התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לחץ אוויר בצמיגי 50/50 - הגיוני שהמלצת יצרן בכביש 26 PSI?



erangg
01-05-18, 18:54
אהלן,

אני נוסע בסוזוקי גרנד ויטרה XL 7.
נועל toyo open country plus.
במדבקה שעל המרכב המלצת היצרן היא לחץ של 26 PSI.
הגיוני?
נראה לי לחץ ממש נמוך, אולי זאת ההמלצה לצמיגי כביש בלבד?

בןבן
01-05-18, 22:24
קח את הלחץ המקסימלי שרשום על הצמיג,ואת המשקל המקסימלי. עכשיו חלק בערך את משקל הרכב העמוס ל 4 זה המשקל על כל צמיג. חלק את משקל זה למשקל המקסימלי הרשום ותכפיל בלחץ המקסימלי הרשום. התוצאה שתקבל תהיה הלחץ שמותר לך לנסוע איתו בעומס המסויים ובמהירות המקסימלית המותרת. היות ואתה לא נוסע במהירות המקסימלית אתה יכול להוריד מזה אפילו עד 30 % ... כאמור מדובר על לחץ אויר כשהצמיג קר !! שים לב, בארץ בצמיג 31 קר לחץ של 26 יהיה בערך 31 ואו 32 בשיא הקיץ! מנסיון, כן? מכאן יוצא שלחץ 26 כשאתה ממלא באמצע נסיעה לדרום זה בערך 32 שאתה צריך לשים.... היום אצלי בגימני אני ממלא בתחנות הדלק 32 וכשמודד בחניה מוצלת תחת הבנין... הלחץ יוצא 26 - 25 .... קצת יותר מהלחץ המומלץ ע''י היצרן לרכב. ריק.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

בןבן
01-05-18, 22:26
הערה נוספת בדוק בספר הרכב איך מתחלק המשקל אחורה קדימה . והתייחס לזה בחישוב הלחצים בגלגלים הקדמיים או האחוריים ,זה לא תמיד 50% אחורה קדימה.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

נדב42
01-05-18, 23:41
בויטארה המקורית הלחץ המומלץ במדבקה היה 23, ובמידת הצמיג המקורית זה עבד מצויין.

ה- XL7 גדול וכבד יותר. אם אתה במידת הצמיג המקורית שרשומה במדבקה ולא מועמס באופן קיצוני, כנראה שזה מתאים. אם עלית במידת הצמיג תצטרך להעלות גם את הלחץ ...

לגבי עליית הלחץ בימים חמים - יש לי חיישני לחץ וטמפרטורה בגלגלים בצ׳רוקי. עליית הטמפרטורה משמעותית אבל לא גורמת לעלייה משמעותית בלחץ - לא זוכר שראיתי עלייה של יותר מ- 1PSI בין צמיג קר בחנייה לפני הטיול לצמיג חם (50 מעלות ויותר). כשמשווים חייבים להשתמש באותו השעון לכל המדידות ...

asafk
02-05-18, 00:47
מה שכתוב על המדבקה זה הכי נכון. לא משנה מה פרופיל מדרס הצמיג. רק המידה וקוד העומס.

אסף.

נמרוד
02-05-18, 06:55
מה שכתוב על המדבקה זה הכי נכון. לא משנה מה פרופיל מדרס הצמיג. רק המידה וקוד העומס.

אסף.+1

(רק כדי להדגיש שזו התשובה הנכונה לשאלה שנשאלה)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שפן13
02-05-18, 13:42
שלום רב,
מבקש לשתף בפלא של ממש!

גם אני בעליו הגאה והמופתע בכל פעם מחדש מיכולותיו של XL7.
שנים, מלאתי אוויר בלחץ 26 כמופיע על המדבקה.

בפנצ'ר האחרון, הבעלים בפנצ'ריה נתן שירות VIP וניפח לי את כל הצמיגים. כאשר שאלתי לאיזה לחץ הוא מנפח ענה-30 אטמוספירות.
אמרתי לו שעל המדבקה כתוב 26, והוא אמר- נסה אותי. בדוק את צריכת הדלק עם הלחץ החדש.

חברים, הרכב רכב צמא מאוד 1:6.5-7 בתוך העיר בנהיגה רגועה וחסכנית. לאורך כל השנים עם כל הטריקים בעולם לא הצלחתי להוציא ממיכל (55-60ליטר) יותר מ375 ק"מ בנהיגה משולבת (עירוני+בינעירוני).

כעת, עם הלחץ החדש, מגיע ל450 ק"מ למיכל כמעט 8 ק"מ לליטר. שיפור עצום מבחינתי!!

מה דעתכם??

דרור ברלי
02-05-18, 13:48
שלום רב,
מבקש לשתף בפלא של ממש!

גם אני בעליו הגאה והמופתע בכל פעם מחדש מיכולותיו של XL7.
שנים, מלאתי אוויר בלחץ 26 כמופיע על המדבקה.

בפנצ'ר האחרון, הבעלים בפנצ'ריה נתן שירות VIP וניפח לי את כל הצמיגים. כאשר שאלתי לאיזה לחץ הוא מנפח ענה-30 אטמוספירות.
אמרתי לו שעל המדבקה כתוב 26, והוא אמר- נסה אותי. בדוק את צריכת הדלק עם הלחץ החדש.

