צפייה בגרסה מלאה : אתגר בניית מחשב הצתה ללא מפלג
יש מנוע ישן - מיושן, עם מפלג וקויל וקידום ואקום כמו פעם.
חושבים איך להפוך את ההצתה לאלקטרונית לגמרי.. ללא מפלג.
חנן העלה בדיון אחר רעיון מסויים לסימלוץ אות מבוסס ארדואינו למחשב הזרקה-הצתה של ג'יפ.
אני חושב על דבר כזה.
שימוש בסליל הצתה לכל זוג מצתים כמקובל (ניצוץ מבוזבז).
הסליל צריך לקבל מינוס שיפיל אותו ויספק ניצוץ בדיוק בזמן.
כלומר צריך לדעת היכן נמ"ע של לפחות צילינדר אחד, וצריך לדעת את הסל"ד, ולתת בחלוקה נכונה לפי הסל"ד, אות מינוס לסלילים דרך FET בהתאם לסדר ההצתה.
עד כאן זה קל, לוקחים למשל מהמפלג חסר השימוש על ידי חיישן מגנטי או הול, אות שמראה שהגיע הזמן לתת מכה לצילינדר הראשון בסדר ומשם לתת לשאר בריווח נכון. את הסלד מחשבים לפי ממוצע הזמן באינטרוול של נגיד שלושת האותות האחרונים.
ואז מגיעים לקידום הצתה. יש קידום משקולות לפי סלד ויש קידום ואקום.
את הקידום משקולות יודעים מנתוני כיוון הצתה של המנוע - כתוב כמה קידום יש ללא ואקום למשל ב3000 - ואם מניחים לינאריות אפשר להזיז את הפולס מינוס שדיברנו עליו קודם בהתאם. אפשר עם אקדח הצתה גם למדוד כמה נקודות עבודה שונות.
הבעיה הגדולה יותר היא קידום לפי עומס.
כיוון פתרון אחד שאני חושב עליו הוא לחבר לבקר חיישן ואקום וליצור בנוסחת הקידום גם פיצוי על הואקום. הבעיה היא שזה נתון קצת חמקמק וקשה למדידה. אפשר אולי לתת למפלג ואקום עם משאבה ידנית ולמדוד במדוייק כמה הפלטה זזה בואקום למשל של 18, וכיוון שמדובר בבוכנה מול קפיץ, שוב להניח לינאריות.
זהו. זה הרעיון הבסיסי. מבחינתי זה יהיה פלטפורמה ללימוד, של לכתוב וליישם קוד. בא לי פרוייקט קל ליישום אבל קצת יותר מורכב מלהדליק ולכבות לדים. מה נראה לכם?
כרגע האתגר הוא מחשבתי אחר כך אם ייראה הגיוני אני אנסה לעשות משהו חי
אסף.
לא כתבת כמה צילינדרים..
אם אתה ממילא מתכנן "לבזבז ניצוץ" אז לך על חיישן קראנק קדמי, שיש לו פולס נוסף לסמן נקודת ייחוס (נניח, 2 פולסים לצמד צילינדרים ספציפי, אחד לשאר הצמדים) - במצב הזה הרבה יותר קל גם לייצר את החיישן וגם לתכנת את הבקר, כי יהיה לך פולס מהחיישן לכל הצתה ורק תצטרך לקבוע את התזמון ביניהם...
נשמע פרוייקט כיפי ☺
מוני אורבך
03-05-18, 22:08
אסף, יש לי מילה אחת בשבילך speeduino
https://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino
לא צריך להמציא את הגלגל יש מי שכבר טרח ובנה פלטפורמה open source למחשב רכב.
כל מה שצריך כולל חומרה שאפשר לקנות בגרושים הכול בקוד פתוח + קהילה תומכת.
אני כבר עושה פרויקט מחשב רכב עם אימולטור מנוע עם הסטודנטים שלי..
זה חתיכת פרוייקט.....
https://speeduino.com/shop/index.php
איציק - 4X6ZH
04-05-18, 04:02
אני משתמש בשני סלילי הצתה מחוברים במקביל
במנועי עזר של קטרפילר במנוע 2 צלינדר
זה עובד במנוע שהבוכנות נעות במקביל
וגם במנוע שהבוכנות נעות כמו במנוע בוקסר
איציק
אסף, יש לי מילה אחת בשבילך speeduino
https://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino
לא צריך להמציא את הגלגל יש מי שכבר טרח ובנה פלטפורמה open source למחשב רכב.
