PDA

צפייה בגרסה מלאה : סמוראי או ג'ימני או משהו אחר ? רכב שני במשפחה לטיולים.



I. Shlomo
27-03-18, 16:53
בס"ד

שלום.

אז ככה. בניסיון להגיע למצב בו מטיילים ללא רגשות אשמה ולא חסים על הרכב בשטח בינוני.
ניסיתי למכור פורסטר ידני. ולקחת רקסטון שייתן מענה ליום יום ולשטח בינוני +.

אך הפורסטר מתעכב במכירה בגלל שכל העולם (ואשתו... ) רוצים רק אוטומט.

אז עלתה מחשבה. למה להוריד כל כך במחיר (ירדנו מ124 ל103 לרכב במצב כמעט חדש) אם אפשר פשוט להשאיר אותו ליום-יום ולקחת רכב קטן לידו שישמש לטיולים.

אני מתמקד בהשגת המידע הבא:

א. רכב לטיולי שטח - בינוני.

ב. מחיר עד 30 + 5 יישור קו.

ג. מענה גם במקרה הצורך לנסיעות בין עירוניות (קנ"מ של 100K +- לכל כיוון).

ד. אחזקה זולה... דהיינו טיפולים, חלפים, ביטוח, דלק וכיו"ב.

אם אתם חושבים שיש מענה אחר מג'ימני/סמוראי אשמח לשמוע.

ואם אחד מהנ"ל עדיף על השני בטווח המחירים שציינתי. אשמח גם לשמוע.

תודה רבה מראש.

שלמה.

ishc
27-03-18, 19:00
גימני למשפחה זו אשליה.
כנראה שעד שלוש עוד אפשר לטייל גיחות קצרות ועם מעט מאוד ציוד.
סמוראי קצר זה כמו גימני במקום, אולי אפילו פחות.
סמוראי ארוך זה כלי נדיר ונחשק ע״י האוהדים.
כלי משופץ, שמור ומשופר יעלה הרבה יותר מהתקציב שהגדרת וכלי במצב בינוני ומטה ישאיר לך חור ביס.
חפש SUV יפני מסוף שנות התשעים או תחילת שנות האלפיים. רצוי עם מנוע טיפש ככל האפשר ואם גיר ידני.
פאגרו 2.8 וטרופר 3.1 יכנסו בקלות בתקציב ויאפשרו נסיעה ברוב הארץ במצבם המקורי.
היילקס ISF גם יתן מענה לא רע בכלל


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
27-03-18, 19:23
שלמה, במודעה של המכירה כתבת:



א. סיבה למכירה - פריצת דיסק שמקשה עלי נהיגה עם גיר ידני.


אז לא, לא סמוראי או ג'ימני ...
ומן הסתם גם לא גיר ידני

עם בעיות גב אתה צריך רכב גדול עם מתלים רכים - טרופר, גראנד-צ'רוקי, אולי רודיאו (לא מכיר אישית) - משהו שיפנק את הגב ...

בהצלחה :)

I. Shlomo
27-03-18, 19:32
שלמה, במודעה של המכירה כתבת:



אז לא, לא סמוראי או ג'ימני ...
ומן הסתם גם לא גיר ידני

עם בעיות גב אתה צריך רכב גדול עם מתלים רכים - טרופר, גראנד-צ'רוקי, אולי רודיאו (לא מכיר אישית) - משהו שיפנק את הגב ...

בהצלחה :)

בס"ד

נכון. גיר ידני זה לא תענוג שיש פריצת דיסק. הרבה שימוש במדבקות סיניות מאלי אקספרס...

אבל... הרכב לא נמכר. אז מסתדרים עם חגורת גב וכרית מאחורי גב תחתון...

והאמת אני גם לא יודע איך יגיב הגב לרכב כמו סמוראי. הבנתי שמדובר על רכב די ספרטני.

היה בדעתי ללכת על גרנד-צ'רוקי אבל זה היה תלוי אם אמכור את הפורסטר.

עכשיו צריך למצא פתרון לטיול ללא מכירת הפורסטר כי ההפסד גדול מידי.

הסמוראי/גי'מיני באמת יהיו הרסניים לגב?

שלמה.

נדב42
27-03-18, 19:33
לגמרי. תשכח מזה.

