צפייה בגרסה מלאה : סוואנה 4x4 דור ראשון כרכב טיולים משפחתי
למי יש נסיון עם סוואנה דור ראשון (מנוע 6.5) 4x4 ויכול לחוות דעה על הרכב כרכב טיולים עם עבירות עד בינונית, וגרירות של קרוואן כבד?
מנסה שוב...
מישהו התנסה פעם ברכבים האלו?
ראיתי סוואנה קוויגלי 4x4 2002, גג מוגבה, עם ק"מ נמוך מאוד לגילה. ניראית מטופלת על אף (ואולי בזכות) עברה הבטחוני השושואיסטי...
מישהו מכיר את הרכבים האלה?
איך זה לנסוע בהם בכביש ובשטח? אמינות?
איזה גיר, טרנספר, סרנים יש שם?
אודה לכל מידע.
בעז
מאד לא אהבתי את הנסיעה ברכבים האלו.
תחושה מאד לא נעימה בכביש, ואני מתייחס לרכב חדש ומהודק.
משייט יותר מסוואנה רגילה.
אתה יושב מאד גבוה מעל הכביש/שטח וכל שיפועון או העברת משקל מועצמת ממימד הגובה.
בלימה חזקה בכלל גורמת לך להחסיר פעימה.
תעשה סיבוב על רכב במגוון תנאים ותנסה לבד.
תודה על התשובה. הרכבים האלה לא ממש נפוצים, לעשות סיבוב זה פחות אופציה.
אני זוכר שהסוואנות הנעה אחורית של אותן השנים היו די נעימות לנסיעה (בעיקר מלפנים).
מן הסתם זה אחד הפרמטרים שהלך לאיבוד בהסבה.
אני זוכר שהסוואנות הנעה אחורית של אותן השנים היו די נעימות לנסיעה (בעיקר מלפנים)..
חוויה שונה למדי.
יש לי הרבה זמן הגה עם הרגילה, ופחות עם המוסבת, והחוויה שונה מאד בהתנהגות לדעתי.
סוואנה רגילה היא רכב גדול ומסורבל עם כל החסרונות שנובעים מהגודל. אבל מאוד נעים לנסיעה ולנהיגה. במיוחד למרחקים ארוכים. כי בכל זאת זה אוטו אמריקאי שמתוכנן על נהגים במימדי גוף גדולים, עם זוית נכונה של גלגל הגה מול המושב וכו'.
אבל, וזה אבל גדול: קח בחשבון שסוואנה 4X4 היא רכב מוסב. הוא לא יצא ככה מ-GM. קוויגלי לוקחים סוואנה רגילה ומפרקים אותה ומסבים אותה ל-4X4.
אנחנו מדברים על התנהגות כביש, אז כל החסרונות של סרן קדמי חי כבד (דנה 60 נדמה לי. מאחורה זה GM14BOLT גדול) בולטים ומועצמים כאן. גם ההיגוי הרבה פחות טוב מזה של הסוואנה הרגילה עם ה-IFS.
ישיבה גבוהה זה בכלל דבר איום ונורא שקשה לי להבין מה כולם מוצאים בזה. גם זה מועצם כאן. כי אתה יושב עוד יותר גבוה וכל העברת משקל של האוטו מועצמת מבחינתך כי אתה נמצא בקצה העליון של המטוטלת הזו. בשטח זה מכניס אותך למצבים שאתה ממש מפחד בכל זוית צד קטנטנה, גם אם אין שום הצדקה לפחד הזה.
למי שמורגל ב-CJ וסופות ושאר כלי רכב עם מבנה קדמוני/פרימיטיבי, כל זה אולי פחות יפריע. כי מעבר לזה יש את כל הפיצ'רים הטובים והמפנקים של אוטו אמריקאי גדול - גיר אוטומטי, המון כוח בכל מצב, מזגן עוצמתי, מרחב פנימי של דירה קטנה, וכו' וכו'.
בשורה התחתונה? אוטו מאוד מעניין ושימושי וחוויה ייחודית. רק תהיה מוכן לזה ואל תעשה החלטות חפוזות. זה לא רכב שקל להיפטר ממנו ולמכור הלאה.
תודה על התשובה, דרור.
אחרי שמתרגלים לתחושות המפחידות, בשורה התחתונה - עובר? עמיד? יציב או באמת מסוכן בשיפועי צד?
מעניין עד כמה הרכב נוח או לא, והאם קפיצאי מוכשר יוכל לשפר את הנוחות ע"ח כושר העמסה.
