התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: פרויקט: מערכת מים חמים לאיסוזו טרופר



zivo
13-03-18, 07:01
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3867-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%96%D7% 95-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8

kobiav9
13-03-18, 07:19
[emoji106][emoji122][emoji122][emoji122]


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
13-03-18, 08:30
כל הכבוד.
נראה לי שאתה מתחיל להיות בשל לפתיחת בלוג וידאו כמו הדרומאפריקאי )או אולי אוסטרלי?) המעצבן . (רק בלי להיות מעצבן (-; ).
יודע מה,
אחרי שראיתי את מערכת המים שלו, אני חושב שלאקלים כמו שלנו, שלך הרבה יותר טובה.
פחח, מי צריך חשמל...

wonderd
13-03-18, 08:45
xt90 ו ec5... אהבתי :)

אבנר ברוך
13-03-18, 08:53
מדהים ומעורר השראה. אתה צריך דיפנדר.

ד ו ר ו ן
13-03-18, 08:55
יפה מאד!

מתחיל לאסוף חלקים למערכת דומה.

זיו,
אפשר קישור למשאבת סחרור שהשתמשת בה?

סולי
13-03-18, 09:05
זיו סחטיין על הביצוע! ובעיקר תודה על השיתוף!!!
מעורר השראה...

בדיעבד, אתה לא חושב שבחירה בגוף חימום שמופעל ע"פ הצורך היה עושה את אותה עבודה?

zivo
13-03-18, 09:09
xt90 ו ec5... אהבתי :)
ה XT90 על המשאבת סיכרור, הוא יחיד וחריג.
כל שאר החשמל ברכב - מקרר, מכשיר קשר, תאורה, מטענים....... הכל מבוסס EC5 (אין לי שום שימוש בשקעי מצית).

zivo
13-03-18, 09:14
יפה מאד!

מתחיל לאסוף חלקים למערכת דומה.

זיו,
אפשר קישור למשאבת סחרור שהשתמשת בה?
כבר התייחסתי (וגם אתה :-) ) פה -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/106295-%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8?p=7 76254&viewfull=1#post776254

שים לב לשיקול של אורך הצינור (לחץ שיווצר). בפועל, המשאבה מסחררת הרבה פחות מהערך הנקוב.

erezgur
13-03-18, 09:31
כל הכבוד זיו.
אני מאד מעריך (ומקנא) ביכולת שלך לממש רעיון משלב הייזום, דרך כל שלבי המימוש הטכניים ועד להפעלה מוצלחת שוטפת (תרתי משמע) :)

boaz avrahami
13-03-18, 11:20
ההשקעה, המחשבה והביצוע בהחלט מרשימים לטובה.
לדעתי קיים חשש ממשי שהצנרת הזו על מחבריה הפריכים תיפגע בשטח מגוש בוץ או סלע מבולבל.

תוצר מעניין ומפתה אבל בהתחשב בעובדה שאצלי אפילו אין מקום למיכל אז אין אפילו התלבטות.

תהנה ואל תשכח שבלי אוהל מקלחת וחלוק כזה של גבעת חלפון לא תוכל להנות מהמקלחת כמו שצריך :-)

zivo
13-03-18, 15:49
זיו סחטיין על הביצוע! ובעיקר תודה על השיתוף!!!
מעורר השראה...

בדיעבד, אתה לא חושב שבחירה בגוף חימום שמופעל ע"פ הצורך היה עושה את אותה עבודה?
לגוף חימום חשמלי יש יתרון גדול -החימום פשוט וזה עובד. זה לא תלוי באופי הנסיעה ולכאורה לא צריך משאבת סיכרור. אתה מדליק, ואתה יודע בדיוק כמה זמן יקח להגיע לכמה מעלות.

