PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא קצר חשמלי



menta
11-04-18, 17:10
נסעתי עם חבר ברוביקון וחיברתי למצת מטען סוללות של רחפן. (מטען יעודי לרכב. המטען עבר שימוש בהמון רכבים ללא כל בעיה).
לאחר זמן מה ככל הנראה נשרף הנתיך. לאחר כשעה הופיעה נורת ABS שכבתה ונדלקה מספר פעמים באותו יום וגם ביום למחרת.

לאחר הכנסת הרכב למוסך מרכזי בפתח תקווה נאמר שהשנאי שהיה מחובר למצית גרם לזרם חוזר ששרף את משאבת ה ABS נזק של 7000 ש"ח.

האם יכול להיות דבר כזה?

boaz avrahami
11-04-18, 19:50
קשה לנחש דבר כזה בלי בדיקה אבל יש כמה הארות.

1. כבר היו פה כמה שרשורים עם ביקורות נוקבות אודות מקצועיות האבחנה של המוסך הנ״ל.
2. האם המטען עדיין מתפקד ברכבים אחרים?
3. אם הרכב באחריות יתכן והמוסך מנסה להתחמק מאחריות.
4. מה סטטוס המנורה כיום, דולקת קבוע או לפעמים?



Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

menta
11-04-18, 19:57
מחשב ומכלול ABS כבר הוחלף.
המטען עובד.

menta
11-04-18, 20:03
אבל חשוב לי לדעת מה הסיכוי שזה נגרם מהמטען.

Saar
11-04-18, 20:21
בלי להכיר את פרטי הארוע, נשמע לי קלוש.
הפיוז של המצת אמור להשרף במידה ויש עומס יותר/קצר, זה לא אמור להגיע לנזקים כאלו.

boaz avrahami
11-04-18, 20:22
אם המטען עובד אז זה מחזק את התחושה שמישהו עושה עליך סיבוב


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

zivo
11-04-18, 20:30
מה זה הקישקוש הזה "זרם חוזר"???
אני מוכן לשלם הרבה כסף כדי לראות "מכונה" כזו שמייצרת אנרגיה (זרם חוזר) מכלום.
אני מוכן לארגן מיליון דולר על מכונה כזו...
חשמל זורם מפוטנציאל גבוה לפוטנציאל נמוך!
אין מצב שצרכן יכול לייצר פוטנציאל יותר גבוה מאשר המקור שמזין אותו.
אבל הכי מוזר בסיפור, אתה אומר שהפיוז נשרף שעה לפני הבעיות ב ABS.
אז מתי בדיוק "חזר" הזרם? אחרי שהפיוז נשרף ( אז איך חזר?), או לפני שנשרף וה ABS התקלקל שעה אח"כ???

אז מה כן? יש מצב שצרכן שמחובר למקור, יחזיר על הקו "רעשים" ואלו יפריעו לצרכנים אחרים שמחוברים לאותו המקור.
ככל שהמערכות יותר מתקדמות, הן יותר רגישות, אבל ניתן לצפות שיהיו מוגנות.
אם הרכב באחריות ויש שאלה של תשלום, הייתי מתעקש על בדיקה של המטען, ושיסבירו מה המטען עושה רע ושגרם לתקלה.

menta
11-04-18, 20:37
נכון. הפיוז נשרף. השאלה אם יכול להיות שאיזה ספייק חשמלי בכל זאת חדר למערכת החשמל.

boaz avrahami
11-04-18, 20:48
נכון. הפיוז נשרף. השאלה אם יכול להיות שאיזה ספייק חשמלי בכל זאת חדר למערכת החשמל.

עזוב, מחרטטים אותך.
הסכום פה גבוה מדי בכדי להרכין את הראש.

תן את כל פרטי הרקע בכיוון האחריות של האוטו, היכן החלקים שהוחלפו, איזה בדיקה בוצעה לאבחן את התקלה.

נושא ABS שמנורתו נדלקת לעיתים נפוץ במחשבי ABS והסיבה לכך לרוב היא הלחמות מתח כניסה רופפות...

המטרה שלך להתנקות מהמחויבות הלא נעימה לנזק שמאשימים אותך שלא בצדק באחריות כלפיו


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

sportage
11-04-18, 21:41
הדיאגנוזה הזאת היא או חוסר ידע משווע או גובלת בפלילים.

המטען של רחפנים מסויימים צורך זרם גבוה ועשוי לשרוף את הנתיך של השקע מצית.

יש רכבים בהם התחכמו ועקפו עם "מסמר" את הנתיך בתוך בית הפיוז המקורי והגדילו את הנתיך בבית הנתיך ובמקביל חברו מערכות נוספות כמו קשר, סטראו, אזעקה וכו.

