צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ דיפרנציאל
יש לי חופש בדרייבשאפט האחורי של כ25-30 מעלות.
האם כדאי לשפץ את הדיפ האחורי או להחליפו כבר?
מה העלויות הממוצעות של שיפוץ/ החלפה של כל הדיפ האחורי?
יונימוג אדום
08-06-18, 16:09
לא מבין את החברים שחושבים שאנו נביאים .
קודם כל - על איזה רכב מדובר ???
היד קלה על המקלדת אך מנותקת מהראש .
אילן
ג׳ימני, אכן פתחתי ההודעה בחיפזון חח
איזה שנה אוטומט/ ידני עוד פרטים רלבנטיים
יונימוג אדום
08-06-18, 20:29
אם אני זוכר אז הדיפרנציאל הזה מאוד פשוט לטיפול וכיוון .
יש לפרק ציריות וגל הינע , לפתוח את הברגים בהיקף הסרן וכל המכלול ביד .
צריך לבדוק מצב מיסבים ואולי להחליף .
הכיוון נעשה בעזרת אומים המזיזים את מירכוז הדיפרנציאל ימינה או שמאלה .
ע"י משחק באומים ניתן לבטל את החופש שאתה מתאר ( יש להשאיר מרווח מסויים ) .
אילן
יש לי חופש בדרייבשאפט האחורי של כ25-30 מעלות.
האם כדאי לשפץ את הדיפ האחורי או להחליפו כבר?
החופש בין הפיניון לקורונה או בשיני הזחה של גל ההינע?
תבדוק טוב שאת אכן מאבחן נכון היכן החופש, וכמה.
יש חופש תקין בין הפיניון לקורונה, ויש חופש מסוים בגל ההינע, ושניהם יחד יכולים להיראות הרבה.
תראה שאתה לא מעריך יתר את החופש הקיים.
החופש בין הפיניון לקורונה או בשיני הזחה של גל ההינע?
תבדוק טוב שאת אכן מאבחן נכון היכן החופש, וכמה.
יש חופש תקין בין הפיניון לקורונה, ויש חופש מסוים בגל ההינע, ושניהם יחד יכולים להיראות הרבה.
תראה שאתה לא מעריך יתר את החופש הקיים.
25-30 מעלות יכול להיות תקין?
אני אומר שתהיה בטוח שאתה מבודד את החופשים במערכת כמו שצריך, ומודד כמה מעלות באמת החופש.
יש ערכים ברורים כמה זה חופש תקין.
אני אומר שתהיה בטוח שאתה מבודד את החופשים במערכת כמו שצריך, ומודד כמה מעלות באמת החופש.
יש ערכים ברורים כמה זה חופש תקין.
בלם יד למטה, גיר בניוטרל, דרייבשפט אחורי נותן לי 25 מעלות בערך.
יכול להיות מצב שזה יהיה תקין? אשמח אם תסביר איך.
על מנת לבודד מקור חופשים - תופסים עם הידיים משני צדי הצלב שעל הדרייבשפט וסוחטים בשני הכיוונים. ככה יודעים את מידת החופש בצלבים. לאחר מכן כדי לדעת את מידת החופש בקורונה פניון מחזיקים ביחד אחת את הפניון ובודקים את החופש ביחס לקורונה. יש סרנים שיש להם אפילו חריצים לסימון מיקום הבדיקה והחופש המותר.
119938
אף אחד לא טוען שהחופש הזה תקין, רק ממליצים לוודא מהיכן הוא נובע מאחר והמקום הכי כואב לכיס הוא חופש בדיפרנציאל.
שוב..
מנסיוני במדידת מעלות, לרובנו אין מד-מעלות מכויל ביד, ולרוב ההערכה מאד שגויה.
ולכן כדאי למדוד באמת.
1/16 סיבוב=22.5 מעלות ולפי מה שנאמר לי בעבר זה בגדר הסביר ולא לגעת.
דיפ חייב מידת חופש מסויימת.
לא ציינת בתיאור הבדיקה האם קיבעת את גל ההינע, ומהיכן הפעלת פיתול כדי לראות חופש.
אתה צריך להחזיק ביד אחת את הפלאנג בכניסה לדיפ, וביד השנייה את הדיפ עצמו ולסובב אחד נגד השני.
החופש, אם יש, יכול להיות גם מציריות אכולות בכניסה לדיפ, בית הסטליטים, מהחופש בין הפיניון לקורונה(פחות סביר להבנתי), ובגל-ההינע.
לכולם יש מידת חופש תקינה שסה״כ כולם יכול להיראות הרבה.
צריך לבודד את המשתנים.
לא ענית האם מדדת באמת או רק תחושה/הערכה.
מצרף לך צילומי מסך מדיונים כאן באתר בנושא, ובחיפוש קל יש עוד תוצאות.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180610/90bdfea1be23cc02b33423c5c6945f32.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180610/152df60d48af146b2df95299cd669138.jpg
אין חופש בין הפלנג' לציר עצמו, זה מגיע מהדיפ ולא פתחתי אותו. יש גם מכות שמורגשות עם שחרור קלאץ' בראשון ושני.