אבל, וזה "אבל" ענקי שהכריע אצלי את ההחלטה- יש לו הרבה בעיות בטיחות.
1- זה גוף חימום לא סטנדרטי. אני יכול לבנות את כל המיכל סביב גוף חימום מסויים, וברגע שהוא ישרף, אני אגלה שאי אפשר להשיג חלפי? אז לקנות רזרבי מהיום הראשון???
2- איך אתה מבטיח שהגוף אכן טבול כולו במים? בגלל שיקולי המיקום של המיכל כולו, אני חייב מיכל שטוח. זה אומר שהגוף חימום יהיה אופקי, כמה שיותר קרוב לקרקעית. אבל עדין, אני חייב להניח לפחות 5 ס"מ מהקרקעית. איך אני יכול להיות בטוח, שבזמן שהמיכל לא מלא, והרכב לא ישר (עליה? ירידה? שפ"צ?) שהגוף חימום מכוסה כולו? איך אני מבטיח שהוא לא מופעל בטעות? שלא שכחתי לכבות?
בקיצור כל השיקולים האלו + השיקול הראשון, הביאו אותי לפסול גוף חימום מובנה בתוך המיכל.
3- בדקתי את הרעיון של גוף חימום חיצוני, וסיכרור של המים דרכו. יש אלמנטים כאלו (דרך אגב יש אלמנט כזה, שמחמם מהמים של הראדיאטור, כמו החליל של הקירור שמן גיר). על מנגנון חימום חיצוני יותר כל להגן ( עם אין זרימה של מים, והגנה חיצונית על הטמפ' של הגוף חימום), וגם יותר "לשחק" עם דגמים אחרים במקרה שאני לא משיג חליפי.
4- חימום חיצוני מחזיר אותי למשאבת סיכרור, והתיכנון של המיכל נשאר כמו שהוא היום. ולכן החלטתי להתחיל עם חימום על האגזוז (שגם פתר לי את כל בעיות הבטיחות), בידיעה שעם זה לא יספיק, אני תמיד יכול להחליף את החימום על האגזוז, בגוף חימום חשמלי.

אני מרוצה מהתוצאות הנוכחיות ולפחות כרגע, לא רואה את עצמי נכנס לפרוייקט חישמול.

יונימוג אדום
13-03-18, 20:23
זיו , כל הכבוד .
פרוייקט יפה ומושקע .
כמו שכבר כתבתי לך - לעניות דעתי משאבת הסיחרור מיותרת ומסרבלת סתם את המערכת .
אצלי בסיקס מיכל פלסטי שחור ועבה , מידות - 60/60/18 .
מהמיכל יוצא צינור גמיש ( 8 מ"מ ) מחובר לצינור נחושת ( גז 8 מ"מ ) מלופף 9 ליפופים על האגזוז - לאחר הדוד .
המים מסתחררים לפי עיקרון טרמוסיפוני - המים בצינור מתחממים מהאגזוז ואז עקב היותם חמים עולים למעלה ואת מקומם תופשים מים קרים , וחוזר חלילה .
לאחר שעתיים של נסיעה יש מים ממש חמים , בהמשך היום הטמפרטורה עולה במקצת אולם לא קיצוני מידי .
שים לב שאצלי המיכל בנפח כפול ( 60 ליטר ) , כמות הליפופים הרבה יותר קטנה , ואילו לתוצאה של מים חמים ( מאוד , אך לא יותר מידי ) אני מצליח להגיע לאחר שעתיים נסיעה ( ללא משאבת סיחרור ) .
בהצלחה - אילן

zivo
13-03-18, 23:04
אילן,
יש פה שני נושאים שונים.
1- היכולת לסחרר מים על בסיס טרמוסיפוני - תסתכל טוב על השירשור, ציינתי שם שניסיתי, זה פשוט לא עבד אצלי. למה? די ברור. ע"מ שיהיה סיחרור טרמוסיפוני טוב, צריך הבדלי גבהים נכונים. אצלי האגזוז גבוהה מתחתית המיכל. תאורטית, זה כמעט מחסל את הסיכוי שזה יעבוד. מבלי להכיר את הפתרון שלך, אני מניח שאצלך המיכל גבוה מהאגזוז.
2- כמות החום \ אנרגיה שניתן להוציא \ לאסוף מהאגזוז. ככל שהרכב קטן ויעיל יותר, האגזוז יפלוט פחות אנרגיה. ברגע שאתה עם רכב שאוכל יותר דלק, בהגדרה, האגזוז שלו פולט יותר אנרגיה (אני בכוונה לא אומר יותר חם, אלא רק יותר אנרגיה). אני עם שני צינורות 6 מ"מ ויותר ארוכים משלך (16 ליפופים), כך שאני מניח שהניצולת טובה יותר.
ועדיין, אני צריך כמעט שעתיים, ל 30 ליטר.
דרך אגב, אתה משתמש בביטוי "מים חמים" אבל לא נותן מספרים, ויכול להיות גם זה מסביר חלק מההבדלים בזמני חימום.