I. Shlomo
27-03-18, 19:40
גימני למשפחה זו אשליה.
כנראה שעד שלוש עוד אפשר לטייל גיחות קצרות ועם מעט מאוד ציוד.
סמוראי קצר זה כמו גימני במקום, אולי אפילו פחות.
סמוראי ארוך זה כלי נדיר ונחשק ע״י האוהדים.
כלי משופץ, שמור ומשופר יעלה הרבה יותר מהתקציב שהגדרת וכלי במצב בינוני ומטה ישאיר לך חור ביס.
חפש SUV יפני מסוף שנות התשעים או תחילת שנות האלפיים. רצוי עם מנוע טיפש ככל האפשר ואם גיר ידני.
פאגרו 2.8 וטרופר 3.1 יכנסו בקלות בתקציב ויאפשרו נסיעה ברוב הארץ במצבם המקורי.
היילקס ISF גם יתן מענה לא רע בכלל


Sent from my iPhone using Tapatalk

בס"ד

אני מבין שככל הנראה - "פאגרו 2.8 וטרופר 3.1" ייתנו מענה יותר טוב מבחינת עלויות כי הרכב יהיה מוכן לשטח בטווח 30K +- 5K ש"ח?

ראיתי פג'ארו ארוך: 2002 - 32K ש"ח - 450K ק"מ.

החשש שלי שאלה יהיו רכבים במצב טכני ירוד.

לגבי סמוראי הבנתי שעלויות במקרה שאפול על רכב במצב ירוד יהיו פחות כואבים מאשר רכבים כמו הפג'ארו הזה.

שלמה.

- - - Updated - - -


לגמרי. תשכח מזה.

בס"ד

תודה רבה נדב.

אם עד כדי כך. אני בטח יורד מזה.

אז ככל הנראה הכיוון יהיה פאג'רו או טרופר.

אם יהיה משהו רלוונטי אשמח לשמוע עליו.

שלמה.

סער
27-03-18, 21:13
סמוראי וגם גימיני ממש לא לבעיות גב. גם אם לא היו לך לפני, יהיו אחרי.... מחזק את נדב.
SUV גדול יהיה נח משמעותית (גם יותר מטנדר IFS ) ותוכל למצוא כמו שציינו לפני במגבלות תקציב הרכישה.
זו כנראה האופציה העדיפה עבורך, בעיקר בגלל הגב, אבל קח בחשבון הוצאות אחזקה שוטפות יותר גבוהות מאשר סמוראי...

assafy
27-03-18, 23:39
אני חבר בקבוצת וואטסאפ של ניסאן ויש הרבה בעלים נלהבים של ניסאן טראנו.
מה עם גם רכבים כגון יונדאי טראקן או קיה ספורטאז' דור 1?
בשנתונים של סוף שנות התישעים, תחילת שנות האלפיים היו הרבה יותר אופציות מאשר יש היום.
כמובן עם תקציב כל כך מוגבל אתה יכול לקנות רק רכב ישן ודי שחוט עם כל המשמעויות שבדבר. אני פחות הייתי מתמקד בדגם מסויים (כל עוד זה בקטגוריה של רכבי שטח) והולך על מה שנראה הכי שמור ומטופל.

לביא
28-03-18, 04:53
בס"ד

שלום.

אז ככה. בניסיון להגיע למצב בו מטיילים ללא רגשות אשמה ולא חסים על הרכב בשטח בינוני.
ניסיתי למכור פורסטר ידני. ולקחת רקסטון שייתן מענה ליום יום ולשטח בינוני +.

אך הפורסטר מתעכב במכירה בגלל שכל העולם (ואשתו... ) רוצים רק אוטומט.

אז עלתה מחשבה. למה להוריד כל כך במחיר (ירדנו מ124 ל103 לרכב במצב כמעט חדש) אם אפשר פשוט להשאיר אותו ליום-יום ולקחת רכב קטן לידו שישמש לטיולים.

אני מתמקד בהשגת המידע הבא:

א. רכב לטיולי שטח - בינוני.

ב. מחיר עד 30 + 5 יישור קו.

ג. מענה גם במקרה הצורך לנסיעות בין עירוניות (קנ"מ של 100K +- לכל כיוון).

ד. אחזקה זולה... דהיינו טיפולים, חלפים, ביטוח, דלק וכיו"ב.

