צפייה בגרסה מלאה : מתלבט בין הגבהות קפיצים (ללא בולמים) לדאסטר
קיבלתי הצעות להגבהות על בסיס קפיצים (בלבד) מהחברות הבאות:
Ironman - הגבהה של 3-4 ס"מ מקדימה ו-5 מאחור - מעט קשיחים ביחס לאחרים. עלות של כ-4500 ש"ח כולל הכל או כ- 3500 ללא פרוצדורת הרישום ברשיון
MAD - הגבהה של 3-4 ס"מ מלפנים ומאחורעלויות דומות לאיירונמן.
Eibach - הגבהה של 2.5-3 ס"מ מלפנים ומאחור וזולים בכ-25-30% מהנ"ל - כ-2500 ש"ח (כולל התקנה , איזונים וכיוונונים, אך ללא הפרוצדורה של רישום ברשיון)
אחד המציעים הזהיר מהסט של איירונמן שעשוי לגרום לעומסים גדולים מדי על הציריות והמפרקים שלהם בשל זוויות עבודה שלא תוכננו לכך (הגבהה גדולה מדי).
הבנתי שמי שהגביה עם הסט של MAD מרוצה (בעיקר גיא :rolleyes:)
האם יש למישהו נסיון/תובנות לגבי שאר האופציות?
תודה מראש
ישנו מישהו שהגביה עם איירונמן. קפיצים ובולמים. אמר שהוא מבסוט.
אני לא ראיתי במו עיני.
לא הבנתי ממנו ( או מאף אחד אחר ) שזה הורס את הציריות.
מה גם שהמאד שאצלי הרימו את האוטו לפחות בהתחלה ( לא מדדתי מאז ) ביותר מ 5 סמ.
גיא ( הבחור עם השנורקל והכננת ) הרכיב אייבך ומבסוט עד כמה שהבנתי. הכננת לא השפיעה לדבריו על הפרונט עם תוספת המשקל.
לגבי פרוצדורת הרישוי. מוסך רדיאטור מודיעין לקחי ממני 300₪ בשביל הרישוי. אז לא מבין למה לשלם 1000₪ על זה.
אחרי ההחלפה נדרש כיוון פרומט ( גם מאחורה ... , כן אני מבין את הבדיחה )
וכיוון אורות.
יש להגיע עם הטופס של שתי הבדיקות למוסך ר. מודיעין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי יש איירונמן, קפיצים בולמים. לאחר מספיק זמן והתעללות פיזית מתונה, אני לא מרגיש או רואה בעיה כלשהי , זה עדיין לא אומר שהיא לא מחכה לי בפינה... בכל מקרה , לדעתי חיזוק קפיצים/ הגבהה צריך לבוא עם חיזוק בולמים, או יותר נכון להגיד- חיזוק ריבאונד של בולמים - בכדי למנוע את החבטה של המתלה לפתיחה מלאה, אני יכול לספר על מעבר באמפים אצלי במושב במהירויות שלא היו מביישות סיטרואן DS ( DS של פעם ,כן ?).
ישנו מישהו שהגביה עם איירונמן. קפיצים ובולמים. אמר שהוא מבסוט.
אני לא ראיתי במו עיני.
לא הבנתי ממנו ( או מאף אחד אחר ) שזה הורס את הציריות.
מה גם שהמאד שאצלי הרימו את האוטו לפחות בהתחלה ( לא מדדתי מאז ) ביותר מ 5 סמ.
גיא ( הבחור עם השנורקל והכננת ) הרכיב אייבך ומבסוט עד כמה שהבנתי. הכננת לא השפיעה לדבריו על הפרונט עם תוספת המשקל. Sent from my iPhone using Tapatalk
זו בעיה שכולם מרוצים :rolleyes:
אני גם חושד שלא סביר בלאי חמור בציריות והמפרקים מ-2 סיבות אפשריות:
1. אין שינוי של מהלך המתלה, שהרכב תוכנן אליו, אלא רק של מנח העבודה הממוצע בגבולות התכנון המקורי
2. במידה ומערכת ההינע אכן הגיעה מ-Nissan X-Trail\Qashqai הרכיבים תוכננו לעומס גדול יותר (רכבים כבדים וחזקים יותר) מזה המופעל עליהם בדאסטר.
