PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעוד 10 ימים מצטרף לגמדים - קניתי ג'ימני



יוני5
21-01-18, 00:00
ההיילקס חלף הלך לו והילדים גדלו וצריך לחשוב על רכב שגם ישמש את הילד העומד להוציא רשיון.

הוחלט ונרכש ג'ימני חדש, יגיע בעוד שבוע וחצי.
אני מנסה למצוא פנצ'ריה שתחליף לי את הברידג'סטונים המקוריים בגודייר AT. אני לא הצלחתי למצוא. אם מישהו מכיר פנצ'ריה שמוכנה - אני מאוד אודה.

אני מבין שכדאי לחתוך את החצאית מלפנים, אם מישהו יכול להפנות אותי למדריך או סרטון הדרכה - תבוא עליו הברכה.

מיגונים, הבנתי שהדחוף ביותר הוא מיגון הטרנספר. אם למישהו יש למכירה, מצויין. אם לא, אספיר מוכרים בפחות מ 500 ש"ח.

איזה חנויות בחו"ל מוכרות שיפורים ואביזרים לג'ימני מומלצות?

עצות, אזהרות וכיו"ב יתקבלו בברכה.

בברכה,
יוני5

boaz avrahami
21-01-18, 00:09
לדעתי לא בטריטוריה הרגילה שלך אבל בדוק עם צמיגי ביטון מעפולה.
דבר עם גיא.

הם גם היבואנים של גודייר ושם לדעתי יש סיכוי גבוה.


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

lizard
21-01-18, 07:43
מזל טוב!
תתקשר לצמיגי ארז סמדר. בטוח יוכל לעזור לך. ממוקם באיזור מודיעין עילית

Lidorx7
21-01-18, 07:58
הי יוני,
לאיזו רמה תרצה לקחת את הרכב מבחינת שיפורים?
בכללי לגימני יש קיטים בלי סוף, הגבהות, יחסי העברה,נעילות,רוקרים ועוד..
תפנה אותי לכיוון שלך שאוכל למקד אותך.
יש את עומרי שעושה אוזני עגינה חזקות מאוד מקדימה זה נראה כמו פס ברזל עבה עם שני שאקלים, (האזניים של הגימני מאוד חלשות) הוא חותך את הטמבון בשביל להתאים את זה, ככה שאתה מרוויח פעמיים. מחיר מעולה.

מוני אורבך
21-01-18, 08:07
מזל טוב !
עז הרים אבל קטנה מאוד..
גם אני קניתי פעם גימיני, החזקתי אותו חצי שנה.
היה פשוט קטן עלי.
רכב מצוין למי שיכול להסתפק במועט.
תתרגל ל 20% מהציוד שבדרך כלל לקחת.
גימיני יכול לנסוע סטנדרט כמו שהוא בשטח בינוני+
אבל.. אתה חייב לתכנן היטב את המסלול ובמקומות עם בולדרים גבוהים אתה חיב הכוונה.
אחרת תנגח את הגחון ו\או בסיסי מוטות הרדיוס (שמאוד פגעים ברכב זה).
וגם עם תכנן והכוונה מידי פעם תנגח )-:
גימיני פשוט נמוך מדי במקור, מחייב הגבהה אם אתה לא רוצה לתכנן כל מעבר בולדרים.
רשימת השיפורים שלדעתי צריך לעשות כדי לנסוע בשטח בצורה נורמלית בגימיני (לפי סדר חשיבות)

1. הגבהה: הכי גבוהה שאתה מרשה לעצמך (חוקית ונפשית) 2" יספיקו לאפליקציות הגיוניות.
2. מיגונים, במיוחד אוזני מוטות הרדיוס, אבל גם גחון לא יזיק.
3. נעילות, אוטומטית אחורית ברכב אוטומט כמעת לא מורגשת, שיפור מעולה. קידמית אני ממליץ נשלטת כי אין לוקרים.
4. צמיגי שטח, צמיגי 50/50 עדינים מדי בגודל הזה (לעניות דעתי)
4. השימלה הקידמית (לחתוך) עלול להיות בעיה בטסטים, אולי כדי לשקול להחליף לפגש ברזל (אבל אז צריך גם כננת)

הגימיני שלי היה בגובה סטנדרט עם נעילה אוטומטית אחורית וצמיגיי שטח. בהחלט עז הרים אבל בגלל הגובה כול הזמן היתי צריך לתכנן מסלול.

שגיא S
21-01-18, 08:50
תתחדש יוני!
עוד קצת נקודות ששווה להכיר:
1. מיגונים:
מיגון טרנספר - אספיר אםאני לא טועה הוא 4 מ"מ ועולה באמת 500 ש"ח, יש מיגונים של 8 מ"מ שיותר חזקים שנמכרים על ידי המוסכים השונים בעוד כמה מאות שקלים. אני לא חושב שזה הכרח אבל אנשים נשבעים שהמיגון של אספיר לא הספיק להם והם עיקמו.

מיגון תושבות מוטות רדיוס - עולה 300-400 שקל, מגן על התושבות שנחבטות בסלעים בנהיגה לא זהירה. אני אישית חושב שהמגנים האלו מעבירים את הזעזועים לשלדה ולכן לא הרכבתי אף פעם. בנהיגה זהירה אין צורך. מצד שני ג'ימני לפעמים דורש תנופה ואז נהיגה זהירה לא אפשרית כלכך.