אם אתם חושבים שיש מענה אחר מג'ימני/סמוראי אשמח לשמוע.

ואם אחד מהנ"ל עדיף על השני בטווח המחירים שציינתי. אשמח גם לשמוע.

תודה רבה מראש.

שלמה.
הבעיה היא פסיכולוגית בלבד. תמכור את הסובארו בכמה שתצליח לקבל, תקנה רקסטון עם מעט קילומטרים ותמשיך הלאה. כל קומבינה אחרת כדי לא להפסיד תעלה לך המון כסף.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

סולי
28-03-18, 07:10
הפאג'רו של צחי עומד למכירה ונראה כאופציה העונה לדרישות.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asypeer
28-03-18, 07:35
ג׳ימני ובעיות גב לא הולכים ביחד, קל וחומר סמוראי.
בכביש אתה מרגיש הכל, גם עם בולמים וקפיצים ״רכים״ הרכב פשוט קופצני מעצם היותו קצר ובעל סרנים חיים.
סמוראי גם מגיע רק עם גיר ידני שבכלל מקשה על הגב.
בחרת רכב יחסית בעייתי למכירה בגלל הגיר אבל ימצא קונה בסוף.
תתאזר בסבלנות וכשתמכור את הסובארו, חפש לך מיצובישי פג׳ארו מהמודלים האחרונים כמה שיותר חדשה במקום ולא בנוסף, לא לשטח קשה אבל הגב שלך יודה לך בכביש ובשטח.
הנבלות ב30/40 אלף שח יפתיעו אותך בדמות תיקונים באלפי שקלים, לא סתם הן זולות.

ishc
28-03-18, 07:36
הפאג'רו של צחי עומד למכירה ונראה כאופציה העונה לדרישות.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נכון לעכשיו הפאג׳רו לא עומד למכירה.
בסוף כנראה נחליף אותו אבל לא בזמן הקרוב


Sent from my iPhone using Tapatalk

I. Shlomo
28-03-18, 08:04
לגמרי. תשכח מזה.


ג׳ימני ובעיות גב לא הולכים ביחד, קל וחומר סמוראי.
בכביש אתה מרגיש הכל, גם עם בולמים וקפיצים ״רכים״ הרכב פשוט קופצני מעצם היותו קצר ובעל סרנים חיים.
סמוראי גם מגיע רק עם גיר ידני שבכלל מקשה על הגב.
בחרת רכב יחסית בעייתי למכירה בגלל הגיר אבל ימצא קונה בסוף.
תתאזר בסבלנות וכשתמכור את הסובארו, חפש לך מיצובישי פג׳ארו מהמודלים האחרונים כמה שיותר חדשה במקום ולא בנוסף, לא לשטח קשה אבל הגב שלך יודה לך בכביש ובשטח.
הנבלות ב30/40 אלף שח יפתיעו אותך בדמות תיקונים באלפי שקלים, לא סתם הן זולות.

בס"ד

באמת תודה רבה לכל המסייעים.

נראה לי שהצלתם אותי ממש. לא הייתי מודע לכמה שהרכב לא יהיה נוח במצב של פריצת דיסק.

חשבתי לקחת לסיבוב אבל מי יודע אם הייתי נופל על יום טוב של הגב. אולי הייתי מרגיש את זה רק בלילה...

בכל אופן הכיוון היה כמו שהציעו פה. פשוט למכור. בכמה שאקבל.

אנסה לבדוק גם כיווני טרייד אין על פאג'רו.

מה שכן.. אתגעגע לתצרוכת הדלק של הפורסטר ... :-(

שוב תודה.

שלמה.

I. Shlomo
28-03-18, 08:19
בס"ד

עוד ניסיון קטן.

כיסא הידרואלי (מקווה שכתבתי נכון) ייתן פתרון טוב בג'יפים הקטנים?

תודה.

שלמה.

נדב42
28-03-18, 08:32
לא מאמין שזה יפתור, אחרת כל הג'ימנים היו מצויידים בכסא כזה.
וגם נראה לי שכסא הידראולי עם כל הנדנודים שלו יהיה יותר גרוע לפריצת דיסק, אבל זה לא מנסיון.

שלמה, תפנים, אם אתה רוצה להמשיך לטייל בשטח למרות מצב הגב אתה צריך רכב עם מתלים מפנקים, אחרת תגרום לעצמך עוד נזקים וכאבים.
ויש לזה מחיר כספי, אלו החיים.