כל מה שצריך כולל חומרה שאפשר לקנות בגרושים הכול בקוד פתוח + קהילה תומכת.
אני כבר עושה פרויקט מחשב רכב עם אימולטור מנוע עם הסטודנטים שלי..זה פרוייקט מדהים. אם אני ארצה להחליף את מחשב ההזרקה בקמפר ובנוסף לעבור להצתה אלקטרונית, זה יהיה כנראה מתאים.
אבל זה לא המקרה. בשביל רק הצתה - להרכיב 4 חיישנים חדשים - ומחשב ניהול מנוע - נראה לי יותר מדי.
חיישן MAP לא צריך אם אני מקדם הצתה עם חיישן ואקום. חיישן CAM אני לוקח רק בתור תיזמון מהמפלג. ואת הסלד עד 5000 אין בעיה לחשב, זה ממילא לא כזה מדוייק, כך שלא צריך חיישן קראנק כדי לדעת את הסל"ד. טמפרטורת אויר ומנוע בטח לא מעניין כדי לתזמן הצתה.
בקיצור זה הרבה יותר ממה שצריך.
וחוץ מזה חלק מהמטרה הוא כן לצלול לתוך עולם שאני לא מכיר.... וכן להמציא במידה מסויימת את הגלגל הקטן הזה.
אסף.
הסבת מפלג - במקרה זה לארבעה אותות בסיבוב, אפשר לבנות דיסק בכל מספר אחר של אותות באופן דומה.
http://www.molla.org/DIY-CDI/DIY-CDI-Trigger/SC-DIY-TCI-Trigger.htm
אסף.
זה פרוייקט מדהים. אם אני ארצה להחליף את מחשב ההזרקה בקמפר ובנוסף לעבור להצתה אלקטרונית, זה יהיה כנראה מתאים.
אבל זה לא המקרה. בשביל רק הצתה - להרכיב 4 חיישנים חדשים - ומחשב ניהול מנוע - נראה לי יותר מדי.
חיישן MAP לא צריך אם אני מקדם הצתה עם חיישן ואקום. חיישן CAM אני לוקח רק בתור תיזמון מהמפלג. ואת הסלד עד 5000 אין בעיה לחשב, זה ממילא לא כזה מדוייק, כך שלא צריך חיישן קראנק כדי לדעת את הסל"ד. טמפרטורת אויר ומנוע בטח לא מעניין כדי לתזמן הצתה.
בקיצור זה הרבה יותר ממה שצריך.
וחוץ מזה חלק מהמטרה הוא כן לצלול לתוך עולם שאני לא מכיר.... וכן להמציא במידה מסויימת את הגלגל הקטן הזה.
אסף.
אסף,
אחת המגמות היפות שעוברת על עולם ההיטק, זה התופעה של( Free Open Source Software (FOSS , כל היופי, היעילות והמהירות, של הפיתוח בא בזכות איסוף של כמה שיותר מודולים מוכנים. עיקר הפרוייקט הופך להיות אינטגרציה וכתיבה של כמה מודלים משלימים קטנים (שהתעשיה מצפה שאתה תשים אותם נגישים -FOSS, לטובת אחרים). כך מתפחת היום תעשיית ההיטק.
למה כל הנאום הארוך, מאחר וגם אני עושה את צעדי הראשונים בעולם הארדואינו, ובגלל שאני מבין קצת בתוכנה, אחד הדברים שמעניינים אותי זה היכולות של הטכנולוגיה הזו, אז השקעתי קצת בלהסתכל על הפרוייקט הזה.
לדעתי, הדרך הנכונה והמהירה לבצע פרוייקט כמו שלך, וללמוד תוכנה, זה לקחת פרוייקט כזה ולהתאים אותו לצרכים שלך, ולא להמציא את הגלגל.
לוקחים את הפרוייקט, ממפים את המודולים העיקריים ומשביתים את מה שלא צריך(//).
לוקחים מודלים קרובים, למשל MAP ומסבים אותם לחישן וואקום (לפעמים זה רק מספר פרמטרים, ולפעמים זה בכלל סוג שונה של כניסות, וכל הקריאה של הערכים שונה, אבל עדין , יש לך את השלד הכללי של התוכנה).
