צפייה בגרסה מלאה : החלפת נוזל בלמים - מה השיטה הנכונה?
שלום לכולם,
צריך להחליף נוזל בלמים בצ'ירוקי(ללא ABS).
מה השיטה הנכונה ביותר? האם פמפום הדוושה ופתיחת פטמת הניקוז בכל גלגל.(מהרחוק לקרוב) היא לגיטימית? שמעתי שמועות על כך שהשיטה עלולה להרוס את הבוסטר. אם זה באמת המצב, האם במוסכים יש להם משאבה השואבת את כל נוזל הבלמים?
כמובן שהמטרה להחליף את כל נוזל הבלמים, כולל בצינורות הבלם, ולא רק לשאוב מה שקיים במיכל נוזל הבלם.
מה דעתכם?
אריאל
את מכשיר הוואקום לשאיבת הנוזל מחברים לפטמת הניקוז שנמצאת בקליפר, כך שבזמן השאיבה מוחלף הנוזל בכל המערכת ,עד לקבלת שמן טרי ביציאה מהפטמה ,וכמובן תוך כדי מילוי המיכל בזמן התהליך...
זו השיטה העדיפה לדעתי, היא גם יעילה מאוד בשחרור בועות אוויר במערכת ,בכך שהוואקום מגדיל אותן וגורם להן להימשך בזרימה החוצה.
למישהו יש קישור למשאבה כזו, שהיא גם לא צעצוע?
https://www.amazon.com/Pneumatic-Operation-Changer-Extractor-Storage/dp/B00YF804QS/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1518700004&sr=1-1&keywords=pneumatic+brake+Fluid+Changer
רק צריך מקור לחץ אוויר בכדי ליצור וואקום ונטורי במיכל.
מניסיון זה עובד טוב.
צריך לחפור ברשת ולמצוא גם קטנים יותר , - לבלמים לא צריך מיכל גדול כמו בקישור שצרפתי.
למשל-
http://www.oil-extractor.com/products.php?func=p_detail&p_id=23&pc_parent=16
לא יודע לגבי הבוסטר (מעולם לא שמעתי על דבר כזה), אבל לפעמים יש נוזל ישן שכלוא בקאליפר עצמו, כך שגם אם פמפמת ייתכן והוא לא הוחלף. לכן, כדאי גם ללחוץ את הרפידות (שהבוכנות יידחפו את תוך הקאליפר) תו"כ שפטמת הניקוז מעט פתוחה, כדי שהנוזל הזה גם יוחלף.
כמובן שהכל עם רכב מדומם ובלי ללחוץ על הבלם כשהקאליפר מפורק (חבל שיעופו הבוכנות).
אגב בדיסקו (ולדעתי גם בגראנדים משנתון מסוים) ניתן לשלוט במערכת הabs עם מחשב חיצוני כדי שיעשו את הפמפום במקומך זהו פרוטוקול תקני ולא איזה אלתור, כך שאני מניח שלא אמור להגרם נזק.
עריכה:
שמתי לב עכשיו שהדגשת שזה צ'ירוקי וללא abs.
שוין, תתעלם מהפסקה האחרונה. בטח תהיה שימושית למישהו מתישהו...
גרביטציה.
הוספת נוזל חדש תו״כ להשלים עם נוזל את הישן שמנוקז.
לא צריך לפמפם.
למטה מחברים צינורית מהפטמה לבקבוק/פחית כשקצה הצינורית טבול, למניעת שאיבת אויר חוזר.
איטי יותר ממשאבות וואקום, אבל עושה את העבודה.
[QUOTE=איל מ;781378]לא יודע לגבי הבוסטר (מעולם לא שמעתי על דבר כזה), QUOTE]
הכוונה היא ,שברגע שאתה מפמפם עד הסוף את כל המהלך של רגלית הבלם אתה יוצר מפגש של בין מוטות/אטמים/מנג'טים/צילנדרים שהרבה זמן "לא ראו " אחד את השני ,ובמקרים רבים בעקבות כך האטימה נפגעת , נזילות ובריחות כאלה ואחרות.
לפני כשבוע הגיע המשאבה הזאת
https://www.ebay.com/itm/Brake-Bleeder-Bleeding-Fluid-kit-Car-Auto-Van-Air-Pneumatic-Garage-Vacuum-ToolS/401411802842?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
החלפתי נוזל הידראולי (בלם) של המצמד. לדעתי, פעם ראשונה לרכב. יצא משהו שחור.
ניקזתי/החלפתי גם את כל צנרת הברקס.
תענוג! פשוט, מהיר וקל...
תודה לכולם.
בעניין הפמפום - טל, זאת בדיוק הסיבה ששמעתי עליה. אבל אחרי שהתעמקתי עוד יותר ואחרי התגובות כאן הבנתי שזאת השיטה הנפוצה שלא באמת גורמת לבעיות. ראיתי המלצה במידה ויש חשש - לשים איזה קרש מתחת לדוושה שלא תגיע לסוף המהלך.
נראה שהשיטה המהירה והיעילה מכולן זאת השיטה עם המשאבה. כיוון שאין לי משאבה כזאת ואין לי מקור לחץ אוויר נורמלי בבית, אבדוק סביבי אם יש מוסך שמחזיק אחת ויוכל לעשות את העבודה.(או - יואב, מהיכן אתה בארץ? ;))
לפני כשבוע הגיע המשאבה הזאת
https://www.ebay.com/itm/Brake-Bleeder-Bleeding-Fluid-kit-Car-Auto-Van-Air-Pneumatic-Garage-Vacuum-ToolS/401411802842?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
החלפתי נוזל הידראולי (בלם) של המצמד. לדעתי, פעם ראשונה לרכב. יצא משהו שחור.
ניקזתי/החלפתי גם את כל צנרת הברקס.
תענוג! פשוט, מהיר וקל...
מה מייצר את לחץ השאיבה?
ואם משהו ברמת פשוט שגם מבטיח שאין חזרת אויר למערכת:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F152700535377
מזרק 50CC שקונים בכל בית מרקחת יחד עם צינור גומי מתאים, שמתלבש על המזרק ועל פטמת הניקוז, יעשו את העבודה.
(או - יואב, מהיכן אתה בארץ? ;))
פתחת ניצנה
מה מייצר את לחץ השאיבה?
קומפרסור
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.