צפייה בגרסה מלאה : כתבת עומק של בלומברג על מובילאיי
https://www.bloomberg.com/news/features/2018-05-16/intel-s-autonomous-car-company-is-selling-safety-first
ממליץ לקרוא עם הקפה של הבוקר (אני כבר אחרי).
boaz avrahami
17-05-18, 19:12
אין מקריות בכתבות האלה... יח״צ
בלי ידיים בירושלים: מובילאיי ופורד מציגות אוטונומיהhttps://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5263329,00.html
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
זה היה יותר מדי לצפות שממש תקרא את הכתבה.
boaz avrahami
17-05-18, 20:30
ברור.
בשביל הרמה שלי באנגלית זה הרבה יותר ארוך מקפה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
ועדיין (קפה + שייק) זה בעיקר כתבת יחצנות.
אני מוסיף אותה לכתבות אינטרנט אחרות + טלוויזיה.
אין פה באמת ניתוח במה ולמה הם שונים מאחרים, יש אמירה כללית של אמנון שעשוע לגבי מתחרים אחרים.
בזמן שהוא נחרץ שהמערכת שלו הייתה מונעת את התאונה באריזונה, בכתבה בטלוויזה, המערכת שלו לא זיהתה רמזור אדום והנהג נאלץ להתערב.
אין לי מושג, אולי הם באמת יותר טובים, אבל קשה לקרוא לכתבה הזו "עומק".
הנהג לא התערב. רק התבדח.
הם עברו באדום והאשימו את הגופרו של החדשות.
ואני רק שאלה. אם גופרו יכולה לשבש את הפעולה של האוטו האוטונומי ... אנא אנו באים [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
18-05-18, 11:59
כשאני נתקל בתוך ימים ספורים בכתבות מתוזמנות על חברה מסויימת ברור לי שזה יחסי ציבור לאותה חברה ואני לא ממש מתעמק בכתבות. קראתי בערך מחצית מהכתבה בשביל להגיע להבנה שזה יח״צ ואז ראיתי עוד כתבה בעיתונות ישראלית ופרומואים לכתבה באותו היום בחדשות ערוץ 2.
ושלא יהיה ספקות - אני מעריץ את מובילאי.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
הנהג לא התערב. רק התבדח.
הם עברו באדום והאשימו את הגופרו של החדשות.
ואני רק שאלה. אם גופרו יכולה לשבש את הפעולה של האוטו האוטונומי ... אנא אנו באים [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalkבאחד הערוצים הנהג התערב ועצר באדום.
אני חושב שבערוץ אחר הם עברו באדום...
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
האמת,
קראתי את הכתבה (באנגלית), וגם לי זה הרגיש כמו יח"צ.
האמת,
קראתי את הכתבה (באנגלית), וגם לי זה הרגיש כמו יח"צ.
+1
עם בירה ליד...
אולי זה בגלל הבירה? :-)
מצד שני.
חבר מוסכניק טוען שירדה לו ההכנסה כי מחלקת פחחות עובדת הרבה (!) פחות.
אז אולי הדברים הללו באמת עובדים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ועדיין (קפה + שייק) זה בעיקר כתבת יחצנות.
אני מוסיף אותה לכתבות אינטרנט אחרות + טלוויזיה.
אין פה באמת ניתוח במה ולמה הם שונים מאחרים, יש אמירה כללית של אמנון שעשוע לגבי מתחרים אחרים.
בזמן שהוא נחרץ שהמערכת שלו הייתה מונעת את התאונה באריזונה, בכתבה בטלוויזה, המערכת שלו לא זיהתה רמזור אדום והנהג נאלץ להתערב.
אין לי מושג, אולי הם באמת יותר טובים, אבל קשה לקרוא לכתבה הזו "עומק".בדיוק התכוונתי לשתף לינק לכתבה...
דווקא יש כמה נקודות בכתבה שמסבירות את ההבדל בינם לבין המתחרים. שני ההבדלים העיקריים הם בפן הטכנולוגי - שימוש במצלמות בלבד, לא רדאר ולא לידאר, בפן השימושי - ניסיון לחקות התנהגות אנושית והתמודדות עם סביבה כאוטית (הם מביאים כדוגמה את ירושלים, אבל דווקא דרך בגין...).
