התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סוויץ' תקוע - מחפש חולץ הגה סופה/צ'ירוקי



ariel-ro
28-05-18, 21:10
שלום לכולם,
הסוויץ' בצ'ירוקי(94) נתקע. הוא נתקע איפשהו בין מצב ON לStandby, לא מגיע לOFF ולא ניתן להתניע.
המפתח נשלף החוצה רק שהפעלתי לחץ גדול על הסוויץ'. אין לי מושג מה זה יכול להיות(נראה שהמנגון של הParking עובד ומשתחרר), אבל נראה לי שהכי קל יהיה לשלוף את ההגה ולחפש מה הבעיה שם.
אז אם יש למישהו רעיון מה יכול לגרום לתקיעה של הסוויץ', אשמח לשמוע.
בנוסף, אשמח לשאול חולץ הגה כדי שאוכל להוציא את ההגה. ההגה הוא כמו של סופה, ואני מאזור המרכז.

תודה לעוזרים,
אריאל

חנן-ג'יפולוג
29-05-18, 12:51
לא תמיד זה מצליח, אבל שווה לנסות. פתח את האום במרכז ההגה, אבל תשאיר אותו מוברג מעט, כדי שההגה לא יעוף לך לפנים.
עכשיו תתחיל להכות עם הידים מאחורי ההגה כלפי הפנים שלך, פעם מימין ופעם משמאל. במקרים רבים ההגה משתחרר כך תוך זמן קצר.

shmil
29-05-18, 18:10
בוא תיקח.
עמק חפר.

ariel-ro
01-06-18, 15:48
שמיל וחנן, תודה.
בסוף קניתי חולץ מל.כ, עלה 100ש"ח. ככה שיש חולץ הגה במרכז להשאלה;)

בכל מקרה הבעיה לא הייתה במנגנון בהגה.
המתג האלקטרו-מכאני שיושב על מוט ההגה נדפק. לצערי גיליתי את זה אחרי שפירקתי כבר את ההגה וכל המכלולים שבאזור(שזו סיוט רציני, הכל עדין וקטן, כמובן שנשבר משהו בדרך). בשביל לשלוף אותו בצורה נורמלית נדרש לפרק חלק מהדשבורד ולהוריד את מוט ההגה קצת.
זה הברנש:
119831
מק"ט יצרן - 3250575
החלק המקורי לא יקר בחו"ל, 100ש"ח+משלוח. לא רציתי להעמיד את הרכב לשבועיים אז קניתי חלופי מינוביץ'.

ד ו ר ו ן
02-06-18, 14:23
שמיל וחנן, תודה.
בסוף קניתי חולץ מל.כ, עלה 100ש"ח. ככה שיש חולץ הגה במרכז להשאלה;)
.
גם עם חולץ, השיטה שחנן תיאר יותר סלחנית להגה.

החולץ מפעיל לחץ רב מאד על הפלטה במרכז.

גיליתי שהשיטה הכי פחות אלימה היא קודם כל לנסות בלי חולץ, כמו שחנן תאר, ואם לא משתחרר, לחבר את החולץ, להפעיל מתח מתון, ואז לתת מכות עם היד ימין-שמאל על ההגה.

ההגה קופץ החוצה בקלות בלי שהפעלת לחץ גבוה על ההגה.

ariel-ro
02-06-18, 20:48
לא הצלחתי עם השיטה של חנן, ולכן קניתי חולץ.
לא הבנתי על מה הוא מפעיל לחץ? החולץ מתחבר לשתי הברזות במרכז ההגה(לאן ש3 הצלעות של ההגה מתחברות) ובורג שלוחץ על מוט ההגה כקונטרה. מה נקודת הכשל בעניין? ומדוע היא שונה כאשר דופקים על ההגה או משתמשים בחולץ?

ד ו ר ו ן
02-06-18, 21:47
לא הצלחתי עם השיטה של חנן, ולכן קניתי חולץ.
לא הבנתי על מה הוא מפעיל לחץ? החולץ מתחבר לשתי הברזות במרכז ההגה(לאן ש3 הצלעות של ההגה מתחברות) ובורג שלוחץ על מוט ההגה כקונטרה. מה נקודת הכשל בעניין? ומדוע היא שונה כאשר דופקים על ההגה או משתמשים בחולץ?

החולץ מפעיל לחץ על משטח ההגה שמחובר לבורג מוט ההגה כדי להפריד בינהם(השינון של מוט ההגה בדכ קוני ולא ישר).
זה יכול להיות עד כדי עיוות של המשטח של ההגה.

כשאתה מפעיל מתח עם החולץ, ונותן מכות עם היד בשני צידי ההגה, הוא משתחרר בקלות בלי לחץ רב של החולץ.

על אותו עקרון, חולץ פיטמן וכו.

אתה מחבר את החולץ, מפעיל לחץ ונותן מכה בבת אחת משני צידי הפיטמן עם צמד פטישים ובהרבה מקרים הוא קופץ החוצה.

בלי זה, אתה יכול להפעיל לחץ עצום עד כדי שבר של החולץ.

-->