צפייה בגרסה מלאה : >>>>> אז כמה באמת עולה החזקה של רכב שטח? <<<<<<
טנדר מיצובישי טרייטון דקאר 2016, נקנה כחדש
תקופת החזקה 24 חודשים.
55,000 ק"מ (27,500 ק"מ ממוצע בשנה)
10.1 ק"מ לליטר סולר ממוצע כולל.
6,477 ש"ח על רישוי שנתיים (3,238 לשנה)
2,122ש"ח חובה שנתיים (2,061 לשנה)
12,331 ש"ח מקיף שנתיים (6,656 לשנה)
4,476 ש"ח טיפולים שוטפים במוסך יבואן (ממוצע שנתי 2,238 שקלים)
ובנוסף 23,000 ש"ח שידרוגים שעושים טוב בנשמה.
מידע בסיסי:
דגם ושנת יצור: טנדר היילקס דיזל ידני מודל 2008
תקופה שעבורה הנתונים מוצגים: 36 חודשים
נסועה: 54,000 ק"מ (18,000 ק"מ ממוצע שנתי)
הוצאות קבועות:
אגרת רישוי: 1671 שקלים שנתי
ביטוח חובה: 1,714 שקלים שנתי
ביטוח מקיף ו/או צד ג': 5,800 שקלים שנתי
טיפולים, תיקונים, נזקים, חלפים, הכל חוץ משיפורים יזומים: 19,239 שקלים (6,413 שקלים ממוצע שנתי)
צריכת דלק ממוצעת: 9.53 ק"מ/ליטר
מידע נוסף:
צמיגים, שיפורים, שדרוגים - לא חובה. לא חלק מההשוואה. רק אם בא לכם לספר.
3,600 שקלים עלות סט צמיגי שטח מלא אחד שהחזיקו 2.2 שנים.
11,000 סט הגבהה קומפלט
היילקס 97, אטמוספרי.
סיכום 71,450קמ אחרונים במשך 4 וקצת שנים.
דלק: ממוצע משולב כשהיה יומיומי 1:9.3, כשעבר להיות רק לטיולים (רק נסיעות עמוסות ושטח) 1:8.5.
הוצאות אחזקה+רישוי וביטוח צד ג׳: סה״כ לתקופה 26,000שח.
האחזקה לא כוללת עלות מוסך ברובה המוחלט, אלא חלקים.
פאגרו q ארוך שנת 2000
מנוע 2.8 טורבו דיזל, אוט׳
זמן תיעוד: 32 חודשים
עלויות קבועות:
אגרת רישוי 1468 שח
ביטוח חובה + ג: סביב 2600 שח
טיפולים בכל הזמן הנ״ל כולל צמיגים, מגבים וכו׳ לא כולל שידרוגים ושיפורים: התחלתי לחשב והלכתי לקנות פח בנזין כדי לשרוף את הרכב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ג'יפ cj 8 מודל 85.
סיכום 12 חודשים אחרונים.
רישוי 270 ש"ח שנתי (אספנות +הנחת מילואים)
ביטוח חובה +צד ג' 870 ש"ח שנתי.
עלות תיקונים/חלפים בעבודה עצמית. 576 ש"ח.
עלות "תיקונים" במוסך (אישור לטסט). 440 ש"ח.
5350 ק"מ
צריכת דלק 1:6.3 בנסיעה בין עירונית רגועה בדרך לטיול ו1:4 בשטח.
שיפורים ושיפצורים לא כלולים פה. ושם רוב ההוצאה.
הרכב לאחר שיפוץ מסיבי שהסתיים לפני שנה וחצי.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מחזיק בלנדקרוזר 73 שמונה שנים
10000 קמ בשנה.
מטפל במוסך בלבד.
44000 שח לטיפולים ותיקונים
כולל קלאץ שנשבר מתפעול לא נכון
ורדיאטור שהוחלף יזום.
2 סטים של צמיגים 6000
2 סטים של מצברים 4000
ביטוחים וטסטים 40000
לא כולל התקנת מגירות 6000
החלפת כננת 6000
כל זה לפני שתדלקתי.
וואללה. מאוד יקר.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מטרת הדיון הזה היתה לראות את ההוצאות הישירות - בעצם לנסות לבדוק אם יש באמת הבדל בעלויות התחזוקה של רכבים שונים מאותו סגמנט.
אני טוען כבר שנים שלהחזיק רכב שטח דיזל בגודל מלא עולה בין 15 ל20 אלף בשנה כולל עלויות קבועות טיפולים וחלקים, וזה לפני מחיר דלק ובלי להתחשב בירעדת ערך.
כשיהיה לנו כאן מאגר מספרים רחב, נדע אם זה נכון או לא.
לדעתי כשלוקחים את העלויות הישירות אפשר להתחיל להסתכל גם על המימון וירידת הערך בתור פרמטרים להחלטה בין רכב זה לזה ובין חדש לישן.
אסף.
מוטי טויוטה
30-06-18, 17:00
סמוראי 84
בבעלותי 13 חודשים. קילומטרז מוערך סביב 6000 ק"מ
טסט - 380 ש"ח אגרה, 100 אישור ברקסים 100 מבחן עצמו.
