צפייה בגרסה מלאה : ביטול המס על הדלק ותשלום על כל ק"מ: "התוכנית שתפתור את בעיית הפקקים"
תוכנית חדשה של פרופסור טרכטנברג (ועוד).
https://www.themarker.com/dynamo/.premium-1.6134515
עיקרי הדברים:
ככל שהמצב של מערכת הכבישים הישראלית מחמיר – וככל שאזרחי ישראל עומדים יותר שעותבפקקים – הופכת העובדה שממשלת ישראל אינה מסוגלת להציג לאזרחיה תוכנית אמיתית לפתרון הבעיה בשנים הקרובות למטרידה יותר ויותר. במקרה הטוב, השלטון הנוכחי מציע לאזרחיו הקלה הדרגתית בעומס בתוך מספר לא ידוע של שנים. איש אינו מוכן להתחייב על מועד מוגדר – או אף להכיר בעומק המשבר שבתוכו חיים אזרחי ישראל.
על הרקע הזה יש לקוות שיימצא במסדרונות השלטון מי שלכל הפחות יתעניין בתוכנית שיציג היום (ה'), בכנס האגודה הישראלית למחקר התחבורה, פרופ' מנואל טרכטנברג. התוכנית, שהוכנה על ידי טרכטנברג; ניר שרב, מי ששימש יועץ למשרד התחבורה; שוקי כהן, המתמחה בתכנון וכלכלת תחבורה; ואלון פרדו, מתיימרת להביא להקלה מיידית במצב בעלות תקציבית לא גבוהה.
המצב שהתוכנית מציגה הוא כזה שבו מערכת המיסוי בעולם התחבורה תתהפך: המיסוי על הבנזין והסולר, מסי הקנייה והמכס על הרכב וחלפיו, המע"מ על הרכב והאגרות – כולם יבוטלו. במקומם יותקנו צ'יפים על המכוניות – שיביאו לכך ששיעור המס שמשלם הנוסע יוגדר על בסיס ההשפעה החיצונית שנסיעתו גורמת. על כל קילומטר של נסיעה יצטרכו הנוסעים לשלם בהתאם למסלול שבו הם נוסעים, שעת הנסיעה, מספר הנוסעים ברכב, גודל הרכב ורמת הזיהום שהרכב גורם.
בנוסף, תיקבע מטריצת מחירים שתביא לכך שהמיסוי בגין נסיעה בשיא העומס יהיה גבוה פי מאה מהמיסוי בגין נסיעה בשעות העומס המינימלי. המטריצה תוגדר כך שהמיסוי הממוצע שאנו משלמים כיום לקילומטר של נסיעה – 64 אגורות - לא ישתנה בתור התחלה. "כדי שתקבולי המס לא יירדו. לא נשנה את סך המסים בתור התחלה אלא את ההרכב והצורה. לא מדובר בצעד פיסקלי", אמר טרכטנברג, שלא מעריך מה יהיה ההיקף הכולל של הירידה במסים כתוצאה מהשינויים ההתנהגותיים שהתוכנית תגרום להם.
תשלום המסים אמור להיות אוטומטי – כמו תשלום על מנוי. התקנת הצ'יפים תיעשה באופן מיידי. אבל בתחילת הדרך ייעשה בה שימוש רק לצורכי דיווח ולא לצורכי מיסוי ממשי. טרכטנברג ממליץ שלא לבצע פיילוט לתוכנית אלא להפעיל אותה באופן הדרגתי....
לדעתי זו תכנית לא לגמרי הזויה, שיכולה להיות צודקת ואפילו טובה לכל מי שהרכב הוא עבורו תחביב. מה אתם אומרים?
לא חושב שהתוכנית טובה,
לפי דעתי ממה שאני מבין (תקנו אותי אם אני טועה) דווקא מי שיעשה שימוש מועט ברכב (כגון רכב לטיולים בלבד) ישלם מס גבוה יותר.
ולמי שהשימוש מרובה המדינה תקל עימו.
לא?
שאני לא רוצה צ'יפ של משרד התחבורה על רכב שלי, שידע איפה נסעתי, מתי ועוד. גם ככה המיסויי על הנסועה נשאר זהה.
