צפייה בגרסה מלאה : אטימות לא מלאה בסעפת יניקה.
אחרי בדיקה שהרכב עבר התברר שהאטימה של הסעפת היניקה לא טובה ויש כניסה של אוויר.
הביקה נעשתה ע"י התזת ספרי קרבורטורים על פתחי היניקה. המנוע לא נכבה אבל יש הבדל בסל"ד. הבדיקה נעשתה במצב סרק ובטורים.
עד כמה זה קריטי?
יש לי סט אטמים חדש ואין לי בעיה עקרונית לסדר את זה. השאלה היא עד כמה זה דחוף.
בנוסף, המנוע אוכל שמן ומעשן. איך אפשר לוודא למה?
בבדיקה שנעשתה ע"י מד ווקום, שחובר עד כמה שאני זוכר לקרבורטור, התוצאה היתה, עד כמה שאני זוכר, יחסית סבירה.
האם זו אכן הבדיקה שעושים? אולי מדדו משהו אחר שלא קשור למצב הבוכנות/רינגים/קומפרסיה של המנוע?
אשמח לתשובה. כי אם צריך לעשות חצי אוברול (לאוברול שלם אין לי כסף כרגע ובהנחה שזה יפתור את הבעיה) אז אני מעוניין לעשות את זה בחודש הקרוב.
תודה רבה
מיכה
yoavshefer
29-12-05, 22:07
מבחינה הגיונית וכלכלית, לא אוברול ולא חצי{מנסיון}. תקנה מנוע ימ''ח/מפירוק.
ולגביי האטם סעפת יניקה.....שום דבר לא דחוף, אבל באמת אתה מתכוון לנסוע ככה?
ואם תביא מנוע ימ''ח תחסוך גם את בעיית האטם סעפת יניקה.
את הדליפה אתה יכול לסתום בינתיים עם RTV מבחוץ.
מנוע ששורף שמן, זה יכול להיות כתוצאה מבלאי או דרך השסתומים, תתחיל בבדיקת קומפרסיה פשוטה ,אח"כ תוסיף פקק שמן דרך החור של הפלג ותבדוק אם הקומפרסיה עולה (אם כן אז זה בלאי), אם המנוע "מנפח" (לחץ חיובי מנשם המנוע) אז כנראה שזה סוף הדרך שלו.
אל תבזבז כסף על פחות משיפוץ כללי/החלפת מנוע, בפחות מ4000 ש"ח אתה יכול לקנות מנוע משופץ, לחילופין אתה יכול להמשיך לסחוב עם המנוע הזה עד שימאס לך.
זה סיקס! הוא יסע עד שיהיה לך כסף.
אל תשכח לבדוק מים ושמן ופשוט סע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בקשר לאטם, אני אנסה עם הRVT. נראה איך ילך. סט אטמים כבר יש לי אבל אני לא רוצה לפרק כל כך מהר.
בקשר לשיפוץ מנוע. נכון שלקנות מנוע משופץ יעלה לי פחות. אבל רק בגלל כל הבירוקרטיה אני מוכן להשקיע יותר. המנוע שיש לי כרגע יצא מימ"ח. כנראה שהג'יפ הזה לא היה הראשון שבו הוא הותקן למרות שלפי המסמכים זה נראה ככה. המנוע פחות משנה על הרכב.
אני אתחיל בזה שארכוש מד וואקום ואלמד להשתמש בו. בתקווה שהמצה לא כל כך נורא וכמו שנכתב פה, זה סיקס. חתיכת בהמה שלא עוצר כמעט בכלום :wink: .
מה שכן, לאילו סימנים אני צריך לשים לב על מנת לא לגרום נזק בלתי הפיך?
בפעם האחרונה שבדקתי המנוע לא ניפח, בדקתי את זה בזמן הקניה. מקווה שלא עשו איזה קומבינה. מחר אבדוק שוב.
תנסה להבין מה שניר אומר לך יותר לעומק.
בסעפת יניקה יש וואקום, יש... יניקה. אם תמרח חומר אטימה על פני השטח , תת הלחץ ישאב אותו פנימה, ויגרום לו לאטום . בסיטואציות אחרות, שבהן יש לחץ חיובי בתוך מה שאתה מנסה לאטום, אטימה חיצונית שכזאת לא תעבוד, כי הלחץ יגרום לסיליקון שהודבק סתם כך מבחוץ להתנתק מהשטח.