ביטוח - 1200 שח בשנה כולל גרירה לנהג מעל 21
תחזוקה - סביבות העשרת אלפים ש"ח. הכל בעבודה עצמית (חוץ מ400 ש"ח במרוצת הזמן ששולמו למכונאים) ובחלקים מחול.
שיפורים-מעבר לruf, עריסה לטרנספר,ברזנט חדש, סביבות 4000)
Sent from my SM-N9500 using Tapatalk
ניסאן פאת'פיינדר 2010 (אוטומטי)
נרכש ב- 7/2013
תקופת החישוב: 60 חודשים
נסועה: 84,000 ק"מ (כמעט 17,000 בשנה)
הוצאות קבועות:
אגרת רישוי - 14,672 ₪ (2,935 ₪ ממוצע שנתי)
ביטוח חובה - 6,270 ₪ (1,254 ₪ ממוצע שנתי)
ביטוח מקיף - 15,314 ₪ (3,063 ₪ ממוצע שנתי)
טיפולים ותיקונים (מוסך): כ- 20,000 ₪ (4,000 ₪ ממוצע שנתי)
דלק - כ- 52,000 ₪
בנוסף,
5 חישוקים "17 - 3,000 ₪ (החליפו חישוקים במידה "18 לטובת מבחר צמיגים גדול יותר)
3 מצברים - 1,980 ש"ח
2 סטים של צמיגים - 6,550 ₪
1 סט הגבהה - 9,850 ₪
מגיני סף - 410 ₪ (באחד ממבצעי החיסול של אספיר :cool:)
AdiVitara02
27-01-20, 14:29
לא יודע אם יעניין מישהו אבל:
סוזוקי ג'ימני 2007
אצלי 4.5 שנים נסע 71K ק"מ
ביטוח 1342+2505 = 3847
אגרת רישוי = 1200
סכ"ה טיפולים+ תקלות = 2360 ממוצע שנתי
דלק - לא ידוע - ע"ח המעסיק . מניח שעושה סדר גודל של 1:10
בנוסף: 2300 - נעילה , 200 שקל לחודש מורה ליוגה :)
פאגרו ארוך 2001 אצלי 7 שנים בערך. 2 סטים צמיגים. סטרטר ואלטרנטור. רדיאטור. משאבת סולר . ראש מנוע. 3נאבות ובקרוב עוד אחת. תפוחים לפני טסטים. כיווני פרונט ועוד קטנות. בטח שלושים אלף לא כולל דלק שמנים ופילטרים. כושלאימאימה שלה יקרה השרלילה, אממה, מת עליה :)
רק עכשיו ראיתי את הפוסט...
2 רכבים (לא במקביל) שניהם על תקן רכבי טיולים בעיקר:
1. גראנד צ'ירוקי WJ שנת 2000, מנוע 4.7 , נרכש עם 155000 קמ:
מיד עם הרכישה:
טרנספר 2500 ש"ח
רדיאטור מקורי: 1800 שח
פאן קלאץ: סביב ה 500 שח
טרמוסטט+פקק רדיאטור+צנרת נוזל קירור - כמה מאות שח, כבר לא זוכר...
סט הגבהה 2.5": 9000 שח (אולמדן, בילשטיין ופנהרד מתכוונן JKS)
מנתקי מייצבים של JKS - סביב ה 1000 שח למיטב זכרוני
מיסב גלגל אחורי: סביב ה 200 שח.
צמיגים
רדיו דיסק :)
שמנים, פילטרים, כולל שמן ופילטר גיר
רצועת מנוע.
במהלך התקופה הוחלפו 2 תפוחי הגה שפיתחו חופש.
2 מצברים (כל שנה בערך מצבר)
הרכב היה אצלי שנתיים וחצי , במהלכן נסע... 6500 קמ במצטבר (כן, יודע, יותר זול לקחת מונית).
צריכת דלק: 1 ל 6 בממוצע כביש. בשטח לא בדקתי. בגדול, כשיש תחנת דלק, נכנסים לתדלק.
אחרי שנתיים וחצי מכרתי וקניתי דיסקו 1 מודל 98 דיזל (300TDI) , ברשותי קצת מעל שנתיים:
נרכש עם 320000 קמ. עם הרכישה:
החלפת מערכת קירור: רדיאטור: 1900 שח, צינורות נוזל קירור, טרמוסטט, משאבת מים, פאן קלאץ (למיטב זכרוני, 1500 שח להכל)
תפוחי הגה: 4 הוחלפו, סביב ה 1000 שח.
שמנים, פילטרים, כולל שמן ופילטר גיר - לא זכור משהו חריג בעלות)
סט הגבהה 2": 3800 שח.
רצועות מנוע
צמיגים
בושינגים למוט מייצב: 80 שח.
קיט שיפוץ תיבת הגה: 100 שח.
שנורקל: 350 שח
במהלך הזמן:
מצבר 65AH של בוש - סביב ה 700 שח, לא זוכר במדויק
בלמים אחוריים (רפידות וצלחות): סביב ה 800 (לא סיני...)
צינורות בלם קדמיים: 250 שח בערך.