גיל/אישטח, חבר פורום מחזיק בכזו...
חור עימו קשר בטוחני שיספק לך תשובות ותחושות מקרוב (:
הסוואנה שלו גם כיכבה במפגש...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
זה לא רכב לטיולי עבירויות.
גדול מדי, מסורבל מדי.
כמו בכל אוטו אמריקאי אתה מתעסק כאן עם מכלולים וסרנים אוניברסליים שאפשר לשפר, להתקין בהם נעילות ויחסי העברה משודרגים ולעבור לצמיגים גדולים יותר והאוטו לא יתרגש מזה. אבל חשוב תמיד לזכור שהוא לא מיועד לשטויות אלא לעבודה.
וכשזה נתקע.... צריך אוטו במשקל דומה כדי שיחלץ אותו. ג'יפים רגילים לא ידגדגו לו.
אבל הוא כן ייסע בסדר גמור בשבילים וגם קצת מעבר ויגיע הרבה יותר רחוק מסוואנה רגילה. עבור בניית קמפר 4X4 זה כנראה המועמד המושלם.
יש לי במחסן דטרויט לוקר לסרן האחורי של סוואנה. הוא שם כי חשבתי על זה לפני כמה שנים. בניגוד לונדורה, הסוואנה שהיא יותר ארוכה וכבדה היא טיפה גדולה מדי למסלולים המקובלים. לא מעבר לכל פולסייז אבל הגלגלים הקטנים הם נקודת תורפה.
זה לא אומר שאי אפשר, רק שיהיו הרבה מקומות שכמו עם כל פולסייז... צריך לנהוג בזהירות.
נוחות הנסיעה היא לא בסטנדרט שאתה מכיר - הבעיה העיקרית היא תת ריסון. מרכז הכובד הגדול והמסות הגדולות תורמות לכך. למרבה המזל דווקא זה משהו שאפשר לטפל בו די בקלות.
אסף.
אתם רק מדליקים אותי יותר.... כל הרעיון התחיל מסאברבן, אבל פחות בא לי להתעסק עם אמריקאית בת 20 עם רבע מליון קילומטר.
סוואנה היא הדבר האמיתי, ולמועמדת יש 90 אלף קילומטר בלבד.
יצא לי לנהוג על אמבולנס כזה.
אולי בגלל המשקל של הציוד לא שמתי לב.
אבל זה נראה היה כמו כל אמבולנס אחר מעבר לגובה.
לא נסעתי בשטח. ( ובאותו זמן היה לי היילקס סרנים חיים. אז יכול להיות שהתחושות שלי היו מוכנות לזה )
Sent from my iPhone using Tapatalk
לי יש את הדגם הרגיל, 2×4 , מודל 2011.
בכל טיול שטח אני מפנטז על רכב שטח שאפשר להעמיס אותו כמו הסוואנה ...
קח בחשבון שהאוטו ארוך מאוד, רחב וכבד.
כמו שדרור כתב, אם אתה נתקע, רק מסוק או טרקטור יעזרו...
אני אומר לך על זה. מקסימום... תמכור לדביל הבא.
יש ב ExPo פורום לוואנים 4x4.
אסף.
סאברבן הוא רכב יותר שפוי?
עביר באופן סביר?
אני מניח שהמכלולים זהים למעט הסרן הקדמי וההיגוי, יכולות הגרירה וההעמסה דומות.
GodsFather
23-03-18, 14:55
יש פה אחד עם סברבן שיעיד - איתי.
בסוואנה אפשר לעמוד, כמעט.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לאיתי יש יוקון. שני שליש סאברבן. ו... סאברבן הוא כמו כל פולסייז. שזה לא רע בכלל מהיכן שאני מסתכל על זה. מכיר מי שעם שלושה סאברבנים במשך יותר מעשור טייל בכל המסלולים בלי להתרגש.
אסף.
אגב, בסוואנה המדוברת אפשר לעמוד, גם אם אתה גבוה, בזכות גג מוגבה. וגם לשכב לאורך הארגז. היא ענקית.
לך על זה בועז, מה כבר יש לך להפסיד? כסף?
יצא לי לנהוג על אמבולנס כזה.
אולי בגלל המשקל של הציוד לא שמתי לב.
אבל זה נראה היה כמו כל אמבולנס אחר מעבר לגובה.
לא נסעתי בשטח. ( ובאותו זמן היה לי היילקס סרנים חיים. אז יכול להיות שהתחושות שלי היו מוכנות לזה )
Sent from my iPhone using Tapatalk
נסעת על אמבולנס קוויגלי?