עכשיו בהתייחס להודעה של אותו בחור שטוען שתיקון חופשים בדיפ עלול לגרום נזק רב יותר, הוא מתכוון בדיפ האחורי בלבד או בשאר המכלולים כגון תיבת העברה, מנוע?
אם תיקון עלול לגרום נזק אז החלפה של כל הדיפ האחורי תהיה פתרון טוב יותר?
כי המכות הללו ממש מציקות וברור שהן מגיעות מהחופש שקיים שמה.
מכות זה לא דבר תקין, כנראה שהמקור הוא בחופש/שחיקה שיש בדיפ', רק אחרי פירוק יהיה ניתן לדעת מה המצב ולקבל החלטה מה כדאי לעשות.
ממליץ לך לקחת את הרכב לבעל מקצוע שמכיר את הרכב, יש כאן כמה שמומלצים עפ"י החברים.
אין חופש בין הפלנג' לציר עצמו, זה מגיע מהדיפ ולא פתחתי אותו. יש גם מכות שמורגשות עם שחרור קלאץ' בראשון ושני.
עכשיו בהתייחס להודעה של אותו בחור שטוען שתיקון חופשים בדיפ עלול לגרום נזק רב יותר, הוא מתכוון בדיפ האחורי בלבד או בשאר המכלולים כגון תיבת העברה, מנוע?
אם תיקון עלול לגרום נזק אז החלפה של כל הדיפ האחורי תהיה פתרון טוב יותר?
כי המכות הללו ממש מציקות וברור שהן מגיעות מהחופש שקיים שמה.
ה״בחור״ הוא אחד המכונאים המוכשרים שגם כותב כאן, באתר.
השרשור התייחס לתיקון החופשים בדיפ בלבד.
מכות יכולות בקלות להגיע גם מחופש בגל-הינע שאתה לא מסוגל להרגיש ביד.
מכות זה כבר תיאור הרבה יותר בוטה מאשר ״יש חופש״, למרות שיש רכבים בהם החופש ברמת הבעיטה הוא רגיל, לא אצלך.
לדעתי עברנו את שלב הלימודי השחייה בהתכתבות, כדאי שתשיג את מפרט הטכני של הרכב, למדוד בדיוק כמה מרווח יש והכי טוב ללכת לבעל מקצוע שמכיר את הרכב.
עוד משהו פשוט יחסית להתחיל איתו הוא להשוות את הבדיקה מול רכב זהה.
מותקנת נעילת לוקרייט?
Sent from my iPhone using Tapatalk
עדכון לנושא:
אז ככה, הייתי נוסע על לחץ אויר גבוה מהמומלץ ע״י היצרן 29-30, ולפני כמה ימים החלטתי להוריד עם לחץ אויר המומלץ עי היצרן, ז״א 26 בכל הגלגלים בכביש. להפתעתי הרכב נסע הרבה יותר טוב, ובהעברת ההילוכים כמעט לא מורגש החופש והרעש מהמכה פחת ב50% לפחות כמעט ולא מפריע. למישהו הסבר פיזיקלי לתופעה?
נראה כאילו עודף הלחץ גרם לחוסר סנכרון בין הגלגלים למהירות המנוע או משהו בסגנון?
לא הגיוני.
אלא אם יש לך גלגלים בגדלים שונים אחד מהשני,
או שמלכתחילה המכה שהרגשת לא היתה מרכבת הכוח.
לא הגיוני.
אלא אם יש לך גלגלים בגדלים שונים אחד מהשני,
או שמלכתחילה המכה שהרגשת לא היתה מרכבת הכוח.
מרגיש כאילו אני מכניס קלאץ׳/לוחץ גז בעדינות יותר. אבל אני לא. ככה עוצמת הרעש והמכה פוחתים. כל זה כתוצאה מהורדת לחץ אויר.
גלגלים 205/70 לחץ אויר כרגע בכולם 26 לפני כן היה 30.
מותקנת נעילת לוקרייט?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגמרי נשמע ככה...
GodsFather
18-06-18, 21:41
לגמרי נשמע ככה...ואו שהלחץ לא היה זהה בין הגלגלים...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ואו שהלחץ לא היה זהה בין הגלגלים...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ללא נעילות. והלחץ היה זהה לפחות עפ 2-3 תחנות שהייתי מנפח בהם פעם-פעמיים בשבוע, ביציאה מהשטח על משטח ישר.
הרכב היה גולש הרבה יותר מהר בלחץ אויר גבוה כשהיה בניוטרל/בין הילוכים. למה זה לא יכול להסביר שהמכות יהיו יותר מורגשות.
או שפשוט חלק מהזעזוע שנגרם למרכב משתכך טוב יותר עי לחץ האוויר הנמוך וכתוצאה מכך אני שומע את המכה חלש יותר..
GodsFather
19-06-18, 00:52
נאמר ואכן כך, אז המכה היא מבושינג שסיים את חייו. תבדוק בזרועות...
עוד לניסוי - תעלה חזרה ל30 ותראה אם חזר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נאמר ואכן כך, אז המכה היא מבושינג שסיים את חייו. תבדוק בזרועות...
+
לפי התיאור החדש, זה נשמע כמו כיוון נכון לבדוק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.