התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ספייסרים לגלגלים



vman
06-03-18, 14:06
שלום לכולם מה יתרונות וחסרונות לגבי הוספת ספייסרים לגלגלים?

דרור ברלי
06-03-18, 14:41
יתרונות:
מפשק גלגלים רחב יותר = יותר יציבות. במיוחד בשיפועי צד.
שדרוג קוסמטי/ויזואלי. למי שאוהב את המראה המורחב.
סט ספייסרים חדש בד"כ יעלה פחות מסט ג'נטים חדש.

חסרונות:
בלאי מוגבר של מיסבי גלגל+בלמים+חלקי מערכת היגוי+עומס מוגדל על הגוז'ונים (מופעל על המכלולים מנוף גדול יותר)
פגיעה מוחשית באיכות ההיגוי. במערכות היגוי נטולות תגבור ההגה יהיה קשה יותר.
מנסיוני במכוניות כביש עם גלגלים מקוריים+ספייסר, התנהגות הכביש דווקא נפגמה.
חוקיות - באמת אין לי מושג אם זה חוקי או לא. לכאורה כל עוד הגלגל לא בולט מהגוף/כנפונים אז הכל אמור להיות בסדר, אבל במציאות יש מצב שבוחן חד עין יבחין בהם ותהיה לו עילה להכשיל/להוריד מהכביש ושאר דרכים להתעלל.


כעיקרון השפעות הספייסרים לא אמורות להיות שונה בהרבה משימוש בג'נטים עם אופסט.
ההבדל הוא שעם ספייסר אתה משתמש במספר גדול פי 2 של גוז'ונים = יותר נקודות כשל אפשריות. נתקלתי בספייסרים שהגוז'ונים שלהם היו חלשים ונשברו בתדירות גדולה.
חלק מהבעיות נפתרות אם מחליפים לג'נטים קלים יותר - אבל לא כל "ג'נט מגנזיום" (בפועל סגסוגת אלומיניום ומגנזיום) הוא אכן הרבה יותר קל אם בכלל. ואם כבר מחליפים ג'נטים אז לבדוק היטב את המשקל שלהם ולבחור מראש בכאלה עם אופסט ולחסוך את הצורך בספייסר.

תשקול שוב אם אתה באמת רוצה (לגבי "צריך" אין לי ספק שבדרך כלל לא צריך)

ד ו ר ו ן
06-03-18, 15:42
יתרונות:
מפשק גלגלים רחב יותר = יותר יציבות. במיוחד בשיפועי צד.
הוספה של כ-2״ לרוחב הרכב משפרת באחוזים בודדים ברמת המספר הבדיד את העברת המשקל בהתייחס למרכז הכובד.

נתקלתי איפושהו ברשת. במאמר קצר בו חושבה התוספת, זניח למדי.

יונתןמצפה
06-03-18, 17:09
דרור למה זה מגביר בלאי של הבלמים?
ודבר נוסף, להבנתי זה גם יגדיל במעט את מהלך המתלה עקב הרחקת הגלגל החוצה.

Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

דרור ברלי
06-03-18, 23:52
דרור למה זה מגביר בלאי של הבלמים?
ודבר נוסף, להבנתי זה גם יגדיל במעט את מהלך המתלה עקב הרחקת הגלגל החוצה.

Sent from my Redmi 3S using Tapatalk



אתה מרחיק את משקל הגלגל החוצה ומייצר מנוף מוגדל = יותר עומס על הבלמים כמו על כל מכלולי קצה הסרן. במקרה של סרן קדמי זה אומר גם בולג'וינטים ותפוחי היגוי וכו' וכו'

לגבי התוספת לכאורה למהלך המתלה - זניח. אתה לא מדבר כאן על ספייסר של עשרות ס''מ אלא של אינץ אחד עד אינץ' וחצי בדרך כלל.
גם התוספת ליציבות קיימת אבל כפי שדורון אמר - די זניחה.

בסופו של דבר, כמו לא מעט "שיפורים" אחרים, זה די מיותר. לא נחוץ בכלל והנזק רב על התועלת.
אלא אם מדובר בשינוי במידת הצמיגים שגורם לגלגל קדמי להתחכך בקפיצים או מוטות רדיוס וכו' בהפניית הגה מלאה. למעשה, זו הסיבה היחידה שאני עברתי מחישוקי 7' של צ'רוקי ללא אופסט לחישוקי 8' עם אופסט - צמיגים קדמיים התחככו עם הקפיצים הקדמיים בהפניית הגה מלאה.

-->