לעומת ההיילקס, הסוואנה המוסבת זה כמו ההבדל בין ההיילקס לפרייבט בכביש, ולא דומה בכלל בשטח.
לך על זה בועז, מה כבר יש לך להפסיד? כסף?
אתה מסתלבט עליו?
לא הייתי קונה רכב כזה בלי לעשות עליו סיבוב, כולל דגימה בשטח.
מכיר אנשים שאחרי סיבוב לא רצו להתקרב אליו.
נסעת על אמבולנס קוויגלי?
לעומת ההיילקס, הסוואנה המוסבת זה כמו ההבדל בין ההיילקס לפרייבט בכביש, ולא דומה בכלל בשטח.
אני לא יודע מי הסדנה שהסבה. אבל זאת היתה סוואנה 4/4 עם קפיצי עלים ושני סרנים חיים. אפשר אולי לעבןר במד׳א לראות מה כתוב על האוטו. אם הוא עוד שם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא משנה ממש אם קוויגלי או פת׳פיינדר.
אותו רכב בתכלס.
ועדיין... אני מדי פעם נוסע בבהמה כזו גם בשטח. בתור נוסע ולא נהג, חייב לציין.
בסטנדרט זו חוויה מטלטלת אבל כאמור, בעיקר בעיה של תת ריסון. צריך להשקיע בבולמים ואולי גם בקפיצים ויהיה הרבה יותר טוב (הכרתי גם כאלה). הכי מוצלחת שנסעתי בה היתה על קפיצים מקוריים, בולמים ״ביוקר״ וצמיגים 255 (של אביר, 33״ )
אסף.
אי שם היו לנו כאלה בצבא.
אצלנו הרכבים עבדו קשה מאוד.
בעיקר בנסועה פסיכית ומנוע שזה להיות מכובה מעט מאוד.
מבחינת אמינות, פה ושם היו נתקעות די נדיר.
היו כמה שבקביעות היו נתקעות ואחרות שתמיד היו סבבה.
מבחינת עבירות- אל תצפה לרכב שטח אמיתי.
נסיעה בכביש סבירה.
אם תצליח למצוא אחת שמורה במחיר הוגן
היא יכןלה להיות אחלה רכב פנאי.
הי
יש לי סוונה שנת97 4X4 של QUIGLEY בעלת גג מוגבה.
קניתי לצורך בניית קרוון שטח המגיע למקומות שלא ניתן להגיע בקרוון רגיל.
נכון לרגע זה הפרויקט עומד ולא נראה שיש בי את הדרייב להמשיך.
החלפתי קפיצים קדמיים לקפיצים פראבולים {2עלים בלבד} ובולמים חדשים אחורה קדימה
והרכב נוח בכביש ובשטח כמו אמריקאית של שנות ה90.הילוך כוח LOW מפחיד בעל יחס נמוך הנותן יכולת שטח טכני
מפתיע.אחרי השקעה בישור קו רציני אולי ממשיך את הבנייה הפנימית,ימים יגידו.
ברי
אתה מסתלבט עליו?
לא הייתי קונה רכב כזה בלי לעשות עליו סיבוב, כולל דגימה בשטח.
מכיר אנשים שאחרי סיבוב לא רצו להתקרב אליו.
+1
לפני כמה שנים גררתי את יואב לקריית שמונה בשאיפה לחזור משם עם אחד כזה, אמבולנס של האו״ם לשעבר עם ק״מ מזערי, גג מוגבה, על הנייר ממש חלום.
אחרי נסיעה לא ארוכה עם ירידה לשביל שדות (שחייב שילוב 4x4 משום מה ) - ירדתי מזה. התחושה הייתה של נהיגת משאית, לא כיף, אל תקנה לפני שתנסה.
+1
, אל תקנה לפני שתנסה.
ולמה אתם בטוחים שלנהוג בבהמה כזו גדולה וכבדה, ועוד מוסב, ועוד בשטח, עם כל הטלטולים והקפיצות, יהיה "כיף"?
זו לא מכונית ספורט עם ביצועים מהירים והתנהגות שמורחת חיוכים.
זה לא ג'יפ פתוח אנרגטי עם מנוע עצבני ומתלים טובים.
זו לא לימוזינה מפנקת.
כוח יש, פינוקים בסביבת הנהג גם יש, אבל זה מרגיש כמו משאית פשוט כי זה משאית.