דוגמה אחת לאתגרים (מיוחדת אני חושב), אחד הדברים שקפצו לי (בעיקר בזכות החלומות של נדב על מדידת צריכת דלק במערכת הזרקה), זה עד כמה המעבד הזה חזק ומהיר ויכול לתמוך במערכת Real Time אמיתית.
למשל, אם אני לא טועה, מנוע 4 בוכנות בתצורה של שני סלילים "וניצוץ מבוזבז", ב 5000 סל"ד מצריך 10000 פולסים, מדוייקים, בדקה (166 בשניה), מבלי להכנס פה לעומק ל Multi-threading, אתה מבין שיש תחרות בין משימות אחרות (כמו בדיקת לחץ וואקום), לבין העיתוי המדויק שאתה צריך לניצוץ.
יש בפרוייקט הזה כל מני ההערות ורעיונות החל מ Compilation flags (ערכים למהדר???) ועד רעיונות של לפצל תהליכים של קריאה מרגשים לכמה צעדים נפרדים שבינהם עושים משהו אחר. ובכלל, מה ההשפעה של מהירות המעבד המרכזי שאתה משתמש?
לדעתי, צריך להתבסס על הפרוייקט הזה, כל השאלה, כמה מנקים החוצה לפני שמתחילים לכתוב לבד.
אם תחליט שאתה רוצה ללכת לכיוון הזה, אני מוכן לעזור בניקיון הראשוני ופיצוח המיפוי של של המודולים.
דרך אגב, נכון לעכשיו, אתה יכול לעשות ציור גס של כל הכניסות והיציאות (קריאה של רגשים, ומתן סיגנל), ולרשום את כל התהליכים שאתה רוצה לנהל (לבדוק מצב גל ארכובה, להוציא ניצוץ, לבדוק וואקום, לחשב קידום הצתה....)?
האם אתה רוצה להוציא איזה שהן הודעות (לא מוצא חישן...., חסר לחץ........)? תחשוב על תקלות ואיזה מידע תצטרך ע"מ לפתור אותן.
ובכן כן. אני מתחיל בדיאגרמת בלוקים פונקציונלית, זה יהיה בסיס.
אני מניח שאעתיק כמה בלוקים מוכנים, פשוט כי הם שם - נראה לי כרגע שתזמון ההצתה הבסיסי מתאים רק אני משתמש בפרמטרים שונים, לכל אחד מהם (סלדמחושב ולא מדוד, ערך ואקום) פונקציית קידום שונה.
אסף.
עוד מחשבה היא כן או לא להשתמש בחיישן נקישות. מחשבה.
אסף.
עוד מחשבה היא כן או לא להשתמש בחיישן נקישות. מחשבה.
אסף.
עד כמה אתה רוצה להסתפק להפעיל מנוע לעומת אופטימזציה? כמה רחוק? רק התראות? לכל צלינדר תיקונים בנפרד?
לדעתי, כרגע לא. קודם כל תפעיל את המנוע. יעבוד תהיה מרוצה, זה היופי בתוכנה (לעומת מכניקה), לא צריך להוריד ולפתוח מערכות שלמות בשביל להוסף חלק :-)
בכל מקרה, אם אתה רוצה להתעסק אם זה, הייתי עושה את זה בשני שלבים, בראשון רק "מאזין" לחישן ולומד מה רואים ומה אפשר לעשות עם המידע.
רק אחר כך, משלב באלגוריתם של המערכת.
אני חוזר לעקרונות (מודרנים) של פיתוח תוכנה Agile & CI/CD, אתה צריך לעבוד בשלבים כמה שיותר קטנים, ולוודא כל הזמן שהמערכת עובדת (תכניס יותר מדי לוגיקה ולא יניע, איך תתחיל לפרק \ להבין מה הבעיה?).
עוד רעיון, לדעתי, אתה רוצה להתחיל עם פרוייקט פשוט, בעצמך?
תפתח אוסילסקופ (יש הרבה פרוייקטים כאלו ברשת, ומיד תקנה לפחות 2-3 לוחות של ארדוינו), תצטרך את זה, והרבה, בפרוייקט של המנוע.
ברור, מוני. פיתוח של כל בלוק בנפרד זה עיקרון חשוב לא רק בפיתוח תוכנה...
אני עוד בשלב של להבין מה בכלל אני רוצה ולכן ההתייעצות.