רכבים לדוגמא: גראנד צ'רוקי, טרופר, ריינג'-רובר, אולי דיסקו. קח סיבוב עליהם בשטח קל ותראה איך זה מרגיש לך.
בכלל, במצב שלך שום תאוריה או דעה שמישהו יכתוב כאן לא תספר לך איך אתה תרגיש בנסיעה, אתה חייב להתחיל להתנסות, אין דרך אחרת...

בהצלחה והרבה בריאות :)

סולי
28-03-18, 08:38
יש לי סמוראי, קפיצי סליל ארוכים.. בולמים איכותיים... המון משקל... גלגל 31" ..ומושב ריקארו על בוכנה הדראולית.

גם סובל מבעיות גב (אומנם לא פריצות דיסק)... הרכב רחוק שנות אור מסמוראי סטנדרטי מבחינת איכות הנסיעה.
אבל הקופצניות לנצח תשאר. את בסיס הגלגלים לא תצליח לשנות.

מוזמן אגב לנסיעת מבחן...
קח בחשבון שגלגל 31" על סמוראי או גימיני הוא לדבר טריוויאלי בכלל... אך הוא התורם העיקרי לנוחות ברכב אצלי.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

I. Shlomo
28-03-18, 11:11
יש לי סמוראי, קפיצי סליל ארוכים.. בולמים איכותיים... המון משקל... גלגל 31" ..ומושב ריקארו על בוכנה הדראולית.

גם סובל מבעיות גב (אומנם לא פריצות דיסק)... הרכב רחוק שנות אור מסמוראי סטנדרטי מבחינת איכות הנסיעה.
אבל הקופצניות לנצח תשאר. את בסיס הגלגלים לא תצליח לשנות.

מוזמן אגב לנסיעת מבחן...
קח בחשבון שגלגל 31" על סמוראי או גימיני הוא לדבר טריוויאלי בכלל... אך הוא התורם העיקרי לנוחות ברכב אצלי.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

בס"ד

תודה רבה!

מהיכן בארץ?

הצלחת לרשום את הגלגלים באישור ברישיון רכב?

בכל מקרה אני כבר מעביר לך מספר טלפון בהודעה פרטית.

שלמה.

I. Shlomo
28-03-18, 11:16
לא מאמין שזה יפתור, אחרת כל הג'ימנים היו מצויידים בכסא כזה.
וגם נראה לי שכסא הידראולי עם כל הנדנודים שלו יהיה יותר גרוע לפריצת דיסק, אבל זה לא מנסיון.

שלמה, תפנים, אם אתה רוצה להמשיך לטייל בשטח למרות מצב הגב אתה צריך רכב עם מתלים מפנקים, אחרת תגרום לעצמך עוד נזקים וכאבים.
ויש לזה מחיר כספי, אלו החיים.

רכבים לדוגמא: גראנד צ'רוקי, טרופר, ריינג'-רובר, אולי דיסקו. קח סיבוב עליהם בשטח קל ותראה איך זה מרגיש לך.
בכלל, במצב שלך שום תאוריה או דעה שמישהו יכתוב כאן לא תספר לך איך אתה תרגיש בנסיעה, אתה חייב להתחיל להתנסות, אין דרך אחרת...

בהצלחה והרבה בריאות :)

בס"ד

צודק. לא ישווה דבר לחוויה אישית.

אנסה את הסמוראי ונראה.

אני לא מתייאש מהסמוראי מהר במיוחד בגלל שבתור רכב שני אני מבין שיהיה יותר קל בהוצאות.

לגבי גראנד/טרופר/ריינג - במידה והניסיון עם הסמוראי ייכשל. אני אבדוק ביצוע טרייד עם הפורסטר.

אני רק חושש מהחשבון של הדלק. עם הפורסטר בכביש 6 במהירות 110 אני מגיע ל1:14.

שלמה.

סולי
28-03-18, 11:30
גר ליד פת.
אענה לשאלות בפרטי...

מוכרח לומר שלדעתי הסמוראי אינו מתאים לך... חשבתי שזה יובן מהודעתי.
אבל אתה מוזמן לבוא לנסות בעצמך..

