PDA

צפייה בגרסה מלאה : כאבי גב תחתון - דאציה דאסטר דיזל



efi33
15-05-18, 13:57
היי ,
אני נוהג כבר חודש ימים על דאסטר דיזל 4X4 מאוד מרוצה פרט לעובדה שיומיים לאחר הרכישה החלו כאבי גב שאני קושר אותם ישירות לרכב !
מאמין שנושא ההילוכים הקצרים שמצריכים דיווש בתדירות גבוהה מאד גורמות לי לכאבים , אחרי זריקה וטיפול באטופן למשך 10 ימים הכאב עבר אבל שחזרתי לנהוג מרגיש שוב מיחושי כאבים בגב התחתון ...
יכול להיות שהקלאץ קצת קשה אבל מעניין אותי אם יש עוד אנשים הסובלים מתופעה דומה והאם יש פתרון ..?

נ.ב - רכב מדהים אני מאוהב בו ...

תודה מראש,
אפי

yovavz
15-05-18, 14:26
יכול להיות שהקלאץ קצת קשה אבל מעניין אותי אם יש עוד אנשים הסובלים מתופעה דומה והאם יש פתרון
לי יש אותו כבר שנתיים והוא לא גורם לי כאבי גב.
יצא לי לנהוג בעבר ברכבים שגרמו לי כאבי גב קשים (אופל קורסה).
מה שכן, אני מוצא את עצמי דוחף את הישבן בכדי להצמיד אותו אחורה מדי פעם - כנראה שיש במושב נטיה שגורמת לי לגלוש מעט לפנים יותר מהרגיל (לפחות בהתאמה לאנטומיה האישית שלי).

גיא
15-05-18, 14:38
לי יש אותו כבר שנתיים והוא לא גורם לי כאבי גב.
יצא לי לנהוג בעבר ברכבים שגרמו לי כאבי גב קשים (אופל קורסה).
מה שכן, אני מוצא את עצמי דוחף את הישבן בכדי להצמיד אותו אחורה מדי פעם - כנראה שיש במושב נטיה שגורמת לי לגלוש מעט לפנים יותר מהרגיל (לפחות בהתאמה לאנטומיה האישית שלי).

מה שהוא אמר ...

בדיוק !! ( רק ששלוש וקצת שנים )

יכול להיות שכיוונת את המושב ו/או ההגה לא נכון ? גובה. מרחק. וכו׳

מיכה100
15-05-18, 17:22
אני משתמש בדיסקברי שלי במשענת של דוקטור גב (רק המשענת, חתכתי את הכרית שמגיעה במקור) - עוזר פלאים.
באוקטביה שלי יש כוונון משענת נוסף שדוחף קדימה את החלק התחתון של המשענת - עושה את אותה עבודה.

מויש
15-05-18, 18:17
סובל גם מכאבי גב בדאסטר, פתחתי על זה דיון באחד השרשורים שלי..
לא יודע להצביע על מיקום קבוע של הכאב, אבל ייתכן שנושא הגב התחתון מוכר להם, היום עשיתי נסיעת מבחן על הדגם החדש, בפנים הוא מרגיש ממש רכב אחר, הקלאצ' יותר רך ויש גם ידית לתמיכה מתכוננת לגב התחתון. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180515/200e63ec73eea5422e60a00757571055.jpg

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

yovavz
15-05-18, 22:04
תתחדש:)

מויש
15-05-18, 22:08
תגיד לקרסו, זה הרכב שלהם, אני רק לקחתי נסיעת מבחן

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-05-18, 11:54
מאירוע דומה ברכב אחר,
הגוף שלך רגיל במשך שנים למנח מסויים, וכששרירים נדרשים לעבוד במצב אחר בחזרות רבות על תנועה שהוא לא מכיר, וכשאתה לא צעיר, זה כואב.

פרייבט ידני אתגר לי את הברך והירך בצורה די משמעותית כחודש (וזה עוד במעבר מטנדר לפרייבט), עד שהגוף התרגל לפעילות החדשה, וזה פסק.

תבדוק שאתה במרחק הנכון מההגה והדוושות בתור התחלה.

תן לזה עוד קצת זמן לפני שאתה משנה דברים משמעותיים.

efi33
16-05-18, 13:21
תודה רבה לכולם על המענה עזרתם לי ...
ניתן לזה זמן ונוסיף תמיכה לגב , מקווה שזו הפעם הראשונה והאחרונה לכאב הנורא הזה !

