צפייה בגרסה מלאה : מחפש המלצות למקדחת עמוד שולחנית
הי,
החלטתי לפנק את עצמי במקדחת עמוד.
יש לי קצת בעיית מקום ולכן הנטיה היא למקדחת שולחנית שאוכל לאפסן בקלות יחסית כאשר היא לא בשימוש.
ראיתי באינטרנט מגוון מקדחות במחירים שבין 500 ל 800 שח - כולן סיניות.
ראיתי גם בוש ירוקה שעולה בערך כפול (סביב ה 1400 שח):
https://www.ledico.com/work_tools/מקדחת-עמוד-בוש-bosch-pbd-40/
מישהו מכיר את הדגם? האם יש למישהו המלצות למקדחת עמוד?
עיקר העבודה איתה היא ברמה של חובב, קדיחה בפרופילים
כאלו ואחרים. לרוב לא עובר את ה 3 ממ עובי.
(בונה עמדות משחק למינהן...)
תודה,
סער.
תקנה את הסיניות. מחזיקות מעמד אם לא מתעללים.
סער, אתה חובב.
מה שמיועד לחובבים יספיק לך.
יש אצלי סינית No-brand, כבר למעלה מ-15 שנה.
משהו דומה לזה:
http://www.tecnik.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=3330
יספיק לך די והותר.
עריכה: במבט שלישי, ויזואלית, זו בדיוק המקדחה השולחנית שאצלי.
ואם אתה רוצה להרגיש ולנסות - אתה גם יודע איפה ואיך.
תודה. גם ליואב יש משהו דומה, רק עמוד גדול יותר ו 850 וואט סיניים , כך שאני מכיר את הסגנון.
הוא שלח אותי לבוש...
לפי התחקיר שאני עשיתי (ולצערי עדיין לא רכשתי) הבוש אומנם יקרה משמעותית אך נראה שיש תמורה.
וויסות סלד אלקטרוני עם שני הילוכים מכאניים. שנותנים שליטה טובה במהירות הקידוח.
אין צורך ברצועות ובהזזתן.
התקן קיבוע מובנה.
לייזר לסימון נק' הקידוח.
מד עומק קידוח.
ומנוע לא קטן..
הפריע לי הצבע הירוק והמחיר... אבל כנראה שזו הרכישה הבאה
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
boaz avrahami
26-01-18, 17:52
אני גם התלבטתי וזנחתי את הבוש.
אם אני זוכר נכון היא היתה מיועדת יותר לעץ ויותר מוגבלת לברזל. מה שאהבתי אצלה היה הצלב ליזר
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
אני קניתי מל.כ.
אבל הבוש נראית מעניינת בגלל המהירות הנמוכה והאביזרים.
אבל 40 ממ לעץ נראה לי קצת מוגבל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
סמן לייזר עולה כמה שקלים באיביי. בנוסף הייתי משדרג למערכת קירור אוטומטית אבל זה מצריך קומפרסור
https://www.ebay.com/p/Mist-Coolant-Spray-Pipe-for-8mm-Air-Pipe-CNC-Lathe-Mill-Cooling-Machine/524686481?iid=131787972933&rt=nc
התקשרתי ל לכ היום בבוקר, אמרו שיש כמה דגמים וסירבו לומר מחירים בטלפון. קצת מרגיז...
קוטר 40 ממ בעץ נשמע לי בסדר, לא הצלחתי למצוא נתונים מקבילים של הסיניות.
בברזל הקוטר הוא 13 , מספיק לרוב המוחלט של הקידוחים שלי. (בד"כ 8 ממ או פחות).
היתרון מבחינתי הוא המשקל הקל יחסית והגודל.
הבוש נראית אחלה אבל קצת מרתיע - כנראה שאם משהו מתקלקל אחרי האחריות היא תהפוך לרהיט. להחליף מנוע לדוגמה לא פשוט כמו עם מנוע חיצוני.
אני גם אחרי סינית מהום סנטר ומחפש שידרוג.
boaz avrahami
26-01-18, 20:15
סער, יש כמה לוחות לציוד תעשיתי יד 2 בפייסבוק.
יש שם מדי פעם מציאות.
אני הייתי מחפש בסבלנות מקדחה מאיכות טובה משומשת מהצד היותר מוקפד של המזרח הרחוק.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
בועז,
סבלנות ברכישת ציוד חדש אף פעם לא הייתה הצד החזק שלי ;)
וברצינות, פורים מתקרב, יש לי 3 שבועות לבנות 3 עמדות מולטימדיה חדשות וסימולטור חדש נוסף....