כיסוי טיימינג נרכש (עם מיסב לפאן קלאץ) עקב מיסב רועש, לפני שנה בערך, אחרי שטיפה יסודית הפסיק להרעיש, אז בינתיים לא הוחלף: 800 שח.
מיכל עיבוי אלומניום במקום הפלסטיק הישן: 550 שח.
צבע "רפטור": סביב ה 1500 שח
מיסב גלגל אחורי: 250 שח.
מערכת אנדרואיד, מיטב תוצרת סין.
הסבת מערכת ההזרקה למכנית: 2100 שח (מזרקים+משאבת סולר משופצת)
מחזיר שמן תיבת העברה: 50 שח.
צריכת סולר: 1 ל 7.5 +- (כביש / שטח, לא ממש משנה)
בשני הרכבים, העלות היא של חלקים בלבד. עבודה עצמית.
בסה"כ, עלות האחזקה של שניהם דומה (גם התקלות האופייניות לק"מ גבוה)
מן הסתם, ניתן היה לחסוך חלק מהעלויות בדיסקו (צבע, מיכל עיבוי משופר), אבל זה חלק מהחוויה.
בינתיים, נסעתי עם הדיסקו 10000 קמ בערך.
סער.
תעשו בבקשה סיכום דומה לשני הפוסטים הראשונים.
כמה חודשים, כמה ק"מ, וכמה כסף נשאר במוסך על טיפולים ותיקונים - ואת זה חלקו בתקופה כדי לקבל ממוצע שנתי.
ביטוח, טסט, דלק - בנפרד.
שיפורים אפשר ורצוי לציין בנפרד
פרוט יתר של התיקונים נחמד אבל ממש לא הכרחי. השורה התחתונה - כמה כסף הולך למוסך בממוצע שנתי - היא החשובה.
ירידת ערך - אם זה רכב שכבר מכרתם, אז סכום הקנייה פחות סכום המכירה חלקי מספר שנות הבעלות הוא נתון רצוי.
------------
עריכה:
זה לא דיון - נא לא להגיב. תגובות נמחקות. כל אחד שיש לו נתונים שיכתוב אותם. שאלות? תפתחו דיון אחר.
הצירוקי קלאסיק שהיה לי:
הוא היה אצלי 11 שנים ו 60000 קמ בערך. מודל 2001, נרכש בשנת 2004 עם 55000 קמ.
3 רדיאטורים (הראשון, דודי פלסטיק התפוצץ בדרך לטיול)
השני, גם דודי פלסטיק, התפוצץ בקצה מעלה יאיר.
שלישי כבר היה אלומניום מלא...
ראש מנוע: 1800 ש''ח (במפעל לחידוש לשיפוץ מנועים)מיסבי גלגלים*2
בלמים
שמנים,מרצועת מנוע
פאן קלאץ, טרמוסטט, צנרת.
קיט הגבהה: 8000 שח.
צמיגים*3 סטים.
יחידה פנימית של המזגן+גז
שיפוץ מדחס מזגן (אחרי כמה שנים)
חיישן מצערת
מנוע צעדים
(כל אחד משהו כמו 20-30$)
חיישן חמצן
בולם הגה
בושינגים לזרועות קדמיות
בושינגים למנתקי מייצבים jks
זה מה שאני זוכר.
בסה"כ, הוא היה אמין למדי, גם הרבה יותר חדש.
צריכת דלק 1 ל 5+-...
כל המחירים לחלקים/עבודות חוץ בלבד. עבודה עצמית.
ד"א, ההשוואה המעניינת היא לקינג, מודל 2002 שהיה אחריו.
בשנה ורבע:
מסרק הגה: 2000 ש''ח בערך כולל עבודה במוסך.
בושינגים סופר פרו למשולשים קדמיים: 1700 שח
רדיאטור: 1400 שח
פאן קלאץ' 1200 שח
גיר: 11000 שח - מוסך.
מותחן טיימינג עליון 270 שח
והיו עוד כמה דברים שאני כבר לא זוכר.
מרשימה אותי היכולת לתעד ברזולוציה ככ מדוקדקת את ההוצאות של החברים כאן...
אני בסהכ שומר את כל הקבלות של הרכב, כדי שבמכירה אפשר להראות שהרכב טופל במסירות וזהו...
תרומתי הצנועה לדיון כי כותב מהזכרון:
רכבי שטח אצלנו הם רכב שני בבית, לנסיעות מקומיות וטיולים.
1. פראדו דיזל קצר 2001, נרכש ב2008 עד 2012.
עשה אצלנו 60000 קמ
יישור הקו כלל בעיקר הגבהה של קפיצים ובולמים ומיגון טיפול ב12000₪. ברסטה, וצמיגים וגגון, סך כ20000₪ עם הרכישה כולל טיפול.
בשנה הראשונה הלך דיפרנציאל קדמי, 8000 ₪
בהמשך קצת בעיות חשמל סביב לוח השעונים.
טיפול שנתי 2000₪ עד 3000₪, תלוי בגודל הטיפול.
תיקונים בדרכ עוד 2000₪ בשנה.