הנה עוד דוגמה להסבת מפלג לחיישן CAM. החיישן הזה יכול להתלבש בתור מכסה על מפלג בוש של VW. המידות מתאימות לדעתי לא במקרה.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180504/2e2c2d6bd1c242a5231d2120a2e018e0.jpg
באופנועים לפני עידן ההזרקה יש חיישן מצב מצערת, פולסים המפיקאפ , וחיישן בורר הילוכים שבפועל מודיע למחשב רק שאתה מעל הילוך שני (אצלי לפחות), אני מנחש שהמחשב מחליט על דרגת העומס לפי ההפרש בין מצב המצערת לסל"ד בפועל.
כך נראית לי המערכת בצורה הכי בסיסית.
עשיתי ל 6 צילינדרים (כי בכל זאת זה אתר של ג'יפים) אבל זה לא משנה כמה.
חיישן CAM שנותן פולס כל שני סיבובי מנוע, מסונכרן לנמ"ע של צילינדר #1 וממנו אפשר לחשב גם סל"ד וגם את התזמון של נמ"ע של שאר הצילינדרים.
חיישן ואקום מודד ואקום.
הבקר מוציא טריגרים מתוזמנים לקוילים. התזמון נקבע לפי תזמון בסיסי (סרק ללא ואקום) + קידום לפי סל"ד (כמו משקולות) + קידום ואקום.
חישוב התזמון הבסיסי מתוך סלד מחושב, שני סיבובים מחולקים במספר הצילינדרים נותן זמן בין טריגר לטריגר, התזמון לפי הספר כמה מעלות לפני נמ"ע. יש עניין חישובי של המרה חוזרת בין זמן לבין מעלות, סהכ חישוב פשוט אבל דורש משאבים.
יש לי עדיין פער בהבנה אם אפשרי בכלל ואם כן מה אני רוצה בנושא קביעת זמן הטריגר, Dwell, וניצוץ מורכב ממספר ניצוצות.
אמרתי שזה בסיסי, הכוונה להישאר ברמה הזו לעת עתה.
מנוע יניע ככה?
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180505/a8cab31409553dfcbf7bd872f784efe4.jpg
על הדרך .. סתם כי אני לא מבין.
למה יש שני קידומים ? סל׳ד הגיוני לי אבל למה גם ואקום ? ( אני מכיר את הממברנה שיושבת על הדיסטרביוטיר ומחוברת לצינור ואקום ) רק לא מבין למה צריך אותה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
05-05-18, 17:22
יש קשר בין סלד לעומס
כשאין חיישן מצערת לא יודעים כמה הנהג לוחץ על הדוושה
דרך הואקום אפשר לדעת
מקסימום ואקום מנוע בסרק
מינימום ואקום מנוע בעומס מלא
הואקום עושה פעולה הפוכה לקידום
ובקידום יש 2 דרגות ( קפיץ חלש וקפיץ חזק )
עד 800-1000 RPM
ומ 1000-1800+-
וזה מסביר למה בהרבה מנועים למרות כיוון הצתה בסיסי נכון המנוע מצלצל
בגלל שקפיצי המשקלות רפויים / יש חופש בציר המשקולות
במחשב אין את הבעיות האלה
איציק
boaz avrahami
05-05-18, 18:05
...
כתבת שחיישן cam נותן פולס כל 2 סיבובי מנוע, בזמן סטרטר הסלד נמוך ולא יציב, איך המנוע "מסתדר" עם חוסר סינכרון כזה בזמן הנעה? למעשה רק הניצוץ של הבוכנה הראשונה יהיה מסונכרן והשאר רק בערך.
גם בעבודה רגילה יקח למערכת זמן להגיב כי הטריגר כל 2 סיבובים, עד כמה זה יכול להשפיע?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
שאלה טובה. לא יודע. אני חושב שהמנוע לא כל כך רגיש לתזמון לא נכון ברמה הזו.
אסף.