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
יש סתירה בכתבה, בין ההערה מתחת לתמונה שאומרת שהם משתמשים רק במצלמה, לבין ההערה בגוף הכתבה שהם שוקלים להוסיף אמצעים אחרים (Mobileye eventually plans to add some low-cost radars and lidars, but only as backup if a camera fails)
יתרה מזאת, מוביילאי היו מהראשונים, וזו אחת הבעיות של ראשונים לעומת הגל השני של הפתרונות, הם כבר פיתחו על ווידיאו כי פשוט לא היה משהו אחר.
אני מתקשה לקבל שההסתמכות על ווידיאו בלבד היא יתרון (ולראיה, גם הם שוקלים להרחיב).
לגבי רח' בגין, והאופי המתחכם של הנהג הישראלי...... הכל יחצנות. המרכז פיתוח בירושלים, אז פה הכי נכון לבדוק :-)
מה רצית, שהוא יסביר שרחובות מוסקבה או ג'קרטה הכי טובים לבדיקה של סביבה כאוטית (ובוא נסכים שכמעט כל עיר במזרח הרחוק יותר כאוטית מירושלים).
אין מקריות בכתבות האלה... יח״צ
בלי ידיים בירושלים: מובילאיי ופורד מציגות אוטונומיהhttps://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5263329,00.html
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
ובכן - לא. יותר נכון - כן, אבל חלקית.
אגב- למי שלא מכיר- היי. נעים מאוד. תומר הדר. עורך מדור רכב ב"כלכליסט". פה זה כמובן פחות רלוונטי, אני יותר מוכר כ"מי לעזאזל משפר ליברטי?" וכבעלים של האסלה החומה, אבל יש לי 15 שנים של ניסיון בעיתונות כלכלית. לא עיתונות חראקות. יש לי ברזומה מעל 300 חשיפות בלעדיות שאת רובן אני כבר לא זוכר, החל בזה שבטר פלייס תפשוט רגל שחשפתי שבוע לפני ההכרזה על הסגירה וכלה בזה שמרצדס תקים בישראל מרכז פיתוח. אני מתעסק הרבה עם משרד התחבורה. יבואני הרכב בדרך כלל לא אוהבים אותי כי אני לא כותב על איך ההגה, אני כותב על מה עושה המניה שלהם. ולפעמים מאוד פוגע במניה. כבר גרמתי נזקים של מיליונים. זה לא משהו שאני גאה בו, זו המציאות. יש לי קילומטרים של ניסיון, למרות שכאן אני די אוהב לשחק אותה ליצן.
עכשיו - את התגובה הזו אני כותב בעדינות מרבית ועם אצבעות זהירות על הקיבורד -
אבל הנה מה שקרה במציאות:
כיום פעילים בישראל כמה סוגים של מסקרי רכב. קרי עיתונאים. אני משתמש במילה "עיתונאים" במידה רבה מאוד של זהירות, כי רובם ימצצו גם זין של חמור כדי לקבל מכונית לסוף השבוע ולהצטלם איתה לפייסבוק כאילו שהם קנו אותה (איזה אהבלים). אחרים יעשו הכל כדי שלא ישללו מהם את סטטוס הנוסע המתמיד בחברות התעופה . ואחרים ישתמשו בכוחם דווקא כדי להרע ולגרום נזק ומדון - אך לא כדי באמת להועיל עם קוראיהם. אחרים יתרחקו כמו מאש מכל דבר שבאמת יש בו תועלת לקורא, מחשיפת שחיתויות ודברים איומים אחרים. עדיף לעסוק בשטויות.