יד 2 לא כל כך בא בחשבון אלא אם זו מציאה של ממש (לרוב אין חשבונית ביד 2)
ניר, גם אני חשבתי על נושא האחריות וקלות התיקון.
זה נראה כמו נקודה לרעתה.
מצד שני, לא צריך להתעסק עם רצועות ופולים.
boaz avrahami
26-01-18, 20:59
בלוחות האלו יש מכירות של עסקים לרוב ועם חשבונית אבל אם הזמן דוחק אז מה יש לדבר...
על הבוש ראיתי בזמנו לא מעט סרטונים ביוטיוב
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
אם זה דחוף לך תבוא תבנה אצלי. תביא את החומרים. ציוד עלי.
אם אתה רוצה שאזמין לך ברזלים אז גם אפשרי.
יש לי מקדחת עמוד גרסה הכי גדולה שמצאתי של הסינית. בכנות? חרא איכות אבל יחסית למחיר זה הכי טוב שיכולתי להרשות לעצמי. מעבר לזה אלו מקדחות גיר סופר יקרות ולא ממש שוות את הכסף למישהו שקודח מידי פעם ולא חייב דיוק של עיבוד שבבי.
כבר התקשרת לל.כ. תעשה את הצעד הבא וקופץ לשם. אצלי המקדחת עמוד שלהם עובדת כבר שנים - ונכון שהיה לה קצת קשה לקדוח עם מקדח כוס שחוק 48 בפלדה... אבל חוץ מזה היא לא מתלוננת.
שים לב שהיתרון הגדול של גיר רצועות על פני גלגלי שיניים הוא בטיחותי - אתה תהיה מאוד שמח כשרצועה תחליק לעומת מה שיכול לקרות עם גלגלי שיניים כשמקדח נעצר בחומר.
והכי חשוב. שמן חיתוך והקפדה על מהירות נכונה.
והכי הכי חשוב. בטיחות. לא לעבוד עם כפפות. תמיד להשתמש במשקפי מגן. לוודא שהחלק תפוס היטב.
אסף.
boaz avrahami
26-01-18, 23:49
מה שיש להם מהיר מדי לברזל בקטרים גדולים
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
אף פעם לא קדחתי בפלדה מעל 15 מ״מ אז זה לא הפריע לי... וכשכן קדחתי עם מקדח כוס, אז מצאתי איזון בלחיצה קלה יותר.
בכל מקרה זה לא הצורך שסער הציג. לשימוש שלו לא רואה שום מגבלה אמיתית.
אסף.
בועז מה שיש למי? ל.כ? אפשר לכוון את המהירות ואם ממש ממש ממש רוצים, אפשר גם להחליף פולים ליחסים אחרים.
boaz avrahami
27-01-18, 16:06
המקדחות הקטנות של ל.כ נותנות מהירות מינימום של כ 600 סלד.
אם בא לך לקנות מקדחה זולה שמתאימה לעץ ולהתחיל להנדס אותה מחדש אתה יכול כל זמן שישראל מדינה חופשית.
אני באופן אישי לקחתי מקדחה שהמהירות הנמוכה שהיא יודעת לעבוד בה בלי לשלוח אותי להנדסה מחדש היא סביב ה 200 סלד.
כדאי לשים לב למהירות אם רוצים לקדוח בלי לשרוף מקדחים.
כדאי לשים לב למנגנון המתיחה של הרצועות ועדיף 3 צירים של פולי על פני 2.
כדאי לשים לב לשולחן של המקדחה ולריתום מלחציים אליו במידה ורוצים מלחצי xy
כדאי לשים לב למהלך הירידה של הפוטר.
בתחום המקדחות הזולות יש כמה סבירות והרבה זבלה.
הטאיווניות עולות באיכות על הסיניות
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
אתה צודק, טעות שלי.
שאלה אחרת, אם אני שם VFD על המקדחה (משנה מהירות על ידי תדר) האם אני מפסיד משהו? הספק/מומנט?
boaz avrahami
27-01-18, 17:36
בעיקרון אני מעדיף כשאני משקיע ממיטב כספי לבחור את המוצר המתאים לדרישותי.
