צפייה בגרסה מלאה : התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ג'ימני 2009 105,000 ק"מ.
איכשהו התפספס לי הנושא, כנראה כי המוסכניק שאני מטפל אצלו טען שאין בזה צורך ואף אחד לא מסתבך עם זה.
אז כנראה שבג'ימני הזה לא הוחלף מעולם נוזל בלמים.
האם נגרם נזק?
מה כדאי לי לעשות עכשיו?
להמשיך לנסוע ככה?
אם להחליף, היכן כדאי?
הכי קרוב לי זה מוסך היבואן בפ"ת.
יש מקום אחר שעדיף?
יש משהו נוסף שכדאי / צריך לעשות?
תודה.
אין שום תובנה לאף אחד? :confused:
אין שום תובנה לאף אחד? :confused:נזק לא נראה לי שנגרם,פשוט השמן ממה שהבנתי סופח לחות ויעילות העבודה נפגעת.נדמה לי שזוזוקי טוענים להחלפה כל 10 שנים או 100 אלף קמ בתנאי שזה נוזל שלהם מקורי... תחליף שמן וזהו. באופן אישי אני מחליף שמנים אפילו במרווחים יותר קצרים ,זה רק יכול להיות טוב. שמן זה הדם של מערכות נעות. גם גריז. במיוחד אם אתה מאלו שמתכוונים להחזיק ברכב שנים רבות ולא להחליף כל כמה שנים. בעגה של הגפאים זה חלק ממה שנקרא ''ישור קו''.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
תיקון קטנטן,
נוזל בלמים אינו שמן.
זה נוזל שלמיטב זכרוני מופק מצומח ואיננו דחיס.
הוא אמור להיות צלול... אם הוא עכור תחליף אותו.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נוזל בלמים בכל רכב יש להחליף פעם בשנתיים ובחלק פעם בשלוש שנים.
נוזל בלמים הינו נוזל היגרוסקופי (סופח לחות) ויעילותו פוחתת עם הזמן. נוזל שמכיל כמות גדולה של מים מוריד משמעותית את טמפרטורת הרתיחה שלו, ובעת עבודת בלימה קשה וממושכת גזים מנסים לברוח וכתוצאה מכך מרגישים דעיכה בבלמים עד חוסר ביכולת בלימה בכלל.
מוסכים לא אוהבים לנקז אוויר מפטמות הניקוז בגלגלים ונוטים להחליף רק את הנוזל בכוסית שבתא המנוע. פעולה זו משולה לקליפת השום.
יש להקפיד על החלפה מלאה הכוללת את החלפת הנוזל בכוסית שבתא המנוע וניקוז הצנרת של כל גלגל עד להופעת נוזל טרי ונקי בפיטמת הניקוז.
כמה באמת מחליפים כל 3 שנים נוזל? אחוז קטן מאוד... משול לכאלה שמחלפים מיוזמתם נוזל קירור כל שנתיים ולא "בעזרת" תקלה.
(לא שאני מעודד התנהגות שכזו).
בגלל זה המיעוט בתגובות.
זאת לחלוטין פעולה שהייתי נותן למוסך מסודר. זה לא משהו קשה ויש שמבצעים בבית.
118788
איציק - 4X6ZH
08-03-18, 20:10
נוזל בלמים חובה להחליף כל כ שנתיים
בארץ שאחוזי הלחות גבוהים יש להקפיד על ההחלפה
את ההחלפה יש לעשות על ידי משאבה ששואבת מכל ניפל ניקוז אויר
עד שמתקבל נוזל צלול ונקי.
