PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבהת הרכב באמצעות ספייסרים, דעתכם?



adamlrzr800
15-05-18, 18:02
מה הפלוסים והמינוסים?

האם ההתקנה קשה?

מצאתי חברה גרמנית שמוכרת ספייסרים שכאלה יעודיים לדגמים מסויימים בעלי תו תקן.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

erezgur
15-05-18, 18:16
ניסית לחפש מידע קיים בפורום בנושא?

adamlrzr800
18-05-18, 01:14
קראתי ואני רואה שהדעות די חלוקות.

מצאתי את הספייסרים הללו - https://www.youtube.com/watch?v=dGOTIZLygEw&t=22s

מותקנים אצל ארנון מיכאלי מאושרים ובטוחים לשימוש.

האם מטרתם בעצם לדחוף את הקפיץ? מה שיקצר את מהלכו אם אני מבין נכון?
למה פשוט לא להתקין סט קפיצים אחרים?

asafk
18-05-18, 12:00
אולי פיספסתי.... על איזה רכב מדובר?

אסף.

נמרוד
18-05-18, 12:13
הפלוס להגבהה באמצעות ספייסרים היא שזה פשוט וזול. הספייסרים הם חלקים חרוטים פשוטים מאד מפלסטיק או אלומיניום בדרך כלל, וההתקנה פשוטה. החסרון הוא שספייסר בהגדרה לא נותן שום דבר מעבר לגובה. תכונות הקפיץ והריסון לא משתנות בכלל. יש הרבה כלי רכב שבהם ספייסר הוא פתרון טוב (סובארו למיניהן), יש כלי אחרים שבהם ספייסר הוא פתרון פחות טוב ויש תכנוני מתלים שבהם ספייסר הוא אפילו מתכון לנזק (למשל מתלה קדמי של לנדקרוזר/היילקס ויגו).

אם תציין על איזה רכב אתה מדבר, מה הדרישות שלך, ומה האפשרויות שמצאת בשוק, יהיה אפשר לעזור לך.

adamlrzr800
19-05-18, 09:50
מיועד לאאוטלנדר ישנה. (2009)
אני יודע שיבואו מטורפי השטח ויגידו שזה לא רכב שמיועד לשטח קשה ובשביל מה להגביה, אבל הרכב בעזרת נהיגה נכונה מפתיע מאוד וצלח דברים שנהגים אחרים שטיילו איתו עם ויטרות וכו' היו מופתעים.

אני זקוק לקצת יותר גובה, והמטרה הראשונית שלי היא לאזן את המרכב עם הגבהתו של הסרן האחורי יותר מהסרן הקדמי.

בספייסרים כאן (https://bit.ly/2IvpCnE) הם טוענים להרכבת הספייסר בתוך הבולם ומעל הקפיץ, מה שלא משנה את המבנה הגאומטרי של מערכת המתלים.

אשמח לדעת מדוע בסובארויים כן ספייסרים יעשו טוב?

adamlrzr800
19-05-18, 10:26
האם סט קפיצים משופרים יתנו הגבהה?

erezgur
19-05-18, 10:34
הגבהה נעשית ע"י החלפת קפיצים, כן.

כפי שציינו קודם - יש המשתמשים בספייסרים כפתרון זול ופשוט להגביה את המרכב, אבל ברוב דגמי הרכבים יש לכך מחיר של פגיעה בהילוך המתלה ואולי השפעות נוספות (סובארו הם היוצאים מן הכלל במקרה זה).

בד"כ כאשר מחליפים קפיצים לצרכי הגבההת המרכב, יש לוודא שהבולמים מתאימים למצב החדש (לכן הרבה פעמים מדברים על סטים של בולמים+קפיצים כאשר מגביהים רכב) ובהגבהות קצת יותר רציניות - צריך לדאוג גם לרכיבים אחרים כיון שמשנים משמעותית את התכנון המקורי שבוצע ע"י מהנדסי הרכב - שינויי זוויות, הנמכת סרנים, הארכת זרועות ועוד ...

נמרוד
21-05-18, 13:07
הספייסרים שקישרת אליהם, באים עם אישור מסודר ואם אני מבין אותך יענו היטב על הצרכים שלך, שהם צנועים מבחינת יכולת שטח. לתת קצת יותר גובה ו"פילוס" ויזואלי של הרכב, בלי לשנות כמעט כלום בהתנהגות ונוחות. בשביל זה יש ספייסר.

דרור ברלי
21-05-18, 15:08
יואילו נא להסביר למה הספייסר כל כך טוב בסובארו?...

גיא
21-05-18, 16:07
יואילו נא להסביר למה הספייסר כל כך טוב בסובארו?...

כי ככה שומרים על מערכת המיתלים הנוחה של האוטו.
נהגתי ב outback עם הספייסרים והאמת. גם יפה וגם אופה ... קצת הצטערתי שלא שמרתי על הקפיצים הכרים והנעימים שלי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
21-05-18, 20:27
אהה....

אל תדאג. זו היתה שאלה רטורית לגמרי.

כל מגביהי הסובארו שמנסים לאנוס אותה להיות מה שהיא לא, נוטים לשכוח שדגמי הסובארו AWD (פורסטר, XV, אאוטבק) מבוססים על פלטפורמה של פרייבט (אימפרזה או B4) והם כבר מוגבהים קלות מהיצרן יחסית לרכב הכביש שעליו הם מבוססים.
כל הגבהה נוספת או הוספת ספייסרים מוציאים את המתלים מהגיאומטריה הנכונה, אונסים את הציריות לעבוד בזוית לא נכונה וגורמים לבלאי מהיר של מפרקי ה-CV בציריות. לתשומת לבכם.

-->