א. ככל שאכן הגביה לפי שימוש תחליף לחלוטין מיסוי עקיף וישיר אחר - כמו מס על הדלק שגם הוא לפי שימוש ולוקח בחשבון לא רק קילומטראז אלא גם כמה הרכב מזהם - זה באמת לא הזוי.
ב. הבעיה בעיני רבים תהיה האח הגדול שיודע כל הזמן היכן אתה. יש שיאמרו שמטרת התכנית היא לשלוט בתנועת האזרחים בכלל.
ג. נדמה לי שיש בעיות טכנולוגיות שיגרמו לכך שלא בכל רכב יהיה ניתן להתקין שבב מעקב.
ד. הבעיה הכי גדולה לדעתי היא האפשרות לנצל את מאגר המידע בזמן אמת הזה לצרכים לא כשרים.
אסף.
לפי דעתי ממה שאני מבין (תקנו אותי אם אני טועה) דווקא מי שיעשה שימוש מועט ברכב (כגון רכב לטיולים בלבד) ישלם מס גבוה יותר.
ולמי שהשימוש מרובה המדינה תקל עימו.
לא?
בדיוק להיפך. היום מי שעושה שימוש מועט ברכב משלם יחסית הרבה, כי המיסוי הגדול הוא על הרכב עצמו, לא משנה כמה הוא נוסע. ולכן ככל שאתה נוסע יותר, אתה מנצל יותר טוב את הרכב שכבר שילמת עליו מס גבוה.
במתווה המוצע, המיסוי על הרכב ירד. המיסוי יהיה על הנסיעה עצמה.
boaz avrahami
31-05-18, 13:38
לא מאמין שזה יעבור כי יש פה שתי פגיעות אנושות בשתי קבוצות לחץ
1. תושבי הפריפריה ( במיוחד אולו שעובדים במרכז).
2. אלו שמסרבים שהאח הגדול יעקוב אחריהם.
בנוסף, כל זמן שאין תחבורה ציבורית יעילה זה לא רלוונטי.
תוכנית מטופשת לטעמי אם כי לי כבעל גיפ שנוסע רק לטיולים היא נהדרת
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
א. ככל שאכן הגביה לפי שימוש תחליף לחלוטין מיסוי עקיף וישיר אחר - כמו מס על הדלק שגם הוא לפי שימוש ולוקח בחשבון לא רק קילומטראז אלא גם כמה הרכב מזהם - זה באמת לא הזוי.
ב. הבעיה בעיני רבים תהיה האח הגדול שיודע כל הזמן היכן אתה. יש שיאמרו שמטרת התכנית היא לשלוט בתנועת האזרחים בכלל.
ג. נדמה לי שיש בעיות טכנולוגיות שיגרמו לכך שלא בכל רכב יהיה ניתן להתקין שבב מעקב.
ד. הבעיה הכי גדולה לדעתי היא האפשרות לנצל את מאגר המידע בזמן אמת הזה לצרכים לא כשרים.
אסף.
ב. הוא כבר יודע. דרך הטלפון שלך.
ג. שבב המעקב = חומרת טלפון סלולארי שמחובר לרכב בצורה שאי אפשר ולא חוקי לנתק אותו. לא רואה קושי מיוחד בהתקנה הזאת, וגם באכיפה. ניידת משטרה שתזהה רכב נוסע על הכביש שלא משדר את האות שהוא אמור לשדר, עוצרת אותו במקום.
ד. אנחנו כבר שם, ראה ב', בואו נתקדם הלאה בדיון...
כשמדינת ישראל תציע לי אלטרנטיבה לנסיעה לבד באוטו אחד 200 קמ ביום לעבודה וחזרה.
אני אקח. בנתיים. המדינה היא זאת שמכריחה אותי לבזבז כביש דלק. וחניה בשביל זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעז, מי שגר בפריפריה ותופר קילומטרים לעבודה כבר משלם מס.. "קנס". המס על הדלק. נסעת יותר שילמת יותר. יתרה מזאת, תושב בפריפריה עם גרוטאה ישנה שצורכת יותר דלק משלם היום יותר מס מאשר שכנו בעל המכונית החדשה היקרה והחסכונית. כך שתיאורטית מס חדש יחליף את הישן, ואפילו יקל על אלו שידם אינה משגת לקנות מכונית חדשה.
אסף.
עוד שאלה.
מי יפצה את היבואנים ?