מודה שלא חשבתי להשקיע מאמץ או כסף בשביל לאנוס מקדחת עץ לקדוח בברזל כשיש באותו טווח מחירים מקדחות מתאימות.
נראה לי הרבה יותר נבון לדלג למוצר הבא
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
אני לא מחפש להנדס מחדש מקדחה.
ליואב יש מקדחת עמוד של טארגט, 850 וואט שעד היום הספיקה לכל מה שאני הייתי צריך.
אני מעדיף לקנות ב 700 ולא ב 1400 אם זה יענה על הצרכים שלי. אם לא, הבוש עדיין בתקציב.
כאמור, הצורך העיקרי הוא קדיחה בפרופילים. פה ושם גם בברזל עד 8 ממ (לרוב פחות).
ומשמעותי מאוד זה נושא הניידות, האפשרות להעביר את המקדחה בקלות מהמחסן לעמדת העבודה.
אסף, לא חשבתי הנושא הבטיחותי כאשר המקדח עוצר, יש משהו בדבריך (כבר חטפתי מקדחה שנעצרה לפנים בעבר, לא כיף בכלל...)
תודה,
סער
boaz avrahami
27-01-18, 18:31
גם אני בחרתי בטארגט כנראה כמו של יואב.
לא פאר היצירה אבל טובה לשימוש ביתי מתקדם
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
boaz avrahami
27-01-18, 18:55
http://www.amital-ltd.co.il/mobile/productinfo.asp?prodid=421
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
אולי אנחנו מדברים על מוצרים שונים. הל.כ. "שלי" עם שלושה צירים וכמה פולים (4 או 5) בגובה. לא זוכר את המהירות המינימלית אבל היא די נמוכה. לא מאוד נמוכה אבל מספיק נמוכה. עוד לא שרפתי מקדחים, ושורה תחתונה היא מתאימה למה שסער צריך - גם אם היא סינית "זולה".
אסף.
http://www.amital-ltd.co.il/mobile/productinfo.asp?prodid=421
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
המחיר לא ממש רחוק מהבוש הירוקה.
האם בהבדל של 200 שח לא עדיף לקנות בוש?
boaz avrahami
27-01-18, 20:50
ראשית אני העדפתי גובה מלא.
אני כבר לא זוכר מה היו הסיבות המדויקות אבל נדמה לי שהבוש היתה מוגבלת יותר.
בזמנו אני חושב ששלימתי 1400 כולל מעמ
אני זוכר שהבוש נפסלה אחרי כמה סרטוני הדגמה שראיתי.
השתכנעתי לדעתי שהיא מכוונת יותר לנגרים חובבים
תסתכל איזו אקרובטיקה אתה צריך לעשות עם היד בשביל להוריד את המקדח למטה לארוך מהלך הקידוח וזה שקשה להפעיל לחץ מדוד
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
תודה.
גובה מלא לא מתאים לי ... אין מקום...
boaz avrahami
27-01-18, 21:01
החצי גובה של טארגט עם נתונים שונים ולא הייתי ממליץ עליה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
עדכון...
הלכתי ל לכ לראות את מקדחת העמוד שלהם, לא ממש הפתיע אותי הגודל והמשקל, אבל רציתי להתרשם שוב.
בקיצור, חוליות הגב שלי דרשו מקדחה קלה וניידת...
הזמנתי את הבוש הירוקה.
הספקתי לעבוד איתה מעט (לבנות עמדות ל xbox :) )
היא מאוד קלה, קומפקטית וניידת.
הגלגל אכן מעט מוזר, אך מתרגלים.
קל לעבוד איתה.
בקיצור, אני מרוצה.
לדעתך היא מאסיבית מספיק?
כמה עלתה? אם מותר לשאול..
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מאסיבית מספיק למה?
את העבודה שאני מייעד לה היא עושה.
לא נראה שחסר לה כח.
עלתה כמעט 1400 שח כולל מעמ.
תתחדש.
מסיבית לקדוח 13 מ"מ פלדה.
האם ניתן לחבר לה מלחציים רגילים של מקדחת עמוד?
אני חושב שכן, אבל לא ניסיתי.
לגבי המלחציים, אני לא יודע.
אם אתה באיזור רחובות אתה מוזמן לקפוץ ולראות.
ממליץ על גבקה למקדחה
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00NFAXVD0/ref=mp_s_a_1_3?ie=UTF8&qid=1517894051&sr=8-3&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=drill+press+clamp
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
boaz avrahami
06-02-18, 07:27
כן, הוא ממש באזור רחובות [emoji23]
אחלה טיפ שחר - תודה.