בקיצור, האם מספיק להתקין את האייבך שזולים משמעותית ומגביהים כנראה קצת פחות, או ששווה ללכת על האיירונמן שיתנו הכי הרבה מרווח נשימה בשטח?
אגב, אחד הדברים שמפריעים לי בשטח עם הדאסטר, זה שבירידות האף שלו צולל מטה מהר מדי (רך יותר ממה שהייתי רוצה), אבל נראה לי שאת זה אפשר לתקן רק עם החלפת הבולמים וקפיץ חזק יעשה רק חלק מהעבודה, לא?
אגב, אחד הדברים שמפריעים לי בשטח עם הדאסטר, זה שבירידות האף שלו צולל מטה מהר מדי (רך יותר ממה שהייתי רוצה), אבל נראה לי שאת זה אפשר לתקן רק עם החלפת הבולמים וקפיץ חזק יעשה רק חלק מהעבודה, לא?
העבודה של הבולמים היא להתנגד למהירות/תדר המתלה , אם הצלילה מתרחשת שהרכב במצב סטטי או זחילה איטית ,אין קשר לבולמים אלא רק לקבוע הקפיץ.
אכן יש אופי של צלילת אף בדאסטר ,זה נובע מחלוקת משקל ברכב, לכן בטיולים אני דואג להעמיס את רוב המשקל כמה שיותר בקצה האחורי של תא המטען .
העבודה של הבולמים היא להתנגד למהירות/תדר המתלה , אם הצלילה מתרחשת שהרכב במצב סטטי או זחילה איטית ,אין קשר לבולמים אלא רק לקבוע הקפיץ.
אכן יש אופי של צלילת אף בדאסטר ,זה נובע מחלוקת משקל ברכב, לכן בטיולים אני דואג להעמיס את רוב המשקל כמה שיותר בקצה האחורי של תא המטען .
תודה, אם ככה, זה סוג של יתרון לדגם עם מנוע הבנזין (יותר קל מקדימה).
אתה התקנת איירונמן, לא?
יש לך איזהשהן תובנות? השווית להגבהות אחרות?
מנוע בנזין או לא, אני מעדיף את הדיזל בשטח.
בזמנו מה שהיה על המדף לדאסטר זה רק איירונמן, לא השוואתי למשהו אחר.
תוספת הגובה, קשיחות המתלים וההתנהגות הכללית בשטח ובכביש ,מאוד לטעמי.
אגב, באאוטבק טכנולוגיות ראיתי לא מזמן שהם מתקינים לדאסטר קפיצי אייבך ובולמי בילשטיין אם אני לא טועה, על פניו אם יש מספיק תוספת גובה ,הסט הנ"ל אמור להיות איכותי יותר, השאלה היא המחיר.
אגב, באאוטבק טכנולוגיות ראיתי לא מזמן שהם מתקינים לדאסטר קפיצי אייבך ובולמי בילשטיין אם אני לא טועה, על פניו אם יש מספיק תוספת גובה ,הסט הנ"ל אמור להיות איכותי יותר, השאלה היא המחיר.
אבדוק איתם.
בכל מקרה אני קצת מקמץ כרגע בהוצאות והקפיצים של אייבך הכי זולים וכשהבולמים ידרשו החלפה עקב נזילות אוכל לשדרג אותם
אני הגבהתי דסטר דיזל עם סט של אייבך בילשטיין באוטבאק בנתיים מרוצה מאד.
הסט איכותי מאד ולהרגשתי שיפר גם את התנהגות הכביש של הרכב למרות שמלכתחילה הייתה טובה .
לפי מה שהבנתי הם יכולים להחליף רק קפיצים ולהשאיר את הבולמים המקוריים
אני העדפתי כאמור להחליף סט מלא
תודה, אם ככה, זה סוג של יתרון לדגם עם מנוע הבנזין (יותר קל מקדימה).
אתה התקנת איירונמן, לא?
יש לך איזהשהן תובנות? השווית להגבהות אחרות?
