PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן 2T למנועי דיזל



ros
11-04-18, 14:44
ראיתי שירשורים וסרטונים ברשת על הוספת שמן למנוע דו פעימתי לסולר. האם מישהו כאן עושה כן ויכול לדווח על שיפור/ נזק כתוצאה מכך?
ומדוע השימוש מומלץ בשמן מינרלי ולא בסינטטי שנחשב לאיכותי יותר לרב.
תודה לעונים

ד ו ר ו ן
11-04-18, 15:16
ומה זה אמור לעשות?

Raccoon
11-04-18, 15:27
שים לב שבשתי פעימות השמן בדרך כלל מעורבב עם הדלק, גם במנוע דיזל לסולר יש תפקיד של שימון, למה אתה מתכוון (להוסיף לסולר או במקום השמן הרגיל)?
לגבי העניין עם ההמלצה על שמן מינרלי, מה שאני מכיר זה שמעבר לשמן סינטטי עשוי ליצור נזילות כי הוא מכיל ממיסים יעילים יותר, ואז נזילות פוטנציאליות שהיו סתומות במשקעים נפרצות. גם לי זה נשמע קצת מוזר שזאת הסיבה....

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

ros
11-04-18, 16:59
https://www.youtube.com/watch?v=ItblkRNA6Mg

בגדול להבנתי אמור לכסות על החוסר שימון בסולר שבימינו.
תודה רבה על התגובות

ד ו ר ו ן
11-04-18, 17:32
אתה מתכוון להוסיף את זה כל תדלוק?

אם לא, אז שימון פעם כן פעם לא?
לא נשמע יעיל.

(אני לא חושב שזה שווה משהו, מאתגר אותך..)

יש מי שמוסיפים שמן הידראולי של הגה כוח כחומר ניקוי, אבל זה לא עושה שום דבר שלא עושה תוסף ייעודי.

ד ו ר ו ן
11-04-18, 17:37
לגבי העניין עם ההמלצה על שמן מינרלי, מה שאני מכיר זה שמעבר לשמן סינטטי עשוי ליצור נזילות כי הוא מכיל ממיסים יעילים יותר, ואז נזילות פוטנציאליות שהיו סתומות במשקעים נפרצות. גם לי זה נשמע קצת מוזר שזאת הסיבה....

Sent from my LG-H990 using Tapatalk
שווה לחפש כאן באתר סקירה טכנית יפה שנכתבה ע״י אחד הגולשים על מיתוסים ועובדות בשימוש בשמן סינתטי במנועים ישנים.

איל מ
11-04-18, 19:08
אני לא כותב את זה בתור מומחה אבל,
שמן 2t לא נשרף טוב כמו סולר. משאיר הרבה יותר פיח. במנועי 2 פעימות מחליפים פלאגים בתדירות גבוהה ומנקים אגזוז. עכשיו,
השאלה הנשאלת היא אם יש סיבה (חוץ מ"שמעתי שיש כאלו שעושים") שבשבילה זה טוב.

איציק - 4X6ZH
11-04-18, 20:22
זה לא שמן נחשים
זה תבשיל נחשים
אין בזה כל תועלת . זה מרשם בדוק לצרות !
במנועי מסילה משותפת זה חיסול מערכת הדלק

איציק

agabay
11-04-18, 21:18
ערבוב שמן בדלק מתאים למנועים מוזני קרבורטור, במנועי 2 פעימות מוזרקים ( חידוש מ2017) חל איסור על עירבוב שמן בדלק כי המזרקים יסתמו, מניח שזה גם חל על מזרקים של דיזל

בוזי
11-04-18, 21:26
תדלק רק בתחנות רשמיות (לא חאפרים בחצר וכיוצ"ב), ולא בתחנה הכי זולה באזור, אלא בתחנה אמינה, ולא יהיו לך שום בעיות. הסולר בארץ מעולה.
ב-20 השנה האחרונות נסעתי כמעט מליון ק"מ על רכבי דיזל לפי הכללים הנ"ל. זה עובד.