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

I. Shlomo
28-03-18, 12:52
גר ליד פת.
אענה לשאלות בפרטי...

מוכרח לומר שלדעתי הסמוראי אינו מתאים לך... חשבתי שזה יובן מהודעתי.
אבל אתה מוזמן לבוא לנסות בעצמך..

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

בס"ד

הבנתי שלא הבנתי...

תודה רבה בכל אופן.

שלמה.

GodsFather
28-03-18, 13:55
גרנד ויטרה דור ראשון וגם שני יעשו לך את העבודה. ויש אפילו חמש דלתות.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

דרור ברלי
28-03-18, 14:17
לכל סיר יש מכסה.
גם לסיר השבור יימצא המכסה העקום.
כל רכב יימכר, במחיר הנכון.

I. Shlomo
28-03-18, 17:15
לכל סיר יש מכסה.
גם לסיר השבור יימצא המכסה העקום.
כל רכב יימכר, במחיר הנכון.

בס"ד

אני לא חושב שמן הראוי לתת שמות כינוי הן לאנשים והן לרכבים.

הסיר לא שבור והמכסה לא עקום.

יש אוכלוסיות שיחפשו בנרות גיר ידני ולא יתפשרו ויש כאלה שיתרחקו כמו מאש.

מכן ועד להגיד שהמשל הינו סיר שבור. המרחק עצום ביותר.

ואם למכור ב"מחיר הנכון" - זה אומר להוריד ולהוריד ולהוריד...

אז זה המחיר הלא נכון... כי מי שיירצה את הרכב ומחפש בדיוק אותו.

יידע מה הוא מחפש ויידע גם מה הוא שווה.

לרכב ידני יש יתרונות וחסרונות. לדוג' הרכב הזה ממש חוסך לי בהוצאות הדלק יחסית לרכב האוטומט שקדם לו.

נקודה למחשבה.

שלמה.

דרור ברלי
28-03-18, 17:43
אוי שלמה, אני ממש מתאפק אם להיכנס לעובי הקורה במקרה שלך...

ביתרונות תיבה ידנית באופן כללי אתה לא צריך לשכנע אותי.
אבל במקרה של פורסטר ידני...

הנה. אני לא מתאפק ושופך לך את האמת בפרצוף:


בזמנו כשדיברת על קניית את האוטו הזה, היו כאן כמה שהזהירו אותך שאמנם ידני זה תמיד עדיף ונפלא - אבל פורסטר 2015 ידני הוא ממש לא נפלא משום שכבר אין לו הילוך כוח. והוא חסכוני על הכביש משום שהגיר שלו בעל יחסי העברה ארוכים-ארוכים... ושזה כבר מאוד בעייתי בשטח. כל מי שהזהיר אותך - צדק. אבל אתה לא הקשבת.

ותאמין לי שאני יודע כמה זה בעייתי בשטח. כי אני צריך לספק הסברים לבעלי פורסטרים חדשים שתמרות עשן עולות מהקלאצ'ים שלהם אחרי כל שיפועון קליל. כי אם לא יחליקו את הקלאץ' למוות, המנוע ידומם להם. בגלל שההילוך הראשון כל כך אאאאררררווווךךךךךך..... הם פשוט לא מיועדים ולא מתאימים לעבודת שטח, בטח הרבה פחות טובים מהדגם האוטומטי. וגם אתה כבר החלפת קלאץ'. בק"מ נמוך מאוד. יחסית. ואתה גם טורח להזכיר את זה, כיתרון מובהק לקונה של הרכב הספציפי שלך - "קלאץ' חדש", כי כנראה שזו בעיה מוכרת וידועה... מה שמוכיח שאני צודק. ייתכן שהיתה עוד החלפת קלאץ' באמצע?...:rolleyes: אין מה להתבייש. באמת. אני לא אתפלא אם כן.

ואולי גם זה למה אתה מתקשה למצוא קונים. כי עד לדור האחרון, לכל פורסטר ידני היה גם תחום נמוך (LOW) ואם תוסיף את הנדירות היחסית של הדגם הזה, תבין למה הן היו מכוניות מבוקשות-אש על ידי המבינים. כיד שנייה היתה להם רשימת המתנה ארוכה וסבלנית. היו מתפרסמים למכירה ונחטפים. אבל מהרגע שהיצרן והיבואן החליטו שלא צריך הילוך כוח, היכולות ירדו בצורה משמעותית ואיתן נרגע גם הביקוש. כי כל מי שמבין קצת מכניקה הפנים שזה כבר לא זה... וחבל. אבל זה מה יש ידידי.