בכל מקרה, פירוק סעפות זה משהו שצריך סיבה טובה בשביל להתחיל איתו, לך תדע איזה בורג ישבר ואיפה ואיזו גישה תהיה לך לחלוץ אותו אם בכלל.
מלכת אנגליה
30-12-05, 06:33
זה לא פשוט לפרק סעפת יניקה.
יש מ"ס ברגים שנמצאים מתחת לסעפת ,מתחת לקרבורטור אשר קשה מאוד לפרק אותם.
לפעמים גם לאחר שפירקת את הסעפת ,אתה צריך לבצע השחזה,כי בגלל החום
כל הסעפת מקבלת עיוות. ובשביל לבצע השחזה דרוש לפרק את כל החלקים מהסעפת.
לא פשוט למי שלא מבין.
השאלה שלי -האים הטורים עלו בזמן שהשפרצת ספריי קרבורטור ?
הטורים ירדו בזמן שהושפרץ הספרי. לא עלו.
אני אנסה להשיג שעון וואקום במהלך השבוע הבא.
ברגע שהוא יהיה לי ביד אשמח להסבר איך משתמשים בו.
אני אצלם תמונות ואעלה לאתר (מדריך ג'יפולוג לשימוש במד וואקום) כמובן כולל תמונות של השעון עצמו עם הערכים עליו.
אני מקווה שתסבירו לי מה הערכים האלה אומרים ובהתאם נחליט מה לעשות.
בקשר לאטימת RVT ועניין הסעפת.
אם אני כבר מפרק אז אני כמעט בטוח שזה יגרור גם פירוק של הכנף. מה שכמובן עוד יותר מסבך את העניינים אבל מקל על הפירוק הספציפי של הסעפת.
אחרי שנדע אם יש לי לחץ חיובי או שלילי אז נראה אם למרוח RVT או מה לעשות.
איך זה נקרא לכם?
אין שום קשר לשעון וואקום, אולי אתה מתכוון לשעון קומפרסיה.
אם באמת יש לך כניסה של אויר כשתבטל אותה תצטרך לכוון מחדש את הקרבורטור בהנחה שהכניסה באמת רצינית( והקרבורטור כוון כאשר הייתה כניסה של אויר ).
זה לא טוב לנסוע ככה כי אם הקרבורטור כוון כאשר לא הייתה כניסה של אויר אז עכשיו התערובת ענייה מידי וגם נכנס לכלוך.
לכן גם מדידה של מד וואקום לא תהיה טובה כי לא כל הוואקום מגיע לקרב'.
לא צריך להתייחס לנתונים הללו עד שהבעיה תפתר.
הקרבורטור כוון עם הכניסה של האוויר.
אז אפשר להשתמש במד וואקום? אם כן, לאיפה מחברים אותו?
רק בשביל להבין משהו. הוואקום שנוצר מהבוכנות הוא זה שדואג לכך שהדלק יזרום לבוכנה נכון?
אם מגבירים את הוואקום האם זה אומר זרימת דלק טובה יותר? האם בכלל זה אפשרי?
קודם סדר את הענין עם RTV ואז תתחיל למדוד.
משפרים את כניסת האויר למנוע ואת המילוי הנפחי שלו אם רוצים לשפר את זרימת הדלק
יש המצאה חדשה משהו נחמד קוראים לזה הזרקה ישירה. :P
אבל אז צריך מחשב ויש סיבות למה כן ויש סיבות למה לא.
אוקי, אם אני מבן נכון, אני בודק שוב בדיוק מאיפה הכניסת אוויר ומורח שם הרבה RVT.
האם זה יכול לעשות נזק כלשהו למנוע?
חנן-ג'יפולוג
31-12-05, 22:46
לא, זה לא יעשה נזק למנוע. תבצע את זה תוך כדי עבודת המנוע כדי שהמנוע ייצור וואקום שישאב את הסיליקון לאיזור הדליפה. אם אתה לא בטוח מהיכן הדליפה, שים על כל היקף הסעפת. זה לא מזיק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.