יש קשר בין סלד לעומס
כשאין חיישן מצערת לא יודעים כמה הנהג לוחץ על הדוושה
דרך הואקום אפשר לדעת
מקסימום ואקום מנוע בסרק
מינימום ואקום מנוע בעומס מלא
הואקום עושה פעולה הפוכה לקידום
ובקידום יש 2 דרגות ( קפיץ חלש וקפיץ חזק )
עד 800-1000 RPM
ומ 1000-1800+-
וזה מסביר למה בהרבה מנועים למרות כיוון הצתה בסיסי נכון המנוע מצלצל
בגלל שקפיצי המשקלות רפויים / יש חופש בציר המשקולות
במחשב אין את הבעיות האלה
איציק
תודה
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לך כאן עוד אתגר לא פשוט.
אם המנוע עובד ב 4000 סלד ואתה מקבל טריגר כל שני סיבובים זה אומר שכול 500 מיקרו שניה אתה צריך לבצע חישובים, מעבר לזה אתה צריך לדאוג לתיזמון מאוד מדוייק לצילינדרים.
אני לא מכיר את עולם הרכב אבל בעולם התיקשורת הסלולרית יש רכיב חומרה או מעבד נוסף שכל תפקידו לתת את הטריגרים.
הדרך שאני יכול לחשוב אליה היא ביצוע חישובים ברקע (שגם זה אתגר לא קטן) ולתכנת טיימרים שיקבלו טריגר מחיישן ה cam.
אני לא יודע באיזה ארדואינו אתה מתכוון להשתמש ומה יכולות הטיימרים שלו אבל כדאי לבחור אחד עם מספיק טיימרים ולחבר את הכוילים ליציאות של הטיימרים.
מה שעוד כדאי שיהיה לך זה לוג׳יק אנלייזר קטן (יש זולים שמתחברים ל pc) וגנרטור, זה יתן לך את האופציה לדבג ולבדוק במזגן בבית ולא בתוך המנוע של האוטו.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
http://christian.liljedahl.dk/guides/arduino-spark-plug
חנן-ג'יפולוג
05-05-18, 23:25
zerez, אתה זוכר שסל"ד זה סיבובים לדקה ולא לשנייה?
איציק - 4X6ZH
05-05-18, 23:26
ברכב משתמשים בחיישן מיקום גל ארכובה
ובחיישן מיקום גל זיזים
זה להתנעה
כשהמנוע עובד אפשר לנתק אחד המנוע ימשיך לעבוד על השני
כמובן עד לכיבוי המנוע .
תלוי בתוכנה של המחשב כמובן...
הצ׳רוקי כבה בלי להתבלבל כשהתפגר חיישן CAM ...
צודק, טעות שלי. זה הופך את העסק להרבה יותר פשוט.
zerez, אתה זוכר שסל"ד זה סיבובים לדקה ולא לשנייה?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
שאלה טובה. לא יודע. אני חושב שהמנוע לא כל כך רגיש לתזמון לא נכון ברמה הזו.
אסף.
????
מנתקים הצתה, ומפעילים סטרטר, בודקים את הסל"ד (שהסטרטר מסובב את המנוע), מחשבים זמנים להצתה.
מוסיפים בתוכנה מצב התנעה -
כל עוד הסל"ד נמוך מ XXX, זמנים לפי חישוב קשיח של התנעה, ברגע שסל"ד עובר XXX, מתחילים לעבוד לפי המדידות.
אם אני זוכר נכון, כנראה גם מוסיפים קידום כדי להקל על ההתנעה? (צריך לקחת בחשבון שיקח כמה סיבובים עד שיווצר ואקום).
בהנחה שמאפסים את הסל"ד בתחילת התוכנית, זה יקצר את זמן ההתנעה ויחסוך את הסיבובים הראשונים עד שיש מדידת זמנים.
???
https://m.youtube.com/watch?v=v_leFNIIIhg
את זה ראית?
עוזר?
מוני אורבך
06-05-18, 09:00
אסף האם הסתכלת לעומק בפרויקט speeduino ?
כולל בדיקת הקוד והחומרה שהם מצעים?
יש לך שם הכול, כולל הסברים מפורטים ודגלי קומפלציה נוחים.
טבלאות קידום שאפשר בנוחות לשנות עם PC באמצעות תוכנת tuner ב PC.
לא רוצה להשתמש בהזרקה, אין בעיה פשוט תוציא אותה מהקוד, או עוד יותר פשוט תתעלם מהסיגנלים.
אתה ממציע מחדש את הגלגל, מיותר לגמרי.
תתמקד במה שאתה יחודי בו, הבנה של מנוע הטרנספורטר ואיך מתאימים את ה speeduino אליו.