והסיר לא שבור, חס וחלילה. זה רק על דרך המשל. אבל אם נמשיך בדימויים של כלי בישול, אז הסיר הזה מיועד למטבח המסודר בבית. לא לבישולי שטח... ואולי גם בגלל זה יש בו פחות מתעניינים.
עוד סיבה שעולה לי בראש?... ג'יפונים הם היום מכוניות של נשים. כל ענייני הפוזה והגובה ותחושת הבטחון המזוייפת וכו'. ובאמת בלי שוביניזם, נשים בישראל בדרך כלל לא רוצות ידני. רק אוטומטי.

מצד שני, אין לי ספק שבמחיר הנכון גם הוא יימכר. ולמרות שצרת רבים היא אולי נחמתם של טיפשים, היום כל שוק הרכב במצב קשה. לא רק אתה. אז תצטרך "להפסיד" יותר במכירה, ומצד שני גם אתה תשחט חזק במחיר למוכר של האוטו הבא שתקנה וגם הוא יקונן ש"הפסיד".

מה לעשות, נגמרו הימים שאוטו היה מנייה. השקעה. זה נגמר. אין יותר.
כל אחד יכול לקבל היום תוכניות מימון נוחות ולנסוע באוטו חדש מהניילון בקלי קלות. השוק מוצף במכוניות משומשות צעירות יחסית בגרוש ורבע. למעט חריגים כמו לנדקרוזר ורנגלר ודיפנדר 110 (או כלים ישנים שכבר אין להם מחירון כמו סופות וסיקסים וסמוראים ארוכים שהמחירים שלהם משתוללים כי הם נדירים) בשוק הרכב ה"נורמלי" גם להיטי שוק בעבר, אלה ש"שמרו ערך", כמו קורולה ופורסטר, כבר צריכים לחתוך במחיר באכזריות כדי להימכר.
תאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר - יש מכונית שאני מסייע למכירה שלה כרגע, דגם אוטומטי ממשפחה טובה, מבוקש ובעל מוניטין אמינות וסחירות. המצב שלו טוב מאוד, בעלות פרטית ויד ראשונה, מטופל בזמן במוסך מורשה + הסטוריה מלאה וכו' וכו'. אוטו טוב באמת. ויש בו לא מעט מתעניינים. אבל בין להתעניין ובין לקנות?.... כבר נחתכו יותר מ-25% מתחת למחירון ועסקה עדיין לא נסגרה.

זה מה יש.

אז בהצלחה במכירה וחג שמח וכשר.


ואהה.... כמובן. בס"ד.

I. Shlomo
29-03-18, 09:32
אוי שלמה, אני ממש מתאפק אם להיכנס לעובי הקורה במקרה שלך...

ביתרונות תיבה ידנית באופן כללי אתה לא צריך לשכנע אותי.
אבל במקרה של פורסטר ידני...

הנה. אני לא מתאפק ושופך לך את האמת בפרצוף:


בזמנו כשדיברת על קניית את האוטו הזה, היו כאן כמה שהזהירו אותך שאמנם ידני זה תמיד עדיף ונפלא - אבל פורסטר 2015 ידני הוא ממש לא נפלא משום שכבר אין לו הילוך כוח. והוא חסכוני על הכביש משום שהגיר שלו בעל יחסי העברה ארוכים-ארוכים... ושזה כבר מאוד בעייתי בשטח. כל מי שהזהיר אותך - צדק. אבל אתה לא הקשבת.

ותאמין לי שאני יודע כמה זה בעייתי בשטח. כי אני צריך לספק הסברים לבעלי פורסטרים חדשים שתמרות עשן עולות מהקלאצ'ים שלהם אחרי כל שיפועון קליל. כי אם לא יחליקו את הקלאץ' למוות, המנוע ידומם להם. בגלל שההילוך הראשון כל כך אאאאררררווווךךךךךך..... הם פשוט לא מיועדים ולא מתאימים לעבודת שטח, בטח הרבה פחות טובים מהדגם האוטומטי. וגם אתה כבר החלפת קלאץ'. בק"מ נמוך מאוד. יחסית. ואתה גם טורח להזכיר את זה, כיתרון מובהק לקונה של הרכב הספציפי שלך - "קלאץ' חדש", כי כנראה שזו בעיה מוכרת וידועה... מה שמוכיח שאני צודק. ייתכן שהיתה עוד החלפת קלאץ' באמצע?...:rolleyes: אין מה להתבייש. באמת. אני לא אתפלא אם כן.