אין לנקז אויר על ידי פימפום / ניפוח דוושת הבלם ( פעולה זאת גורמת נזק כבד למשאבה )
החלפת הנוזל שנמצא במיכל המשאבה היא החלפה חלקית
ולא לשכוח להחליף את נוזל משאבת המצמד ( למי שיש )
איציק
ועוד משהו בנוגע לשמנים ונוזלים ברכב,באופן אישי אני משתמש או לפחות משתדל לשים את הכי טובים שיש.לא תחליפי ולא דומה. חלקים אפשר אולי תחליפי,נוזלים לא. נוזלים משובחים ואפילו לפני הזמן( יש שטוענים שחברות הרכב מנסות להאריך זמנים כמה שניתן גם בגלל התחרות וגם בגלל איכות הסביבה..) .זה המתכון לאורך חיי המכלולים ברכב . מצד שני יש להזהר כי אתה אף פעם לא תדע מה באמת יש במיכל שקנית... נוזלים זה פתח לרמאות הכי קל שיש. כמובן שעדיף כמה שיותר טרי. כלומר להחליף במוסך ותיק ,מוסמך וע"י בעלי מקצוע מורשים. זה למדתי מנסיון אישי מר. החיסכון הרגעי מתבטא באמינות ירודה ועוגמת נפש ברגעים הכי לא מתאימים .
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
אגב תיקון טעות ,בדקתי ,בגימני יש להחליף נוזל בלמים כל שנתיים או 45 אלף קמ ,מה שבא קודם.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
בןבן אני לא מסכים שצריך לשים רק נוזלים מקוריים, בהחלט ניתן לשים נוזלים תחליפיים אבל יש להקפיד שהם מגיעים מחברה מוכרת ובעיקר עומדים בתקן ובצמיגות שקבע יצרן הרכב.
הנוזלים היחידים שאני חושב שמומלץ להשתמש בנוזל המקורי הם נוזלי הקירור והגיר, וגם כאן יש יוצאים מין הכלל.
הכוכב הכחול
08-03-18, 22:10
ולא לשכוח להחליף את נוזל משאבת המצמד ( למי שיש )
איציק
מזה? איך אני יודע אם יש כזה ברכב?
Suzuki XL-7 2002
תודה
מזה? איך אני יודע אם יש כזה ברכב?
Suzuki XL-7 2002
תודה
קלאצ' ברכב ידני יכול להיות מופעל על ידי נוזל הידראולי או על ידי כבל.
ברוב הרכבים בהם יש קלאצ' הידראולי מיכל נוזל הבלם משותף גם למשאבת הקלאצ' ולכן מומלץ לנקז ולהחליף גם את הנוזל המפעיל את משאבת הקלאצ' היושבת על תיבת ההילוכים.
ברכב אוטומטי אין מערכת כזו ולכן אם ה XL7 שלך אוטומטי אז זה לא רלוונטי לגביך.
ברוב הרכבים בהם יש קלאצ' הידראולי מיכל נוזל הבלם משותף גם למשאבת הקלאצ'.
סגור על זה?
מכיר אחרת.
זו משאבה אחרת לגמרי ומעגל תפעול שונה שלכל אחד יש ספיקה נדרשת בכל רגע.
נראה לי מאד בעייתי לשלב את שני המעגלים מבחינת מיכל המקור שלהם.
Oren Kipnis
09-03-18, 14:16
סגור על זה?
מכיר אחרת.
זו משאבה אחרת לגמרי ומעגל תפעול שונה שלכל אחד יש ספיקה נדרשת בכל רגע.
נראה לי מאד בעייתי לשלב את שני המעגלים מבחינת מיכל המקור שלהם.
סגור על זה מאוד. ברוב המכוניות מיכל הנוזל לבלמים ולמצמד הוא משותף.
כאשר המיכל הוא משותף, יש הפרדה בגובה מסוים בתוך המיכל, וכך במקרה של נזילה ממערכת המצמד, לא תגיע לאבדן כזה שיסכן את תפקוד הבלמים.
לגבי החלפת הנוזל, השיטה הטובה ביותר היא באמצעות מכשיר יונק את הנוזל דרך שסתומי הניקוז. ישנו המכשיר השוויצרי המקורי מתוצרת VACULA שעולה מעל 1000 שקלים, ויש מכשירים דומים גם במחירים של 250. אלו מוגדרים לרוב לניקוז נוזל בלמים באופנוע.
