צפייה בגרסה מלאה : נזילות שמן בין גיר למנוע - דאסטר
קייס קינום
01-06-18, 20:40
קיבלתי תוצאות בדיקה של דאסטר 4X4 דיזל 2015, 75K ק"מ. הכל נראה בסדר, חוץ מ"נזילות שמן בין גיר למנוע". המוכר אומר שהלך למוסך היבואן לסדר הכל (היו גם צלחות בלמים וצמיגים שהוחלפו) והמוסך טען שלא רואה שום דבר.
אנשים שהתייעצתי איתם אומרים שהתקלה הזו בד"כ לא נחשבת קריטית ומוסכים לא אוהבים לטפל בה בגלל שמצריכה פירוק גיר, ולכן מחכים עד החלפת קלאצ'. כאן יש ענין אחר - מקריאת דיווחים של בעלי דאסטר אני מבין שקלאצ' זה עניין יקר מאד, מגיע עד 12K ש"ח אפילו, זה כמובן מדאיג עוד יותר.
אשמח לשמוע דעתכם, תודה!
לא לוותר. אם הרכב באחריות על אחת כמה וכמה.
נזילת שמן בין הגיר למנוע זה מחזיר שמן אחורי של המנוע (במקרים רבים בגלל שבמוסך מילאו יותר מדי שמן "על בטוח" ). זה תיקון יקר. לפעמים לעתים רחוקות זה מחזיר שמן שמתחת לקלאץ'. וזה כבר תיקון ממש יקר.
וכל זה לפני שהקלאץ' נספג שמן ומתחיל להחליק או להסריח.
אסף.
מה שאסף אמר.
וכן זה פירוק גיר. אבל מצמד זה סביב 6000. לא 12 אלף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
קייס קינום
01-06-18, 21:31
האחריות להבנתי הסתיימה החודש. הבעלים הלך למוסך עם הבדיקה וביקש שיתקנו הכל - כלומר היה מוכן לשלם - והם טענו שאין מה לתקן. ממה שאני קורא בקבוצות פייסבוק של דאצ'יה הקלאצ' לא מכוסה באחריות.
אגב למוכר אחר שדיברתי איתו נאמר בבדיקה שהקלאצ' "%70 גמור", אחרי 60K ק"מ..
מה הייתם עושים? מוותרים על הרכב, או מורידים מחיר ככה שישקף תיקון פוטנציאלי? הבחור סה"כ מרוצה מאד מהאוטו, מוכר כי קנה את הדאסטר החדשה.
תיקח לבדיקה או לחבר שמבין ותראו עד כמה גמור המצמד. אין אפשרות לדעתי להגיד ש 60% אחוז גמור ...
המצמד ייגמר מתי שהו .. אז תגלם 50% נגיד מהתיקון במחיר האוטו ותיקח. אם זה באמת הדבר היחיד.
אני לא פסלתי אף פעם אוטו בגלל מצמד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
קייס קינום
01-06-18, 21:45
הרכב עם המצמד "%70" כבר נמכר לפני שדיברתי עם הבעלים :) יש שוק יפה לדיזל 4X4 מסתבר.
אז אני מבין שבמקרה שאכן יש נזילה מהגיר למנוע, הנזק היקר שיכול להיות הוא החלפת מצמד ולפי זה לתמחר?
המצמד לא קשור לנזילה.
תיקון הנזילה הוא יקר וקרסו ידועים לאורך שנים במניעת שירות - ובמיוחד לרכב באחריות. למשל על ידי זה שאומרים שנזילה ממחזש אחורי של המנוע היא בכלל החלפת מצמד וזה לא באחריות.
ובשביל זה אנחנו כאן...
(במאמר מוסגר אני מכיר רק מוסך אחד טוב מורשה יבואן באזור המרכז (רייך) וגם עליו הדעות חלוקות. כלומר עדיף ללכת למוסך לא מורשה יבואן)
אסף.
אז אני מבין שבמקרה שאכן יש נזילה מהגיר למנוע, הנזק היקר שיכול להיות הוא החלפת מצמד ולפי זה לתמחר?
אל תעשה תימחור לפי השערות, קח הצעת מחיר מסודרת לתיקון התקלה ולפי זה תוריד במחיר.
יש את קראסו צומת וולקן שהנסיון שלי איתם טוב.
הנזק הכי יקר הוא לא מצמד. אפשר לפרק גיר ולהחזיר אותו גם בלי להחליף מצמד. רק שהעבודה של פו׳ק יקרה אז אם כבר מפרקים ....
אבל אם הרכב באחריות..... שאלה שאני לא יודע לענות עליה היא כמה אחריות יש למתכלים כמו מחזיר שמן ... [emoji848] ....
יש דברים שנשחקים עם השימוש. כמו בלמים. מצמד צמיגים וכו׳
הם באחריות הרבה יותר קטנה ונתונה לויכוח מאשר למשל ציריה שיש לה אורך חיים ארוך בהרבה.
וכן ... יש אחלה שוק לאוטו ;)
לעניות דעתי. מצמד שחוק זאת לא עילה לפסילת רכב. רק להוריד קצת במחיר על זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
במחשבה שניה ....
אצלי עם 108000 אין הזעה או נזילה שם ..
אני חושב שזה אחרי החלפת מתמד לא רצינית ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.