קרוב לוודאי שמדובר בשריפת נתיך או התחממות של מוליכים עם חיבור רופף.

סכוי קלוש שזה גרם לתקלה במערכת ABS אלא אם כן נותק המצבר והייתה תקלה בווסת של האלטרנטור. אז היו נשרפים לך מערכות נוספות.

מציע "שתדבר" עם השודד ותסביר לו בעדינות הנדרשת בפני מה הוא עומד.

menta
11-04-18, 22:56
119220

- - - Updated - - -


עזוב, מחרטטים אותך.
הסכום פה גבוה מדי בכדי להרכין את הראש.

תן את כל פרטי הרקע בכיוון האחריות של האוטו, היכן החלקים שהוחלפו, איזה בדיקה בוצעה לאבחן את התקלה.

נושא ABS שמנורתו נדלקת לעיתים נפוץ במחשבי ABS והסיבה לכך לרוב היא הלחמות מתח כניסה רופפות...

המטרה שלך להתנקות מהמחויבות הלא נעימה לנזק שמאשימים אותך שלא בצדק באחריות כלפיו


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

זה לא רכב שלי. הוא משנת 2012 לא נראה לי שיש אחריות.

חנן-ג'יפולוג
11-04-18, 23:16
שרשור מעניין. בלי קשר לעניין הטכני, לבי עם פותח השרשור. אי נעימות גדולה.
ראשית, יש את העניין הסטטיסטי: רכב נוסע טוב שש שנים. מגיע חבר, מכניס לשקע המצית צרכן זרם לא קטן, שאף פעם לא היה ברכב הזה, לאחר זמן מה הנתיף נשרף, ולאחר עוד זמן לא ידוע, אבל לא ארוך, נדלקת נורת תקלה. צירוף מקרים חריג? תיאורטית, יתכן, אבל זה משהו שאי אפשר לפסול בהינף מקלדת.
מבחינת מתח חוזר, גם זה לא משהו שהייתי פוסל כלאחר יד. זיו טוען שאין צרכן שיכול להחזיר מתח גבוה ממה שהוא קיבל. זה נכון במצב היציב, אבל במצבי מעבר זה לא המצב. תן לסליל 12 וולט, וכשתנתק אותו ממקור המתח תקבל מתח של כמה מאות וולט. ככה עובדת ההצתה ברכבי הבנזין שלכם. יש שם עוד שנאי שמעלה את מאות הוולטים הנ"ל לעשרות אלפי וולטים, אני יודע, לא לקפוץ.
(באנקדוטה מתחכמת אני יכול גם לספר שמדחס האוויר בטנדר שלי עובד על 24 וולט, למרות שהאלטרנטור מספק 12 וולט, אבל זו התחכמות, וזה לא קשור לשנאי המדובר) .
ומה אם לשנאי המדובר יש ערך השראי גבוה במיוחד?
מעשית, כשיש לי ספקות באשר לגורם נזק במחשבי רכב, אני שולח אותם לבדיקה בקומפיוקאר. מעבדת רכב מקצועית במיוחד. אולי שווה לעשות את זה במקרה הזה.

boaz avrahami
11-04-18, 23:34
חנן,

בלי קשר למה שרשמת, הסתכל בחשבון שהעלה פות״ש.
יש שם מעבר למחשב גם את המכלול המכני?
אתה יודע להסביר מה זה ולמה הוא הוחלף גם?
המחיר נראה גבוה מהמחשב.
איתו יש עוד עבודות כמו החלפת נוסל בלמים ועוד כל מיני סעיפים שמנפחים את החשבון.

אם התקלה חשמלית אז השאר נראה לי לא קשור.
מה אני מפספס?


מבחינת ההשראת המטענים האלו מקבלים 12 וולט ומוציאים לסוללה כ 19-20 וולט...


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

בוזי
11-04-18, 23:36
מחשב ה abs הוא חלק אינטגרלי מהמשאבה.

boaz avrahami
11-04-18, 23:41
מחשב ה abs הוא חלק אינטגרלי מהמשאבה.

לא הוא לא.
בדקתי לפי המקטים וזה כמו אצלי בגרנד.
מכלול מכני שרוכב על מחשב אלקטרוני שיש בו פיטמות כאלו. הם מחוברים עם 4 ברגים וניתנים להחלפה בנפרד. מנסיון אישי...

