.
דרך אגב - בדקתם קונקטור של בורר הילוכים? היתה לי פעם בעיה כזאת של ירידה לטורים נמוכים עד כיבוי בשילוב הילוך , ניתוק וניקוי עזר - מאז לא נתקלתי שוב.
לא בדקנו את הכיוון הזה.
איפה המחבר הזה? איך מגיעים אליו?
לא בדקנו את הכיוון הזה.
איפה המחבר הזה? איך מגיעים אליו?
יושב בצד נוסע בדופן הגיר על הבורר מצבים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.