אני בכוונה אמנע מלעסוק בהידרדרות הכללית של הענף ובכמה הוא נהיה רדוד, מה אנשים יעשו כדי לקבל מתנה קטנה או נסיעה לחוץ לארץ, כמה כסף עולה למכור כתבה בכמה אמצעי תקשורת וכמה אף אחד לא באמת עושה עיתונות לוחמנית אמיתית (שלא יקחו להם חס וחלילה את הנסיעה לחוץ לארץ) ובמקום זה אתמקד בעיקר:
-
בדומה לבטר פלייס זכרונה לברכה, שחשבה שעם הרבה השפעה ומשרדי יחסי ציבור חזקים היא תוכל לקנות עיתונאים, להשפיע ולאיים - מובילאיי הבינה מהר מאוד שאמצעי התקשורת בישראל שקצת מבינים רכב ומכירים את התעשיה לא ממהרים לקבל את השטיק שלהם. הסיבה היא שקומץ עיתונאים עקשני ממשיך להעביר עליה ביקורת - ועוד ברמות ממש מטרידות - העיתונאים האלה (אגב, מובילאיי נוהגת לשלוח עיתונאים לארה"ב כשיש לה חשד שהם לא מספיק לטובתה, שמעתי שווגאס היא יעד סבבה) טוענים שהמערכות של מובילאיי לא עובדות. הם מעזים בחוצפתם לפנות למבקר המדינה ולדרוש חקירה (כן, בגללי מבקר המדינה פתח חקירה, ואתם חשבתם שאני אהבל שבונה ליברטי)
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5045866,00.html
הם טוענים בגלוי שמובילאיי למעשה שיחדה יבואנים ויצרה מונופול
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3726535,00.html
והם גם מאוד עושים דברים לא טובים למשקיעים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3727734,00.html
בכל מקרה - במובילאיי התקבלה החלטה: מכיוון שיש בישראל עיתונאים שבחוצפתם מביאים כל מיני דברים נורא לא טובים על החברה אז עדיף לא להתעסק איתם. מובילאיי אכן הזמינה אותנו ועוד רבים לאירוע נהיגה ברכב - אך ביטלה אותו. ובמקום זה הזמינה אמצעי תקשורת מחוץ לארץ - ואת נציגיהם של שני ערוצי טלויזיה שההבנה שלהם ברכב מזכירה את ההבנה שלי בגידול אננס.
הבעיה היא שיום לפני השידור הטלויזיוני כתבי הרכב מגלים בטעות שיהיה שידור בטלויזיה. ואחד מהם משיג סרטון של אינטל על נסיעת המכונית ברחובות ירושלים. כדי לא להיות בעמדת נחיתות, כתבי הרכב שמובילאיי החליטה למחוק מעלים משהו בקטנה לאתרים שלהם, כי למען האמת אין להם הרבה ברירה. זה עדיף על לראות בטלויזיה בערב שנסעו במכונית. והבה נודה על האמת - זה גם ממניעים תחרותיים - בקטע של "עם כל הכבוד לזה שהיה בחדשות, אצלנו ראיתם את המכונית קודם".
אבל העיניין הכי חשוב כאן - דווקא את זה פספסתם -
הניסוי הזה, שבוצע בשיטת "משרד התחבורה אמר שזה בסדר" כמעט נגמר בתאונה - לעיני כתב חדשות ערוץ 10 ההמום, המכונית של מובילאיי עברה צומת באור אדום
https://www.10.tv/news/163440
מובילאיי טוענת שציוד השידור שיבש את המצלמה. וזה כבר מדאיג כי שוחחתי עם הצלם. זו מצלמת GO PRO. תחשבו לבד מה זה אומר. בולשיט?
וגם תחשבו טוב ממי אתם צורכים עיתונות.
boaz avrahami
19-05-18, 18:36
אם החברה דוחפת במועד מסויים כתבות בהרבה אמצעי תקשורת זה נקרא יחסי ציבור.
החומר מגיע בדחיפה.
בחלק מהם כקומוניקט ערוך.
וכמו ששנינו יודעים( ולא רק בתחום הזה), כתבים עושים מלאכה קלה כיום ולרוב עורכים מחדש מעט את החומר ומעלים לעיתון.
וכך יוצא שבפרק זמן צפוף רואים כתבות בהרבה אמצעי תקשורת באותו הנושא.
אין דרך אחרת לקרוא לזה אלא יח״צ.
אתה הזכרת בעצמך איך ״קונים״ סיקור אוהד על ידי הרעפת פינוקים על הכתבים שיודעים שאם הם לא מספיק חזקים במערכת ואם ילכו נגד הזרם הם יהיו בלי חומר שיזרום אליהם בדחיפה, לא יקבלו רכבים לכתבות ועוד...
