התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דטונציה (צלצולים) בגימני - פתרון?



HAMM_V
20-05-18, 10:34
אהלן,
ג'ימני 2007, אוט', 140K.
בחודשים האחרונים החלו צלצולים חזקים מהמנוע במהירות שיוט. נעלמים בנסיעה איטית או בהאצה.
בוצע אינפוזיה ו 44K למיכל דלק.
לא עזר.
לא מתדלק בתחנה ספציפית.
מה בעצם אפשר לעשות הלאה? מה ה"פתרון הסופי" לעניין הזה (או שאין פתרון ביה"ס).
לעזרתכם אודה

rob
20-05-18, 17:58
הדטונציה שאני מכיר מתרחשת חזק יותר ככל שהעומס על המנוע גדול יותר.
בשיוט ללא מאמץ אין דטונציה.

Zivcar
20-05-18, 18:22
אהלן,
ג'ימני 2007, אוט', 140K.
בחודשים האחרונים החלו צלצולים חזקים מהמנוע במהירות שיוט. נעלמים בנסיעה איטית או בהאצה.
בוצע אינפוזיה ו 44K למיכל דלק.
לא עזר.
לא מתדלק בתחנה ספציפית.
מה בעצם אפשר לעשות הלאה? מה ה"פתרון הסופי" לעניין הזה (או שאין פתרון ביה"ס).
לעזרתכם אודה


חבר עם תופעה דומה. בסופו של דבר טעות שלנו באבחון, מקור הצלצולים באלטרנטור בשלבי גסיסה מתקדמים.

HAMM_V
20-05-18, 19:43
הדטונציה שאני מכיר מתרחשת חזק יותר ככל שהעומס על המנוע גדול יותר.
בשיוט ללא מאמץ אין דטונציה.

הי,
אני אדייק, לא התכוונתי לשיוט, אלא יותר ל "מהירויות הביניים", הילוך שני שלישי על סלד 3 בערך.
כמובן שקורה יותר כשחם בחוץ כמו הימים האחרונים ובעומס על המנוע, עם מזגן וכו'. מה גם שכאמור, מה שרשמת לא מדיוק כי זה לא קורה במאמץ מתפרץ של המנוע.
בקיצור, מבין שאין לך תשובה לשאלה..

בןבן
20-05-18, 20:21
בגימני יש שסתום שמקדם או מאחר הצתה ,עובד על סלנואיד שמחובר למחשב. זהו חלק עם מסנן שמן קטן צמוד ויכול להיות שהוא סתום או תקול... לא יקר להחליף ואפשר גם לראות בחיבור למחשב רכב אם הוא תקול.מציע לך או לבדוק מול מחשב או להחליף ולחסוך את מחיר הבדיקה. בכל אופן שווה בדיקה במוסך מורשה.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

בןבן
20-05-18, 20:22
בגימני יש שסתום שמקדם או מאחר הצתה ,עובד על סלנואיד שמחובר למחשב. זהו חלק עם מסנן שמן קטן צמוד ויכול להיות שהוא סתום או תקול... לא יקר להחליף ואפשר גם לראות בחיבור למחשב רכב אם הוא תקול.מציע לך או לבדוק מול מחשב או להחליף ולחסוך את מחיר הבדיקה. בכל אופן שווה בדיקה במוסך מורשה.

Sent from my SM-T810 using Tapatalkסליחה לא בקרה על ההצתה אלא על פתיחה וסגירה של השסתומים.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

yoni_205
20-05-18, 20:43
בעיה דומה אצלי בגימיני 2009. יש מצב שהצטברות פיח בתאי בעירה גורם לשריפה מוקדמת של הדלק (הפיח מתלהט ושורף את הדלק). זה למעשה מקדם לך את ההצתה וגם החיישן שדיברו עליו או חיישן נקישות (לא יודע אם לזה התכוונו) לא מצליח לעלות על זה ולשנות את ההצתה. אינפוזיה אמורה לעזור לבעיה הזאת. אם זה לא עזר לך אז תנסה לתדלק אוקטן 98 (נשרף בטמ' יותר גבוהה) ואם הצלצולים יפסיקו או יחלשו אז הבעיה היא בכיוון מה שכתבתי. אם לא תנסה כיוונים אחרים.
אצלי ניקוי בית מצערת ותוסף k44 עזר והרעשים המעצבים כמעט נעלמו. לא עשיתי אינפוזיה כי פחדתי שזה יגרום יותר נזק מתועלת. ד"א, זו בעיה ידועה בגימיני, בעיקר כמו שכתבת.. בימים חמים.
בהצלחה...

