צפייה בגרסה מלאה : רכב הברידי + תפוח גרירה
האם יש מגבלה טכנית? למיטב ידיעתי לסונטה ולאיוניק ההיברידית לא ניתן להתקין תפוח, מישהו יודע מדוע?
חנן?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
28-01-18, 21:48
היצרן לא מסביר, אבל יש לי השערה, שמבוססת בין היתר על נסיון אישי ארוך טווח, כ65000 ק"מ, עם איוניק.
מתוך 140 כוחות הסוס שיש לאיוניק, 42 מהם, הם "על תנאי". מנוע הבנזין נותן 98 והמנוע החשמלי 42.
בתנאי שהסוללה לא ריקה. כשהסוללה ריקה אתה נוסע עם 98 בלבד.
במעטפת הנסיעה הרגילה של הרכב זה די חריג להגיע למצב של סוללה ריקה. יש בד"כ מספיק קטעים שבהם יש ירידה או שמנוע הבנזין לא בתפוקה מקסימלית, ואז הסוללה נשמרת בין שליש לשני-שליש טעונה.
תצא מהמעטפת, למשל בנסיעה עם שלושה זוגות אופניים על הגג, בכביש שש ב140 קמ"ש, וכבר לאחר מספר דקות אתה נשאר עם 98 כוחות סוס, ותחושה של רכב עגלה.
כמובן שאם היה מותר לגרור אז היציאה מהמעטפת היתה מהירה בהרבה, ותלונות המשתמשים לא היו מאחרות להגיע.
אני מניח שיונדאי רוצה להימנע מזה.
תודה, ענית לי על עוד שאלה, איך האיוניק עם מנשא אופניים על הגג , ויש לי 4 מנשאי גג...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
28-01-18, 22:27
בתנאים של מדינת ישראל הקצרה והשטוחה יחסית, הנושא הזה הוא פעוט מכדי לגרום לי לקחת רכב אחר בפעם הבאה שהוא יוחלף לי. יש לו כל כך הרבה יתרונות אחרים שמבחינתי זה זניח לחלוטין.
חוסר היכולת לשים וו גרירה מפריע לי הרבה יותר, וכשלעצמי הייתי חי בשלום עם וו גרירה והספק מופחת בקטעים מסוימים. אבל זה כי אני מבין את הטכנולוגיה על יתרונותיה וחסרונותיה. להסביר את זה למשתמש ממורמר זה כבר סרט אחר לגמרי.
ביום יום, עם גגון + מנשאי אופניים אך ללא אופניים, יש מחיר בביצועים באיוניק?
הגגון מאוד רועש כך שמחייב ספויילר?
נקודת ההשוואה שלי היא סיד סטיישן עם מנשאי אופניים ממוקמים יחסית אחורה ורחוק מהשמשה הקדמית כך שלא נדרש ספויילר , כמעט אין רעש רוח.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
28-01-18, 22:38
אין מחיר מבחינת סחיבה. צריכת דלק נפגעת בכעשרה אחוז. 18.5 מול 20.5.
רעש קיים, בהחלט, אבל זה עניין אישי לגבי רמת ההפרעה.
אני חושב שעיקר הרעש הוא מהמתאם האוניברסלי שיושב בין הדלת למשקוף ולא מאפשר לגומיה החיצונית בדלת לשבת כמו שצריך ולחסום רעשי רוח. אני מניח שבקיה סיד יש פסי גגון אורכיים שאפשר להתלבש עליהם והבעייה הזו לא קיימת.
תודה על המשוב המדוייק, זה בדיוק מה שחיפשתי.
בסיד כמו ברוב רכבי הסטיישן יש פסי אורך שמאפשרים חיבור יחסית אלגנטי ודק עם מינימום התנגדות לרוח, במיקום רחוק מהשמשה הקידמית.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
28-01-18, 22:52
כן, מוכרים לי הפסים האלה, וזכורים לטובה (;
היו לי ארבעה I30cw לדורותיהם ודגמיהם השונים, לפני האיוניק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.