צריכת דלק 1:7 עם גגון עריסה
2. הוחלף ב2012 בפאגרו דיזל ארוך מודל 2007, נרכש עם 120000 קמ, נמכר ב2018 עם 180000 קמ.
יישור הקו כלל הגבהה ומיגון ברסטה, וצמיגי עליהם התפשרתי - קנדה.
הייתה בעיית חשמל סביב אלטרנטור, כ1000 ₪.
טיפול שנתי כ2000 עד 4000₪ תלוי בגודל הטיפול,
היות והיה מצוייד בגג נפתח , פעמיים דרש תיקון / שיפוץ / החלפת גומייה, סך כ3000₪.
צריכת דלק 1:7 עם גגון עריסה
הטסטים התחילו להיות כאב ראש עקב זיהום אוויר, ההגבהה לא הייתה ברשיון.
השיפור המהותי באמצע התקופה היה החלפת צמיגי קנדה לצמיגי BF.
3. פורסטר מודל 2015, נרכש בתחילת 2019 עם 42000 קמ,
הושלם המיגון למלא, עבר הגבהת ספייסרים.
עבר עד כה עבר טיפול אחד במוסך סובארו לטובת שימור האחריות, כ1500₪ וללא תקלות, כרגע עם 55000 קמ.
צריכת דלק 1:10.
משווע להחלפת צמיגים במקום הצמיגים המקוריים שבאמת פח, כנראה יוחלפו לקונטינטל ATR או ברידג'סטון AT.
4. רזר800, 2010
נרכש בסוף 2019 עם 720 שעות. כיום עם 810 שעות.
היבחוש הזה יקר לאחזקה במוסך!! התחלתי לאחרונה להשתדל לטפל לבד בבעיות קטנות ולהזמין חלקים מראש באינטרנט כמו מיסבי גלגל..
נרכש כלי שלא נקרע אך גם לא טופל במסירות.
יישור קו
כ5000₪ לסידור חופשים שונים, צלבים, בוקסות ועוד, שיפוץ בולמים אחוריים, מצבר ועוד כמה דברים לא מהותיים אך מצטבר.
טיפול 100 שעות בבית הלקוח כולל החלפת מייסבי גלגלים בצד שמאל, ועלות הגעת מכונאי לבית, 2000₪
צריחת דלק 1:7.
צמיגים כולל הרכבה, 2000₪ וזה מחיר לחברים..
ביטוח חובה + ג לנהג מגיל 16, 6000₪
מזל שהיבחוש כיף גדול....כי באמת תענוג יקר.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
גרנד ויטרה דיזל ידני מודל 1999
משמש כרכב יחיד
נקנה לפני 6 שנים ב- 14.000 (לא מחושב באחזקה)
נסע מאז 120.000 קילומטר.
הוצאות מתחלקות ל-4 סוגים
1) חלפים ותפעול שוטף: 26.917
2) חלפים ותיקונים כרכב פרטי: 13.600
3) חלפים ותיקונים כתוצאה מנסיעות בשטח: 5150
4) שיפורים לשטח: 11.300
סה"כ: 56.047. ממוצע לשנה:9341
פירוט
חלפים ותפעול שוטף
ביטוחים: 2550 כפול 6 = 15.300
אגרות רישוי: 26 כפול 6 (נכה) = 156
תשלום למכון רישוי: 103 כפול 7 = 721
תשלום לאישור מוסך: 100 כפול 7 + 700
שמנים ומסננים: 320 כפול 9 = 2880
סט טיימינג: 300 כפול 2 = 600
בלמים: רפידות, תופים, צלחות 1200.
מצברים: 1200
צמיגים: 2100 כפול 2 = 4200
סה"כ 26.917. לכל שנה. 4486
חלפים ותיקונים כרכב פרטי
פנסים 800
טורבו 750
צינור לחץ שמן 300
חיישן קרנק 300
גומיות ומחזירים 500
שחרור אימובילייזר 1200
תפוחי הגה 350
מיזוג 1000
משולשים 800
מנוע לחלקים 1000
חצאית 250
סטרטר 1200
אלטרנטור 500
סט התנעה 750
משאבת הזרקה 700
מזרקים 1000
פעמון 250
יד סרן 250
מצמד 1400
משאבת מצמד 300
סה"כ: 13.600 ממוצע לשנה:2267
חלפים ותיקונים כתוצאה מנסיעות בשטח.
ציריות אחוריות 2000
קורונה פיניון 1400
מיכל דלק 250
מוטות רדיוס 1500
סה"כ: 5150. ממוצע לשנה: 858
שיפורים לשטח.
מיגון מיכל דלק 800
יחסי זחילה 5500
קפיצי הגבהה 1000
איר ליפט 1000
לוקרים 800
נעילות 2200
סט צמיגים לשטח 1000
סה"כ: 11.300. ממוצע לשנה: 1833
95 אחוז מהעבודות אני עושה בעצמי
כמובן שזה לא מחושב.
נ.ב.
סליחה על החפירה. פשוט ניצלתי את השרשור הזה
כדי לשבת ולחשב כמה שיותר מדוייק (לא 100%)
כמה שפכתי על הרכב.
