צפייה בגרסה מלאה : שימוש בבלמים בנסיעה לאחור מטיפוס שנכשל...
הסבירו לי שבנסיעה לאחור (נאמר בתלול לאחר כשלון טיפוס ) שימוש בבלמים עלול ליצור שיפוע צד - אפשר לקבל הסבר ??
אם התוואי הוא דרדרת אז צד אחד יעצור והשני יחליק, מה שיגרום לשיפוע צד. לפי מה שאני יודע צריך להתמיד בנסיעה איטית אבל זורמת ללא שימוש בבלימה חזקה או פתאומית.
אכן.
ובנוסף תזכור שמצב זה יש מעט משקל על הגלגלים הקדמיים כך שההיגוי מאוד מאוד מעורפל, על סף הלא קיים.
כל לחיצה על הברקס מחריפה את המצב יותר.
יש המון סרטונים ביוטיוב שמתעדים מקרים כאלה, מומלץ לצפות למרות שהתמונות לעיתים קשות.
הנוהל הוא העברה מהירה לרוורס וירידה ברוורס בלי גז.
ברכב בעל הילוך כוח אמיתי זה יעשה את העבודה (במידה וגם עליתם בהילוך כוח) .
ברכב ללא הילוך כוח (שבו גם הסיכוי לכשלון הטיפוס גבוה יותר) הירידה בהחלט מסוכנת יותר.
לא סתם עליה שנכשלה נחשבת לאחד המצבים ההכי מסוכנים בנהיגה.
רוב המשקל של הרכב יהיה על הסרן האחורי בגלל השיפוע.
הבלמים הקידמיים תמיד חזקים יותר (לרוב דיסק מלפנים ודראמים מאחור) כי ככה נכון לנסיעת כביש רגילה.
פועל יוצא של הנ"ל בעת שימוש בבלמים הוא סיכוי גדול לנעילת גלגלים קדמיים: יש עליהם מעט משקל ובלמים חזקים.
גלגלים קדמיים נעולים גורר אובדן אחיזה כי זה חיכוך סטטי.
אובדן אחיזה של הגלגלים הקידמיים - אין לך היגוי, החלק הקידמי מאבד אחיזה ומג'עג'ע ימינה או שמאלה ואתה בשפ"צ.
מומלץ מאד גם בנסיעה לאחור להפעיל את DAC בקרת נסיעה במדרון.
קים ב L C וברכבים נוספים.
רמי
רוב המשקל של הרכב יהיה על הסרן האחורי בגלל השיפוע.
הבלמים הקידמיים תמיד חזקים יותר (לרוב דיסק מלפנים ודראמים מאחור) כי ככה נכון לנסיעת כביש רגילה.
פועל יוצא של הנ"ל בעת שימוש בבלמים הוא סיכוי גדול לנעילת גלגלים קדמיים: יש עליהם מעט משקל ובלמים חזקים.
גלגלים קדמיים נעולים גורר אובדן אחיזה כי זה חיכוך סטטי.
אובדן אחיזה של הגלגלים הקידמיים - אין לך היגוי, החלק הקידמי מאבד אחיזה ומג'עג'ע ימינה או שמאלה ואתה בשפ"צ.