בקיצור ואם גם להסתמך על עדותך כחלק מהמערכת - תתיחסו בזהירות יתרה למה שמגיע מהמדיה. במיוחד אם אתם רואים שהוא מגיע מכמה כיוונים יחד.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תודה תומר שאשרת את החשד שלי [emoji6]
ולדרור כתב השטח שכנראה לא מתעסק עם החמור ( לפי עדויות ) אני חושב שאפשר להגיד שאפשר להשמיע צפירת הרגעה ...
היום שבו יגרשו אותנו מהכביש לטובת רובוט עוד רחוק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תומר, תודה על השיתוף. היה שווה להעלות את הנושא לדיון.
ויש לציין שהקאבר הזה של המטומטם שמתעקש לשפר מכוניות חסרות ערך - עובד לך.
[emoji1]
אני עוד מחזיק בגליון הגנוז של 'דה דרייבר' שסימן את תומר ככותב שמעצבן יבואנים אפילו בלי להתאמץ....
אבל שורה תחתונה קל מאוד לקנות יח''צ בכסף. ליצרני רכב יש כסף גדול אז זה באמת קל.
ותזכרו תמיד שקריאה ביקורתית חשובה יותר ככל שמאחורי נושא הכתבה יש כסף יותר גדול.
אסף.
boaz avrahami
19-05-18, 22:50
צפיתי עכשיו בפעם הראשונה במעבר באדום ובתשובה של מובילאיי לעניין.
מעבר לעניין המביך שתשדורת חיצונית עלולה לשבש את תקשורת המצלמה למח המערכת עולה לי כמה שאלות נוספות-
מדוע הרכב ממשיך לנסוע כאשר אין נתונים מאחד החישנים?
למה אין יתירות מצלמות?
אם יהיה לכלוך או סינוור או הפרעה אחרת למצלמה האוטו ימשיך לנסוע תוך התעלמות ממצב הסכנה?
רק על פי תחושה מרגיש לי שהתשובה שלהם לא כנה ושהמרחק למוצר בשל עדיין רב...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
כידוע המצלמות חזית של מובילאיי מסתנוורות. כל איש תוכנה, ולהבנתי יש כאן לא מעט, יודע שהבעיה בתכנות היא מצבי הקיצון והצורך בסופיות. איך מתנהגת התוכנה במצב שבו לא הוכתב לה פתרון חד משמעי והיא פועלת על פי ערכי מחדל. על פי מה שסופר כאן, בררות המחדל של התוכנה הם להמשיך לנסוע, דבר שגם נהג אנושי סביר לא יבצע במצבי אי ראות כמו ערפל, סינוור וכיוצ"ב, וזה ממש מחדל...
אם אתה לא מחפש טונות לדונם זה לא כזה מסובך לגדל אננס.
אפשר לקטום את הראש של אננס מהסופר, משאירים קצת "בשר" עם העלים ומשרים כמה ימים במים.
אח"כ לאדמה לחה וכשמשריש עוברים להשקיה כל שבוע שבועיים לפי מזג אוויר.
באדמה טובה, שמש לא חזקה מדי והשקיה בזמן תוך שנה שנתיים יש לכם אננס. למתרשלים זה יכול לקחת גם עשר שנים.
צמח כזה הוא חד פעמי. אבל הוא מוציא נצרים שאפשר להפריד ולגדל שוב כדי לקבל עוד פרי מכל אחד, בד"כ קצת יותר מהר.
לא כל ניסוי מצליח, לכן זה נקרא ניסוי, וזה בסדר.
מטרידה יותר התגובה של מובילאיי שניסתה להאשים מצלמת גופרו על הגג, שגם אם היתה מחוברת לאנשהו ב-WiFi, זה לא אמור להפריע בכלום (ואם כן, אז אסור להשתמש ב-WiFi ברכב עם מובילאיי ???)
במקום לקחת אחריות, מטייחים. ואלו האנשים שמתיימרים לדאוג לנו לנסיעה בטוחה יותר ... גועאלד.