תתחדש סער
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
בועז? אני מנחש שאתה יודע מהיכן הוא :)
אגב, המקדחה שלי, תלת פאזית גדולה, המהירות הנמוכה היא בערך 150 סלד והגבוהה סביבות 3000. כרגע על 500
הנמוכה אצלי 200. זו המהירות בה אני עובד בינתיים
בועז? אני מנחש שאתה יודע מהיכן הוא :)אם כבר סטינו מהנושא אני כרגע בסן פרנסיסקו, מתעניין במקדחה שתשרת אותי בארץ ומתלבט אולי לקנות פה משהו של 110 וולט ולהתאים או להחליף מנוע אח"כ. יש גם כאלה שעובדות עם 110/220 אבל לא ברמת מחיר נגיד הבינונית.
חזרה..
סן פרנסיסקו, רחובות... קרוב :)
לפי מה שראיתי המחיר של הבוש שם דומה למחיר בארץ (אולי בניכוי מעמ, לא זוכר בודאות)
boaz avrahami
06-02-18, 07:47
ניר תקנה 220 וולט. זה הספק די גדול והשנאים יאכלו את כל החסכון. תבדוק עם ברנרד הוא לדעתי כבר חפר את כל האופציות
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
ניר תקנה 220 וולט. זה הספק די גדול והשנאים יאכלו את כל החסכון. תבדוק עם ברנרד הוא לדעתי כבר חפר את כל האופציות
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
באמת הגיע הזמן שברנרד יחזור לפורום,
יש כאן שאלות של מהות שהוא חייב לענות עליהן.
צריך לתת לו מעמד של עד מדינה כדי שתהייה לו חסינות מהדחות...
boaz avrahami
06-02-18, 08:35
אני בעד
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
התדר בו מסתובב מנוע חשמלי פרופורציונאלי לתדר המתח המוזן אליו, לכן מנוע אשר תוכנן לעבוד ברשת חשמל בתדר 60 הרץ, ומופעל ברשת חשמל של 50 הרץ, יסתובב בתדר קטן פי 60/50 = 1.2.
כתוצאה מכך, גם הזרם הזורם דרך המנוע גדל, פי 1.2. התוצאה המידית של כך הינה חימום, אשר עלול לשרוף רכיבים שונים במנוע (אם יש רכיב שההתנגדות שלו אינה מושפעת ממהירות הסיבוב, הרי שכעת כשזורם דרכו זרם גדול פי 1.2, הספק החום הנוצר בו גדול פי 1.2^2 = 1.44 מהספק החום בו הוא אמור לעמוד).
עקב כך, כאשר מפעילים מנוע ברשת חשמל שונה מזו שהוא תוכנן אליה יש לעשות אחד משני דברים:
לדאוג שהחשמל שהמנוע יקבל יהיה בתדר המתאים, על ידי המרה של תדר רשת החשמל המקומית לתדר רשת החשמל בה המנוע מתוכנן לעבוד. דבר זה עשוי דורש מרכיבים אלקטרונים יקרים.
לשמור על יחס מתח/תדר קבוע. כלומר אם המנוע תוכנן לעבוד ברשת חשמל במתח 110 וולט ו60 הרץ, על מנת לחברו לרשת חשמל בתדר 50 הרץ, יש להנחית קודם את המתח, כך שהמתח שיקבל יהיה
110 * 50 / 60 = 98V
חשוב לציין כי מדובר בניתוח תיאורטי, חלק מן המנועים מיוצרים בכוונה באופן שבו יוכלו לעמוד בעומס החום שיגרם במידה והמנוע יופעל ברשת בעלת תדר של 50 הרץ ולא 60 הרץ.
מכון דוידסון.
אני בעד
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
איך פותחים סקר בגיפולוג?
boaz avrahami
06-02-18, 11:44
זה לא עניין לסקר ואין טעם להעמיד במצב לא נעים אף אחד מהצדדים.
כל מה שהיה צריך להאמר נאמר ולא היתה הסכמה.
כולם ילדים גדולים ואין סיבה לעשות מהומות.
ההערה לניר היתה כי אנחנו חברים בקבוצת ווטסאפ פרטית יחד עם ברנרד ועוד כמה בודדים מהאתר...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.