ניחוש שלי. אנחנו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמו שנכתב כאן, התכנית נראית לא שלמה, לא נותנת מענה כולל.
כל תכנית שרואה ברכב הפרטי פתרון עיקרי, שלא לומר יחידי, היא רעה.
איך התכנית מעודדת אנשים לחלופות שאינן רכב פרטי?
איך היא מתמודדת עם הגידול העולה בכמות הרכבים לתושב ו/או לק"מ כביש?
לדעתי, בעולם הגדול יש כל מני פתרונות יעילים לעומס בכבישים. האם התכנית מתיימרת להמציא את הגלגל?
לא ראיתי מילה על תחבורה ציבורית...
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
התכנית הזאת נראית קצת מיותרת ולמעשה לא באמת תפתור בעיות תחבורה (אני לא מתייחס כרגע לכל החלק של הרמזורים החכמים וכו').
המס שקיים היום על הדלק מהווה מיסוי לפי נסועה ולפי זיהום, השיפור של התכנית מעבר לקיים היא התייחסות גם למועד הנסיעה ולאזור הנסיעה, ואת זה אפשר ליישם באמצעות מיסי גודש כפי שכבר הציעו לגבי גוש דן. הבעיה היא שבהרבה מאוד מקרים אין תחליף לרכב הפרטי בין השאר בגלל מחדלי הממשלה, ובמצב כזה זה טיפה לא הוגן להטיל מיסי גודש. ובאמת, מאוד מפריע לי שבתכנית הזאת אין שום התייחסות לתחבורה הציבורית - למעשה התכנית לוקחת את השימוש ברכב פרטי כמובן מאליו ולא חותרת לשנות את הרגלי השימוש כפי שנעשה כבר בכמה מקרים נקודתיים בארץ, לעניות דעתי בהצלחה גדולה.
אז מה בעצם התכנית מנסה להשיג? לגרום לאנשים לא לנסוע לעבודה? הם לא יכולים, הם צריכים להתפרנס. לגרום להם לעבור לתחבורה ציבורית? זה יקרה רק אם לתחבורה הציבורית יהיה יתרון באזורי הגודש, ואת זה אפשר להשיג רק על ידי אכיפה רצינית של נתיבי תחבורה ציבורית ועל ידי שיפור "חווית המשתמש" של התחבורה הציבורית, שלדעתי תלויה בעיקר בתדירות שלה.
לגבי המעקב (האח הגדול), זה נכון שאפשר לעקוב אחרי כל אחד מאיתנו באמצעות הסלולרי, אבל אפשר לכבות שירותי מיקום ובמידה ומי שעוקב אחריך הוא לא סתם אדם אלא השב"כ או משהו אז אפשר גם להשאיר את הטלפון בבית.
מעניין לציין שפרופ' טרכטנברג, איש אקדמיה, מציע ליישם תכנית מבלי לבדוק את היעילות שלה קודם. אמנם הוא מדבר על יישום הדרגתי אבל מה אם התכנית רק תייצר מערכת מסורבלת שעולה הרבה מאוד כסף בתפעול ולמעשה לא תורמת כלום?
boaz avrahami
31-05-18, 14:49
אסף,
רוב אלו שגרים בפריפריה ועובדים רחוק מגיעים עם רכב ודלק מהעבודה.
זה שינוי דרסטי מדי בלי חלופות וזה לטעמי יוציא אנשים כועסים מאוד לרחובות.
שלא לדבר על הקיטוב הנוסף שזה ייצור כלפי הפריפריה שגם ככה מקבלת הרבה פחות משאבים ומופלה.
נראה את הפוליטיקאי שיהיה לו ביצים לבצע זאת.
יש עוד נדבך>
זה ירסק את שוק המכוניות ביותר מחצי ויפגע בנכסים של הרבה מדי אנשים שגם הם לא ישבו וישתקו.
בוא נחזור לנקודה הקודמת.
אני רוצה לראות מי הפוליטיקאי שיהיה לו אומץ לבצע.
אני מעריך שזה יגמר בעוד מס על הדלק כמקובל במחוזותינו.
שיטת הצפרדע במים חמים
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לדעתי צריך להשקיע משאבים ופתרונות לתחבורה ציבורית הולמת וירוקה, זה יקל על העומס בכבישים.