יונימוג אדום
14-03-18, 05:48
נכון , אצלי המיכל גבוה מהאגזוז .
לגבי הטמפרטורה - האמת לא ממש מעניין אותי על חודה של עשירית המעלה .
אני בונה לא מעט פרוייקטים הרבה יותר מורכבים , ומשפץ ( כמעט כדרך קבע ) רכבי אספנות מרמת הבורג .
בדיוק סיימתי את שיפוץ הסיקס שלי ( שנה וחצי של פרוייקט ) .
ברכב שטח ( אמיתי - ולא ג'יפון מפונפן ) אני דוגל בפשטות המערכות והמחשבים , ולכן בקר טמפרטורה על מיכל מים למקלחת או מקרר נראה לי ממש מיותר .
הייתי מנסה גם ללא משאבת סיחרור אך עם הרבה פחות ליפופים של צינור הנחושת ( לעניות דעתי זה מפריע וחונק את המערכת ) .

אילן

מיכה100
14-03-18, 17:31
מגניב לגמרי.
אני חושב על מערכת דומה שתנצל את ארובת הקמין בבית (בחלק שמעל התקרה ומתחת לרעפים) לחימום המים בדוד בחורף.
בתאוריה זה אמור לחסוך חשמל כמו קולטי השמש בקייץ.

גיא
15-03-18, 16:27
כל הכבוד !
פרוייקט מרשים.

יונימוג אדום
19-03-18, 06:05
עידכון קל .
לאחר שסיימתי לשפץ את הסיקס ( ממש עכשיו ) התקנתי מחדש את המיכל למקומו וליפפתי צינור נחושת חדש על אגזוז חדש , המערכת הטרמוסיפונית לא מתפקדת .
בטיול בכורה שערכתי השבת נבדקה המערכת - צינור הנחושת רותח , המיכל מלא , אין סתימות במעברים .
הבעייה כנראה בכיוון סיבוב הצינור וצריך לשמור על גרביטציה .
במהלך השבוע אבדוק מחדש את המערכת ואשפר , בסופ"ש בדיקה חוזרת .
הדרך לשלמות הרכב עוד ארוכה , אבל היא כבר בישורת האחרונה .
בהמשך אדווח על הממצאים .

אילן

zivo
19-03-18, 09:07
אילן,
אם אתה כבר משקיע ומתעסק, אני רוצה להוסיף כיוון נוסף (שאני ירדתי ממנו בשלב הראשון).
Water to Water Heat exchange

למה לא ללכת לכיוון כזה?
https://www.youtube.com/watch?v=jq5E9kgkgfI
https://www.youtube.com/watch?v=LKmkqenpE5o&t=39s

היתרון העיקרי שאני רואה לשיטה הזו, זה כנראה מחמם טוב גם בסל"ד נמוך ונסיעה שטח רגועה.
זה מחייב צנרת סיכרור ארוכה יותר, וחייב משאבת סיכרור, אבל זה כנראה נותן חימום טוב יותר מאשר האגזוז.

יונימוג אדום
19-03-18, 18:47
ממש לא מחפש מערכת מורכבת .
המערכת אצלי עבדה מצויין ממש .
פשוט כאשר הרכבתי מחדש לא שמתי לב מספיק לכיוונים ולגבהים - דבר שמסתבר שהוא קריטי במערכת הזאת .
במהלך השבוע אבדוק ואתקן את הבעיה ובשבת הבאה מבחן נוסף .
העליתי את זה לדיון על מנת שנשכיל כולנו .

אילן

yoni_0000
21-03-18, 23:45
מה עם חימום חיצוני?

נניח שהמים יוצאים מהמיכל לברז הקצה דרך משאבה. ביום יום אני משתמש בברז הזה לשטוף ידים וכלים. בשביל מים החמים אני מחבר לברז הזה צנרת עם סליל נחושת ספירלי ומחמם אותו מעל גזית טורבו גדולה, ובקצה השני שלו זה ברז למשתמש. כעיקרון המים יתחממו תוך כדי תנועה.. נניח שהמשאבה חזקה מספיק, המים יתחממו מספיק בשביל מקלחת סבירה?