זה המכני בלבד

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/6c9584021e6917af748b0f8b97e93012.jpg

וזה החלק האלקטורני ( המחשב עצמו)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/2c239111db77ea33d5133a347733efe8.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/953898886e13095d1203379c9483f11f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/fbf844d5d2d4520b7b94dfaf09763ff7.jpg


אני בתחושה חזקה במיוחד שמישהו עשה עליו סיבוב מרשים

Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

חנן-ג'יפולוג
11-04-18, 23:43
מה שבוזי כתב, אבל אני לא מכיר רכבים שבהם החלק האלקטרוני והמכני מתומחרים בנפרד, או מותרים להפרדה לפי הנחיות היצרן. כנראה שבJeep זה שונה.
ואם הם באמת נמכרים בנפרד, אז למה להחליף את החלק המכני במקרה הזה?

boaz avrahami
11-04-18, 23:48
מקטים נפרדים, נמכרים ומתומחרים בנפרד.
בדקתי עכשיו...

נניח שהוא אחראי לשריפת המחשב. הנזק הוא גג מחיר המחשב - 2300 שח פלוש שעתיים עבודה בהגזמה ( טכנית זה 15-30 דקות) פלוס מעמ

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/ea8256c3164373b14a5d1045397dcb32.jpg



Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

חנן-ג'יפולוג
11-04-18, 23:55
נשמע הגיוני.

אפרופו מתח חוזר משקע המצית, יש אצלי מטען לטלפון, שמתחבר לשקע מצית, שגרם למערכת החשמל בסנטה פה לא לכבות עד הסוף בסגירת סוויץ' וזה גרם לחוסר יכולת לנעול דלתות בנעילת הרכב. במקרה הנ"ל לא נגרם נזק פיזי. המאבחן עבד כמה שעות על הרכב עד שעלה על המטען הסורר. הוציא אותו מהשקע והכול חזר לעבוד תקין.

menta
12-04-18, 00:06
יש מצב לחזור למוסך בטענה שבעצעה החלפה מיותרת שלצהמשאבה ושהוא מקבל כסף חזרה?

boaz avrahami
12-04-18, 00:11
אתה נמצא בסיטואציה לא נעימה.
הנתונים לפניך.
לא יודע אם קיבלת זכות להגיב עליהם בזמן אמת בכלל.

אני לא משוכנע שהאבחון היה נכון אבל יש לך אפשרות לקחת את המחשב לבדיקה כפי שהמליץ חנן ( שהוא בעל מקצוע מאוד רציני בתחום הרלוונטי הזה).

יש שם עלויות ( מעל מחצית הסכום) שלפי הערכתי אינן רלוונטיות גם אם המטען שלך גרם לנזק.

איך לצאת מזה בלי לריב זה משימה לא קלה...


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

חנן-ג'יפולוג
12-04-18, 00:12
תלוי באנשים במוסך וביכולת ניהול המשא ומתן שלך.
אתה יכול לגשת לשם ולנסות לקבל תשובות באשר להחלפת החלק המכני. באם התשובות לא נראות לך מספקות, אתה יכול לבקש לדבר עם מח' השירות או המח' הטכנית של היבואן. זכותך גם לבקש להחליף על חשבונך חזרה את החלק המכני, ואם הרכב ישאר תקין, אז המוסך יצטרך לחשב את צעדיו מחדש.

menta
12-04-18, 00:29
בעל הרכב הוא עו"ד...
מה הבעיה ללכת לתביעות קטנות אחרי התייעצות עם נציב תלונות הציבור או איך שלא קוראים להם.

חנן-ג'יפולוג
12-04-18, 00:40
כי אין לך כרגע הוכחה משפטית שלא נדרשה הח' החלק המכאני.
להזמין שמאי, פלוס תביעה, התעסקות וכו' בשביל מכלול של 3000₪, לא בטוח שמשתלם.
מציע להתחיל בטוב. לדבר. לשתף את מח' השירות.

boaz avrahami
12-04-18, 00:43
תוודא שהחלקים המשומשים מסומנים על ידי המוסך ונמצאים ברשותך בתור נקודת מוצא


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

חנן-ג'יפולוג
12-04-18, 00:48
צריך לציין, לפני שעלתה בצדק הטענה של בועז על מכלול מכאני/חשמלי נפרד, כבר דיברו כאן על סיבובים ורמאות.
אני לא רואה איזה אינטרס יש למוסך להפיל באופן סתמי את הנזק על פותח השרשור ולא על בעל הרכב. הנזק כבר שם. המוסך בכל מקרה ירוויח על החלף והעבודה. מה האינטרס של המוסך להמציא גורם תקלה חריג? אין אינטרס כזה ולכן המסקנה היא שהמוסך מאמין באמת שזה מקור התקלה.
לגבי החלק המכאני, זה עניין נפרד. על פניו, כל עוד אין הסבר הגיוני, זה נראה מיותר.