בדרך כלל ברכבי שטח יש שוני בקפיצים בין דגמי הבנזין לדגמי הדיזל.
לא יודע אם המתקינים בארץ השקיעו בסטים שונים לדיזל או בנזין (מאמין שלא ברכב הזה)
בדרך כלל ברכבי שטח יש שוני בקפיצים בין דגמי הבנזין לדגמי הדיזל.
לא יודע אם המתקינים בארץ השקיעו בסטים שונים לדיזל או בנזין (מאמין שלא ברכב הזה)
נקודה מעניינת.
מבדיקה שטחית ברשת לא מצאתי שיש הבדל בקיטים של הדאסטר בין בנזין לדיזל - המספרים הקטלוגיים זהים בכולם ואין אבחנה לקיט על פי סוג מנוע.
אני הגבהתי דסטר דיזל עם סט של אייבך בילשטיין באוטבאק בנתיים מרוצה מאד.
הסט איכותי מאד ולהרגשתי שיפר גם את התנהגות הכביש של הרכב למרות שמלכתחילה הייתה טובה
תודה ניסים.
איך התחושה שלך מבחינת מרווח הגחון (מבחינת נסיון של לפני ואחרי)?
האם יצא לך להשוות בשטח עם דאסטר שהוגבה יותר (איירונמן/MAD)?
ההבדל משמעותי בשטח בין המצב לפני ההגבהה ואחריה
לא יצא לי לטייל עם דאסטר מוגבה בקיט אחר ככה שאין לי נקודת יחוס להשוואה.
קיבלתי הצעות להגבהות על בסיס קפיצים (בלבד) מהחברות הבאות:
Ironman - הגבהה של 3-4 ס"מ מקדימה ו-5 מאחור - מעט קשיחים ביחס לאחרים. עלות של כ-4500 ש"ח כולל הכל או כ- 3500 ללא פרוצדורת הרישום ברשיון
MAD - הגבהה של 3-4 ס"מ מלפנים ומאחורעלויות דומות לאיירונמן.
Eibach - הגבהה של 2.5-3 ס"מ מלפנים ומאחור וזולים בכ-25-30% מהנ"ל - כ-2500 ש"ח (כולל התקנה , איזונים וכיוונונים, אך ללא הפרוצדורה של רישום ברשיון)
חשוב לציין כאן:
פרוצדורת רישום ההגבהה ברשיון אינה מסובכת, ומי שאמור לבצע אותה הוא בעל הרכב.
לגיטימי לגמרי לשלם למתקין כדי שיבצע אותה ויחסוך לך זמן וטרחה, אבל חשוב לדעת על מה אתה משלם בדיוק, ושאתה יכול לבצע בעצמך, כדי שתוכל להחליט אם שווה לשלם עליה 300, 500, או 1000 שקלים נוספים.
מדריך: כך מתבצע רישום הגבהה 50 ממ לרכב 4X4 על פי הנוהל החדש (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3809)
יש למישהו אפשרות לשים כאן את מספרי הדגם של הקפיצים המתאימים לדאסטר, מהיצרנים השונים??
טל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
יש למישהו אפשרות לשים כאן את מספרי הדגם של הקפיצים המתאימים לדאסטר, מהיצרנים השונים?
אין לי מושג מה המספרים הקטלוגיים בארץ אבל בחיפוש ברשת עולים הנתונים הבאים:
איירונמן - סט קפיצים + בולמים: REN001BKG
איירונמן - זוג קפיצים קדמי להגבהה 45 מ"מ: REN001B
איירונמן - זוג קפיצים אחורילהגבהה 45 מ"מ: REN002B
MAD - סט קפיצים SD קרוס-קאנטרי להגבהה 30-35 מ"מ: HV-140571
MAD - סט קפיצים HD קרוס-קאנטרי להגבהה 30-35 מ"מ: HV-140621
אין לי מושג מה ההבדל בין הראשון לשני ומה מיובא לארץ. ההבדל כנראה קשור לקפיצים האחוריים
אייבך פרו-ליפט קיט - סט קפיצי הגבהה 25 מ"מ: E30260030122
יש באירופה גם סטים זולים של H&R ושל ST, שלא ראיתי שמיובאים לארץ באופן מסודר לדאסטר
לפני שמוציאים עלי חוזה לגבי הגבהים שהקיטים מייצרים בדאסטר - אלו הגבהים שמופיעים באתרי המכירה בחו"ל לגבי הקיטים ולא הגבהים בפועל. בנוסף, ניתן למצוא לאותו קיט נתונים שונים באתרים שונים, כך שזה לא מחייב.
