PDA

צפייה בגרסה מלאה : למה וכמה פגוש אחורי קורת ברזל לטנדר



amotzg
17-04-18, 10:02
תגובות בשירשור של הG סקרנו אותי ולא רציתי להפריע שם...
מוזמנים לקפוץ לשאלות בסוף ולסיכום מהשרשור ההוא בהודעה הבאה.

1. הטנדר שלי, שנת 2008 הגיע עם פגוש/קישוט ניקל גבוה על הארגז. לצורך וו הגרירה הורכבה קורת רוחב מינימלית בין קצות השלדה שהסתתרה מתחת לרכב כמעט בגובה גלגל הספר בלי להפריע לזוויות (הוו עצמו הפריע כמובן). ככל שאני יודע הכל מהיבואן כך שאף אחד לא חייב אותו משהו נמוך ובולט.

2. דווקא אני הוספתי את הקורה הבולטת. היא מעט יותר גבוהה מהקודמת, אבל השיקולים היו אחרים. הוספת וו נשלף, מקום לאוזני גרירה, "מדרגה" לארגז במקום הניקל שהעפתי כי לא אהבתי איך שנראה.

3. וו הגרירה חייב להיות בגובה סטנדרטי, לכן אחרי הגבהת הקורה, הוו הנשלף שאני משתמש בו הוא לא ישר אלא יורד מהרסיבר לגובה הנכון. זה רחוק מהמצאה שלי, זה מוצר מדף. יש רכבים כמו טנדרים פול סייז שחייבים הנמכה כזאת.

4. את אוזני הגרירה רציתי בערך מול קורות השלדה, כך שהקורה ממילא צריכה רוחב כמעט כרוחב הארגז. חשבתי בהתחלה על קורה נסתרת, אבל אז קשה יותר להתחבר אליהן במקרים קשים כמו בוץ או סלעים מאחור. וגם, כשהיא בולטת יש לה יתרון בתור מדרגה...


יש פתרונות אחרים לאוזני גרירה? מחברים אותן פשוט לקצה שלדה? לא צריך שם קורת רוחב מבחינה מבנית? אפשר לא לגרור מהשלדה, זה שפוי?
אם מוציאים תאונות והתפרעות מהמשוואה, בנסיעה איטית. התנגשות בסלע, כמה משמעותית היא לשלדה? לא עדיף מכה קטנה לשלדה מפח מעוך?
גם הפגוש הקדמי שלי הוא ברזל. בדיעבד הייתי מכניס כננת ואוזניים לפגוש המקורי זה יפה יותר. אבל פגוש הברזל גורם לי להזהר פחות מדפיקות קטנות, לפעמים אני נוסע לאט עד הבום... כמה אני מזיק?

- - - Updated - - -

אספתי ציטוטים רלוונטיים מהשרשור ההוא.


... תסתכלו על כל הטנדרים החדשים שתקוע להם מין רלס פלדה כזה מתחת לארגז.


זה סתם דיגום של עצלנים.
יש טנדרים עם מתקון וו מצומצם בהרבה, בלי הקורה הגועלית הזו.
אני מניח שזה פשוט דורש יותר עלויות ייצור לבנות מתקן דיסקרטי שמשתלב יפה עם קווי הרכב.


ראיתי את זה גם על טנדרים ללא וו גרירה.
הבנתי שזו דרישת תקינה. שכל מיני מסמסים בפרייבטים נמוכים שמתנגשים בהם מאחור לא יידחפו להם מלמטה.

זה התחיל בארץ לפני יותר מ-10 שנים עם האמר H3 ונראה אז מזעזע ולא הבנו למה הדביקו את זה.


...
הפגוש האחורי של משאיות גבוה בהרבה מהקישוט הזה, ויש טנדרים חדשים עם וו גרירה נקי בלי קורת הרוחב שהוזכרה.

...


...
והטנדרים הלא-מעטים שאנחנו רואים ללא הקורה מאחור - אולי זה פשוט כי בעל הטנדר לא מסוגל לחיות עוד עם האיוולת הזו (פגיעה אנושה בזוית נטישה, תקיעות בשטח + בומבות שעוברות ישירות לשילדה ומעקמות אותה) והסיר את זה. יש מצב שמכוני הרישוי מבינים עד כמה זה מטופש ולא מתייחסים לזה?


טנדרים באופן ספציפי נהנים מפטור כי כך צריך.

אסף.

-->