zivo
12-04-18, 00:58
שרשור מעניין. בלי קשר לעניין הטכני, לבי עם פותח השרשור. אי נעימות גדולה.
ראשית, יש את העניין הסטטיסטי: רכב נוסע טוב שש שנים. מגיע חבר, מכניס לשקע המצית צרכן זרם לא קטן, שאף פעם לא היה ברכב הזה, לאחר זמן מה הנתיף נשרף, ולאחר עוד זמן לא ידוע, אבל לא ארוך, נדלקת נורת תקלה. צירוף מקרים חריג? תיאורטית, יתכן, אבל זה משהו שאי אפשר לפסול בהינף מקלדת.
מבחינת מתח חוזר, גם זה לא משהו שהייתי פוסל כלאחר יד. זיו טוען שאין צרכן שיכול להחזיר מתח גבוה ממה שהוא קיבל. זה נכון במצב היציב, אבל במצבי מעבר זה לא המצב. תן לסליל 12 וולט, וכשתנתק אותו ממקור המתח תקבל מתח של כמה מאות וולט. ככה עובדת ההצתה ברכבי הבנזין שלכם. יש שם עוד שנאי שמעלה את מאות הוולטים הנ"ל לעשרות אלפי וולטים, אני יודע, לא לקפוץ.
(באנקדוטה מתחכמת אני יכול גם לספר שמדחס האוויר בטנדר שלי עובד על 24 וולט, למרות שהאלטרנטור מספק 12 וולט, אבל זו התחכמות, וזה לא קשור לשנאי המדובר) .
ומה אם לשנאי המדובר יש ערך השראי גבוה במיוחד?
מעשית, כשיש לי ספקות באשר לגורם נזק במחשבי רכב, אני שולח אותם לבדיקה בקומפיוקאר. מעבדת רכב מקצועית במיוחד. אולי שווה לעשות את זה במקרה הזה.

חנן,
דווקא עלייך אני מתפלא.
תאורטית (ומעשית), אין שום בעיה לבנות ממיר DC2DC שמקבל 12V ומוציא כל מתח שגבוה מ 12V (דוגמה 220V), ותמיד אפשר לטעון קבל ולפרוק אותו לתוך הקו, אבל זה לא המוצר ולא המקרה.
ממיר מתח, לא מתהפך פתאום, מחזיר זרם, שורף את הפיוז, ושעה אחרי זה ה ABS נזכר שהיה ארוע, ומתקלקל (ובכלל, איך המטען עצמו לא נשרף מהמתח הגבוה שהוא יצר בעצמו????)
ממיר שמקבל DC, לא מזרים אותו לתוך שום סליל ( זה DC, לא AC, שנאי לא עובד פה), זה חייב להתחיל ברכיב אלקטרוני שאו מוציא איזה שהוא גל (סינוס?) שהולך לשנאי (פתרון ישן) או מעלה את המתח רק באמצעות רכיבים אקטיבים (סיליקון, טרנזיסטורים וכו'), בשני המקרים, אני לא מכיר אפשרות "להחזיר" זרם. ויתרה מזאת בגלל שכל הרכיבים מהסוג הזה הם כיוונים (זרם יכול לזרום רק בכיוון אחד) אין מצב שחזר הספק לתוך השקע של המצית (אלא במקרה שהמטען היה נשרף, וזה לא המקרה).
הדבר היחידי שמוצר כזה כן יכול לעשות, זה להכניס "רעש" על הקו הזנה (כלומר להכניס איזה שהוא גל, במתח גבוה מ 12V ע"ג ה 12V הזנה).
הרעש הזה יכול לשבש מכשירים אחרים שמחוברים לאותו מקור מתח.
אבל -
אני מצפה שרכיבים רגישים יהיו עם הגנה. ואני מצפה שמכשיר שיותר רעש כזה, יבוא עם השתקה של רעש כזה (קבל מקבילי ו\או סליל טורי).
אני עדיין לא יכול לחשוב על אף הסבר, לפער של שעה בין שריפת הפיוז לתחילת הבעיות ב ABS

חנן-ג'יפולוג
12-04-18, 01:04
לגבי החלק הראשון, חלק מהשיערות הלבנות שלי חייבות את קיומן לגילוי המנגנון שגורם לסמארטפונים מסוימים, בעת טעינתם, להדליק נורה בלוח השעונים שטוענת שמערכת הבלימה האוטונומית לא פועלת. המנגנון שגיליתי לאחר מחקר בן כמה חודשים נפתל באופן שקשה להאמין...סיפור ארוך-אפשר לספר אותו מתישהו מסביב למדורה... הלקח הוא שnever say never. אני יכול לציין ששתי משלחות של שמונה מהנדסים מחו"ל שניסו לחשוב בתוך הקופסה, נכשלו בהבנת מנגנון הכשל.