לגיטימי לגמרי לשלם למתקין כדי שיבצע אותה ויחסוך לך זמן וטרחה, אבל חשוב לדעת על מה אתה משלם בדיוק, ושאתה יכול לבצע בעצמך, כדי שתוכל להחליט אם שווה לשלם עליה 300, 500, או 1000 שקלים נוספים
תודה נמרוד, זה בהחלט נלקח בחשבון.
כרגע מסתמן שאני אעשה את הרישום בעצמי ונשאר לי להחליט אם אני הולך על סט קפיצי אייבך בלבד (כ-2700 כולל התקנה, פרונט ומע"מ) או על סט אייבך + בולמי בילשטיין/קוני (כ-5300 לפחות כולל התקנה, פרונט ומע"מ)
יש לי את זה באוטו מודפס. ואני אחזור לארץ מחר אז אוכל לבדוק. אבל עד כמה שזכור לי המק׳ט של הקפיצים שלי ) mad ( זה משהו כמו 903 או 907 או משהו כזה
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה נמרוד, זה בהחלט נלקח בחשבון.
כרגע מסתמן שאני אעשה את הרישום בעצמי ונשאר לי להחליט אם אני הולך על סט קפיצי אייבך בלבד (כ-2700 כולל התקנה, פרונט ומע"מ) או על סט אייבך + בולמי בילשטיין/קוני (כ-5300 לפחות כולל התקנה, פרונט ומע"מ)
אני גם מתעניין בהגבהת הדאסטר, אשמח לדעת באיזו סדנא קיבלת את המחירים?
דרך אגב המחיר במחירון של אאוטבק טכנולוגיות (היבואן של אייבך) ,
הוא 1800 לקפיצים ו 3950 לקפיצים +בולמים בילשטיין - מחירים לפני מע"מ.
מקט קפיצים E30-26-003-01-22
מקט קפיצים ובולמים E93-26-003-01-22
http://www.jeepolog.com/forums/images/attach/pdf.gif
אני גם מתעניין בהגבהת הדאסטר, אשמח לדעת באיזו סדנא קיבלת את המחירים?
אני לא רוצה לדרוך לאף אחד על יבלת ולכן אכתוב לך בפרטי
רק מעדכן לגבי בולמי קוני:
עלות הבולמים שניתנה לי היא כ-3900 ש"ח שמצטרפת לעלות קפיצי אייבך (ואני לא בטוח שזה כולל מע"מ) - הרבה מדי לטעמי.
לא מבין איך איך מגיעים מסכומים כאלה שם (https://www-mufflermen-com-au.checkout.editmysite.com/#cart) לסכומים כאלה פה.
ולמה צריך מוסך בשביל לדחוף סלילים לאוטו הזה. למה לתת למישהו אחר את התענוג???
טל.
היום (רביעי) ביצעתי את ההגבהה.
קיט של קפיצי Eibach ובולמי Bilstein
על פי היצרן (Eibach) הקיט מוגדר כמגביה ב-25 מ"מ מקדימה ומאחורה.
המחיר כולל התקנה, כיווני פרונט ומע"מ מעט פחות מ-5300 ש"ח במכון פרונט יחיא אלשיך.
אני אצטרך לגשת עם הניירת למשרד הרישוי לצורך רישום ההגבהה ברשיון.
לאחר ההגבהה מדדתי מקדימה עליה של כ-43 מ"מ ומאחורה כ-68 מ"מ.
נתונים אלו מטרידים קצת ביחס לנתון המוצהר.
המדידה נעשתה בין שיא החישוק לתחתית הכנף בנקודות הקרובות ביותר אנכית והיא בוצעה לפני ההגבהה ולאחריה על אותו משטח ועם רכב ריק. מדדתי רק צד אחד (אני יודע, הייתי צריך שני צדדים...).