HAMM_V
21-05-18, 09:13
בעיה דומה אצלי בגימיני 2009. יש מצב שהצטברות פיח בתאי בעירה גורם לשריפה מוקדמת של הדלק (הפיח מתלהט ושורף את הדלק). זה למעשה מקדם לך את ההצתה וגם החיישן שדיברו עליו או חיישן נקישות (לא יודע אם לזה התכוונו) לא מצליח לעלות על זה ולשנות את ההצתה. אינפוזיה אמורה לעזור לבעיה הזאת. אם זה לא עזר לך אז תנסה לתדלק אוקטן 98 (נשרף בטמ' יותר גבוהה) ואם הצלצולים יפסיקו או יחלשו אז הבעיה היא בכיוון מה שכתבתי. אם לא תנסה כיוונים אחרים.
אצלי ניקוי בית מצערת ותוסף k44 עזר והרעשים המעצבים כמעט נעלמו. לא עשיתי אינפוזיה כי פחדתי שזה יגרום יותר נזק מתועלת. ד"א, זו בעיה ידועה בגימיני, בעיקר כמו שכתבת.. בימים חמים.
בהצלחה...

השאלה היא אם אפשר להמשיך לנסוע ככה?
בפעם האחרונה שנסעתי נסיעה יחסית ארוכה בשרב ובמאמץ (בעליה) המנוע המשיך "לצלצל" בעוצמה כשפתאום נדלקה מנורת מנוע..

yoni_205
21-05-18, 11:40
אין לי תשובה חד משמעית לזה. ההיגיון אומר שכאלו רעשים מחייבים לעצור כי זה גורם נזק. מצד שני, מכונאים (ולא אחד או שתיים) אמרו שאין בעיה להמשיך ככה. אני יכול להגיד לך שאני נסעתי ככה מס' חודשים עד שהחלטתי להיפטר מהצלצולים האלו ודווקא ניקוי מצערת ותוסף עזר לי. לא נראה לי שזה גרם לנזק וגם מכונאי שהסתכל ובדק אמר שאין נזק (אבל אני לא אגיד לך שאני סגור על זה לגמרי שלא נגרם נזק).
אני במקומך הייתי מנקה בית מצערת (פשוט ביותר) +מתדלק 98 ומוסיף לו תוסף. אם נחלש או נעלם אתה בכיוון.
תעדכן מה עשית בסוף...
פתרון נוסף.... תגביר ווליום ברדיו ותן גז... :rolleyes:

Tzvika-Pick
21-05-18, 15:40
הייתה אצלי בג'ימני אותה הבעיה בתחילת הקיץ שעבר, בדיוק לפני שנה.
בעצתו של עמית גלעד תדלקתי מיכל מלא (או אולי שניים?) של בנזין אוקטן 98 והבעיה נעלמה מאז.

אני יודע, גם לי זה נשמע מוזר ומסוג הפתרונות שלא באמת אמורים לפתור שום דבר, אבל עובדה. כבר שנה שאין אצלי בעיה.

HAMM_V
22-05-18, 13:17
הייתה אצלי בג'ימני אותה הבעיה בתחילת הקיץ שעבר, בדיוק לפני שנה.
בעצתו של עמית גלעד תדלקתי מיכל מלא (או אולי שניים?) של בנזין אוקטן 98 והבעיה נעלמה מאז.

אני יודע, גם לי זה נשמע מוזר ומסוג הפתרונות שלא באמת אמורים לפתור שום דבר, אבל עובדה. כבר שנה שאין אצלי בעיה.

מעניין.
אנסה..

ד ו ר ו ן
22-05-18, 14:43
מכונאים (ולא אחד או שתיים) אמרו שאין בעיה להמשיך ככה.[emoji57]
לי אמרו והסבירו בדיוק הפוך, שצלצוליח יכולים לגמור מנוע.
זה הרבה יותר הגיוני שזה עושה נזק מאשר ״בסדר״.

הצלצול הוא פיצוץ לא מבוקר/מתוזמן בתוך המנוע, אין מצב שזה ״בסדר״.
הצתה עצמית לפני גמר דחיסה, כשהבוכנה עוד בתנועה למעלה משמעותה שהפיצוץ מתנגד לכיוון התנועה של הבוכנה.

מנוע מצלצל גם נוסע חם יותר בד״כ.

זה שמעבר לאוקטן 98 הפחית את הבעיה רק מחזק שיש כאן בעיה.

yoni_205
22-05-18, 15:14
לי אמרו והסבירו בדיוק הפוך, שצלצוליח יכולים לגמור מנוע.
זה הרבה יותר הגיוני שזה עושה נזק מאשר ״בסדר״.