שמעון, אם אני מבין נכון הממוצע הכולל שלך ב-6 שנים הוא כמעט 19000 ש"ח בשנה לפני דלק?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לא בדקתי את החישוב, אבל שמעון מצהיר על 9,341 ש"ח לשנה.
Sent using Tapatalk
לא בדקתי את החישוב, אבל שמעון מצהיר על 9,341 ש"ח לשנה.
Sent using Tapatalkחוסר הבנת הנקרא שלי, צודק.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
שמעון, אם אני מבין נכון הממוצע הכולל שלך ב-6 שנים הוא כמעט 19000 ש"ח בשנה לפני דלק?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
כנראה ספרת פעמיים. גם את הכולל וגם את הפירוט.
עכשיו שאני מחשב שוב. אני רואה שהעלות השנתית 9494.5.
את עלות הדלק לא חישבתי בכסף, כי המחירים משתנים.
עם ליטר סולר, הרכב נוסע 10.5 - 11.5 קילומטר.
JohnnyEnglish
15-07-20, 09:08
בהתחשב בנסועה של הרכב ובלי שיפורים מדובר על עלויות הנושקות לאלו של רכב פרייבט. פנטסטי !!
מעניין יהיה לראות השוואה לרכב כזה שלוגם בנזין
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
בהתחשב בנסועה של הרכב ובלי שיפורים מדובר על עלויות הנושקות לאלו של רכב פרייבט. פנטסטי !!
מעניין יהיה לראות השוואה לרכב כזה שלוגם בנזין
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
למרות שהאשכול מיועד להצגת נתונים נטו (בלי דיונים מתפזרים)
אבל כדי שלא יבואו לחשוב בטעות שזה רכב זול להחזקה,
אני חייב להדגיש שהעלות הזולה נובעת בעיקר
מזה שאני מטפל ברכב לבד ואין הוצאות על עבודת מוסך.
אם הרכב היה מטופל ומתוקן במוסכים, הסכום היה יותר מכפול.
ג.ו דיזל, לא רכב מומלץ לכל אחד. יש בעיות חשמל אין סופיות.
השילוב של חיישנים רבים (במשאבת הזרקה לבד, יש 6 ! שקעים)
וצמת חשמל שסופגת ויברציות של מנוע דיזל שגורמות לניתוקים
וקצרים ON - OFF מתסכל ומשגע את הבנאדם.
נכון יש דרך פשוטה לקרוא תקלות,
(ספירת הבהובים של נורת סליל הצתה)
אבל לרוב כשחיישן אחד לא מתפקד,
הוא מייצר קריאה של שורה של תקלות ולך תדע מי האבא.
יש לי חבר עם רכב אטומטי כזה, גם הוא סובל.
עם הזמן למדתי את הרכב. יש לי סבלנות ואני לא ממהר לשום מקום.
יש לי זמן בשפע. בגדול, שעות העבודה שלי גמישות ואין בעיה לתמרן.
אם הרכב מושבת לכמה ימים, לא נורא. אסע באוטובוס,
אלך ברגל (הרכב עושה לי התעמלות)
בקיצור, לא מתאים לכל אחד.
אעצור כאן.
עברו כבר 4 שנים מאז הקניה. מיצובישי טרייטון דקאר 2016 שנקנה כחדש.
(מנהלים, תשקלו לעדכן את הפוסט המקורי שלי בתחילת השרשור)
מעבר לטיפולים השוטפים הספקתי להחליף מצבר 950ש"ח סט צמיגים 3700ש"ח
שדרוגים - כננת ופגוש ברזל, סט הגבהה כולל החלפת קפיצים אחוריים - 20000ש"ח
סגירת ברזנט לארגז 1000 ש"ח
<colgroup><col><col><col span="6"><col><col><col></colgroup><tbody>
ק"מ שנתי
מחיר רכב
דלק
רישוי שנתי
חובה
מקיף
אחזקה וטיפולים
שונות (שדרוגים בעיקר)
סה"כ עלות שנתית
עלות חודשית
עלות שנה ראשונה
27968
235000
15640
3277
1187
6017
1295
2457
29873
2489
עלות שנה שניה
29062
16284
3200
935
6314
4959
20000
51692
4308
עלות שנה שלישית
25217
16181
3337
1086
6235
7812
1636
36287
3024
עלות שנה רביעית
21974
150348 מחירון יוני 2020 לוי יצחק
14248
2557
1000
4300
5961
100
28166
2347
</tbody>
עברו כבר 4 שנים מאז הקניה. מיצובישי טרייטון דקאר 2016 שנקנה כחדש.
(מנהלים, תשקלו לעדכן את הפוסט המקורי שלי בתחילת השרשור)
מעבר לטיפולים השוטפים הספקתי להחליף מצבר 950ש"ח סט צמיגים 3700ש"ח
שדרוגים - כננת ופגוש ברזל, סט הגבהה כולל החלפת קפיצים אחוריים - 20000ש"ח
סגירת ברזנט לארגז 1000 ש"ח
<colgroup><col><col><col span="6"><col><col><col></colgroup><tbody>
ק"מ שנתי
מחיר רכב
דלק
רישוי שנתי
חובה
מקיף
אחזקה וטיפולים
שונות (שדרוגים בעיקר)
סה"כ עלות שנתית
עלות חודשית
עלות שנה ראשונה
27968
235000
15640
3277
1187
6017
1295
2457
29873
2489
עלות שנה שניה
29062
16284
3200
935
6314
4959
20000
51692
4308
עלות שנה שלישית
25217
16181
3337
1086
6235
7812
1636
36287
3024
עלות שנה רביעית
21974
150348 מחירון יוני 2020 לוי יצחק
14248
2557
1000
4300
5961
100
28166
2347
</tbody>קראתי כמה פעמים ולא הצלחתי להבין..