ואולי גם זה למה אתה מתקשה למצוא קונים. כי עד לדור האחרון, לכל פורסטר ידני היה גם תחום נמוך (LOW) ואם תוסיף את הנדירות היחסית של הדגם הזה, תבין למה הן היו מכוניות מבוקשות-אש על ידי המבינים. כיד שנייה היתה להם רשימת המתנה ארוכה וסבלנית. היו מתפרסמים למכירה ונחטפים. אבל מהרגע שהיצרן והיבואן החליטו שלא צריך הילוך כוח, היכולות ירדו בצורה משמעותית ואיתן נרגע גם הביקוש. כי כל מי שמבין קצת מכניקה הפנים שזה כבר לא זה... וחבל. אבל זה מה יש ידידי.

והסיר לא שבור, חס וחלילה. זה רק על דרך המשל. אבל אם נמשיך בדימויים של כלי בישול, אז הסיר הזה מיועד למטבח המסודר בבית. לא לבישולי שטח... ואולי גם בגלל זה יש בו פחות מתעניינים.
עוד סיבה שעולה לי בראש?... ג'יפונים הם היום מכוניות של נשים. כל ענייני הפוזה והגובה ותחושת הבטחון המזוייפת וכו'. ובאמת בלי שוביניזם, נשים בישראל בדרך כלל לא רוצות ידני. רק אוטומטי.

מצד שני, אין לי ספק שבמחיר הנכון גם הוא יימכר. ולמרות שצרת רבים היא אולי נחמתם של טיפשים, היום כל שוק הרכב במצב קשה. לא רק אתה. אז תצטרך "להפסיד" יותר במכירה, ומצד שני גם אתה תשחט חזק במחיר למוכר של האוטו הבא שתקנה וגם הוא יקונן ש"הפסיד".

מה לעשות, נגמרו הימים שאוטו היה מנייה. השקעה. זה נגמר. אין יותר.
כל אחד יכול לקבל היום תוכניות מימון נוחות ולנסוע באוטו חדש מהניילון בקלי קלות. השוק מוצף במכוניות משומשות צעירות יחסית בגרוש ורבע. למעט חריגים כמו לנדקרוזר ורנגלר ודיפנדר 110 (או כלים ישנים שכבר אין להם מחירון כמו סופות וסיקסים וסמוראים ארוכים שהמחירים שלהם משתוללים כי הם נדירים) בשוק הרכב ה"נורמלי" גם להיטי שוק בעבר, אלה ש"שמרו ערך", כמו קורולה ופורסטר, כבר צריכים לחתוך במחיר באכזריות כדי להימכר.
תאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר - יש מכונית שאני מסייע למכירה שלה כרגע, דגם אוטומטי ממשפחה טובה, מבוקש ובעל מוניטין אמינות וסחירות. המצב שלו טוב מאוד, בעלות פרטית ויד ראשונה, מטופל בזמן במוסך מורשה + הסטוריה מלאה וכו' וכו'. אוטו טוב באמת. ויש בו לא מעט מתעניינים. אבל בין להתעניין ובין לקנות?.... כבר נחתכו יותר מ-25% מתחת למחירון ועסקה עדיין לא נסגרה.

זה מה יש.

אז בהצלחה במכירה וחג שמח וכשר.


ואהה.... כמובן. בס"ד.

בס"ד

ואוו... השקעת בתגובה...

כל זה כדי לומר שאתה צודק?

לא אהרוס לך..

תמשיך לחשוב כך... :-)

חג כשר ושמח.

שלמה.

erezgur
29-03-18, 09:47
הערה קטנה לכולם - אפשר להוסיף תגובה גם מבלי לצטט את כל ההודעה עליה מגיבים...

מומלץ להשתמש בציטוט כאשר רוצים להתייחס לקטע מהנאמר (ובמקרה כזה ראוי לצטט רק את הקטע אליו מתייחסים.

-->