מיכה100
12-04-18, 09:14
לשאלתך אני ממלא ב TD5 באופן קבוע 300 סמ"ק לתדלוק, יוצא בערך 0.5% , שמן דו"פ מינרלי זול.
כבר חמש שנים אם לא יותר, מ250 אלף ק"מ ועד 330 אלף ק"מ היום - נזק זה לא עשה.
הרכב עובר בדיקת גזים ולא מעשן, לכל המודאגים.
כנ"ל חבר (מכונאי מדופלם) עם דיסקו 3 והיום עם פראדו. היתרונות אמורים להיות עבודה שקטה יותר, חיסכון בדלק ושמירה על נקיון מערכת ההזרקה, שסתומים ועוד - האמת לאמיתה היא שאני עושה את זה כבר מתוך הרגל ולא עושה לעצמי מבחנים השוואתיים.
יש על זה הרבה מאוד חומר באינטרנט, וממש לא מדובר בשמן נחשים - מה שכן זה לא מתאים לכל מנוע:
It seems counter-intuitive to be utilizing 2-stroke oil in diesel on common rail, low emission vehicles. The actual premise behind adding 2-stroke does carry weight in certain instances. Vehicles equipped with Bosch, Delphi, or even Seaman’s fuel systems generally don’t need it. Therefore, your unlikely to see a significant change in engine performance or noise with the use of 2-stroke in diesel. However, if you have a 2005-2012 Denso Common Rail equipped system, your vehicle will most likely notice significant changes. You need 2-stroke premixed oil. Do not use in cars equipped with DPF
https://www.baileysdiesel.com/on-highway/truth-adding-two-stroke-oil-diesel-modern-common-rail-engines/
ורק כדי להיות צדיק, הנה מחקר שדווקא לא מוצא יתרונות משמעותיים:
http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

ד ו ר ו ן
12-04-18, 09:17
היתרונות אמורים , חיסכון בדלק
איך אתה חוסך אם אתה קונה כל הזמן שמן?

מיכה100
12-04-18, 09:27
איך אתה חוסך אם אתה קונה כל הזמן שמן?
שאלה מצויינת שאין לי עליה תשובה כמותית משכנעת.
השמן זול מאוד, מה גם שאני קונה אותו בכמות מסחרית פעם בהמון זמן.
אבל אם אני מסתכל עמוק פנימה, הסיבה העיקרית שההרגל הזה מחזיק מעמד היא האמונה (הלא לגמרי מבוססת) שזה מאריך את ימי המנוע הזקן של הדיסקו שלי.
וכמונו אנו, ככל שמזדקנים ככה אנחנו מרפים מהסקפטיות ויותר מוכנים להאמין בכל מיני פטנטים להארכת החיים :).

בוזי
12-04-18, 09:47
זה לנדרובר. יש טקסים, לחשים וכישופים שעובדים רק עליו.
גם במאמר שמיכה הביא, כתוב במפורש שמערכות הזרקה בעלות מסילה משותפת של דלפי ובוש לא ירוויחו מזה כלום.
רק דנסו, שכנראה דפוקה כבר מהיצרן.

ros
12-04-18, 21:02
תודה רבה על התשובות
ניראה שיותר נפוץ בלנד רובר, עכשיו נותר לברר את מותג מערכת ההזרקה בגרנד ויטרה דיזל שלי.
גם ככה הוגדרה ע״י המכונאי שלי כביצה מרובעת😛.

Orang
20-04-18, 18:04
כנ"ל חבר (מכונאי מדופלם) עם דיסקו 3 והיום עם פראדו.

זה שהוא עבר מדיסקו לפראדו כבר מצדיק את הדיפלומה ;)

asafk
20-04-18, 19:48
להבנתי ערבוב שמן בסולר מוריד את הביצועים שלו כלומר את כמות האנרגיה שיש בו - לכן המנוע חלש יותר וצורך פחות סולר בשיעור גדול משיעור השמן בסולר. אני מניח שהירידה בביצועים ובצריכה תהיה דומה למה שיתקבל בביו דיזל.

כל הסולר שנמכר בישראל הוא בעל סיכות (בשורוק) לפי תקן ומתאים לכל מנועי הדיזל ישנים כחדשים.

למנוע מסילה משותפת, עם לחץ מסילה מטורף, הנזק יהיה מיידי.

שורה תחתונה.... לא רואה בזה שום טעם.

אסף.

ros
21-04-18, 18:41
להבנתי ערבוב שמן בסולר מוריד את הביצועים שלו כלומר את כמות האנרגיה שיש בו - לכן המנוע חלש יותר וצורך פחות סולר בשיעור גדול משיעור השמן בסולר. אני מניח שהירידה בביצועים ובצריכה תהיה דומה למה שיתקבל בביו דיזל.

כל הסולר שנמכר בישראל הוא בעל סיכות (בשורוק) לפי תקן ומתאים לכל מנועי הדיזל ישנים כחדשים.

למנוע מסילה משותפת, עם לחץ מסילה מטורף, הנזק יהיה מיידי.

שורה תחתונה.... לא רואה בזה שום טעם.

אסף.

לא בטוח שנקודת הבערה של שמן דו״פ גבוה משל סולר.
והבעיה שעליה מצביעים החברה היא שתקני הסולר בעולם הורידו את רמת הסיכוך

asafk
21-04-18, 19:42
אני בודק סולר משאבה וגם סולר משאבה שעובר סינון נוסף באופן קבוע בבדיקות מעבדה.
נתוני הסיכות תמיד עומדים בתקן ומתאימים גם למנועי דיזל מכניים לחלוטין.


אסף.

-->