מצרף איור

119003

zivo
22-03-18, 01:03
אני לא בטוח שהבנתי בדיוק מה אתה מתכוון, אבל תראה את התמונה הזו (זה לפני שהיה לי חימום מובנה ברכב)-
119004
תסתכל טוב על המחבר ליד המס' (איפה שיש צינור כחול וצינור לבן).
עם גזיה מספיק חזקה, זה מייצר מים סבירים בהחלט (30+).
אבל יש לך בעיה אחת גדולה, ברגע שאתה עוצר לרגע את הזרימה, המים בספירלה מתחילים לרתוח. זה גם מיצר לחצים גדולים (מסוכן + נזק למשאבה), וגם מתכון לקבל כוויה (ברגע שתפתח את הזרימה).
הפתרון מבוסס על שסתום לחץ שמתחבר לפתח מילוי של המיכל (זה המחבר שעליו דיברתי).
המשאבה מחוברת כמו בשירטוט שלך ביציאה מהמיכל ויוצאת מימין לג'ריקן הלבן.
המים יוצאים מהמשאבה לעבר הספירלה, מתחממים וממשיכים הלאה (בצינור הכחול).
עם המתז פתוח, המים עוברים דרך המחבר , מהצינור הכחול לצינור האפור של המתז, ויש לך מים חמים במתז.
ברגע שהמתז סגור, נוצר בצינור (האפור) לחץ, והשסתום פריקה נפתח, ומזרים את המים (החמים), חזרה לתוך המיכל.
שפותחים את המתז, הלחץ יורד חזרה, השסתום נסגר והמים חוזרים לזרום לעבר המתז.

דרך אגב, יש לי שסתום מיותר אם אתה רוצה לשחק עם זה.

יונימוג אדום
24-03-18, 09:10
עדכון - החלפתי בין צינורות הכניסה והיציאה .
לאחר נסיעה של חצי שעה כבר היו מים פושרים במיכל .
פשוט לא שמתי לב לכיוון .

אילן

amotzg
24-03-18, 10:18
יש משמעות לדעתכם לירידת טמפרטורה באגזוז מבחינת ביצועי האוטו? או שזה ממש זניח?
כתבת שהצינור על האגזוז במיקום חשוף לרוח לכן פחות יעיל, למה בחרת למקם שם ולא לפני הדוד, בגלל נוחות או ביצועים?
ואם נלך יותר רחוק, אם כבר מנצלים אנרגיה מהמנוע לחימום, אולי שווה להעביר את מערכת קירור הגיר או המנוע דרך מיכל המים?

- - - Updated - - -

וגם, כמובן, וואו על הפרויקט!
כל כך כיף לחזור לג'יפולוג ולגלות כל פעם איך המוזה מתעסקת גם במכונאות ושטח.

ד ו ר ו ן
24-03-18, 10:25
עדכון - החלפתי בין צינורות הכניסה והיציאה .
לאחר נסיעה של חצי שעה כבר היו מים פושרים במיכל .
פשוט לא שמתי לב לכיוון .
אילן
תן הסבר מה הכיוונים הנכונים.

ד ו ר ו ן
24-03-18, 10:27
ואם נלך יותר רחוק, אם כבר מנצלים אנרגיה מהמנוע לחימום, אולי שווה להעביר את מערכת קירור הגיר או המנוע דרך מיכל המים?.
זה מבוצע בהרבה רכבים אוטומטיים.
יש מעבר נוזל הגיר בתת-רדיאטור בתוך הדוד התחתון (הקר יותר) של הרדיאטור הראשי של הרכב.

יונימוג אדום
24-03-18, 10:39
הכיוון הנכון הוא - המים הקרים אמורים להגיע לחלק התחתון של הספירלה ולהיכנס לתחתית הלופ הראשון .
ואילו הצינור העליון יותר אמור להחזיר את המים החמים למיכל .
את מיקום צינור הנחושת וכמות הליפופים קבעתי מתוך ניסיון , לא מעוניין להגיע למים רותחים ולמהול אותם עם קרים .
בצורה הזאת אני מגיע לאחר שעתיים נסיעה למים חמים ( מאוד ) המתאימים למקלחת ולשטיפת ידיים .
המערכת אצלי פשוטה מאוד ויעילה .
נכון לאחר שעתיים של חניה המים קצת יותר קרים אבל לא משמעותי .