כך הפרויקט יהיה הרבה יותר פשוט מהיר ויעיל, וגם אמין, בכל זאת די הרבה users השתמשו בו ודיבגו אותו.
זו דעתי הצנועה בכל אופן.
אלא אם כן אתה מתכוון לבנות רק מחשב מנוע וורטואלי, כמו הקומנדקר הורטואלי שלך..
במקרה זה, התעלם לגמרי מהפוסט שלי.
מוני. התחלתי להסתכל. אני עוד לומד. אבל יכול לומר בוודאות דהפעלת ההצתה כולל חישוב התזמון כנראה מתאימים לי.
לעומת זאת כל המדידות לא מתאימות.
אז עדיין יש עבודה.
לגבי כן או לא וירטואלי.... ימים יגידו.
אסף.
https://m.youtube.com/watch?v=v_leFNIIIhg
את זה ראית?
עוזר?עוזר מאוד. זה הכיוון.
אסף.
אני ממשיך ללמוד.
אבל יותר ויותר אנשים שמבינים יותר ממני ממליצים לא לעשות קופסת הצתה.
במפגש של המקורי אויר פגשתי שניים. אחד, שלפני די הרבה זמן בנה מערכת כזו עם בקר בסיסי, (פרוייקט שאני מכיר היטב ברמת המכניקה והחיישנים כי עזרתי בתכנון הגלגל שיניים שיושב על ה3 ברגים מאחורי הפולי ווהמפוח, מולו החיישן קראנק) עד עכשיו לא התעניינתי יותר מדי בבקרה שלו. שורה תחתונה הוא אומר שזה מגניב אבל תכלס, לפחות על מנוע Type4 זה לא נותן כלום.
השני, שמשחק עם בקרה למנועים כבר שנים, אמר הרבה דברים מתוכם שתי נקודות רלוונטיות. הוא בהתחלה בנה הצתה עם 3 חיישנים וmegajolt (מקווה שאני מאיית נכון). מהר מאוד הבין שזה לא נותן כלום ועבר לבנות בקרת הצתה והזרקה מלאה. טוען שאחרת זה לא שווה את ההשקעה. היום אחרי הרבה נסיונות ומשחקים יש לו מערכת עם 6 חיישנים ובקרה מבוססת מגהסקווירט. ולמה הוא לא הגיע עם הטרנספורטר למפגש? כי הוא דיבג תקלה כל הלילה ולא הצליח.
שניהם עם מספיק נסיון וטוענים שמול הפשטות והאמינות של הצתה מקורית מוסבת למפלג אלקטרוני אין תחרות בכלל. הם תמימי דעים שזה טוב כמשחק אבל חבל על המאמץ אם אני מצפה שמערכת כזו תתפקד ברמת OEM ואפילו של פעם.
קצת הוציאו לי את האויר..... דעתכם?
אסף.
איציק - 4X6ZH
18-05-18, 15:23
כל מילה מיותרת !!
משחק בבקשה
חומר לימוד תאוריה מושלם
אתה רוצה לטייל או אתה רוצה לתקן באמצע הטיול
כללית מנסיון אישי החיישנים האלה של בוש עושים הרבה צרות
איציק
אסף,
אני לא רוצה לגנוב את הזכויות יוצרים, אז אני מפנה אותך למקור - דבר עם ארנון מלאכי ( אנדורו).
אני מרשה לעצמי לומר שהצלחתי להבין שוב שיש דברים שאני כנראה לעולם לא אלמד לעשות טוב.
למרות שהצלחתי לגנוב כמה חתיכות קוד ממקורות שונים, ולמרות שאני חושב שאני יודע איך נראית הלוגיקה באופן די מדוייק... העניין לא מסתדר לי טוב כשזה מגיע לתפירת הקוד עם הכל.
עם קצת ייעוץ זה נראה יותר טוב אבל העניין היה מראש לעשות לבד וללמוד תוך כדי ואני מרגיש שזה פשוט לא בשבילי.....
אז החלטתי להניח את האתגר בצד ולחזור אליו בכוחות מחודשים כשיהיה לי תחת היד מנוע שאני מרגיש מספיק אמיץ כדי גם לעשות עליו ניסויים. בכל מקרה כבר למדתי המון (תאוריה של הצתה אלקטרונית כמו גם כל מיני סוגיות חומרה, חיישנים וכו').
אסף.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.