לגבי מועד הופעת התקלה, חפש מידע על pending dtc.

boaz avrahami
12-04-18, 01:13
צריך לציין, לפני שעלתה בצדק הטענה של בועז על מכלול מכאני/חשמלי נפרד, כבר דיברו כאן על סיבובים ורמאות.
אני לא רואה איזה אינטרס יש למוסך להפיל באופן סתמי את הנזק על פותח השרשור ולא על בעל הרכב. הנזק כבר שם. המוסך בכל מקרה ירוויח על החלף והעבודה. מה האינטרס של המוסך להמציא גורם תקלה חריג? אין אינטרס כזה ולכן המסקנה היא שהמוסך מאמין באמת שזה מקור התקלה.
לגבי החלק המכאני, זה עניין נפרד. על פניו, כל עוד אין הסבר הגיוני, זה נראה מיותר.

חנן, הסיפור של המוסך לדעתי נולד בשביל להצדיק את העבודה כולה והכי קל להם להפיל את האשמה על צד ג ולנטרל התנגדות בעל הרכב לתיקון גדול...

זה לא סיפור ראשון שאני זוכר שנידון כאן בנוגע לאיבחונים בעיתיים במוסך הנידון.
לא רוצה חלילה להוציא שם רע למישהו אבל דעתי אינה נוחה מהאבחון ומהמוסך.

למזלו בעל הרכב עורך דין.
יש לפותש מספיק חומר בשביל להתחיל לפעול ואני מאמין שיסתיים טוב.
אל תשכח לחזור לעדכן אותנו...


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

menta
12-04-18, 01:27
למען הסדר, בעל הרכב הוא חבר מאוד טוב.
הוא לא דורש ממני לשלם עבור הנזק (למרות שציפה ממני להציע זאת וכך עשיתי).
אני חושב שהסיבה לקצר אינה רלוונטית כבר כי המסר הוא: תמיד ללכת לקבל חוות דעת נוספת.
לפעמים זה מעיק אבל כנראה שזה היה שווה כמה אלפי שקלים.

zivo
12-04-18, 09:41
לגבי החלק הראשון, חלק מהשיערות הלבנות שלי חייבות את קיומן לגילוי המנגנון שגורם לסמארטפונים מסוימים, בעת טעינתם, להדליק נורה בלוח השעונים שטוענת שמערכת הבלימה האוטונומית לא פועלת. המנגנון שגיליתי לאחר מחקר בן כמה חודשים נפתל באופן שקשה להאמין...סיפור ארוך-אפשר לספר אותו מתישהו מסביב למדורה... הלקח הוא שnever say never. אני יכול לציין ששתי משלחות של שמונה מהנדסים מחו"ל שניסו לחשוב בתוך הקופסה, נכשלו בהבנת מנגנון הכשל.

לגבי מועד הופעת התקלה, חפש מידע על pending dtc.

חנן,
חסרים המון פרטים ולכן קשה לנהל דיון ממש מקצועי, אבל אני ניסיתי לעשות הבחנה שאני חושב שהיא מאוד חשובה -
הפרעות ורעשים לעומת זרמים חזקים שגורמים נזק לחלקים.
(במקור - "
אז מה כן? יש מצב שצרכן שמחובר למקור, יחזיר על הקו "רעשים" ואלו יפריעו לצרכנים אחרים שמחוברים לאותו המקור.")

עם כל הניסיון שלך, כל הדוגמאות שאתה נותן (מסגירת הדלתות בסנטה-פה ועד נורות בלימה אוטונומית) רק מחזקות את הטענה המקורית שלי על אפשרות להפרעות אבל לא נזק שמצריך החלפת חלקים.
אני לא פוסל, מצב של הפרעות שנרשמות באיזה מחשב, ומכונאי לא מיומן, מפרש כחלק תקול.
אם חלק מהפרצודורה של ההחלפה, יכלול איפוס או החלפה של המחשב, אז התקלה נעלמת בהחלפה :-(

האם אתה יכול להביא דוגמה של נזק, שמצריך החלפה, של חלק אחר? או הכל נגמר בחיווי תקלות?

תוסיף את ההערה של בועז (על ההחלפה של המכניקה), ותבין שבמקרה הטוב יש פה מוסכניק חפפניק.