הצלצול הוא פיצוץ לא מבוקר/מתוזמן בתוך המנוע, אין מצב שזה ״בסדר״.
הצתה עצמית לפני גמר דחיסה, כשהבוכנה עוד בתנועה למעלה משמעותה שהפיצוץ מתנגד לכיוון התנועה של הבוכנה.

מנוע מצלצל גם נוסע חם יותר בד״כ.

זה שמעבר לאוקטן 98 הפחית את הבעיה רק מחזק שיש כאן בעיה.

מסכים לגמרי עם מה שאתה אומר. כתבתי שאני לא יודע בוודאות להגיד ואת התשובות שאני קיבלתי לאחר שביררתי. בשורה התחתונה עדיין לא שמעתי על מישהו שהלך לו המנוע בגלל הצלצולים האלה. דווקא לי הסבירו שמקור הרעש הוא גלי הדף שנעים בתוך הצילינדר, כנראה הפוך לכיוון הבוכנה כמו שכתבת. אשמח לשמוע על פתרון לבעיה ולא תדלוק 98 שזה למעשה עוקף את הבעיה ולא מטפל בה

Elad Shamir
24-05-18, 14:13
יתכן שאדי שמן שנכנסו למנוע הם אלה שגרמו להיווצרות הפיח המתלהט.... (בהנחה שזאת באמת הבעייה).
האם החלפת שמן מנוע לשמן שונה ממה שהיה קודם/המלצת היצרן?
האם המנוע צורך שמן? אפילו מעט.
האם הנשם מנוע מחובר למערכת יניקה?


שווה בדיקה.....

Sent from my Power 3S using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
24-05-18, 14:50
אני מציע ליישם בזהירות:
נוזל קירור שישב לילה שלם בצילינדרים. לאחר מכן, ריקון, החלפת שמן ומסנן.
הזרקת מים במינון זהיר לסעפת היניקה תוך כדי שהמנוע עובד בסל"ד בינוני, בעמידה בניוטרל.
מהנסיון שלי זה עושה את העבודה, לפחות עד הפעם הבאה אם הנסועה שלך מאופיינת בנסיעות קצרות או אם אתה עדין מדי עם המנוע, ואולי כאן זה המקום להמליץ: תנו למנועים בראש. מצערת מלאה עד לקו האדום, לפחות מדי פעם אם לא בכל רמזור שני. הם לא אוהבים רגל ימין עדינה מדי.

erezgur
25-05-18, 09:01
אולי כאן זה המקום להמליץ: תנו למנועים בראש. מצערת מלאה עד לקו האדום, לפחות מדי פעם אם לא בכל רמזור שני. הם לא אוהבים רגל ימין עדינה מדי.

חנן,
זה מתייחס לדגם הספציפי הזה או לסוג מסויים או המלצה גורפת לכל סוגי הרכבים?

חנן-ג'יפולוג
25-05-18, 09:16
המלצה גורפת, אבל לא כולם בכלל צריכים אותה. קח למשל בעלי היילקס ישן: הם ימצאו את עצמם בכל מקרה, ירצו או לא, בכל נסיעה בכביש שש עם רגל עד הפח וסל"ד גבוה למשך עשרות דקות או יותר. למנועים כאלה לא תהיה בעיית פיוח.
לעומתם, קח מנוע מודרני חזק, שמשוטט כל חייו בין הגן למכולת בידי דודה זהירה: יש סיכוי טוב שיסבול מפיוח וצלצולים, ויתכן שגם מבוצה בשמן ושמן מחומצן.
אז זה הרעיון ושכל אחד יבדוק לעצמו היכן הוא על הסקאלה הזו.
בנוסף, כמובן, יש מנועים יותר רגישים לפיוח מעצם המבנה שלהם ויש כאלה שפחות.
כולם יהנו מהעמסה מזדמנת למקסימום.

אני יכול לומר בצורה ברורה שמעולם לא נתקלתי בבלאי מנוע עקב עומס גבוה מדי. במצב ההפוך נתקלתי המון.

assafy
25-05-18, 09:29
המלצה גורפת, אבל לא כולם בכלל צריכים אותה. קח למשל בעלי היילקס ישן: הם ימצאו את עצמם בכל מקרה, ירצו או לא, בכל נסיעה בכביש שש עם רגל עד הפח וסל"ד גבוה למשך עשרות דקות או יותר. למנועים כאלה לא תהיה בעיית פיוח.
לעומתם, קח מנוע מודרני חזק, שמשוטט כל חייו בין הגן למכולת בידי דודה זהירה: יש סיכוי טוב שיסבול מפיוח וצלצולים, ויתכן שגם מבוצה בשמן ושמן מחומצן.
אז זה הרעיון ושכל אחד יבדוק לעצמו היכן הוא על הסקאלה הזו.
בנוסף, כמובן, יש מנועים יותר רגישים לפיוח מעצם המבנה שלהם ויש כאלה שפחות.
כולם יהנו מהעמסה מזדמנת למקסימום.

