צפייה בגרסה מלאה : אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
היום בבוקר אני מדליק אורות ראשיים ואין כלום,גם אורות גבוהים אין, פיוזים בדקתי וכולם תקינים,יש לציין שכשאני מושך "קליק" אחד במתג האורות הראשי יש את כל האורות(לוח שעונים/ידית הילוכים/אורות חנייה אחוריים וקדמיים/איתותים) ושאני מושך את "הקליק" השני של האורות הראשיים לא נדלק כלום,לא רגילים ולא גבוהים,היכן לדעתכם החלק התקול/הבעיתי? המתג אורות הראשי?
מהמר על המתג, אבל תבדוק את הריליי גם.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
מדובר בג'יפ עם מערכת תאורה אמריקאית? אני מהמר על המפסק.
אבל חבל להמר. קח נורת ביקורת או רב מודד ובדוק מתח בכניסה וביציאה מהמפסק.
אסף.
מדובר בג'יפ עם מערכת תאורה אמריקאית? אני מהמר על המפסק.
אבל חבל להמר. קח נורת ביקורת או רב מודד ובדוק מתח בכניסה וביציאה מהמפסק.
אסף.
אומנם לא גיפ (קמארו 92) אבל כן מערכת תאורה אמריקאית ישנה,החלפתי את המתג החשוד בחדש אך לצערי המצב נשאר בדיוק אותו דבר, כלומר במשיכה אחת יש את כל האורות (חנייה/מספר/לוח שעונים/תאורה פנימית/וינקרים)אך במשיכה השנייה אין שום אורות לא דרך ולא גבוהים.בדקתי עם נורת ביקורת את כל הפיוזים בתוך הרכב מתחת להגה וכולם נראים תקינים,בנוסף גם החלפתי את הקונקטור המגיע למתג בחדש אבל גם זה לצערי לא פתר את הבעיה,את הממסרים של האורות הראשיים והגבוהים(אני לא בטוח בכלל שישנם כאלה ברכב הזה)לא הצלחתי למצוא,היכן יכולה עוד להיות הבעיה? יש למישהו כיוון?
לפני החלפת המתג... היו אורות?
אסף.
הרכב ברשותי כבר 15 שנה ותמיד היה אורות ומעולם לא היה בעיות עם החשמל,שבוע שעבר באתי להדליק אורות בלילה וזהו אין אורות ראשיים,חשדתי במתג ורכשתי אחד חדש באוטוליין,היום לפניי שעתיים ירדתי לרכב ופירקתי את כל הלוח שעונים ע"מ להגיע אל המתג החשוד ולהחליפו בחדש שרכשתי אך לצערי גם המתג החדש מתנהג אותו דבר,אין אורות ראשיים בכלל,איך אני מתקדם מפה?
בין המפסק אורות לפנסים יש בורר אור גבוה/נמוך. הוא החשוד הבא.
אסף.
יש לך מחליף אורות אמריקאי בהגה או ברגל?
הגיוני שהוא מקבל חשמל אבל לא מוציא, או שיש נתק בינו לבין המפסק הראשי.
אופציות נוספות:
אם יש ממסר על האורות הראשיים, מה נכון לעשות ברכב אמריקאי, והממסר נדפק (פחות הגיוני, כי צריך שני ממסרים, אחד לגבוה ואחד לנמוך, ולא הגיוני ששניהם נדפקו).
אם יש ממסרים, ייתכן שהפלוס המוביל לשניהם השתחרר.
בין המפסק אורות לפנסים יש בורר אור גבוה/נמוך. הוא החשוד הבא.
אסף.
זה גם החשוד הבא שהייתי בודק,
ואם הוא לא פותר את הבעייה הייתי הולך לבדוק האם המינוס שמזין את הצמת חשמל של הפנסים תקין (ברכב אמריקאי ישן, יכול להיות מאוד שהוא מחובר אבל חלוד...)
במקור המחליף אורות בין הגבוה לנמוך נמצא על מוט ההגה אך לפניי מספר שנים הוא התקלקל ובמקומו שמתי מחליף אורות ברגל.לפי מיטב ידיעתי לא קיימים ממסרים לאורות הראשיים ברכב הנ"ל.
- - - Updated - - -
בין המפסק אורות לפנסים יש בורר אור גבוה/נמוך. הוא החשוד הבא.
אסף.
הכוונה למחליף אורות בין הגבוה לנמוך?
לא קשור לאורות בכלל כי גם תאורת הדשבורג נעלמת...