מיגון צד - אני ממליץ רק על מדרגות צד ולא על "רוקר פאנלים" שמתחברים לבודי, דורשים חיתוך של הבודי, תופסים חלודה ולא מספיק חזקים במקרה הצורך.

2. הגבהה:
הגבהה עד 2" - חוקית ומאושרת ברישיון. מאפשר להכניס צמיגי 215 בקלות, או 235 אפילו עם חיתוך קל של הכנפיים והגבלת באמפסטופים.
אם אתה מחפש לעשות שטח יותר קשה מהסטנדרט (מעלות שלדוגמא יותר קשים מורדית/רמון/אשתאול/משלט) אז הגבהות של 3-4 אינץ' עולות בערך 8-9 אלפי ש"ח ואין להן אישור חוקי. כמו כן הן כבר דורשות מוטות רדיוס חדשים, פנהארדים, צינורות ברקס וכו'.

על כן הייתי הולך על הגבהה 2" חוקית רשומה ברישיון.

חיתוך הפגוש: פשוט מסמנים את הקו שאותו אתה רוצה לחתוך - וקצת דיסק ואתהמוכן. את הפנימיות פלסטיק יש לקפל לתוך הפגוש.

אתרים של שיפורים:
Jimnybits - יושבים בבריטניה אם אני לא טועה
EBAY / AMAZON UK/AU - גם שם אפשר למצוא חלקים

בעיקרון הרכב לא נמכר בארה"ב ולכן אין הרבה חלקים בשבילו שם.
המנוע הוא המנוע של סוזוקי איגניס, ולא השתנה שום דבר במנוע/גיר ממש מאז שנת 2006 אז יש לא מעט חלקים מפירוק.

שיהיה בהצלחה!

נמרוד
21-01-18, 12:03
תמיד היית גמד מבחינה רוחנית, עכשיו סוף סוף אתה מודה בזה.

מזל טוב!

דרור ברלי
21-01-18, 13:27
חכה קצת - סע בו כמו שהוא ותלמד אותו.

ואם בכל זאת מדגדג לא להשפריץ כסף... אז צמיגי ה-AT של גודייר חזקים מאוד ומצויינים בשטח.
אפשר גם שטח מלא - יש מקסיס 8090 שכולם אוהבים. אני קצת פחות מתפעל מהם אבל לפי מה שאני יודע (ואולי אני טועה) זו האופציה היחידה במידה המקורית (205/70/15). הם יתנו לך יתרון רציני בשטח אבל על חשבון התנהגות כביש.
צמיגים + נעילה אחורית יהוו שדרוג משמעותי שאחריו הג'ימני יסתדר מצויין כמעט בכל מקום גם ללא שום תוספת אחרת.

מכיוון שהאוטו מיועד גם לבן 17 עם רשיון חדש לא הייתי ממהר עם הדברים האלה עד שתשתכנע שהוא באמת נוהג טוב - הן מבין את האוטו ואת ההתנהגות שלו ברמה הטכנית נטו והן במתינות ואחריות.

Snir
21-01-18, 13:54
תתחדש.

כמו שאתה מבין, יש יותר דעות מבעלי ג'ימני, אתן לך את שלי:

1. מיגונים - מיגון טרנספר ומיגון אוזני רדיוס - זולים יחסית, השוק מוצף בהם, לעניות דעתי תנאי בסיסי.

2. הגבהה, נעילה - אני לא חושב שלתת לבן 17 עם רשיון טרי לנהוג בג'ימני (שמלכתחילה הוא רכב לא להיט לכביש) עם נעילה אוטומטית והגבהה זה הדבר הנכון. לפחות לא בהתחלה. כמו שאמרו חכמים ממני, תתחיל לטייל איתו ותרגיש... וגם אז, לא הייתי מגביה יותר מ-2" ואולי משקיע בנעילה נשלטת ולא אוטומטית.

3. אפסון ציוד - אני מבין שאתה מגיע מרכב שטח גדול/סטדנדרטי. במידה ואתה מתכנן לטייל בהרכב של יותר מזוג מבוגרים (ואני מקווה שהנוסעים הנוספים הם גמדים בעצמם) את תיאלץ להעמיס על הגג.
מוטות הארוך המקוריים של הג'ימני נוטים להישבר תחת משקל גדול, לכן האופציה היא גגון עריסה מאלומיניום שישמש לציוד קל בלבד או להחליף לגגון ברזל שמתלבש על ההברגות המקוריות של המוטות אורך - ניתן למצוא מיבוא או בבניה של אחת הסדנאות, מגיע לסדר גודל של 1200-1600 ש"ח.

4. אוזני גרירה/עגינה - כפי שציינו קודמיי, לטעמי גם כן תנאי הכרחי לצמד אוזניים קדמיות וצמד אחוריות. האוזניים המקוריות לא עומדות בעומס של רכב ש"יושב" חזק ונוטות להישבר.

תהנה מהרכב, היחס עלות-תועלת שלו בהיבט עלות כספית לעומת היכולת בשטח הוא מדהים!
שניר.

יוני5
21-01-18, 16:36
תמיד היית גמד מבחינה רוחנית, עכשיו סוף סוף אתה מודה בזה.

מזל טוב!

אני רק שאלה,
מה זה רוחנית?:confused:

שלך ובשבילך,
יוני5

-->