PDA

צפייה בגרסה מלאה : בלימה (עצירה מוחלטת ) רק על ידי המנוע



jlavi2002
07-02-18, 18:09
נאמר לי שבמיצובישי אאוטלנדר מתבצעת עצירה מוחלטת בכח מנוע בלבד ללא שימוש בבלמים - זה נכון ?
יש רכבי שטח כאלו ?
תודה.

גיא
07-02-18, 18:22
לא נשמע הגיוני כל כך ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
07-02-18, 19:20
ברכבים היברידיים, וביניהם האאווטלנדר, קיימת בלימה רגנרטיבית, שטוענת את סוללת המתח הגבוה, ומפחיתה דרסטית את השימוש בבלמי השירות, אבל הם עדיין פעילים בעוצמות בלימה גבוהות ובעצירה הסופית לעמידה.

מה שאתה מתאר לא מוכר לי, ועברתי איזה קורס או שניים על הדגם הנ"ל.

חנן-ג'יפולוג
07-02-18, 19:34
לגבי מנוע הבנזין, אם מדובר בדגם ההיברידי, המצמד שלו מנותק עד 120 קמ"ש, כך שהוא בוודאי לא תורם לבלימת הרכב למצב עמידה.

Asaf-a
07-02-18, 21:07
כלומר באוטלנדר ההיברידי רק בבלימות ממהירויות מעל 120 קמ"ש הבלימה טוענת הסוללה? ומ119 הבלימה לא תורמת לטעינה?

ובאיוניק?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
07-02-18, 21:13
לא, המנוע החשמלי מחובר לגלגלים כבר ממהירות אפס, ומבצע בלימה רגנרטיבית בכל מהירות, מלבד מהירויות נמוכות מאוד, שאז הוא פחות יעיל.
באיוניק זה שונה. באיוניק יש תיבת הילוכים שאין באאווטלנדר , ובזכותה מנוע הבנזין שותף למאמץ בכל מהירות.

איציק - 4X6ZH
08-02-18, 04:41
בקיצור כל יצרן ממציא את הגלגל
כל גלגל יותר מסובך
ורק הירוקים חושבים שהם חוסכים דלק

איציק

boaz avrahami
08-02-18, 07:18
עסוב דלק, הם חושבים שהאוטו מזהם פחות


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

מיכה100
11-02-18, 13:08
מה יש לכם נגד פתרונות מגוונים לבלימה רגנרטיבית? עדיף להמשיך להפוך את האנרגיה הזו לחום?
אגב בחשמליות טהורות עוברים היום לE-PEDAL שזה לטעמי מגניב לגמרי בכביש, ומסקרן מאוד מה זה יעשה לנהיגת שטח במודים השונים: שבילים מהירה, זחילת סלעים, ירידה תלולה וכו.

דרור ברלי
11-02-18, 15:56
ה-E-PEDAL ברכב חשמלי באמת מגניב אבל דורש הסתגלות ורגל ימין מאוד עדינה ורגישה.
אבל זה בהחלט משתלם לאורך זמן עם תדירות שימוש בבלמים שיכולת לרדת ביותר מ-90% עם כל מה שמשתמע בנוגע לתחזוקה ועלויות החלפה/תיקון.

מיכה100
11-02-18, 23:36
אני דווקא חשבתי על היתרונות הדינמיים, בעיקר מעבר יותר חלק מהאטה להאצה בתוך הפניה כי הרגל לא עוברת בין הדוושות.
באופנוע שטח מרובע פעימות יש בלימת מנוע חזקה יחסית למסה של האופנוע והרוכב, שזה נותן סוג של אפקט דומה - לחלוטין משתמשים בזה בצורה טבעית לגמרי בכניסה לפניות (עם דינמיקה אחרת לגמרי כמובן מג'יפ).

-->