תוכל לסכם עלות אחזקה שנתית (ללא דלק ביטוחים טסט וכו', רק טיפולים, תיקונים ושדרוגים)?
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
קראתי כמה פעמים ולא הצלחתי להבין..
תוכל לסכם עלות אחזקה שנתית (ללא דלק ביטוחים טסט וכו', רק טיפולים, תיקונים ושדרוגים)?
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
נראה לי שאתה רואה טבלה חלקית. תנסה להזיז את הטבלה ימינה.
נראה לי שאתה רואה טבלה חלקית. תנסה להזיז את הטבלה ימינה.אני באפליקציה, לא נראה כמו טבלא בכלל
פתחתי באתר, נראה כמו 11 אלף ממוצע שנתי לתחזוקה ושיפורים. תודה
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
מחיה שרשור נעוץ מהמתים
קיה סורנטו 2004 מעל 300 אלף קמ
10,000 ק"מ בקצת פחות משנה
ביטוחים - 3045ש"ח
טיפולים וחלפים - 8185ש"ח + מצבר 900
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
גם אני אחיה את השרשור ואספק את הנתונים שלי על הג.ו. 2008.
דיסקליימר: מתחזק רק בעצמי, אלא אם זה משהו שאין לי ציוד אליו כמו כיוון פרונט. עם זאת, מחליף כל חלק קטן ברכב ש'לא נראה לי'.
את רוב החלפים רוכש בחו"ל.
הרכב לא נוסע הרבה מלכתחילה (900 קמ בחודש)
זו טבלת הוצאות שכוללת הכל (טיפולים, טסטים, דלק וביטוחים)
145445
וזו טבלה שמורידה את עלויות השיפורים הראשוניים (הגבהה, מערכת ומיגון), וגם מחסירה את ההזמנה האחרונה שעשיתי מpartsouq מאחר וזכיתי בהגרלה וקיבלתי את כספי עליה חזרה.
כמובן שלא הכנסתי פה עלויות כמו נורה פה או שם, מיותר להיות כזה פדנט.
145446
לצורך השוואה - אלו העלויות של הפרייבט שלי ב7 השנים האחרונות:
145447
מידע בסיסי:
דגם ושנת יצור: טנדר היילקס דיזל ידני מודל 2008
תקופה שעבורה הנתונים מוצגים: 36 חודשים
נסועה: 54,000 ק"מ (18,000 ק"מ ממוצע שנתי)
הוצאות קבועות:
אגרת רישוי: 1671 שקלים שנתי
ביטוח חובה: 1,714 שקלים שנתי
ביטוח מקיף ו/או צד ג': 5,800 שקלים שנתי
טיפולים, תיקונים, נזקים, חלפים, הכל חוץ משיפורים יזומים: 19,239 שקלים (6,413 שקלים ממוצע שנתי)
צריכת דלק ממוצעת: 9.53 ק"מ/ליטר
מידע נוסף:
צמיגים, שיפורים, שדרוגים - לא חובה. לא חלק מההשוואה. רק אם בא לכם לספר.
3,600 שקלים עלות סט צמיגי שטח מלא אחד שהחזיקו 2.2 שנים.
11,000 סט הגבהה קומפלטעל אותו הטנדר עברו עוד 5 שנים ו105 אלף ק"מ. "תחת הנהלה חדשה". הארבע הראשונות כולל הכל עלו סביב ממוצע של 7000 ש''ח כולל 2-3 טיפולים בשנה ואחזקה מונעת כולל החלפות נוזלים יזומות, שני סטים של צמיגים ותיקונים (ממוצע של פעם בשנה במוסך על משהו).
השנה האחרונה עלתה יותר מ 15000 שח כולל אפיזודה יקרה שמקורה בסולר מזוהם, שני טיפולי 10000 ועוד תיקונים קטנים. זה מעלה את הממוצע על תיקונים וטיפולים לכמעט 9000 שח בשנה.
מה שמתחיל לטפס זה הביטוח. השנה חובה ומקיף לנהגים מעל 40 עלה סביב 7000 שח וזה עוד מחיר טוב יחסית לכל הצעה אחרת שקיבלתי. ואם יש רכב שהביטוח שלו אמור היה לרדת בעקבות המלחמה אז זה זה.....
צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 8.5 - 9 קמ לליטר ועם מחיר הסולר הנוכחי אנחנו סביב 85 אגורות לק"מ. זה הרבה, ממש הבדל גדול לעומת מה שהיה לפני כמה שנים.