חברים, הרכב רכב צמא מאוד 1:6.5-7 בתוך העיר בנהיגה רגועה וחסכנית. לאורך כל השנים עם כל הטריקים בעולם לא הצלחתי להוציא ממיכל (55-60ליטר) יותר מ375 ק"מ בנהיגה משולבת (עירוני+בינעירוני).

כעת, עם הלחץ החדש, מגיע ל450 ק"מ למיכל כמעט 8 ק"מ לליטר. שיפור עצום מבחינתי!!

מה דעתכם??

בוקר טוב
טריק ישן וידוע.

GodsFather
02-05-18, 14:30
מתדלק פחות אבל חוטף יותר מהמהמורות, גם לזה יש השלכות... מה עדיף?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

בוזי
02-05-18, 16:29
בסיקס אני מנפח לפני נסיעות ארוכות אפילו 35. הג׳יפ עושה 1:7 בממוצע.
בשטח אי אפשר לנסוע בלחץ הזה מטר.

erangg
02-05-18, 18:11
קח את הלחץ המקסימלי שרשום על הצמיג,ואת המשקל המקסימלי. עכשיו חלק בערך את משקל הרכב העמוס ל 4 זה המשקל על כל צמיג. חלק את משקל זה למשקל המקסימלי הרשום ותכפיל בלחץ המקסימלי הרשום. התוצאה שתקבל תהיה הלחץ שמותר לך לנסוע איתו בעומס המסויים ובמהירות המקסימלית המותרת. היות ואתה לא נוסע במהירות המקסימלית אתה יכול להוריד מזה אפילו עד 30 % ... כאמור מדובר על לחץ אויר כשהצמיג קר !! שים לב, בארץ בצמיג 31 קר לחץ של 26 יהיה בערך 31 ואו 32 בשיא הקיץ! מנסיון, כן? מכאן יוצא שלחץ 26 כשאתה ממלא באמצע נסיעה לדרום זה בערך 32 שאתה צריך לשים.... היום אצלי בגימני אני ממלא בתחנות הדלק 32 וכשמודד בחניה מוצלת תחת הבנין... הלחץ יוצא 26 - 25 .... קצת יותר מהלחץ המומלץ ע''י היצרן לרכב. ריק.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk


אז אני מבין שכדאי למלא 32 (כי מי מגיע עם צמיגים קרים לתחנת דלק, ועוד באזור הכנרת)?
כך כשהצמיג קר זה יהיה בערך 26, לפי הוראות יצרן?
תודה לכולם על הטיפים

erezgur
02-05-18, 19:04
מד לחץ אוויר לוונטיל זהו מוצר זול ומומלץ שיהיה לך ברכב.
כך תוכל למדוד את לחץ האוויר גם ליד הביית כאשר הצמיג קר. לא צריך בשביל זה במיוחד לנסוע לתחנת הדלק (ואם כבר תחנת הדלק - בתחנות דלק שונות אתה עלול למצוא הבדלים בעת מדידת הלחץ.. עדיף לוודא עם מד לחץ אוויר שאתה סומך עליו)

בןבן
02-05-18, 19:54
אז אני מבין שכדאי למלא 32 (כי מי מגיע עם צמיגים קרים לתחנת דלק, ועוד באזור הכנרת)?
כך כשהצמיג קר זה יהיה בערך 26, לפי הוראות יצרן?
תודה לכולם על הטיפיםבדיוק.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

בןבן
02-05-18, 20:01
אגב בטיול לפני חודש בערך בטיול מערד עד יתיר לנתי בחניון הר קנאים.בבוקר הורדתי אויר ל18 בערך ( גימני) היה די קר 16 מע לפנות בוקר, אחכ היה די חם 28 מע ,מדבר יהודה שבילים מהירים בחלקם , ב15.00 בתחנת דור באיזור בית קמה שם יצאנו מדדתי לפני הניפוח לחץ של... 23! נמדד עי אותו מד לחץ שיש ברשותי.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

בןבן
02-05-18, 20:13
שלום רב,
מבקש לשתף בפלא של ממש!

גם אני בעליו הגאה והמופתע בכל פעם מחדש מיכולותיו של XL7.
שנים, מלאתי אוויר בלחץ 26 כמופיע על המדבקה.

בפנצ'ר האחרון, הבעלים בפנצ'ריה נתן שירות VIP וניפח לי את כל הצמיגים. כאשר שאלתי לאיזה לחץ הוא מנפח ענה-30 אטמוספירות.
אמרתי לו שעל המדבקה כתוב 26, והוא אמר- נסה אותי. בדוק את צריכת הדלק עם הלחץ החדש.

חברים, הרכב רכב צמא מאוד 1:6.5-7 בתוך העיר בנהיגה רגועה וחסכנית. לאורך כל השנים עם כל הטריקים בעולם לא הצלחתי להוציא ממיכל (55-60ליטר) יותר מ375 ק"מ בנהיגה משולבת (עירוני+בינעירוני).

כעת, עם הלחץ החדש, מגיע ל450 ק"מ למיכל כמעט 8 ק"מ לליטר. שיפור עצום מבחינתי!!

מה דעתכם??דבר נוסף ביום יום אני על לחץ של 33.... פשוט יותר חסכוני נוסע מעט

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

-->