PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילת טבור במערכת 4WD Part Time - מה אני מפספס?



Mushu
23-01-18, 13:31
שלום לכולם.
ראשית אני מתנצל אם זה לא בפורום המתאים, זו לא בדיוק חידה טכנית וגם לא קשורה להנדסת ג'יפים, זו שאלה על עקרון הפעולה של המערכת.

באקטיון שלי מותקנת מערכת 4X4 בתוצרת Part Time, כלומר יש מצב של הנעה אחורית, 4X4 HIGH ו- 4X4 LOW. למעשה אין דיפרנציאל מרכזי או שפשוט אפשר להתייחס אליו כנעול קבוע.
בעת שילוב ל 4X4 HIGH להבנתי מתרחשים שני תהליכים:
1. השרשרת בטרנספר משתלבת בכדי להעביר כוח לציר הקדמי.
2. ננעלים טבורי הגלגל (הלוקרים) באופן פנאומטי.
כאשר עוברים ל LOW לאופרציה הזו מצטרף גם שילוב יחס ההעברה הנמוך בטרנספר.

ועכשיו לשאלה:
כאשר הרכב נמצא עם ארבעה גלגלים על הקרקע, במצב 2WD, המנוע כבוי ותיבת ההילוכים ב N - לא ניתן לסובב באמצעות היד את הדרייבשאפט הקדמי. כלומר ניתן, יש בו חופש של בערך 1/6 סיבוב, אבל זהו, לא ניתן לסובב אותו יותר קדימה או אחורה.
באותה הסיטואציה וכאשר הרכב נמצא עם אחד מהגלגלים הקדמיים באוויר ניתן לסובב את הדרייבשאפט הקדמי בקלות, ואיתו מסתובב גם הגלגל שבאוויר.

מה אני מפספס כאן? הרי אם ה 4X4 לא משולב אז הדרייבשאפט הקדמי צריך להיות חופשי לסיבוב, הוא מנותק מהטרנספר ומנותק מהלוקרים, אמור להיות אפשרי לסובב אותו באמצעות היד.
למה כאשר גלגל אחד באוויר הדרייבשאפט הקדמי מסתובב ביחד עם הגלגל? הלוקר אמור להיות משוחרר במצב הזה, למה הוא כביכול נעול איתו ביחד? האם למעשה המערכת עובדת הפוך וכאשר הרכב מונע יש וואקום שמשחרר את נעילת הלוקר?

תודה לעונים.

נדב ש.
23-01-18, 13:50
ניחשת נכון, כשהרכב מונע משאבת הוואקום עובדת, כאשר אתה משלב כשהמנוע מונע אתה בעצם הופך את כיוון הוואקום והרכב משתלב..
אותו דבר עובד בעוד רכבים שהמערכת עובדת על שילוב וואקום, מנוע כבוי הרכב בעצם משולב.

-->