אסף.
ehudzeelim
09-02-24, 22:57
תחשיב מוסו 2001, אצלי כ-10 שנים וחצי, בהן צבר 382,000k ק"מ (ממוצע 38k בשנה).
הוצאות שנתיות קבועות:
1000 שקל שמן
280 שקל פילטרי שמן
150 פילטרי סולר
100 פילטר אוויר
450 שמן גיר
70 פילטר גיר
70 שמן טרנספר
200 שמן אקסים
50 פלאג חימום
100 ברקס קדימה
100 ברקס אחורה
150 רצועה
100 גלגלות מתיחת רצועה
50 גריז
100 צנרת
סה"כ 2970
3500 חובה+ג'
1600 טסט (שנתי)
200 אישורי ברקסים לטסט
סה"כ 5300
סה"כ שנתיות: 8270
הוצאות לא שנתיות לכל התקופה:
300 שמן ברקס (שתי החלפות בתקופה)
700 אלטרנטור
1800 שני רדיאטורים
300 צלחות ברקס
500 סט בלם יד
12500 צמיגים
3000 מצברים
300 מיסבים גלגל
400 ליבת טורבו
1000 מדחס מזגן
1000 מנועי חלונות חשמל
100 בולמי דלת תא מטען
2000 סט בולמי זעזועים
1300 בושינגים ותפוחים
4000 מסרקי הגה
600 מנועי שילוב
300 תיקון אגזוז
300 פאן קלאץ'
300 כונס אוויר וונטה
200 וונטה חשמלית למזגן
500 צנרת ברקס גמישה
700 סט צנרת הזרקה קשיחה
1600 סט מזרקים
250 נורות שרופות
סה"כ 34,000
העלויות לא כוללות עבודה (ברובה עצמית) ולא כוללות שיפורים (נעילות וכו')
סה"כ הוצאות תחזוקה ל-10.5 שנים ו-380k ק"מ: כ-120,000 שקלים,
עבודה אפשר להוסיף לשנה 2000 שקלים, סה"כ בממוצע 14,000 שקלים לשנה.
או 37 אגורות לקילומטר.
ירידת ערך: 1000 שקלים לשנה 😁
ומה עוד
שתי נעילות אוטומטיות 5000 כולל התקנה
מוטות פיתול מחוזקים 1000
קפיצי הגבהה 600 (חדשים של דיסקברי 1)
וההוצאה העיקרית:
300,000 שקל סולר..
אסף,
בקיזוז תקלת הסולר, כמה עלתה תחזוקה של טיפולים ובלאי?
היו בשנה הזו רק שני טיפולי 10000 כ"א סדר גודל של 600 שח, ומעט מאוד תיקונים אז סהכ סביב 2500 אבל זו שנה חריגה לטובה כי גם בשנה שלפניה היו הוצאות משמעותיות יותר (ציריה למשל) וגם בשנה הזו שהיה ברקסים ועכשיו טיפול גדול (שעולה לפחות 1200) והחלפת נוזל קירור ובהמשך השנה טיימינג יהיה יותר מזה.
אסף.
לל"ש. סביב 7000-7500.
מי שגם את הטיפולים יעשה במוסך יוסיף כ1500 בשנה.
כלומר איך שלא מסובבים את זה ההוצאות לפני דלק הן כמעט 20000 בשנה כולל הכל ולא כולל שיפורים.
ואי אפשר להתעלם מאפיזודת הדלק המזוהם. זה חלק מהחיים.
אסף.
לל"ש. סביב 7000-7500.
מי שגם את הטיפולים יעשה במוסך יוסיף כ1500 בשנה.
כלומר איך שלא מסובבים את זה ההוצאות לפני דלק הן כמעט 20000 בשנה כולל הכל ולא כולל שיפורים.
הכוונה כולל הביטוחים?
ואי אפשר להתעלם מאפיזודת הדלק המזוהם. זה חלק מהחיים.
אסף.
סעיף ״האם אתה מסוגל לספוג הוצאה חד-פעמית״.. במדריך לרכישת רכב שטח..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
כולל הכל זה כולל הכל.
אסף.
הנה טרי מהיום. מחיר שמנים + מסננים לטיפול 40000 - כ 900 שח. שמנים ממותגים.
אסף.
פאג'רו 2010
שנה ו 20 אלף קמ
צמיגים 2960
יישור קו במעמד הקניה 14737 - משולשים, תושבות מנוע, בוקסות סרן אחורי, נאבה אחורי, מחז"ש, רצועות מנוע, רצועות מדחס מזגן, פילטר סולר, פילטר אוויר, פילטר מזגן , החלפת שמן גיר חלק א, כיוון סרן קדמי ואחורי
החלפת שמן גיר חלק ב - 620
בהמשך השנה הלכו:
צינור אינטרקולר - 1650
סטרטר - 1360
אחרי 10000 הקמ הראשונים הגיע זמן טיפול שנתי וטסט - שמן מנוע, פילטר שמן, פילטר סולר, פילטר אוויר, פילטר מזגן, צלחות בלם, רפידות אחוריות, רפידות בלם קדמיות, בוקסה אחורית לסרן קדמי, גומיות מוט מייצב - 4750
כל הטיפולים בוצעו במוסך ועל כן המחירים כוללים עבודה וחלפים
ביטוחים 7445
סהכ בלי ביטוחים 26077
בחישוב גס 1.6 שקל לקילומטר לא כולל סולר
שרשור חשוב, רכב שטח זה יקר וחשוב לדעת לתכנן את ההוצאה הזו
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
טרופר 2001 דיזל. הרכב עושה כ-13,000 ק"מ בשנה.