אני יכול לומר בצורה ברורה שמעולם לא נתקלתי בבלאי מנוע עקב עומס גבוה מדי. במצב ההפוך נתקלתי המון.נכון גם לדיזל?

חנן-ג'יפולוג
25-05-18, 09:33
לחלוטין, ועוד יותר נכון לדיזלים מודרניים, עם מסנן חלקיקים, שם יש ממש צרות כרוניות עם בוצה ועם מסנני חלקיקים במנועים שלא מועמסים מספיק חזק ומספיק ממושך.

asafk
25-05-18, 10:31
לפני הכל, אני מציע להוציא פלאגים ולראות מה הם מספרים.

אסף.

Hagai K
25-05-18, 12:39
חנן, אתה יכול לפרט קצת על הצורך להגיע לסל״ד גבוה?
עד כמה גבוה? ממש קו אדום?
באיזו תדירות?
ומה ההסבר הטכני להיווצרות פיח/משקעים בסל״ד נמוך?


חגי

חנן-ג'יפולוג
25-05-18, 12:47
כמו שאתה יכול להבין, זה לא מדע מדויק, וזה לא מחקר עם בסיס נתונים פרטני. זה מה שאני רואה ב11 שנים האחרונות במוסכים ומה שאני קורא.
על כל פנים, הנטייה שלי היא להביא את המנוע למגביל הסל"ד. לא כל הזמן, מדי פעם. לא תמיד הזמן המקום והחשק מתאימים.

לשאלתך, המנוע עובד קר מדי.

erezgur
25-05-18, 13:37
על הסקלה שתארת, אני בקצה של הסבתא... נגיעה קלה בדוושה ולא יותר... גם בבינעירוני ורוב הדרך בשטח.

מזל שהרבה פעמים אשתי לוקחת את הרכב...


אבל תודה על הטיפ. אנסה מדי פעם ללחוץ עם המשקל...


Sent from my LG-H960 using Tapatalk

גיא
25-05-18, 14:25
מסכים לגמרי עם מה שאתה אומר. כתבתי שאני לא יודע בוודאות להגיד ואת התשובות שאני קיבלתי לאחר שביררתי. בשורה התחתונה עדיין לא שמעתי על מישהו שהלך לו המנוע בגלל הצלצולים האלה. דווקא לי הסבירו שמקור הרעש הוא גלי הדף שנעים בתוך הצילינדר, כנראה הפוך לכיוון הבוכנה כמו שכתבת. אשמח לשמוע על פתרון לבעיה ולא תדלוק 98 שזה למעשה עוקף את הבעיה ולא מטפל בה

אז זהו שכן.
דטונציה יכולה לגרום לחורים בראש הבוכנה. וזה נזק.




Sent from my iPhone using Tapatalk

HAMM_V
25-05-18, 15:08
תודה לכולם על העצות.
מה שכן, מדהים ועצוב שלבעיה אחת (בהנחה שזו אכן דטונציה קלאסית) - אין פתרון ברור אחד. לפחות בהסתמך על מביני העניין פה, שאין לי ספק בנוגע לניסיונם.
אעדכן שנסעתי עכשיו, בחום של היום, בעליות לי"ם. הצלצולים חמורים מתמיד, כמעט מתּכתיים, ונעלמים רק בלחיצה רצינית על הגז או בהרפיה כמעט מוחלטת ממנו. :(

גיא
25-05-18, 16:22
תודה לכולם על העצות.
מה שכן, מדהים ועצוב שלבעיה אחת (בהנחה שזו אכן דטונציה קלאסית) - אין פתרון ברור אחד. לפחות בהסתמך על מביני העניין פה, שאין לי ספק בנוגע לניסיונם.
אעדכן שנסעתי עכשיו, בחום של היום, בעליות לי"ם. הצלצולים חמורים מתמיד, כמעט מתּכתיים, ונעלמים רק בלחיצה רצינית על הגז או בהרפיה כמעט מוחלטת ממנו. :(

סתם שאלת תם ..
בעידן המחשב .. אין משמעות לקידום / תאום הצתה ? אף אחד לא פנה לכיוון הזה.

ועוד שאלה .. אתה בטוח שמישהו לא תידלק לך סולר או מים ?