אילן

סולי
24-03-18, 12:47
בחזרה לפתרון החשמלי...
איך מחשבים כמה זמן יקח ל45ליטר מים להגיע ל50מעלות בעזרת גוף חימום של 600וואט?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
24-03-18, 14:06
זה לא הזמן..
זה האם יש לך מספיק אנרגיה לבצע.

סולי
24-03-18, 14:20
זה לא הזמן..
זה האם יש לך מספיק אנרגיה לבצע.מדובר בנסיעה בלבד, רכב מונע..
אלט משודרג 100+אמפ

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

zivo
24-03-18, 19:04
בחזרה לפתרון החשמלי...
איך מחשבים כמה זמן יקח ל45ליטר מים להגיע ל50מעלות בעזרת גוף חימום של 600וואט?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני אגיד איך אני חישבתי, זה לא מדעי, אבל זה נותן מושג טוב.
קח את הקומקום מים בבית, שים בו כמות מדודה (1 ליטר, 2 ליטר), תמדוד את הטמפ' ותדליק, שזה מגיע ל 50-60 תעצור ותבדוק כמה זמן ותחשב בכמה מעלות הטמפ' עלתה.
תבדוק את ההספק של הקומקום (2500W ?) ותקבל מושג על היחס בין W, ליטר, ומעלות.

600W ב 12V זה 50A, אני לא העזתי אפילו לחשוב על "לסחוב" 50A כל כך רחוק ועוד כל הזמן למתג הפעלה כיבוי וכו'.
המקסימום ששקלתי היה 300W, וגם מה ירדתי (יש הסברים פה בשרשור).

לדעתי, הפתרון הכי טוב הוא כנראה להעזר במים החמים של הראדיאטור \ מנוע.
שקניתי את הטרופר, שמתי רדיאטור לשמן גיר, וניטרלתי את החליל. המחשבה המקורית הייתה להשתמש בחליל (של השמן גיר) לחימום המים.
מי שיכול לעשות את זה, זה נראה לי אידיאלי.
אבל, לאחר זמן קצר עם רדיאטור גיר בלבד החלטתי להחזיר את החליל (בעיקר לצרכי חימום השמן, והגנה "ממכות" חום).
שהחלטתי ללכת על הכיוון של אגזוז, זה היה מתוך פשטות (זה קרוב למיכל מים + לא צריך צנרת לאורך כל האוטו + לגעת במערכת מים של המנוע).
לאחר מס' טיולים, אני משוכנע שאגזוז מספיק, אבל, צריך לקחת בחשבון שבנסיעת שטח ממוצעת \ נפוצה, אנחנו נוסעים בסל"ד נמוך, וזה אומר, חימום חלש (את עיקר החימום אני בעצם עושה בנסיעה המנהלתית בבוקר, מהבית לשטח).
אני מאמין שמוקדם או מאוחר אני אנסה גם להשתמש במים החמים של המנוע.

ד ו ר ו ן
24-03-18, 19:14
600W ב 12V זה 50A, אני לא העזתי אפילו לחשוב על "לסחוב" 50A כל כך רחוק ועוד כל הזמן למתג הפעלה כיבוי וכו'.
.
הקומפרסורים הגדולים כמו של tmax לוקחים. 45אמפר.
אמנם בגלל שהם חזקים, זה רק לזמן מוגבל של כמה דקות לניפוח, אבל 45אמפר.

zivo
24-03-18, 19:27
הקומפרסורים הגדולים כמו של tmax לוקחים. 45אמפר.
אמנם בגלל שהם חזקים, זה רק לזמן מוגבל של כמה דקות לניפוח, אבל 45אמפר.
דורון,
אני חושש שאתה מפקשש את הנקודה.
תחפש את ההסבר שלי על למה לא חשמל.
אתה צריך למתג את זה ואתה צריך להגן על הגוף חימום (למקרה שאין מים, או שיפוע....), תוסיף לזה קו חשמל ארוך (לא מרימים מכסה מנוע ומחברים קרוקודיל).
50A מזמין בעיות.