היה דיבור פעם על חולשתם של בלמי תוף אחוריים ( אז דברו על סופה ) שלא פועלים טוב בנסיעה לאחור בגלל איזו סיבה טכנית שאני לא זוכר. ובגלל שבלמי הדיסק הקדמיים לא משפיעים הרבה כי יש אחיזה מועטה לגלגלים .. אז יוצא שאין הרבה יכולת בלימה
איציק - 4X6ZH
04-02-18, 15:24
כאשר אתה מתדרדר לאחור ואתה במצב N אין בעיה ( לצורך ההסבר )
כאשר אתה מתדרדר לאחור ואתה במצב R אין בעיה
כאשר אתה מתדרדר לאחור ואתה בהילוך קידמי כל שהוא כל נסיון לבלום עם חצי קלאץ או בלימה עם גיר אוטמטי
יגרום לאחד הגלגלים האחוריים להסתובב לכיוון הפוך ( בדרך כלל זה שיש לו אחיזה חלשה יותר )
הסיבה לסיבוב הפוך קשור למבנה וצורת הפעולה של הדיפרנציאל ( וזה שייך להסבר אחר )
אז ברכב שיש 4X4 הבעיה לא תמיד קיימת ( תלוי איזה דפרנציאל מרכזי יש )
ברכב שאין דפרציאל מרכזי והרכב עם נעילת דפרנציאל ( אין בעיה הציר האחורי נעול והגלגלים מסתובבים לאותו כיוון )
יש עוד כמה מצבים וכמה אפשרויות
כל מצב הוא מקרה פרטי של סוג מערכת ההניעה שיש ברכב ומערכת הבלמים ( נכון בסופה וכל רכב שיש לו תופי בלימה מאחור הבלימה לאחור חלשה יותר )
לסיכום התדרדרות לאחור במעלה היא תורה בפני עצמה
והסיכוי להסתבך גדול .
למי שכבר מתדרדר
שילוב לרברס בלי לגעת בברקס לתת רכב לרדת בקצב שלו ( ולא לכבות מנוע )
איציק
רוב המשקל של הרכב יהיה על הסרן האחורי בגלל השיפוע.
הבלמים הקידמיים תמיד חזקים יותר (לרוב דיסק מלפנים ודראמים מאחור) כי ככה נכון לנסיעת כביש רגילה.
פועל יוצא של הנ"ל בעת שימוש בבלמים הוא סיכוי גדול לנעילת גלגלים קדמיים: יש עליהם מעט משקל ובלמים חזקים.
גלגלים קדמיים נעולים גורר אובדן אחיזה כי זה חיכוך סטטי.
אובדן אחיזה של הגלגלים הקידמיים - אין לך היגוי, החלק הקידמי מאבד אחיזה ומג'עג'ע ימינה או שמאלה ואתה בשפ"צ.
הבעיה הזאת פתירה ע"י נעילה מרכזית.
ברגע שהנעילה המרכזית פעילה, מערכת ההנעה תשמש כחוליה מקשרת בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. מה שלא יאפשר נעילת גלגלים בסרן אחד ואי נעילה בסרן אחר.
הבעיה הזאת פתירה ע"י נעילה מרכזית.
ברגע שהנעילה המרכזית פעילה, מערכת ההנעה תשמש כחוליה מקשרת בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. מה שלא יאפשר נעילת גלגלים בסרן אחד ואי נעילה בסרן אחר.
כאשר אין דיפרנציאל מרכזי, זה בהחלט עוזר.
אני לא מכיר מספיק נעילות מרכזיות. מה שאתה אומר יהיה נכון רק אם הנעילה המרכזית היא נעילה של 100% ללא כל החלקה.
ועדיין אם אין נעילות רוחביות אז מה שאיציק מתאר יכול לקרות בין הצדדים של אותו סרן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גלגלים קדמיים נעולים גורר אובדן אחיזה כי זה חיכוך סטטי.
לא מדויק.
קודם כל, בקרקע לא מוצקה, אין טעם לדבר על חיכוך כמו בין שני משטחים של גופים.
הקרקע בשטח, בד"כ סוג של דרדרת, קורסת תחת הגלגל ואין משמעות לחיכוך שבין הגלגל למרקם העליון של האדמה. גם כך הוא לא עומד תחת עומס הגלגל עליו, (מקרה שונה כמובן אם אתה עומד על סלע מוצק, מן הסתם).
וגם אם כן מדברים על כח החיכוך, אז שהרי שכוח החיכוך הסטטי תמיד גדול יותר מכח החיכוך הדינמי.
על ההבדל בין הכוחות הנ"ל בנויה כל התיאוריה מאחורי מערכת מניעת נעילת הגלגלים בבלימה, הלא היא מערכת ה ABS לסוגיה.
טל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.