בינתיים, מהמעט שנסעתי עליו בינתיים (כביש בלבד), קשה לי להרגיש הבדל בכביש הפתוח - אולי מעט פחות זוויות גלגול. במעבר מהמורות ופסי האטה יש תחושה של ספיגה טובה יותר, גם במהירות גבוהה יותר.
מה שהפריע לי במעבר פסי האטה היתה פתיחה מהירה של המתלים הקדמיים אחרי שהציר הקדמי עובר את הפס - ממש תחושה של מכה (במהירות גבוהה יותר יש גם קול). מרגיש כאילו שיכוך ההחזרה של הבולמים הקדמיים לא איטי מספיק.
במתלים האחוריים אין תופעה דומה.
האם זה נשמע סביר?
כן
זה ירגע ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
29-03-18, 08:00
לדעתי הרעש שאתה שומע בפתיחה נובע מכך שכאשר הרכב מוגבה יש לך פחות מהלך פתיחה ולכן אתה שומע אותו מגיע לסוף המהלך.
האוטו בוודאי ישקע מעט בקרוב
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לדעתי הרעש שאתה שומע בפתיחה נובע מכך שכאשר הרכב מוגבה יש לך פחות מהלך פתיחה ולכן אתה שומע אותו מגיע לסוף המהלך4Z7BOZ
זו בהחלט התחושה שלי, רק שהייתי מצפה שזה יקרה מאחורה יותר מאשר קדימה, כי שם הרכב הורם באופן קיצוני יותר.
מקווה שזה באמת יתייצב בשבועות הקרובים :rolleyes:
הקפיץ נפתח מהר וחזק. אצל כולם.
עוד כמה זמן. האוטו ירד קצת והקפיצים יתרככו קצת ... והכל יהיה פחות קיצוני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זו בהחלט התחושה שלי, רק שהייתי מצפה שזה יקרה מאחורה יותר מאשר קדימה, כי שם הרכב הורם באופן קיצוני יותר.
מקווה שזה באמת יתייצב בשבועות הקרובים :rolleyes:
קבוע הקפיץ הקידמי גבוה יותר מהאחורי , מהסיבה שהוא מתמודד עם יותר משקל מעליו,(חלוקת משקל ברכב הנ״ל ,) ואם הריבאונד של הבולם הקדמי לא מותאם בהתאם לקבוע ,התוצאה היא פתיחה מהירה מידי,וחבטה בסופה, - תברר אם אפשר לחזק את הבולמים הקדמיים.
קבוע הקפיץ הקידמי גבוה יותר מהאחורי , מהסיבה שהוא מתמודד עם יותר משקל מעליו,(חלוקת משקל ברכב הנ״ל ,) ואם הריבאונד של הבולם הקדמי לא מותאם בהתאם לקבוע ,התוצאה היא פתיחה מהירה מידי,וחבטה בסופה, - תברר אם אפשר לחזק את הבולמים הקדמיים.
עקרונית, אם אני לא טועה, הבולמים הם עם גז, אבל לא ראיתי פתחי ניקוז/מילוי.
עד כמה שהצלחתי להבין מהקטלוג של הקיט, המתלים האחוריים מיועדים לעומס של 1025 ק"ג והקדמיים ל-980 ק"ג, מזה אני מבין שהמצב דווקא הפוך למה שתיארת לגבי חלוקת המשקל.
אצלך, לאחר ההחלפה לאיירונמן לא הייתה תופעה דומה של פתיחה מלאה של הבולם הקדמי?
יש איזה קטע שבמוסך חיזקו אצלי את תת שלדה קדמית שאז העסק נרגע קצת.
אולי המומנט סגירה של הברגים לא מתאים לחוזק של הקפיצים המחוזקים ?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש איזה קטע שבמוסך חיזקו אצלי את תת שלדה קדמית שאז העסק נרגע קצת.
אולי המומנט סגירה של הברגים לא מתאים לחוזק של הקפיצים המחוזקים ?!
אנסה לשאול את המתקין.
בכל מקרה, אם הברגים של תת השלדה לא מהודקים מספיק, הייתי אמור לשמוע את הנקישות האופייניות לזה.