(ואם כן, אז אסור להשתמש ב-WiFi ברכב עם מובילאיי ???)
הסביב העירונית מפוצצת במוקדי WiFi, וזה רק יתגבר, אז גם אם לא תפעיל אתה ברכב, סביבך בנסיעה עדיין יהיו המון מוקדים.
ואם WiFi מתערב בפרוטוקול תקשורת הפנימית של הרכב, זה אומר שרכב אוטונומי שנוסע ליד יוכל לשלוט/לגרום לתקלות תפעול הדדיות?
כשל כ״כ בנאלי?
איזה תירוץ חלש..
אישית, כשאני רואה מערכת (מוצלחת בסך הכל) שתכליתה סיוע לנהג וככזו היא בנויה בצורה חסכונית מבחינת חומרה, מתיימרת להפוך ללב של ניהוג אוטונומי, זה נראה לי אילתור.
הדרישות הבסיסיות ממערכת ניהוג שמחליפה את הנהג לעומת מערכת עזר לנהג - שונות בצורה תהומית - ברמת המערכת.
אני כן חושב שהאנשים של מובילאיי מחזיקים המון ידע ונסיון ותפיסת עולם ייחודית בנושאי בינה מלאכותית והיישום בכלי רכב. זה לא מספיק ואני מקווה שהם משכילים לפתח מערכת אוטונומית חדשה, מאפס, במקום לנסות להתאים את מערכת העזר הקיימת על שלל אילוציה לניהוג אוטונומי.
אסף.
לא מבין על מה כל הרעש? זה לא שהם ייצאו בהצהרה שיש להם מערכת אוטונומית שעובדת, הם עדיין מפתחים.
התירוץ של הגו פרו באמת עלוב, אבל צריך לזכור שמדובר ברכבי ניסוי, אולי זאת בעיה מאוד פשוטה לפתרון רק שהם השאירו אותו לסוף? אולי התירוץ נועד להסתיר איזה סוד מסחרי?
לתפיסתי עיקר הכתבה והעניין הוא בכמה קונספטים שהם מציגים, בהנגדה למתחרים:
1. עלות - הטכנולוגיה והחומרה שלהם מוכוונים להיות פשוטים ובעיקר זולים - כרגע מסתמכים על מצלמות בלבד, בהמשך לא שוללים חיישנים נוספים (רדאר/לידאר) כל עוד הם זולים ובכל מקרה כגיבוי נוסף.
2. שימושיות - התנהגות הרכב בכביש צריכה להיות דומה יותר להתנהגות אנושית, כמו בהשתלבות אגרסיבית לנתיב השתלבות.
3. אחריותיות - הם שואפים למצב בו גם כשיש תאונה ניתן לקבוע מי אשם בה. מדברים על בעיית "הקופסה השחורה" של מערכות מבוססות אינטליגנציה מלאכותית. חייב לציין שלא ממש הבנתי איך הם מתכוונים להשיג את היעד הזה.
באופן כללי יותר, יש כאן הרבה התמקדות בתקלות ובמקומות בהם המערכת כושלת (מקרי קצה וכדומה). זאת אמנם הסתכלות נכונה אם אתם בצוות הפיתוח של המערכת, אבל בראיה כללית יותר אני לא בטוח.
המונח disruptive technology בא לתאר טכנולוגיות שמכחידות טכנולוגיות קיימות (קצת כמו פלישת מינים לסביבה אקולוגית...). אחד המאפיינים של טכנולוגיות כאלה הוא שעד שלב מאוחר יחסית הן פשוט לא עובדות טוב, בעיקר בתחום הליבה שלהן - במקרה שלנו נהיגה, במקרה של סלולר שיחה וכו׳.
מי זוכר את איכות השיחה בסלולר בשנות התשעים? זוכרים את הכינוי "סל-כלום"?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
לא מבין על מה כל הרעש? זה לא שהם ייצאו בהצהרה שיש להם מערכת אוטונומית שעובדת, הם עדיין מפתחים.
התירוץ של הגו פרו באמת עלוב, אבל צריך לזכור שמדובר ברכבי ניסוי,
מקווה שברור לך שהכתבה באה לשרת משהו, ויצאה בתזמון ומסלול שהם חשבו שיציג את חוזקת המערכת, ולא כשלים.