שוטף
· טיפול שנתי: שמן מנוע, נוזל קירור, פילטר שמן (יש 2), פילטר סולר (לא חייבים שנתי), פילטר אוויר (מחליף פעמיים). הכל מקורי/ממותג, 1300
· צמיגים 3,200 אחת לשנתיים וחצי, 1300 לשנה.
· 2 מצברים 80AH, 1600, בהנחה שיחזיקו שנתיים וקצת, 700 לשנה.
· בלמים מה שצריך, 700
· כיוון פרונט שנתי 250
· אישור רכב מיושן לטסט X2 500
· אגרת רכב 1600
· ביטוח חובה+צד ג' 2800
הוצאות שוטפות כשלא קורה כלום: 9,150.
תיקונים בשנה הזו (כולל עבודה):
· תיבת הגה 1300
· צינור לחץ של מערכת ההיגוי 400
· טורבו חדש + החלפת צינוריות יבשות ומסנן שמן שבור, מילוי שמן מחדש 3700
· מנגנון חלון אחורי 480
· תותבים למשולשים + תפוחים 2200 (מזיכרון, אולי היה 3200?)
הגיר מושך את ההחלפות, מתישהו אצטרך לפתוח להגיד שלום.
תיקונים: 8,080
סה"כ לפני דלק: 17,230 ₪. בערך חצי משווי השוק של הרכב (השווי הסובייקטיבי כמובן הרבה יותר).
1.33 ₪ לק"מ.
קצת שיפורים:
חיישני רברס, ניתוק אזעקה ואיתוראן 750
מצפן (של סירה) 240
תאורה פנימית, מגש קפשוקה של JL, משאבה למקלחת 600
החלפת מיגון קדמי ואמצעי, 2200
מד טמפ' דיגיטלי (נקנה, טרם הורכב).
ehudzeelim
27-01-25, 19:58
טרופר 2001 דיזל. הרכב עושה כ-13,000 ק"מ בשנה.
· אישור רכב מיושן לטסט X2 500
.
מחיר נדיר. כלפי מעלה..
כמובן שמאבד התמלילים הפך את הסדר. אישור רכב מיושן לטסט X2=500 , כלומר 500 לשתי בדיקות חצי שנתיות, 250 לאחת. זה לא אישור בלנקו אלא מעין בדיקה לפני טסט, בלמים, אורות, היגוי, אוקי אני עושה זאת ממילא אבל שווה לי מלחפש מוסך אחר כדי לחסוך כמה גרושים.
פאג'רו 2010
שנה ו 20 אלף קמ
צמיגים 2960
יישור קו במעמד הקניה 14737 - משולשים, תושבות מנוע, בוקסות סרן אחורי, נאבה אחורי, מחז"ש, רצועות מנוע, רצועות מדחס מזגן, פילטר סולר, פילטר אוויר, פילטר מזגן , החלפת שמן גיר חלק א, כיוון סרן קדמי ואחורי
החלפת שמן גיר חלק ב - 620
בהמשך השנה הלכו:
צינור אינטרקולר - 1650
סטרטר - 1360
אחרי 10000 הקמ הראשונים הגיע זמן טיפול שנתי וטסט - שמן מנוע, פילטר שמן, פילטר סולר, פילטר אוויר, פילטר מזגן, צלחות בלם, רפידות אחוריות, רפידות בלם קדמיות, בוקסה אחורית לסרן קדמי, גומיות מוט מייצב - 4750
כל הטיפולים בוצעו במוסך ועל כן המחירים כוללים עבודה וחלפים
ביטוחים 7445
סהכ בלי ביטוחים 26077
בחישוב גס 1.6 שקל לקילומטר לא כולל סולר
שרשור חשוב, רכב שטח זה יקר וחשוב לדעת לתכנן את ההוצאה הזו
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
תזכורת שנה ראשונה -
נסועה - 20,000 ק"מ
יישור קו וטיפולים - 26077 שח
ביטוחים - 7445 שח
השנה הייתה השנה השניה -
נסועה - 11,000 ק"מ (פחות מילואים ותינוק חדש בבית הורידו את הנסועה משמעותית)
טיפולים - 9662 שח
ביטוחים - 8786 שח
בפירוט:
פעמיים טיפול שלם (מטפל כל 10K ויצא ששניהם בתחשיב של השנה הזו, פעם אחת בתחילתה ופעם אחת בסופה) - כולל שמן, פילטר שמן, פילטר סולר, פילטר מזגן.
בנוסף במהלך השנה - חיישן ABS משומש, מחז"ש ובול ג'יונט, צלחות ורפידות אחוריות, משולשים קדמיים עליונים, פנס אחורי שמאלי
אחזקת רכב שטח ממשיכה להיות הוצאה יקרה, אך מודעת
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.