אבל זה לא יקרה, ליבואנים יש לוביסטים חזקים והם דואגים להם, ולכן כך גם המדינה דואגת שיקנו עוד ועוד רכבים, ליהנות ממיסוי בקנייה וכן גם על הדלק, אז היא כביכול באה בכאילו פיתרון.
לדעתי לא ישים.
אי אפשר להסכים לכל השטויות האלה
בסוף נשלט ע״י רובוטים
דרכון ביומטרי תעודת הוא ביוטמטרית
עכשיו מעקב ברכב..איפה אפשר להיות חופשי ומאושר במקום הזה?
מה גם אנשים שגרים בצפון הרחוק ונסיעתם לעבודה עומדת על 50 קמ ויותר יסבלו קשות
והעבודה לא תשלם החזרי נסיעות כאלו
Sent from my iPhone using Tapatalk
אי אפשר להסכים לכל השטויות האלה
בסוף נשלט ע״י רובוטים
דרכון ביומטרי תעודת הוא ביוטמטרית
עכשיו מעקב ברכב..איפה אפשר להיות חופשי ומאושר במקום הזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
איך העובדה שהאח הגדול יודע איפה אתה מפריעה לך להיות מאושר?
(רמז, זה לא, כי בעשר שנים האחרונות הוא יודע איפה אתה).
למזלי הוא לא תמיד יודע
עוד לא התחדשתי בכל המידע הביומטרי
ומעדיף שלא נכון לעכשיו גם כי אין לי צורך
וגם כי זה מוגזם העיקוב אחרי כל אזרח קטן
Sent from my iPhone using Tapatalk
האח הגדול (המדינה) לא יודעת כיום איפה אתה נמצא אלא אם כן עוקבים אחריך באופן אישי, וגם אז אפשר לבדוק איפה אתה עכשיו אבל לא איפה היית רטרואקטיבית.
ההצעה החדשה תחייב הקמה של מאגר מידע שישמור את המיקומים של כולנו (לפחות של הרכבים) בכל רגע נתון כולל הסטוריה.
מעבר לשמירת הפרטיות מול המדינה שהיא שאלה עקרונית, ישנה גם שאלה מעשית של אבטחת המידע האישי הפרטי והאינטימי שלנו, שלא יזלוג לידיים הלא רצויות. ואל תספרו לי על תקנים של אבטחת מידע. אני מיישם כאלו בעבודתי ואני יודע היטב כמה זה חרטא ...
חוצמזה, לא בא לי לקבל דו"ח בדואר אם נסעתי בציר המצלעות ממזרח למערב, או אם חרגתי ב- 10 דקות בהגעה לחניון הלילה בשמורה זו או אחרת ...
אוהו, השרשור הזה רץ מהר..... הרגע ראיתי אותו לראשונה.
בוןאו ניקח שני מקרי קצה, את גיא לדוגמא.
גיא נוסע 200 ק"מ ביום לעבודה וחזרה.
גיא א', ימשיך לעבוד בי ן 8:00-17:00. לפי דברי טרכטנברג, ישלם יותר מהיום, כי יושב על הכבישים בשעות העומס.
גיא ב', יתחיל לנסוע לעבודה ב-10:00 וידגיע ב-11:00 כדי לא לשלם את אגרת העומס, וייצא מהעבודה ב-17:00. גיא ב אמור לשלם לפי הרעיון של טרכטנברג כמו היום, בגדול.
המשמעות של אופציה ב' היא יעילת פחותה בעבודה, בין אם כתוצאה מהצורך להשתמש יותר בחשמל לתאורה, בין אם כתוצאה מכך שלא כל היום יהיה לו מול מי לעבוד.
המשמעות של גיא א' - היא בעצם עוד מס שיוטל עלי. למה עלי? כי המעביד ייקח את המס הזה עליו, כדי שישתלם לו להמשיך להעסיק את גיא, וזה יירד מההכנסות שלו ולפיכך גם מתשלומי המיסים.
סליחה, גיא על השימוש בך.
כך או כך, כנראה שהתכנית תטיב רק עם תושבי מדינת תל אביב (תהנה, אסף) או עם תושבי הפריפריה שגם עובדים בה (ופה יש תהנה לפותח השרשור).