חנן-ג'יפולוג
12-04-18, 09:56
יש לי דוגמה. היא קשורה ברמה החשמלית, אבל היא לא שנאי ולא בשקע מצית. היא סליל שמחובר למחשב.
קורה שטועים ומחליפים ברכב ממסר לממסר סטנדרטי, כשבמקור היה ממסר עם הגנת נגד או דיודה. במקרה כזה, כשהמחשב מנסה להפסיק את הזרם לממסר, המתח על סליל הממסר עולה ושורף את המחשב. זה קורה לא מעט.

בוזי
12-04-18, 10:11
תודה על העדכון בנושא ההפרדה בין מחשב ומשאבת ה abs. זה חדש לי ומשמח שיש יצרן שלא מוכר אותם כיחידה אחת יקרה מאוד.
לעניין הצורך בהחלפת המשאבה, קורה לפעמים שבזמן הפירוק, העובד גורם נזק לחלק שכן, ואז אומרים לך, תשמע, זה היה כבר הרוס, חייבים להחליף.
ייתכן מצב, שבזמן פירוק כל המכלול מהרכב, גרמו נזק למשאבה. עכשיו לך תוכיח שהנזק לא היה קודם.

lizard
12-04-18, 10:14
או שהם לא רוצים להתעסק עם זה ומביאים חלק קומפלט. או שבנהלים חובה להחליף את כל החלק כי זו דרישה כלשהי שלא דווקא מהיצרן. יש הרבה או. עד שלא תקבל תשובות לא תדע. גם אחר כך יש מצב שמחרטטים אותך.

zivo
12-04-18, 11:56
יש לי דוגמה. היא קשורה ברמה החשמלית, אבל היא לא שנאי ולא בשקע מצית. היא סליל שמחובר למחשב.
קורה שטועים ומחליפים ברכב ממסר לממסר סטנדרטי, כשבמקור היה ממסר עם הגנת נגד או דיודה. במקרה כזה, כשהמחשב מנסה להפסיק את הזרם לממסר, המתח על סליל הממסר עולה ושורף את המחשב. זה קורה לא מעט.

זו כבר בעיה אחרת, במקרה הזה, הממסר מחובר למחשב, ואז ברור שבעיה בממסר יכולה להזיק למחשב (קצר בממסר, בטוח יעמיס את המחשב).
אני מדבר על נזק בין מערכות שונות, שכל המשותף זה הספקת מתח מאותו מקור (שזה המקרה המדובר).

אני מחדד את הנקודה, כי אם זה יגיע לתביעה משפטית, זה בדיוק מה שעושה את ההבדל.
מה מונע מהמוסך לקבוע שה ABS נשרף בגלל הגול של ריאל מדריד???
הוא חייב להוכיח את קשר, או שבעל מקצוע מסביר בצורה מדעית או שהוא מביא דוגמה(אות) , רלוונטיות.
מעגל של ספק DC2DC לא יכול להחזיר זרם לתוך קו ההזנה (יש שם רכיבים חד כיוונים), נ ק ו ד ה.
מי שטוען אחרת, שיצייר מעגל כזה ויסביר איך זה יכול לקרות.

חנן-ג'יפולוג
12-04-18, 12:01
לא מדובר על תקלה בממסר, אלא על התקנת ממסר ללא הגנת נגד או דיודה. הרכיב המדויק פחות מעניין. מה שחשוב בדוגמא הזו זה שהיא מראה שסליל, תקין לחלוטין, שמחובר למחשב יכול לשרוף אותו, בהיעדר תכנון מונע נאות. מכיוון שכלל המע' ברכב מחוברות לאותו מקור מתח, הרי שעליית מתח במקום אחד עלולה לשרוף מערכות שממוקמות באיזור שונה.

boaz avrahami
12-04-18, 14:08
אני חושב שהתמקדות בנושא האחריות לשריפת המחשב היא משנית וגם בדיקה לא בהכרח תוביל לגורם השריפה אם בכלל היה כזה.

אני נדבק ברשותכם לעובדות הדקות.
צויין במפורש בהודעת הפתיחה שהמנורה של ה ABS נדלקה וכבתה באותו היום וגם למחרת מספר פעמים.
תזכרו את הנתון הזה היטב!

אני מכיר תופעה כזו במחשבי ABS גם ברכב שלי.
זה מיוחס לרוב להלחמות על הבורד.

בכל מקרה, תופעה כזו מלמדת אותי ( ואני לא בעל מקצוע כמו חלק מהמגיבים כאן) שהמחשב לא שרוף.
אני מנחש שאבחון התקלה במחשב דיאגנוסטיקה תצביע על אובדן קשר עם מחשב ה ABS בזמן שהנורה דלוקה ובשאר הזמן המחשב יעבוד.