אחרת יש להם בעיה מהותית בהבנת ההצהרה לתקשורת שהכתבה אמורה הייתה לשרת.
גם דגם ניסוי, אתה לא מציג עד שהוא עומד ביעד המסויים שאתה רוצה להציג באותו המעמד, אחרת לא תשיג את האפקט הרצוי, ואף להיפך, כמו שקרה כאן.
כן, זה ברור. אני פשוט לא נלחץ מזה כי כמעט תמיד זה המצב.
מצד שני נראה לי שכאן זה מקום טוב לנהל דיון (תיאורטי) מעניין על הטכנולוגיה, מגבלות ויתרונות שלה וכו׳, כי על הרגולציה של משרד התחבורה ועל ההחלטות המסחריות של יצרני הרכב כנראה שלא נשפיע יותר מדי.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
מי זוכר את איכות השיחה בסלולר בשנות התשעים? זוכרים את הכינוי "סל-כלום"?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
אתה לא יכול להשוות מוצר חצי בשל שתוצאותיו במקרה הרע בעיות תקשורת למוצר שהיותו רק 90% בשלות היא אבדן חיי אדם.
הטלפונים נמכרו לציבור במצב הזה, המכוניות האוטונומיות של מובילאיי עדיין רחוקות מהשלב הזה. זאת באמת לא השוואה מדוייקת, רק הדגמה של המושג.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
כשהמוצר נוסע על הכביש הציבורי יש בעיה.
בצד השני של הרמזור האדום עלול להיות כל אחד מאיתנו.
אסף.
הרכב לא נוסע לבד ברחובות העיר, יש נהג מאחורי ההגה שאמור להתערב במצב כזה.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
שורה תחתונה הוא עבר באדום. עם או בלי נהג.
אסף.
שני דברים.
למרות שאני לא צופה בטלויזיה. את הכתבה הזאת ראיתי ( הייתי אצל מישהו שכן יש לו טלוייזיה. ) אני לא יודע אם זה במקרה או לא אבל שמתי לב לפרטים.
הנהג חירום הסתובב לכתב/צלם כל הזמן ואת האדום ברמזור העיר לו הצלם/כתב. הוא חד משמעית לא היה מספיק לבלום במקרה אמת.
שני. אני בתור נהג ברכב טיפש לחלוטין ואפילו רומני. במקרים שונים זיהיתי הולכי רגל שרצים אחרי כדור/אוטובוס/... ברגע האחרון ובלימה לא היתה מסליקה. נדרשתי גם להסיט את ההגה.
וזה כשאני מרוכז יחסית בנהיגה. ולא מתעסק בטלפון כי אני מפחד שיקחו לי את הרשיון. זה נחוץ לפרנסתי.
אז להגיד שנהג חירום שיושב פיסית באוטו יעשה משהו כדי להציל את המצב. זה לעג לרש. לא פחות.
ע׳ע מקרה אובר. הנהג/ת תכלס היתה עסוקה בהסנפת קראק ולא בנהיגה. ולא בהיתכוננות למצב חירום שיבוא או לא במבלך האלפיים ק׳מ הבאים של מהיגה על כבישים שלא נגמרים. יצא לעשות כמה אלפי ק׳מ בצפון אמריקה.
בקיצור. חרטא. אם גופרו משבש את האוטו. לדעתי הוא לא מוכן למבחני נהיגה בכביש ציבורי.
ואגב גופרו. איך יסבירו א
השדות המגנטיים של רכב היברידי שלא משבשים את הנהג האוטונומי ?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
במקרים שונים זיהיתי הולכי רגל שרצים אחרי כדור/אוטובוס/... ברגע האחרון ובלימה לא היתה מסליקה. נדרשתי גם להסיט את ההגה.
קשה לי לראות איך מערכת אוטונומית תדע לנתח משמעויות של פריקת נוסעים מאוטובוס שמזהים שהולכים לחלוף לידו, וייתכן , והולך רגל יגיח לכביש לפניו, או עצם גבוה שמסתיר את הולך הרגל.
סיטואציה צפויה ושגרתית.