:)
גיא ב', יתחיל לנסוע לעבודה ב-10:00 וידגיע ב-11:00 כדי לא לשלם את אגרת העומס, וייצא מהעבודה ב-17:00. גיא ב אמור לשלם לפי הרעיון של טרכטנברג כמו היום, בגדול.
שכחת שלא כל מעסיק יאפשר לגיא ב' להגיע כל יום ב-11:00. המעסיק שלי לא מאפשר למשל...
היה נחמד אם התכנית הייתה מתמקדת בלהעביר את גיא א' לתחבורה ציבורית. למה בעצם הוא נוסע ברכב? אני מניח שבגלל שהתחבורה הציבורית לא נותנת לו מענה מספיק טוב.
המפתח הוא אכן תחבורה ציבורית יעילה.
אני נוסע לעבודה רבע שעה הלוך, יותר מחצי שעה חזור. ואני הגדול תמיד נגד הפקקים.
בכיף הייתי נוסע בתחבורה ציבורית אם היתה והיתה יעילה. כשעבדתי בראשלצ ממש ליד רכבת, מדי כמה ימים הייתי נוסע ברכבת ועדיין כולל ההליכה לשני הכיוונים זה שרף לי זמן - היה פחות יעיל מהמכונית.
אבל כמה תחבורה ציבורית אפשר לפתח ומהר?
אז חייבים להגדיל את התחבורה הציבורית. אבל כל עוד היא לא פועלת בשבת, אנשים ימשיכו להחזיק מכוניות בשביל לנסוע לים או למרכז הקניות מחוץ לעיר בשבתות. ואם כבר יש לך מכונית ליד הבית, לא תשתמש בה?
אז צריך תחבורה ציבורית גם בשבת.
אבל יש עוד נדבך חשוב והוא פיתוח אפשרויות תעסוקה גם בפריפריה. הייתי בכיף עובר מזמן לאיזה גבעה על גבול הקו הירוק (המקורי, לא של הרכבת הקלה)... אם רק היתה שם עבודה.
זה הכי חשוב ואת זה אף אחד לא יעשה.
אסף.
עוד חסם שלא עלה עדיין במפורש בשרשור, הוא שהמדינה שנהנית כרגע מגביה מרוכזת דרך המיסוי העקיף, תתנגד נחרצות למעבר למודל מיסוי ישיר.
אחוז הגביה גבוה בהרבה כשה"שותפים העיסקיים" למדינה (יבואנים, חברות הדלק, המוכרים שגובים מע"מ), גובים עבורה את המיסים מבלי שהמדינה משקיעה בכך יותר מדי.
למיטב ידיעתי, זה גם עולה בקנה אחד עם המלצות ה-OECD שמציע להגביר מיסוי עקיף (אך גם ממליץ על תמריצים להפחתת נסועה).
במידה וילכו על פתרון דומה (שת"פ אמיץ בין ראש ממשלה שר תחבורה ושר אוצר), סביר להניח שלא יבטלו את כל המיסוי העקיף (יישום חלקי) וכן יעבירו את המעקב והגביה לחברות זכיין וזה לא יבוצע ע"י רשות המיסים.
אגב, קיים כבר פיילוט ממשלתי משותף להפחתת נסועה שנקרא "נעים לירוק" (http://www.goingreen.org.il/) וקיימים כלים דומים לביטוח דיפרנציאלי על פי נסועה, כך שהעסק לא נפל כרעם ביום בהיר...
כמובן שלא סביר להציע תוכנית כזו ללא ההשלמה בדמות תוכנית השקעות אסטרטגית ומאסיבית בחלופות תחבורה ציבורית ראויות.
לא מאמין שזה יעבור כי יש פה שתי פגיעות אנושות בשתי קבוצות לחץ
1. תושבי הפריפריה ( במיוחד אולו שעובדים במרכז).
2. אלו שמסרבים שהאח הגדול יעקוב אחריהם.
3. בנוסף, כל זמן שאין תחבורה ציבורית יעילה זה לא רלוונטי.
שים בצד רק לרגע את הפגיעה המהותית בחירות הפרט ופרטיותו, 3 הסעיפים המוזכרים לבד הם גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה ועל פניו המדינה לא מאפשרת פתרון תחבורתי אחר בשנים הקרובות.