Oren Kipnis
25-05-18, 20:58
הבעיה מתחילה במנועים אלו ביום הוולדם, ככה זה אצלינו בג'ימני האוטומטי (הידני שקט, שניהם שנתון 2016.)
גם כאשרא מוסך רשת אחד התחכם והוסיף תוסף, הפעמונים בכנסיית הקבר ניגנו בעצמה מלאה.
בקודם שלנו, 2006 לא היו צלצולים גם אחרי מאות אלפי ק"מ.
אני מקווה לעשות קונסוליום עם נציג שירות של היבואן שחושד במשהו שגם אני חושד בו, והוא תזמון מוקדם מדי של שסתומי היניקה בתנאי פעולה מסוימים של לחיצה חלקית על דוושת המאיץ.

גיא
25-05-18, 21:56
זה מנוע עם תזמון שסתומים משתנה ? Vvt או משהו ??


Sent from my iPhone using Tapatalk

HAMM_V
25-05-18, 22:12
זה מנוע עם תזמון שסתומים משתנה ? Vvt או משהו ??


Sent from my iPhone using Tapatalk

את מי אתה שואל?
למיטב זכרוני החל מ 2005 כל הג'ימנים הם vvt

- - - Updated - - -


סתם שאלת תם ..
בעידן המחשב .. אין משמעות לקידום / תאום הצתה ? אף אחד לא פנה לכיוון הזה.

ועוד שאלה .. אתה בטוח שמישהו לא תידלק לך סולר או מים ?

וודאי. אני נהג יחיד. אין סיכוי.

asafk
25-05-18, 23:37
מה עם הפלאגים? מתי אתה מעלה תמונה שלהם?

אסף.

krox66
26-05-18, 22:24
ברכבים לפניVVT היתה אפשרות לכוון הצתה ...

Отправлено с моего LG-H930 через Tapatalk

HAMM_V
27-05-18, 08:53
מה עם הפלאגים? מתי אתה מעלה תמונה שלהם?

אסף.

אתה שאני אפרק ואצלם?
הם הוחלפו אצל מורי לפני שנה וחצי בעך למיטב זכרוני.
מה אני אמור לראות שם? שחיקה שלהם?

נדב ש.
27-05-18, 09:28
אתה שאני אפרק ואצלם?
הם הוחלפו אצל מורי לפני שנה וחצי בעך למיטב זכרוני.
מה אני אמור לראות שם? שחיקה שלהם?

לראות אם הם יבשים/רטובים/מפוייחים וכו'.

asafk
27-05-18, 20:45
הם מספרים את כל הסיפור. 'לקרוא' פלאגים זה צעד ראשון באיתור תקלה כמו מנוע מצלצל.

אסף.

HAMM_V
30-05-18, 13:45
הם מספרים את כל הסיפור. 'לקרוא' פלאגים זה צעד ראשון באיתור תקלה כמו מנוע מצלצל.

אסף.

הוחלפו כולם עכשיו.
לא היו גמורים אבל בכל זאת (הוחלפו לפני 35 אלף
עדיין אין שינוי :(
לא מצליח להעלות תמונה דרך הנייד אבל זה פחות משנה לאור העובדה שהוחלפו ושלא היה שינוי

הכוכב הכחול
30-05-18, 14:39
לא מצליח להעלות תמונה דרך הנייד אבל זה פחות משנה לאור העובדה שהוחלפו ושלא היה שינוי

הפלאגים הישנים עדיין מספרים סיפור..

erezgur
30-05-18, 16:22
לא מצליח להעלות תמונה דרך הנייד אבל זה פחות משנה לאור העובדה שהוחלפו ושלא היה שינוי

נסה עם TAPATALK, הכל יותר פשוט :)
או אם תרצה - שלח לי תמונות ואעלה עבורך לכאן.

HAMM_V
31-05-18, 15:27
בבקשה:

119824

איל מ
31-05-18, 15:40
נראה כמו תערובת קצת עניה. או עבודה בטמפרטורה גבוהה מדי (יכול להיות פועל יוצא מהתערובת, אבל לא בהכרח).
בנוסף,
המרווח נראה בעין קצת גדול מדי. ואני גם לא רגיל לצורה הקונית הזאת של המוליך.
כמה אמרת הם עשו?

HAMM_V
31-05-18, 20:05
נראה כמו תערובת קצת עניה. או עבודה בטמפרטורה גבוהה מדי (יכול להיות פועל יוצא מהתערובת, אבל לא בהכרח).
בנוסף,
המרווח נראה בעין קצת גדול מדי. ואני גם לא רגיל לצורה הקונית הזאת של המוליך.
כמה אמרת הם עשו?

35 אלף..

-->