כל מה שצריך זה לחץ אוויר זמין.
לפותח השרשור, יש לי מכשיר ואתה יכול להיעזר בו.
צור קשר בטלפון 054-4381386
אורן
בכל המכוניות שלי זה היה נפרד.
גם אני לא מכיר דבר כזה.
מצד שני כבר מזמן לא הצצתי לתא מנוע של רכב ידני מודרני.
118803
זו דיאגרמה של מיכל נוזל בלם משותף למערכת הבלימה ולקלאצ'.
יש רכבים עם מיכל נפרד רק לקלאצ'.
אין בדיאגרמה שלך חיבור לבלמים..
כי זה שרטוט של מערכת הקלאצ', משאבת הבלם המרכזית לא מופיעה בו. חלק מס' 1 למעשה יושב על משאבת הבלם המרכזית והוא מיכל משותף המזין הן את משאבת הבלם והן את משאבת הקלאצ'.
זה ככה בהרבה רכבים, כולל היילקס ויגו.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
boaz avrahami
09-03-18, 19:26
איציק,
במחשב דיאגנוסטיקה שלי ( סנאפ און) יש פיצ׳ר של Bleeding שלמיטב הבנתי מיועד להחלפת הנוזל וניקוז אוויר ואני חושב שהוא מפעיל את משאבת ה ABS.
האם גם עם זה יש בעיה?
ומה בעצם הנזק שיגרם למשאבה באמצעות פימפום.
ממה שאני זוכר אלו היו ההוראות באי אלו רכבים שתיקנתי
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
בשרטוט לא רואים חיבור למערכת נוספת.
דורון גייסתי את כל כשרון הציור שלי להמחשה. הוספתי את משאבת הבלם המרכזית והצינורות שלה שלא מופיעים בציור המקורי.
118804
ומה בעצם הנזק שיגרם למשאבה באמצעות פימפום.
ממה שאני זוכר אלו היו ההוראות באי אלו רכבים שתיקנתי
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
פמפום באמצעות הדוושה גורם לבוכנה שבצילינדר המשאבה להגיע עד קצה המהלך שלה, שם יש משקעים ואין שחיקה, מה שעלול להביא לפציעת ראש הבוכנה ופגיעה באטימותו.
ברכבים בהם ניתן לנקז נוזל בלמים באמצעות סורק ה"פמפום" מתבצע דרך יחידת ה ABS ולא באמצעות המשאבה המרכזית.
boaz avrahami
09-03-18, 21:12
אשמח להסבר כיצד לבצע את הניקוז באמצעות הסורק.
בלי להכניס אוויר למערכת...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אני מאמין לך שראית ויש מערכת כזו.
הכרתי רק מפוצלות-לומדים.
רק..
כשאתה מביא איור כדוגמא למשהו, כדאי שהוא אכן יופיע באיור.
boaz avrahami
10-03-18, 00:00
אשמח להסבר כיצד לבצע את הניקוז באמצעות הסורק.
בלי להכניס אוויר למערכת...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
טוב, קראתי קצת ומסתבר שהסורק רק מבצע ניקוז אוויר ולא החלפה של הנוזל בקו.
הפרוצדורה המומלצת היא כזו-
יניקה עם מזרק את הנוזל במיכל המילוי של נוזל הבלמים ולאחר מכן מילוי בנוזל טרי עד למקסימום המסומן.
באמצעות מכשיר ואקום יעודי לינוק את הנוזל מהקו בטכניקה מסויימת שתמנע חדירת אוויר למערכת ( הן מהמיכל המתרוקן והן מהקצה היונק).
כך בארבעת הפינות עד שיוצא מכל אחת מהן נוזל צלול.
לאחר מכן ניתן לבצע בלידינג עם הסורק ולוודא שהדוושה גבוה ולא ספוגית.
זהו על רגל אחת.
הזמנתי מעלי מזוודונת יניקה ב $29 כולל משלוח...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.