כל התוכניות האלה, כולל מיסי גודש וכל השאר הן בדיוק הדרך לנסות לסחוט את הלימון (אזרחים) עוד יותר כל עוד לא משפרים פה את יעילות התחבורה הציבורית בלפחות 100% (אם לא 200). ניסיתי לפני כמה שנים לעבור לתחבורה ציבורית. עבדתי ליד עזריאלי והייתה לי תחנת רכבת במרחק 10 דקות הליכה או 3 דקות נסיעה באוטו (עם חניה). אחרי שבוע נשברתי. איחורים, ביטולי רכבות, שעות לא הגיוניות, ביום ראשון שהוא יותר עמוס הקדימו את הרכבת אז לקחת את הילדים למסגרות בכלל היה סיפור והרכבת הבאה 50 דקות אחרי שזה אומר להגיע לקראת 10 לעבודה.
לגבי המעקב, היום המידע הוא בידי חברות מסחריות (כולל היסטוריה), המדינה צריכה צו כדי לקבל גישה. ביום שזה יהיה שלה:
1. כל שוטר בשקל ידע איפה כל החברים שלו נמצאים
2. כל חבר של שוטר בשקל ידע את המידע (כולל בלשים פרטיים וכו)
3. המאגר יפרץ (כמו שהמאגר הביומטרי יפרץ - מקווה שלפני שהדרכון שלי יהיה פג תוקף ואהיה חייב לעשות אחד ביומטרי) ואז גם כל הפושעים שלא הצליחו להיות שוטרים ידעו.
מעניין שאף אחד לא אומר ואפילו לרגע שאולי כדאי למדינה לעודד אנשים לעבור לדו"ג?
חס וחלילה.
boaz avrahami
31-05-18, 18:44
לא קראתי בעצמי אבל שמעתי שיצא דוח IECD בימים האחרונים לגבי התחבורה הציבורית בישראל שקבע שזה המחסום להמשך ההתפתחות הכלכלית של ישראל.
כאמור, עד שזה לא יפתר וכל זמן שמרכזי התעסוקה הכבדים במרכז אין להצעה המנותקת הזו שום סיכוי
ושלא יהיו אשליות-
המדינה נרקומנית של המיסים סביב הרכבים.
היא לא תמהר לעשות שום הקלה שתחסל את התלות ברכב ולהעביר את האזרחים לתחבורה ציבורית או דו גלגליים.
הבור התקציבי שיווצר לה הוא עצום ורב ולכן כל ההצעות האלו הן סיכול ממוקד של המדינה נגד אזרחיה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
רק אני מזהה בתוכנית הזו סוג של היערכות ליום בו מרבית שוק הרכב יעבור להנעה חשמלית/היברידית והכנסות המדינה ממיסוי על דלקים יירדו באופן דרסטי?... הם מנסים למצוא פתרונות שיבטיחו את המשך זרימת כספי שוד המיסים לקופת המדינה.
מה שבטוח זה המדינה לא תשקיע בתחבורה ציבורית. כי היא, כמו שבועז קבע - "נרקומנית של מיסים מענף הרכב".
עוד בטוח, זה שישראלים לא ייצאו לרחובות ולא ימחו. כי אנחנו מין עם כזה, נקניק וקוקסינל. "ממלכתי" כזה, שמהדק חגורה ומרכין ראש. לא נעים לכתוב את זה, אבל זה עם שהלך בשקט למקלחות ולתאי הגזים, אז על מיסים הוא יתמרד?... במקום שפוליטיקאים ירעדו מפחד 24/7 מפני זעמו של הציבור, הציבור הוא זה שמפחד.
כבר היו כאן מספיק סיבות מוצדקות ל-200,000 אנשים זועמים לעלות על הכנסת ולא להשאיר ממנה אבן על אבן, ביחד עם שימוש מתבקש ב-120 חבלים על עמודי תאורה ברחובות שמסביבה. אבל במקום זה מה עשינו? הדלקנו נרות ושרנו עם ריטה ושלמה ארצי. מה השגנו? ברור שכלום.
עכשיו תסתכלו מה עושים הערבים מסביבנו אם מעלים להם חלילה את מחיר הלחם או הדלק. אבל כאן זה לא קרה וזה לא יקרה. כי אנחנו לא נלחמים על מה שמגיע לנו וגם לא נילחם. כאלה אנחנו. נקניקים. והשלטון מנצל את זה היטב.