דרור ברלי
16-05-18, 13:48
רוב הישראלים יושבים לא נכון מול ההגה.
בדרך כלל בתנוחת סתלבט. כמעט תמיד גבוה מדי, עם גלגל הגה נמוך ורחוק מדי.
הם מתרצים ש"ככה נוח לי" והאמת היא שקשה לי להתווכח עם זה כי נוחות היא עניין אישי.
אני רק יכול להזכיר להם שמושב באוטו הוא לא ספה בסלון. כדי לנהוג טוב צריך לשבת נכון.

בכל מה שקשור לתפעול האוטו, תנוחה לא נכונה פשוט מפריעה וכן - יכולה להיות לזה משמעות קטלנית.

לגבי איכות המושב - כל גב והצרכים/דרישות שלו.
יהיו כאלה שלא יהיה להם נוח אפילו במרצדס, על אחת כמה וכמה על מושב פשוט של דאצ'יה.

בהחלט יש מצב שצריך להשקיע במושב אורתופדי של הביוקר - כי זה הגב שלכם. תתנחמו שהמושב היקר יעבור אתכם גם לאוטו הבא ולזה שאחריו.

לגבי החלפות הילוכים תכופות - כל ששת ההילוכים בדאסטר דיזל יחסית קצרים ולכן אפשר ואפילו רצוי להתחיל בשני. בטח בכל סיטואציה בכביש שאיה זינוק בעליה. זה עדיין משאיר לכם חמישה הילוכים אפקטיביים עם פערים נכונים וקטנים יחסית ביניהם ומשאיר את הראשון רק לתמרוני חנייה ולשטח.
עם המומנט של הדיזל זה אחד מכלי הרכב שדורשים הכי פחות משחק בבורר ההילוכים (הנוח והנעים).
אוטו מאוד נעים ואפילו מהנה לנהיגה. לדעתי.

לביא
16-05-18, 14:31
לגבי החלפות הילוכים תכופות - כל ששת ההילוכים בדאסטר דיזל יחסית קצרים ולכן אפשר ואפילו רצוי להתחיל בשני. בטח בכל סיטואציה בכביש שאיה זינוק בעליה. זה עדיין משאיר לכם חמישה הילוכים אפקטיביים עם פערים נכונים וקטנים יחסית ביניהם ומשאיר את הראשון רק לתמרוני חנייה ולשטח.


לא מכיר דאסטר. יש לי לנדקרוזר 73. גם שם, ראשון קצרצר. הרבה זמן התחלתי בשני. יעץ לי בעל סדנה גדולה בחול שמתמחה בכלי רכב כאלה, להתחיל בראשון. לטענתו, מאריך את חיי הקלאץ'

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

talw
16-05-18, 14:54
לגבי החלפות הילוכים תכופות - כל ששת ההילוכים בדאסטר דיזל יחסית קצרים ולכן אפשר ואפילו רצוי להתחיל בשני. בטח בכל סיטואציה בכביש שאיה זינוק בעליה. זה עדיין משאיר לכם חמישה הילוכים אפקטיביים עם פערים נכונים וקטנים יחסית ביניהם ומשאיר את הראשון רק לתמרוני חנייה ולשטח.


לא מכיר דאסטר. יש לי לנדקרוזר 73. גם שם, ראשון קצרצר. הרבה זמן התחלתי בשני. יעץ לי בעל סדנה גדולה בחול שמתמחה בכלי רכב כאלה, להתחיל בראשון. לטענתו, מאריך את חיי הקלאץ'
Sent from my SM-G930F using Tapatalk

להבנתי,אורך חיי דיסקת המצמד היא פונקציה של זמן החלקה וסל״ד המנוע.
בדאסטר,במישור או ירידה ,אני מתחיל בהילוך השני, בסל״ד סרק ,עם המומנט של הדיזל והמשקל הנמוך של הרכב, ההחלקה אורכת פחות מ 2 שניות.
בעיות גב? נשארו אותו דבר , לפני הדאסטר ואחרי.

kd2
16-05-18, 16:00
יעץ לי בעל סדנה גדולה בחול שמתמחה בכלי רכב כאלה, להתחיל בראשון. לטענתו, מאריך את חיי הקלאץ'


זה ברור, השאלה בכמה הוא מאריך וכמה ההילוך הזה מעצבן, צריך לשקלל את זה מול הנוחות.
יש רכבים שזה כל כך מיותר הראשון הזה שאני מעדיף 5% פחות חיי קלאץ' (לדעתי לא תקבל יותר מזה, אלא אם הנהיגה שלך היא רק בעיר).

-->