ד ו ר ו ן
24-03-18, 19:31
אני גם חושב שזה מזמין צרות, ואני מאד בעד הפשטות של חילוף חום עם האגזוז.

לעניין הפרקטיקה, 50אמפר לצרכן זה לא משהו מנותק מהמציאות, אבל מחייב הרבה אילוצים ומסבך את החיים ברמה שאני לא חושב שזה הפתרון הטוב מבין האופציות.

לביא
24-03-18, 19:50
119018

זה גוף חימום 12 וולו 300 וואט עם טרמוסטט
בילט אין. כשיורכב, נראה אם טוב או לא....

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

לביא
24-03-18, 19:58
טוב, 200 וואט.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

סולי
24-03-18, 21:14
אצלי המיכל בתוך הרכב.
החימום בעזרת צנרת חיצונית אגזוז/רדיאטור/חליל ושות' לא בא בחשבון.. ומבחינתי מורכב הרבה יותר לצורך של 10 מקלחות בשטח בשנה.

כרגע מיכל פלסטיק גיברית 20ליטרים מעוגן לרצפת הרכב, ללא משאבה עם ברז קטן בתחתית עם צינורית נשלפת אל מחוץ לרכב.
סה"כ מאוד מבסוט על הסידור מלבד הכמות.
תקופה ארוכה שאני רוצה לייצר מיכל צורני מנירוסטה עם נפח של 40-45ליטרים עם אופ' למקלחת.

תחילה חשבתי להישאר ללא משאבה, מאחר ואני מבסוט על הפשטות והחסכנות יחסית במים.

ולגבי המקלחת, לפתור את עניין המשאבה והדוש.. בעזרת המוצרים הסינים מאיביי שנזרקים לפקק מילוי ומתחברים לשקע מצת ועושים סהכ את העבודה.
עד שמתארגנים למקלחת לא מפריעות לי הפעולות הללו.

לגבי חימום המים... חשמל נראה הפתרון הנקי והמינימליסטי ביותר...
נשאר לראות איך מונעים רתיחה של המים... אינוס של האלט'.. עבודה ברכב מונע בלבד... מניעה מהדלקה בטעות...

אנסה לעשות את ההצעה שלך זיו.. אנסה לעשות חישוב כזה ונראה מה התוצאה...


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

סולי
25-03-18, 22:20
http://processheatingservices.com/water-heating-time-calculator/

אם אצליח להגיע לנפח של 45 ליטרים ואחמם מים טמפ של 20 מעלות ל60מעלות בעזרת גוף חימום של 300וואט יקח לי 400דקות בקירוב ועם גוף של 600וואט יקח בערך 200דקות.

עכשיו.. איך ניגשים לבעיות החשמל?
אני לא רואה צורך בהגנה מפני עבודה עם מפלס מים נמוך או בשיפוע. פתיר מבחינתי. ומאחר והמיכל פנימי מאחורי מושב נהג ונוסע אני גם לא מודאג ממתיחת כבלים ארוכים.

ובכל זאת לגוף חימום 600וואט איזה עובי כבלים? ריליי? טרמוסתת ? מנגון אבטחה מהפעלה בטעות, כשרכב כבוי ומעל טמפ מסוימת?

שאפתח שרשור נפרד? (:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

zivo
25-03-18, 23:15
אתה מוזמן להשאיר פה.
1- למה 60 מעלות? אתה מתכוון להוסיף מיכל קר ולערבב את המים? אתה מודע לכך ש 200 דקות זה למעלה משלוש שעות?
2- איזה מרחק בין המצבר לגוף חימום? בשלוף מהיר 6AWG.

לגבי השאר, אביזרים עצמם, צריך לחפש, אין לי בשלוף.

talberebi
01-04-18, 23:05
אני מנסה להבין לא קיים מוצר 12V שיודע לחמם מים כמו אטמור ??? שאפשר לעשות לו הגנה חשמלית כזאת או אחרת?