אם תוכנית כזו תצא לפועל, תסמכו על פקידי האוצר שהמדינה לא תפסיד מזה שקל, רק אנחנו נשלם יותר - וגם לא נעשה כלום בקשר לזה. כי כאלה אנחנו. נקניקים.
boaz avrahami
03-06-18, 00:05
בניגוד לרוב הפעמים שבהם אתה נוטה לראות שחור מוגזם אני מסכים איתך לחלוטין. גם אם החלק הבוטה של השואה לצערי.
אפשר לציין שהשבוע היו מחאות בירדן בשל ייקור הדלק ואימו להפיל את הממשלה אז המלך הקפיא את ההתיקרות.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תאמין לי בועז, אני לא נוטה לראות שחורות.
אני לא פסימי. אני ריאלי. אני רואה את המציאות נכוחה ואני אומר דברים קשים כי הם האמת.
חלק מהדברים הקשים שאני אומר לפעמים, עם הרבה צער, לא אני המצאתי.
יש אנשים בכירים ממני שאומרים את אותו דבר. חלקם עובדים בשירות המדינה והם קבעו באזני חד משמעית, לא לציטוט כמובן (כי הם חרדים למקום עבודתם), שהאויב מספר 1 של כל אזרח ישראלי הוא מדינת ישראל.
אם משהו נראה כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז, מטיל ביצים כמו ברווז(ה) ושוחה באגם כמו ברווז, הוא כנראה ברווז. התוכנית של פרופ' טרכטנברג תפורה על היום שבו רוב משק הרכב בישראל יעבור להשתמש בהנעה חשמלית והמדינה תעמוד בפני שוקת שבורה אמיתית - תקבולי המיסוי על דלקים יצנחו באופן שיאיים על תזרים המזומנים של משרד האוצר.
ובמציאות החשמלית, הדרך להבטיח שנמשיך לשלם מיסים מופרעים על רכב היא לעבור לתשלום עבור קילומטרים ולא עבור ליטרים של דלק או קילוואטים של חשמל. נורא פשוט.
וזה יקרה לדעתי עוד לפני שרוב המכוניות יהיו חשמליות ויהווה תמריץ עבור בעלי רכב לוגם דלק שמזהם, לעבור לרכב חשמלי (כלומר לרכוש שוב מכונית חדשה ולשלם שוב 120 אחוזי מס).
ולא - לא תהיה כאן תחבורה ציבורית יעילה. כנראה לעולמים. כי זה חלק ממדיניות סדורה ומתוכננת היטב, שלא תשתנה באמצעות קלפיות, אלא רק באמצעות נבוטים וגרזנים.
מי אמר שצריך לצאת לרחובות?....:confused:
אני לא אומר שאתה טועה או צודק... אבל תזכיר לי.. כמה מכוניות חשמליות נמכרו בישראל השנה ללקוחות פרטיים?
(התשובה במהופך)
0
אסף.
boaz avrahami
03-06-18, 01:20
אפשר גם סתם לייקר את החשמל לרכב במקום להמציא מנגנון מסובך כל כך...
הרי כבר יש תקנות שמותר להטעין רק משקעים יהודיים
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אני לא אומר שאתה טועה או צודק... אבל תזכיר לי.. כמה מכוניות חשמליות נמכרו בישראל השנה ללקוחות פרטיים?
(התשובה במהופך)
0
אסף.
אני יכול לספר לך שהיום, הרכב הכי נמכר בישראל הוא היברידי.
ומכיוון שמחירי הדלקים לא רק תיקנו כלפי מעלה אלא הולכים לעלות עוד ועוד, המגמה הזו לא תשתנה.
מכוניות חשמליות יגיעו ויכבשו את השוק. לא כי זה טוב אלא כי זה מה שיהיה. כי זה הכיוון של היצרנים ושל תקינה שהולכת ומחמירה.
תוכניות כמו של פרופ' טרכטנברג הן לא מהיום למחר, אלא מסתכלות קדימה, לעוד 20-15-10 שנה.
גם אז לא תהיה כאן תחבורה ציבורית יעילה, מהירה, זמינה וזולה. לא כי אי אפשר אלא כי המדינה לא מעוניינת.
אני רק מחבר אחד ועוד אחד.
- - - Updated - - -
אפשר גם סתם לייקר את החשמל לרכב במקום להמציא מנגנון מסובך כל כך...