תתחיל לעקוב עם נורית ביקורת אחרי החוטים ממפסק האורות הראשי והלאה. אני מהמר על קונקטור איפשהו בדרך או חוט קרוע ...
נדב,לא הבנת נכון,תאורת הדשבורד/לוח שעונים לא נעלמת בשום שלב, היא נדלקת מצוין במשיכה הראשונה ונשארת כמו שאר האורות גם במשיכה השנייה רק האורות הראשיים לא נדלקים במשיכה השנייה.
אני מעוניין לבדוק באמצעות רב מודד רציפות/נתק בין המתג הראשי לבין המחליף אורות גבוה/נמוך, המחליף אורות בעל 3 רגליים, כמה מהם למעשה אמורים להיות משורשרים ישירות אל המתג אורות הראשי?
אני מעוניין לבדוק באמצעות רב מודד רציפות/נתק בין המתג הראשי לבין המחליף אורות גבוה/נמוך, המחליף אורות בעל 3 רגליים, כמה מהם למעשה אמורים להיות משורשרים ישירות אל המתג אורות הראשי?
לרוב קו אחד (אדום) מגיע מהמפסק אורות ועוד שני קוים (מהמר על אפור ואפור לבן) אחד למעגל אור גבוהה והשני למעגל אור נמוך
אוקיי הבנתי,אחריי שהבנתי בוודאות שהחלק התקול הוא לא המתג אורות הראשי מחר אני אחליף לחדש/משומש תקין גם את המתג המחליף אורות גבוה/נמוך ונראה אם הבעיה תוקנה.
בדקת את הכניסה והיציאות של המחליף לפני שאתה רץ להחליף ?
ניסית לגשר ליציאה מתח ולראות שהאורות נדלקים ?
יש לי אפשרות לקחת /להשאיל מתג כזה רק לצורך הבדיקה ואם זה לא הסתדר להחזיר ללא עלות,אין לי מה להפסיד,נבדוק ומשם נתקדם.
ברכב הנ"ל יש 4 פנסיי חזית שניים H4 לאור רגיל ושניים H7 לאור גבוה,לא נראה לי סביר שביום בהיר אחד כל הארבע נורות יישרפו בו זמנית,וכן הנורות נבדקו וויזואלית דבר ראשון בכל זאת ונמצאו תקינות.
סתם לחבר עם נורת ביקורת בכל מקום שיש מתג ... לא ניסיתי ?
הכוונה לעקוף מתגים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לך מחליף אורות אמריקאי בהגה או ברגל?
הגיוני שהוא מקבל חשמל אבל לא מוציא, או שיש נתק בינו לבין המפסק הראשי.
אופציות נוספות:
אם יש ממסר על האורות הראשיים, מה נכון לעשות ברכב אמריקאי, והממסר נדפק (פחות הגיוני, כי צריך שני ממסרים, אחד לגבוה ואחד לנמוך, ולא הגיוני ששניהם נדפקו).
אם יש ממסרים, ייתכן שהפלוס המוביל לשניהם השתחרר.
המתג המחליף אורות הוא האשם,כפי שנאמר כאן היה כנראה נתק בינו לבין המפסק הראשי.
תודה רבה לכל מי שעזר .
לרוב קו אחד (אדום) מגיע מהמפסק אורות ועוד שני קוים (מהמר על אפור ואפור לבן) אחד למעגל אור גבוהה והשני למעגל אור נמוך
יש חשיבות למיקום שניי החוטים של האורות הגבוהים/נמוכים שמגיעים למתג המחליף או שזה לא משנה?
עכשיו העניין הוא כזה, שמתי מתג מחליף אורות (ברגל)חדש וחזרו האורות הראשיים, אבל כשאני מפעיל את האורות הגבוהים לאחר מספר שניות/דקות מורגש מעין תיקתוקים/קצר מהמתג עצמו ואף עולה ממנו עשן עד שאני לוחץ עליו לחיצה אחת נוספת וחוזר לאורות הרגילים/נמוכים והכל "מסתדר" והעשן נפסק,מה לדעתכם העניין?מגע רופף ?מה מומלץ לעשות במצב כזה?
לא אמורה להיות חשיבות למיקום חוטי היציאה. לדעתי יש לך קצר על המעגל אורות גבוהים, זה גורם לצריכת זרם גבוהה בזמן הדלקתם, למזלך הגורם שנכשל הוא המפסק עצמו (כנראה שזה טיגן גם את המפסק הקודם) ולא שריפה של החוטים עצמם שיכולים לקחת איתם את האוטו...