ההתנהגות של נהגי הניסוי שהיו מעורבים בתאונות של רכבי הניסוי היא-היא הפרמטר שצריכים להכיר כי הוא התרחיש האמיתי, קרי, אשליית המשתמש שהרכב יעשה את העבודה ואפשר לנמנם/לדבר עם נוסעי הרכב שלידך וכו.
דורון,
אחד הדברים היפים במערכות big data זה יכולת של machine learning.
זה אחד הדברים שאני מצפה שיכנסו ( וחיפשתי בכתבה..), אם יכולות כאלו, בסופו של יום, המערכת אמורה ללמוד מצבים כמו אלו שאתה מתאר.
יתרה מזאת, אם "התופעה" מתגלת במספיק רכבים, בשלב מסויים, המערכת תפיץ את זה לשאר הרכבים.
כל עוד המערכת יודעת לטפל בכמות מצבים שלימדו אותה, זה יפה אבל מוגבל ולכן ההכנסה של לימוד מכונה חשוב.
עוד קצת, ונהיה מיותרים.
זיו זה דיון, אולי, ברמה העקרונית ויש דיון מיוחד עבור זה. הדיון הזה הוא על כאן ועכשיו ועל חברה אחת והיומרנות שלה.
אסף.
צודק.
וזו גם האכזבה שלי מהכתבה ( ואני חושש מהחברה כולה).
זה הדור הראשון שעשה את הפריצת דרך, אבל כנראה מתקשה לעשות את הקפיצה לדור הבא ולהתמודד עם החדשים שמגיעים מאוחר יותר.
לחדשים אין ברירה, הם חייבים להיות יותר טובים והם גם יכולים ללמוד מהטעויות של הדור הראשון.
הדיון הזה הוא על כאן ועכשיו ועל חברה אחת והיומרנות שלה.
מבחינתי החלק החשוב הוא הטיוח/היעדר לקיחת האחריות שלה.
זה בדיוק השלב שמותר וראוי להודות בתקלת תוכנה (כנראה) או חומרה, למה להתנער מאחריות ?
וזה עוד בשלב הניסוי, מה יהיה אם וכאשר יהיה להם מוצר כזה בשיווק לקהל הרחב, מי יהיה אשם אז (במקום לקחת אחריות, לתקן ולשפר) ?
נדב,
בא לא נבלבל, החברות האלו נמצאות במרוץ מטורף, ולכן מתחקרות וחוקרות כל הזמן.
מצד שני, זה קרב ענק על מודעות ותודעה, ובגלל זה הם מנסים לצמצם את הסיפורים על הבעיות.
אני לא אוהב את זה, אבל מבחינה עיסקית אני מבין אותם.
boaz avrahami
20-05-18, 18:45
לאחר שהרהרתי בדבר נראה לי שהמערכת פשוט לא זיהתה הרמזור ולכן המשיכה בכביש רגיל.
זה מחזיר אותי למחשבה מעמיקה ומטרידה האם המצלמות ומערכת הניתוח תמונה מצליחות לסגור את הפער מול העין והמוח האנושי כמוצהר על ידי היצרנים.
אם לשפוט על פי המערכת מובילאיי ההתראתית והנחותה כמובן בהרבה - יש פיספוסים.
זה נסבל כשזה התראה אבל האם זה מספיק בשביל בה אמון מוחלט?
היום יותר מתמיד אני משוכנע שזה כנראה לא יקרה ללא שינויים גם בתשתית עצמה ( מיגדלורים שהמערכת תדע לקרוא) או שתהיה פריצת דרך גדולה בתחום המצלמות.
מושקעים בעסק הזה חברות ענק בסכומים דימיוניים.
מהעץ הזה לא ירדו עד שמישהו יתפכח ויפסיק להזרים כסף לפיתוח.
לזכותם יאמר שהם מצליחים יפה עם מכירת מכשירי ההתראה מה שתורם לקופת המזומנים לא להתדלדל מהר.
בעניין לקיחת האחריות אני עם נדב לגמרי.
התגובה שלהם רק מחזקת אותי במה שרשמתי עתה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
כמו שכתבתי גם בדיון השני - רכב אוטונומי שנוסע על כביש דורש התייחסות שונה לחלוטין. כשהכביש יתאים (רק) למכוניות אוטונומיות לא יהיו בו רמזורים.