אוטו מסחרי גדול שמיועד לעבודה, להוביל דברים. לא בנוי לספק ריגושים - לא בביצועים, לא בהתנהגות, לא בעבירות.
גם אחרי צמיגי שטח, הגבהה ונעילות זה לא האוטו להתכמרר איתו. טיולים כן. אבל עם הרבה זהירות ובלי להגזים.
כלומר - אחרי שתבנו אותו כמו שצריך מבפנים, מרופד היטב עם מערכת סאונד משובחת, WIFI וטלוויזיה, מקרר ליין ולבירות, תאורת בורדל אדמדמה ומזרון קינג סייז מאחור, הוא יתאים מאוד לבילויים וריגושים....
ולמה אתם בטוחים שלנהוג בבהמה כזו גדולה וכבדה, ועוד מוסב, ועוד בשטח, עם כל הטלטולים והקפיצות, יהיה "כיף"?
זה לא מה שכתבנו?
רוכב ערבות
01-06-18, 10:43
רכשתי כזה לפני שנה מודל 2002 עם 70,000 קמ. התקנתי בולמי פוקס וריכחתי עלים.המטרה פתיחת פוטנציאלים חדשים להגעה עם נגרר סוסים או קראוון כאשר אני מצוייד בכל מה שצריך ומפנטז. צריך להתרגל לגודל ועמד בנסיונות השטח באופן משביע רצון. דווקא אני עאישתי אוהבים את הגובא כי אנחנו אוהבים את הנוף ולא את הסלעים. מחפש עכשו משהו כישרוני לזיווד. אם אתה רוצה סיבוב אתה מוזמן.
רכשתי כזה לפני שנה מודל 2002 עם 70,000 קמ. התקנתי בולמי פוקס וריכחתי עלים.המטרה פתיחת פוטנציאלים חדשים להגעה עם נגרר סוסים או קראוון כאשר אני מצוייד בכל מה שצריך ומפנטז. צריך להתרגל לגודל ועמד בנסיונות השטח באופן משביע רצון. דווקא אני עאישתי אוהבים את הגובא כי אנחנו אוהבים את הנוף ולא את הסלעים. מחפש עכשו משהו כישרוני לזיווד. אם אתה רוצה סיבוב אתה מוזמן.
אני מקווה בשבועות/חודשים הקרובים לעשות פרויקט זיווד מודולרי ופשוט יחסית אצלי בוונדורה. אם אתה לא בלחץ מבטיח שיהיה משהו שקל להעתיק :)
לגבי הפוקס+ריכוך - אצלי אני מפחד להוריד עלים כי גם ככה האוטו מפחיד גם בשפ"צים קלים, למרות שאני לא מתכנן מטען מעבר לציוד טיולים.... אתה חושב שפוקסים בלבד ישנו את ההתנהגות באופן משמעותי?
יש לי במחסן דטרויט לוקר לסרן האחורי של סוואנה. הוא שם כי חשבתי על זה לפני כמה שנים. בניגוד לונדורה, הסוואנה שהיא יותר ארוכה וכבדה היא טיפה גדולה מדי למסלולים המקובלים. לא מעבר לכל פולסייז אבל הגלגלים הקטנים הם נקודת תורפה.
זה לא אומר שאי אפשר, רק שיהיו הרבה מקומות שכמו עם כל פולסייז... צריך לנהוג בזהירות.
נוחות הנסיעה היא לא בסטנדרט שאתה מכיר - הבעיה העיקרית היא תת ריסון. מרכז הכובד הגדול והמסות הגדולות תורמות לכך. למרבה המזל דווקא זה משהו שאפשר לטפל בו די בקלות.
אסף.
האם אתה מעונין למכור 0522664300 והאם ניתן להגדיל גלגלים?
קניתי עכשיו סאוואנה 4X4 2002 מוגבה יד ראשונה 90000 .רוצה להפוך אותו לקאראון. אחרי שגנבו לי את ההיילקס . דווקא נהנה מהנהיגה. אין לי ציפיות יותר מידי בשטח, אבל נגמר לי מעבירויות בכל מיקרה. להזכירכם היילקס. ובכל זאת הייתי רוצה להעלות לו עבירות ולכן- זקוק להמלצות-לבולמים ,לאיזה גודל אפשר להחליף צמיגים. ואיזה נעילות? והאם ניתן לשנות יחסי העברה בטרנספר? אשמח מאד לתשובות או לאתר עם תשובות תודה דודי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.