ממליץ לעבור על כל הצמה הזו כמו שצריך ולמצא את נקודות הכשל.
בתיאוריה ישנה טענה שבמפסק אורות הראשי (לא המחליף גבוה נמוך) ישנו פיוז אוטומטי (טרמי) שאמור להגן על הרכב, אבל איש מקצוע שאני מאוד מעריך אמר לי שפירק מפסק כזה (מאלו שנמכרים בימינו) ואין בפנים שום הגנה, כך שאולי שווה להוסיף פיוז הגנה לקו הזה.
עירא
ובמחשבה שנייה יכול להיות גם מצב שהמפסק החדש פשוט תקול
המפסק החדש תקין,ניסיתי שניי מפסקים חדשים מסוגים שונים (רגל ומקורי בהגה) ובשניהם מתרחשת אותה תופעה.
יכול להיות שמגע קצת רופף בין החוטים לרגליי המפסק גורמים למעשה להתחממות והרס המפסק?
אתה עובד עם ריליי, או חיווט ישיר מהמפסק לפנסים?
ברכב הנ"ל אין ממסרים לפנסים הראשיים,החיווט הוא ישיר בין המפסק אורות הראשי לבין המחליף אורות גבוה/נמוך וממנו ממשיך ישירות עד הנורות בחזית הרכב.
עצמת הזרם העובר במפסק הזה היא לפחות 10 אמפר. זה הרבה ולא כל מפסק יודע להתמודד עם זה.
לכן, כמו שכבר כתבתי, הדבר הנכון הוא להוסיף ממסר. גם לאור הנמוך וגם לאור הגבוה.
יותר בריא למפסק האורות, למפסק המחליף, לחוטים, לעוצמת התאורה - ומה לא.
ויפה שעה קודם!
יונימוג אדום
08-06-18, 08:12
קיים ממסר אורות ייעודי - המכיל את שתי האופציות .
אני רכשתי אצל גרינוולד ביצחק שדה 34 ת"א .
נשאר להתקין פיזית את הממסר , לחבר את שני החוטים (לנתק בדרך ולחבר לממסר ) ולהוסיף הזנה ישיר מהמצבר .
חצי שעה עבודה ( כולל הקפה ושתי שיחות טלפון ) ופתרת את הסוגיה .
אילן
ברכב הנ"ל אין ממסרים לפנסים הראשיים,החיווט הוא ישיר בין המפסק אורות הראשי לבין המחליף אורות גבוה/נמוך וממנו ממשיך ישירות עד הנורות בחזית הרכב.
גם בדיפנדרים (tdi, לא יודע מה הולך בtd5), לא היו ממסרים לאורות. התוצאה היתה המון בעיות בידית האורות (גם שם מפסק וידית נפרדים). רוב בעלי הדיפנדרים הוסיפו ממסרים ובא לציון גואל.
בכל מקרה,
עשן במערכת החשמל עלול להעיד על חוט שמתפייח לכל אורכו, או בנקודות כשל נוספות שאתה לא רואה.
שווה (זה עבודת נמלים, ולכן זאת לא חוכמה גדולה לכתוב עצה כזאת על המקלדת בבית כשאין מחויבות) לעבור על החוטים החשודים לכל אורכם לראות שאין בלאגנים נוספים ואולי גם להחליפם.
יכול להיות שאחד ממגעי המפסק נוגעמבגוף?
בכל מקרה התחממות כזו של חוט אפשר להרגיש לאחר מכן שהחוט קשה ולא גמיש. חייבים להחליף אותו. הבידוד שלו בטח כבר נמס.. הוא עלול לקצר.
בכל מקרה אל תיסע ככה, זה מסוכן. רכב שעולה באש בגלל קצר חשמלי אי אפשר לכבות.
אסף.
וממש בהזמנה, דוגמה מעכשיו:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108395-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A0%D7%A9%D7%A8%D7%A4%D7%94-%D7%94%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94-%28
היכן הכי נכון/מקובל ומומלץ למקם את הממסרים של האורות הראשיים? בקירבת המצבר בתא המנוע? האם ניתן לשים אותם גם בתוך הרכב באיזור הפיוזים מתחת להגה?
בדיפנדר הם היו בקופסת ממסרים שבקבינה, אבל יותר נכון שהחיווט העבה יהיה קצר ככל הניתן.
זאת אומרת, על הכבל שבין המצבר לפנס בקופסת הפיוזים שבתא המנוע.
קיים ממסר אורות ייעודי - המכיל את שתי האופציות .