zivo
02-04-18, 00:04
שאתה אומר "כמו אטמור", אני מניח שאתה מתכוון לחמם מים תוך כדי זרימה (ולא חימום של מיכל)-
ההספק של מחמם אטמור ביתי הוא בסביבות 5-5.5KW, גם נניח שאתה מוכן להתפשר על הביצועים, ולרדת ל 4KW, ב 12V זה 333A.
זה לא זרמים שאתה רוצה להתעסק, יתרה מזאת, בהנחה שאלטרנטור "שפוי" נותן בסביבות 100A, זה אומר שבמקלחת אחת אתה יכול לרוקן מצבר (אפילו שהמנוע עובד).
בקיצור הכיוון הזה לא מעשי.
כיוון של חימום חשמלי (כמו דוד מים), היא אופציה בהחלט מעניינת.
ישנם גופי חימום של 200-300W (זה עד 25A, ואלו זרמים שפויים), אבל לכיוון הזה יש שתי בעיות (שאני רואה) -
1- הגופים האלו לא סטנדרטים. אתה תבנה את המיכל, ועוד כמה שנים שתהיה לך בעיה בגוף (ישרף?), תגלה שאתה לא יכול לקנות תחליפי (נניח שעל זה אפשר להתגבר ע"י קניה של 2-3 גופים מההתחלה).
2- איך אתה מגן שהגוף חימום לא ישרף במקרה שהמיכל לא מלא? ברגע שהמיכל לא מלא עד הסוף, צריך לקחת בחשבון שבשיפועים, חלק מהגוף חימום לא יהיה טבול במים. מספיק שחלק מהגוף לא טבול, והגוף חימום ישרף. הדרך היחידה שנראת לי אמינה, זה מיכל עם שטח בסיס כמה שיותר קטן, וגובה כמה שיותר גבוהה (והגוף חימום מותקן בתחתית). מיכל כזה, והגנה נגיד על גובה מים 50% , יכול להיות פתרון מעשי. הבעיה שבגלל הניצול מקום ברכב, הרבה מיכלים הם שטוחים, ואז הפתרון הזה לא עובד.

ד ו ר ו ן
03-04-18, 09:30
במקרה נתקלתי בעוד רעיון למקלחת חמה בשטח.
המוצר בקישור יחסית יקר כחדש, אבל כמו בכל דבר באיביי, מתישהו יש הזדמנות/משומש וכו', ועם הראשים שיש כאן אפשר למנף לפרויקט בנייה.


Zodi Outback Gear Extreme SC Hot Shower (https://www.ebay.com/p/Zodi-Outback-Gear-Extreme-SC-Hot-Shower-Silver-I91drc/2255634626?iid=181536312029&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE% 26ao%3D2%26asc%3D44040%26meid%3D8d85d606 e9234323af7620b6080f95b8%26pid%3D100005% 26rk%3D1%26rkt%3D3%26mehot%3Dpp%26sd%3D2 53536328927%26itm%3D181536312029&_trksid=p2047675.c100005.m1851)

בת'כלס,
אפשר להשיג אפקט דומה עם מרסס גב קטן ששופכים לתוכו מים חמים..
ואם לא מספיק חם, הפמפום בידית תו"כ מקחלחת יחמם אותך..

חן נחמוכה
23-05-18, 21:23
פשש תותח על !! עבודה יפה מאוד

סולי
08-08-18, 20:54
https://youtu.be/ZffwA3M84Xg

בהמשך לצורך במקלחת בשטח, מוצרים מעניינים.. שווה צפייה.

zivo
15-09-19, 00:56
החימום שופר ממערכת מבוססת על האגזוז, למחליף חום מבוסס על המים של המנוע.
בסוף הכתבה, הוספתי תאור של השינוי.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3867-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%96%D7% 95-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8

זו קפיצת מדרגה ביכולת החימום.
לא הייתי נוגע בחיבורים העבים בין המנוע לרדיאטור, אבל מי שיש לו סחרור מים קבוע במערכת חימום של התא נוסעים, זה פתרון פשוט ועדיף (על חימום מהאגזוז).

amirmoshe
15-09-19, 08:49
בכללי נראה לי שהכי קליל ברכבים ידניים שמתאפשר בהם להתקין רדיאטור של דגם אוטומט ולהשתמש בקולר גיר לצורך חימום המים.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

zivo
15-09-19, 10:16
זו אפשרות בהחלט סבירה.
דרך אגב, יש כאלו עם גיר אוטמטי ששמים רדיאטור שמן יעודי, ומנתקים את החליל (לדעתי זו טעות, אבל יש כאלו..), אז זה נכון גם עבורם.

-->