תקופת הביניים מיותרת ומסוכנת. בעיקר בגלל היומרנות והמחשבה שמערכת ניהוג יכולה להחליף נהג אנושי בכביש שמיועד לנהגים.
והסרט הזה מדגים היטב כמה היומרנות הזו מסוכנת.
מה שכמובן מחזיר את הכדור למדינה. אסור למיטב ידיעתי לנהוג בלי שתי ידיים על ההגה ובלי להסתכל על הכביש. אסור לעבור ברמזור אדום.
הייתי מצפה ממשטרת ישראל שיפתחו בחקירה, לכל הפחות, ורצוי שגם יעמידו לדין את הנהג שבעצמו פירסם עדות מרשיעה. (נהיגה בקלות דעת... ועוד איזה 10 סעיפים).
ואם משרד התחבורה נותן יד לסיכון הזה ולציפצוף על החוק, ראוי לפתוח גם שם בחקירה.
כי אם למובילאיי מותר.... מחר כל אחד עם מכונית שבולמת בעצמה לפעמים ירשה לעצמו לעבור באור אדום.
.
אסף.
+1
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבן שלי לומד בירושלים. מאוד לא מוצא חן בעיני שיש רכבי ניסוי עם מוצר לא בשל (עובדתית) שמסתובבים ברחובות ירושלים.
האם מישהו נתן את האישור לכך ואם כן באיזה הליך?
החוק בישראל דורש לשים שתי ידים על ההגה ומותר להסיר יד אחת לצורך נהיגה בלבד. האם החוק שונה עבור מובילאיי? אם לא הם מפגינים את העבירות על החוק באין ספור כתבות יחצניות.
אנלגיות לטלפונים סלולרים אינן רלונטיות. כאשר שיחה נופלת שום דבר לא קורה. כשל במכונית אוטונומית זה כלי הורג. גם כיום הטלפון שלי מיתרסט מפעם לפעם. היצרנים במירוץ שלהם להקדים אחד את השני מוציאים מוצרים לא בשלים בהגדרה. אוי ואבוי אם זה יקרה במכונית.
כאשר יש תקלה במוצר תוכנה שלי אני נדרש לספק ללקוח root cause analysis אמיתי.
מה שמובילאיי אמרו נשמע לא רציני בלשון המעטה וזה לא נראה טוב.
אני מניח שהם מתחקרים את הארוע ... בבית.
הם לא חייבים לתת לנו דיווח למה וכמה ...
אני רק מקווה שמישהו באמת יגיד תלונה על זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שאפו לתומר הדר על התגובה המאלפת לגבי המציאות העיתונאית המדכאת בארצינו.
קצת בוטה לטעמי האנין, אבל מי אני שאשפוט.
וזה בהמשך לעובדות שמתגלות חדשות לבקרים על שליטת הטייקונים והפוליטיקאים בכלי תקשורת לצורך השגת סיקור אוהד.
כמובן שהעובדות הנ"ל מתפרסמות בעצמן בכלי תקשורת, מה שמעלה את השאלה למי לכל הרוחות אפשר להאמין?
אני מחזיק מעצמי צרכן תקשורת חשדן וציני ותמיד שואל: מי יזם את הידיעה? מי הביא את העובדות? מי מרוויח ומי מפסיד ממנה?
עדיין לעיתונאי טיפה אינטילגנטי ומתוחכם אין בעיה לעבוד על קהל הקוראים ולהסוות את ההטיה שלו.
אז תומר, תן בבקשה עוד קצת טיפים לגבי הסיפא של הפוסט שלך: איך בדיוק להיזהר בצריכת תקשורת? יש מישהו שאפשר באמת להאמין לו?
boaz avrahami
21-05-18, 09:27
לפי מה שמפורסם נראה שאמור להיחנך כביש ניסוי ציבורי לרכב אוטונימי באזור שפיים.
היתכן שמובילאיי עושה ניסויים ללא התר?
נשמע לא הגיוני אבל מי יודע?
עבודה לעיתונאים...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.