מה תגובתכם לעצם העובדה שהמחשב לעיתים מתפקד?


עוד שאלות-
1- בהנחה שההזנה של ה ABS מגיעה ממחשב הרכב האם יתכן מצב שרק ה ABS ״חטף״?

2- האם יתכן בכלל ספייק שכזה כאשר המצבר של הרכב מחובר ומשמש מעין באפר על הרשת?

Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

נמרוד
12-04-18, 14:34
הרכב באחריות?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

boaz avrahami
12-04-18, 14:36
הרכב באחריות?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

תגובה 11#.
רכב מודל 2012, כנראה שלא


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

נמרוד
12-04-18, 14:41
אז למה הסיבה לנזק חשובה בכלל?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

boaz avrahami
12-04-18, 14:49
בעיקרון הסיבה חשובה כי בעל המטען הוא חבר אורח ברכב הניזוק.
השאלה היא האם הנזק באשמתו ( האם המטען גרם לנזק של 7000 שח)


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

zivo
12-04-18, 14:51
אז למה הסיבה לנזק חשובה בכלל?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
בגלל שתי סיבות-
1- פותח השירשור שאל, בגלל (אני מניח) רגשי אשם \ יחסים עם החבר. האם יכול להיות שציוד שלו הזיק לרכב?
2- דיון חצי תאורטי \ פלספני שלנו.

מה רע? האתר שלך מקבל תנועה :-)

zivo
12-04-18, 14:57
אני חושב שהתמקדות בנושא האחריות לשריפת המחשב היא משנית וגם בדיקה לא בהכרח תוביל לגורם השריפה אם בכלל היה כזה.

אני נדבק ברשותכם לעובדות הדקות.
צויין במפורש בהודעת הפתיחה שהמנורה של ה ABS נדלקה וכבתה באותו היום וגם למחרת מספר פעמים.
תזכרו את הנתון הזה היטב!

אני מכיר תופעה כזו במחשבי ABS גם ברכב שלי.
זה מיוחס לרוב להלחמות על הבורד.

בכל מקרה, תופעה כזו מלמדת אותי ( ואני לא בעל מקצוע כמו חלק מהמגיבים כאן) שהמחשב לא שרוף.
אני מנחש שאבחון התקלה במחשב דיאגנוסטיקה תצביע על אובדן קשר עם מחשב ה ABS בזמן שהנורה דלוקה ובשאר הזמן המחשב יעבוד.

מה תגובתכם לעצם העובדה שהמחשב לעיתים מתפקד?


עוד שאלות-
1- בהנחה שההזנה של ה ABS מגיעה ממחשב הרכב האם יתכן מצב שרק ה ABS ״חטף״?

2- האם יתכן בכלל ספייק שכזה כאשר המצבר של הרכב מחובר ומשמש מעין באפר על הרשת?

Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

+1
זה בדיוק גם מה שאני כתבתי לחנן.
גם עם המטען היה יכול לעשות נזק (ואני לא מאמין שזה המקרה), אני לא מבין איך התופעה הראשונה תופיע שעה אחרי שהפיוז נשרף.
ואין מצב שנזק מהסוג הזה (מתח חזק מדי), יופיע ויעלם לסירוגין.
מסכים גם לגבי ההערה על המצבר (buffer), במחשבה שניה, שיגיד תודה שלא התפוצץ לא המצבר (בגלל הזרם החוזר :-) ).

חנן-ג'יפולוג
12-04-18, 16:27
כשאתם סוגרים סוויץ', אתם מנתקים את המצבר מהמעגל.

menta
12-04-18, 16:40
הרכב באחריות?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

הרכב שנת 2012.
פניתי ליבואן והם יחזרו עלי אחרי בירור מול מרכז השירות.

נמרוד
12-04-18, 17:16
אם הרכב היה באחריות היתה שאלה מעניינת. אבל הוא לא, וברור שבעל הרכב צריך לשלם על התיקון, במוסך זה או מוסך אחר, אבחון א' או אבחנה ב'. הדיון הטכני על סלילים וקבלים מעניין, אני בטח לא מבין בו.

אבל על הקטע של האם החבר, שהתארח ברכב, צריך לקחת אחריות??

בעיני, אין מצב! גם אם הייתי נותן לחבר לנהוג והוא היה גורם בטעות לנזק, אין מצב שהייתי מסכים לקחת ממנו שקל. על אחת כמה וכמה פעולה תמימה לגמרי כמו חיבור מטען כזה או אחר.