הרי כבר יש תקנות שמותר להטעין רק משקעים יהודיים
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
זה בכלל לא מנגנון מסובך. זה פתרון טכנולוגי יעיל מאוד עבור גוף עתיר יכולות ואמצעים כמו מדינה.
נהפוכו. דווקא בנושא חשמל אוטומוטיבי, אין שום בעיה להתחכם ולמצוא דרכים לאלתר ולהטעין חשמל ביתי זול. יהודים תמיד היו טובים בזיהוי פרצות וניצולן. את מקומם של המאכערים של היום יתפסו חשמלאים מיומנים ומוכשרים שיאלתרו פתרונות.
תחבר אחד ועוד אחד. התקן המשונה שמטרתו למסות חשמל לתחבורה, ולא מתאים לאף יצרן מכוניות - הוא זה שגרם לכך שמכוניות חשמליות לא נמכרות בישראל למרות תפוצתן העולה בכל העולם.
אסף.
נניח לרגע שתיאוריית הקונספירציה הזו נכונה, מה הבעייה למסות את החשמל הביתי באופן פרוגרסיבי בדומה לצריכת המים.
עד <כך וכך> קווט"ש לחודש לנפש המחיר הוא א' , מעל זה הוא ב' (או ג' וכו') וזה לא אמור בכלל לשנות אם אני טוען רכב חשמלי או מתפיל מים בחצר. שימוש ביתי סביר במחיר אחד ושימוש חריג באשר הוא במחיר אחר. זה אפילו ייטיב עם השכבות החלשות לעומת הבזבזנים סתם ...
כמובן שיש אינטרסים אחרים, כמו של מי שייצר את הצ'יפים, יתקין אותם ויתחזק את כל המערכות מסביב ...
תחבר אחד ועוד אחד. התקן המשונה שמטרתו למסות חשמל לתחבורה, ולא מתאים לאף יצרן מכוניות - הוא זה שגרם לכך שמכוניות חשמליות לא נמכרות בישראל למרות תפוצתן העולה בכל העולם.
אסף.
אז זהו, שתפוצתן בכל העולם לא בדיוק עולה.
אם לשפוט רק לפי העדפת הצרכנים נטו, רכב חשמלי הוא כשלון חרוץ.
וזה למרות היתרון הכלכלי המובהק בדמות חיסכון מיידי בהוצאות על תדלוק. הכשלון הוא מסיבות טכניות ופרקטיות כמובן - זמן הטעינה עדיין ארוך, טווח הנסיעה עדיין מוגבל. מספר הצרכנים שמוכן לוותר על האפשרות לנסיעה ספונטנית לטובת האידיאולוגיה האקולוגית הוא עדיין בטל בשישים.
אבל זמני הטעינה ילכו ויתקצרו וטווחי הנסיעה יעלו. הנעה חשמלית הוא הפתרון שהרגולטורים החליטו שיהיה המועדף, ויצרני הרכב מיישרים איתם קו.
ובמקומות שמכוניות חשמליות כן מצליחות להיאחז בנתח שוק כלשהו, זה לא בגלל שהן מספקות פתרונות ראויים, אלא כי הן נהנות מדחיפה וסיוע ממוסדים. סוג של כופים אותן על הציבור. במקרה ה"טוב" כופים אותן באמצעות הטבות מס. במקרה ה"רע" באמצעות רגולציה ו/או הכבדת ההגבלות על מי שמחזיק במכונית רגילה ששורפת דלק.
בעידן הפוליטיקלי-קורקט והצביעות הממוסדת יש לשלטון צדקני אלף ואחת דרכים יצירתיות לגרום לאנשים להיפטר ממכונית ישנה בעלת מנוע שריפה פנימית ולעבור לרכב חשמלי. ואם זה יגרום להקטנת ההכנסות ממיסוי על דלקים, ימצאו דרך אחרת למסות את השימוש ברכב הפרטי. אז מצד אחד לספק תחבורה ציבורית קלוקלת שתאלץ את הציבור להמשיך להשתמש ברכב פרטי, ומצד שני להטיל מס מופרע על הקילומטרים שייכפה באמצעות מערכות ניטור מתוחכמות - אני רואה כאן את אחת הדרכים היותר יעילות להמשיך לשדוד את הציבור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.