אני רכשתי אצל גרינוולד ביצחק שדה 34 ת"א .
נשאר להתקין פיזית את הממסר , לחבר את שני החוטים (לנתק בדרך ולחבר לממסר ) ולהוסיף הזנה ישיר מהמצבר .
חצי שעה עבודה ( כולל הקפה ושתי שיחות טלפון ) ופתרת את הסוגיה .
אילן
מה הכוונה? ממסר אחד המיועד גם לאורות הנמוכים וגם לגבוהים? איך הוא נראה, שונה מהרגיל? כמה רגליים יש לו?
אגב,ברכב הנ"ל אין תיבת פיוזים בתא המנוע אלא רק בקבינה מתחת להגה.
יונימוג אדום
08-06-18, 23:12
נראה דומה במקצת לוסת טעינה של דינמו .
את החוטים המוליכים מהמפסק לפנסים פשוט חותכים באמצע ומחברים לכניסה ויציאה של כל אחד מהם , בנוסף יש חיבור של + מהמצבר .
קופסה אחת בלי יותר מידי חוטים ועושה את העבודה .
יש בתוך הקופסה גם פיוזים לאורות .
אילן
לפי מיטב ידיעתי "המגבר אורות" הייעודי הזה היה נפוץ מאוד ומקובל לפניי הרבה שנים והיום כמעט בלתי אפשרי להשיגו ולכן חשמלאי רכב "מודרניים" משתמשים בממסרים רגילים, מתיי רכשת אותו?בתקופה האחרונה או מזמן לפניי כמה שנים?
יכול להיות שאחד ממגעי המפסק נוגעמבגוף?
בכל מקרה התחממות כזו של חוט אפשר להרגיש לאחר מכן שהחוט קשה ולא גמיש. חייבים להחליף אותו. הבידוד שלו בטח כבר נמס.. הוא עלול לקצר.
בכל מקרה אל תיסע ככה, זה מסוכן. רכב שעולה באש בגלל קצר חשמלי אי אפשר לכבות.
אסף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180608/7777bc2dac69302210558fcec525b5dc.jpg
החוקר שריפות אמר שהסובארו של אשתי. נשרף בגלל קצר שהתחיל מהמנוע של המאוורר.
אמנם כיבו את זה בסוף. אבל לא נשאר הרבה סובארו.
תתקן את זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יונימוג אדום
09-06-18, 07:24
נרכש לפני כחצי שנה אצל גרינוולד בת"א ר"ח יצחק שדה 34 - 03-5370781 .
עלות לא יקרה התקנה פשוטה ועובד היטב .
אילן
קיים ממסר אורות ייעודי - המכיל את שתי האופציות .
אני רכשתי אצל גרינוולד ביצחק שדה 34 ת"א .
נשאר להתקין פיזית את הממסר , לחבר את שני החוטים (לנתק בדרך ולחבר לממסר ) ולהוסיף הזנה ישיר מהמצבר .
חצי שעה עבודה ( כולל הקפה ושתי שיחות טלפון ) ופתרת את הסוגיה .
אילן
אתה יכול בבקשה בזמנך הפנוי לצלם לי את הממסר והיכן קיבעת אותו ברכבך?
לא אמורה להיות חשיבות למיקום חוטי היציאה. לדעתי יש לך קצר על המעגל אורות גבוהים, זה גורם לצריכת זרם גבוהה בזמן הדלקתם, למזלך הגורם שנכשל הוא המפסק עצמו (כנראה שזה טיגן גם את המפסק הקודם) ולא שריפה של החוטים עצמם שיכולים לקחת איתם את האוטו...
ממליץ לעבור על כל הצמה הזו כמו שצריך ולמצא את נקודות הכשל.
בתיאוריה ישנה טענה שבמפסק אורות הראשי (לא המחליף גבוה נמוך) ישנו פיוז אוטומטי (טרמי) שאמור להגן על הרכב, אבל איש מקצוע שאני מאוד מעריך אמר לי שפירק מפסק כזה (מאלו שנמכרים בימינו) ואין בפנים שום הגנה, כך שאולי שווה להוסיף פיוז הגנה לקו הזה.
עירא
כנראה שאכן זו הבעיה קצר על מעגל האורות הגבוהים,אבל מה לדעתך יכול לגרום לכך?מגע רופף למפסק?חוטים דקים מדיי? אוליי ישנים?מה לבדוק?
אגב, לשים את הפיוז הגנה בין המפסק אורות הראשי לבין המחליף גבוה/נמוך? כמה אמפר?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.