אם הדיון הזה התחיל - זה סימן שחברות אין פה.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

boaz avrahami
12-04-18, 17:25
נמרוד, דיון על חברות זה סיפור אחר ואני בכלל לא בטוח שאני מסכים איתך אבל בוא נעזוב את זה.

יש בין לבין סוגיה לא פחות מעניינת שנפתחה והיא האם אכן נשרף המחשב ולמה הוחלפה גם המשאבה.

מתחבא מאחורי שני אלו אלפי שקלים ותועלת הדיון לבאי הפורום גדולה לאין שיעור מדיון וחלוקת ציונים לחברים


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

tallevi
13-04-18, 01:47
לפי דעתי - קשקוש בלבוש... אני לא רואה שום קשר בין הדברים.

לא הגיונית לי העמדה של חנן כאן...זה נראה לי קצת לא סביר שיצרני הרכב לא מכירים בפוטנציאל לנזק משימוש סביר בהחלט בשקעי החשמל שהם בעצמם מרכיבים ברכב לשימוש הנהג, ואם הם כן מכירים, זה עוד סביר פחות שהיו לוקחים על עצמם את הסיכון שתופעות קטסטרופליות כגון אלו יונחו לפתחם. וככל שזה נשמע ממך, בהתקיים אפשרות טכנית סדורה וברורה לכך, הרי שסביר שהיה מדובר במקרים רבים מאוד כגון אלו.
לכל הפחות היצרנים היו מסייגים את השימוש בשקעים בכתובים שחור על גבי לבן, בספרות הרכב, ולו רק כדי להימנע מתביעות במסגרת האחריות. לא שמעתי על הגבלות מסוג אלה.

הנזק היחיד שגרם המטען הנ"ל הוא הנתיך שנשרף, וזה בדיוק הפיצוי הכספי שהייתי מציע לחברי במקרה כזה. הא ותו לא.

התקלה שנגרמה ל ABS לאחר מכן אין לה שום קשר למטען האומלל הזה.

עד כמה שאני מבין, גם בדיקת היחידה האלקטרונית של ה ABS במעבדה תוכל לגלות ספציפית מה ניזוק בה ברמת הרכיב, (מה שאני גם בספק רב...), אבל לא תוכל לקבוע באופן ודאי מה גרם לכשל של אותו הרכיב.

בקיצור עם טענות מהסוג הזה לך תוכיח שאין לך אחות...זאת פחות או יותר רמת הטענה.

עוד נקודה מעניינת שחנן כבר התייחס אליה היא מה לעזאזל היה האינטרס של המוסך להעלות טענה שכזאת?
אולי בכלל זאת הייתה ההשערה של החבר, בעל הרכב, שהעלה אותה בפני המוסכניק וזה האחרון הפטיר משהו בסגנון של "כן...יכול להיות...זרם חוזר...בטח...נראה לי...בטוח זה!..."???

נראה לי אני צריך למצוא חברים עם רחפנים להצטרף אלי לטיולים...אין טיול שלא מתקלקל משהו....



טל.

zerez
13-04-18, 11:40
יש לי דוגמה. היא קשורה ברמה החשמלית, אבל היא לא שנאי ולא בשקע מצית. היא סליל שמחובר למחשב.
קורה שטועים ומחליפים ברכב ממסר לממסר סטנדרטי, כשבמקור היה ממסר עם הגנת נגד או דיודה. במקרה כזה, כשהמחשב מנסה להפסיק את הזרם לממסר, המתח על סליל הממסר עולה ושורף את המחשב. זה קורה לא מעט.זה נכון אבל במחשב הרכב יש טרנזיסטור שמנתק את המימסר והוא רגיש למתח גבוה.
במיקרה שמדובר כאן יש מצבר שסופג את האנרגיה של הסליל וכדי ליצור פיק מתח מסוכן צריך סליל מאוד בריא, קשה לי להאמין שבמטען שמחובר למצית יש סליל כזה.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
13-04-18, 11:53
מציע לקרוא את כל השרשור ואח"כ להגיב.

חנן-ג'יפולוג
13-04-18, 11:59
באופן כללי, כנראה שחלק מההבדלים בין הדעה שלי לאחרות, הוא, שלמדתי לאורך שנים של תמיכה במאבחנים כמה אני לא יודע.
כנראה שרק אחרי שאתה חוטף כמה סטירות אנליטיות, אתה לומד צניעות מהי, וכדי לפתור את החידות הבאמת מסובכות, נדרשת צניעות. לשים בצד את מה שנדמה לך שאתה יודע, להקשיב למשתמש ולמאבחן, ולפתוח את הראש לכיוונים אחרים, לעתים מוזרים, לעתים הזויים.

-->