כמה זמן אתה אחרי ההתקנה ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמה זמן אתה אחרי ההתקנה?
יום :)
חכה קצת :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
עקרונית, אם אני לא טועה, הבולמים הם עם גז, אבל לא ראיתי פתחי ניקוז/מילוי.
עד כמה שהצלחתי להבין מהקטלוג של הקיט, המתלים האחוריים מיועדים לעומס של 1025 ק"ג והקדמיים ל-980 ק"ג, מזה אני מבין שהמצב דווקא הפוך למה שתיארת לגבי חלוקת המשקל.
אצלך, לאחר ההחלפה לאיירונמן לא הייתה תופעה דומה של פתיחה מלאה של הבולם הקדמי?
לא , לא היתה לי התופעה הזו.
עם האיירונמן היום הרכב עומד על הרצפה עם עוד 4 סמ לפתיחה מלאה אחורה, וכ6 סמ לפתיחה מלאה קדימה. מדידה על הבולם(לא על הגלגל).
על האייבך צריך להיות רשום לך הקבוע של הקפיץ.מה רשום ?
אם אתה לא מגזים ומנסה לעבור פסי האטה במהירות מוגזמת עדיין אני חושב שהבולם הקדמי חלש יחסית לקפיץ.
ממה שאני מצליח לזהות הם די קרובים, גם לא ציינת מי אחורי ומי קדמי.
בכל מקרה ... אם תמדוד את המשקל שהגלגלים הקדמיים רואים לעומת האחוריים תוכל לראות את ההבדל המשמעותי הגבוה מקדימה, אתה גם יכול למדוד את השקיעה קדימה לעומת אחורה כשאתה מוריד את הרכב מהג׳ק לרצפה.- מה שאומר שהקפיץ הקידמי דרוך יותר מהאחורי- צבורה בו יותר אנרגיה מהאחורי- כשאתה קופץ בפסי האטה או מנסה לרחף מעל בורות ,לרגע מסויים הקפיץ לא רואה את משקל הרכב ויורה בהתאם לאנרגיה שעצורה בו את המתלה, תוסיף לזה שהוא גם נדרך/נלחץ יותר בכניסה לפס ההאטה מהסיבה שהוא גם רואה יותר משקל מהאחורי, וקיבלת צורך גבוה יותר בשיכוך האנרגיה המתפרצת הזו.
לחיזוק הדברים שכתבתי , תנסה להאיץ רגע לפני המפגש עם פס ההאטה.אני מאמין שתבחין בהבדל.
ממה שאני מצליח לזהות הם די קרובים, גם לא ציינת מי אחורי ומי קדמי.
בכל מקרה ... אם תמדוד את המשקל שהגלגלים הקדמיים רואים לעומת האחוריים תוכל לראות את ההבדל המשמעותי הגבוה מקדימה, אתה גם יכול למדוד את השקיעה קדימה לעומת אחורה כשאתה מוריד את הרכב מהג׳ק לרצפה.- מה שאומר שהקפיץ הקידמי דרוך יותר מהאחורי- צבורה בו יותר אנרגיה מהאחורי- כשאתה קופץ בפסי האטה או מנסה לרחף מעל בורות ,לרגע מסויים הקפיץ לא רואה את משקל הרכב ויורה בהתאם לאנרגיה שעצורה בו את המתלה, תוסיף לזה שהוא גם נדרך/נלחץ יותר בכניסה לפס ההאטה מהסיבה שהוא גם רואה יותר משקל מהאחורי, וקיבלת צורך גבוה יותר בשיכוך האנרגיה המתפרצת הזו.
לחיזוק הדברים שכתבתי , תנסה להאיץ רגע לפני המפגש עם פס ההאטה.אני מאמין שתבחין בהבדל.
VA - קדמי
VH - אחורי
לגבי דריכת הקפיץ נשמע לי שאתה צודק.
בכל אופן אין לי כמובן אמצעים זמינים לבדוק את המשקלים וההפרשים באמצעות ליפט.
אני מניח שבשבועות הקרובים אבחן יותר לעומק את התנהגות המתלים ואעדכן.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.