PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיות טעינה?



Avihai Bar
09-06-18, 08:51
בוקר טוב,

אתמול החלפתי אלטרנטור.
כאשר בדקתי אותו בסרק הוא הגיע למתח טעינה של 14V

החיבור לחיישן של המנורה היה רופף וניקרע.
המלחם ברשותי לא היה תקין ולכן שמתי לוסטקלמות.
היום בנסיעה כל פעם שעברתי את ה 1500 סלד- נידלקו לי נורות הטעינה, 4X4 ובלם היד ביחד
בדקתי טעינה- הכל תקין- 13.9V בסרק.
כך גם שעון הטעינה.
הנחתי שהלוסטקלמות של החיישן לא החזיקו

בסוף הסיבוב בבן שמן- לאחר שהדלקתי מזגן, נוכחתי לדעת (אולי זה היה מוקדם יותר לאחר עצירת הקפה) - שהנורות לא דולקות יותר (הן לא שרופות) והתנהגות הטעינה נורמלית.
אני יודע שלוח השעונים שלי לא תקין (נורת D מהבהבת, נורות תאורה של ספידומטר נישרפות מהר, לפעמים שעון לחץ שמן נותן חיווי קרוב ל-0, מד חום מנוע מצביע לכיוון ה-3 של המד טעינה במקום על 1 - למרות שטמפרטורה תקינה בבדיקה מול TEK2) אולם לא היתה לי כזו התנהגות מעולם

כאשר חזרתי הביתה שמתי לב שהשעון טעינה מעט פחות מ-13.
חיברתי רב מודד וראיתי 12.6V
נתתי גז- טיפס ל 13.9.
ללא גז- 12.6

מצברים תקינים בבדיקה אצל חשמלאי (אחד חדש והשני בן שנה).

ניראה לי מוזר- אני לא זוכר כזו התנהגות.

דעתכם?

erezgur
09-06-18, 09:00
לא רשמת באיזה רכב מדובר, אבל ציינת שני מצברים אז אני מניח שמדובר בטרופר דיזל.

מניסיוני - כאשר מצבר אחד נחלש וצריך להחליפו - מחליפים גם את השני. אם אתה נוסע עם מצבר אחד שהוא חלש משמעותית מהשני, אתה למעשה פוגע במצבר החזק יותר (המצבר החלש יותר צורך כל הזמן מהמצבר החזק). מתי הוחלף מצבר? מציע לבדוק שוב את שני המצברים ולראות האם שניהם תקינים.

מקריאת הודעה שלך הייתי ממליץ גם לבדוק שוב את החיבורים בלוח השעונים ולבדוק שאין נקודות אפשריות לקצר, חוטים רפויים שאולי מדי מדי פעם יכולים לקצר וכו'.

Avihai Bar
09-06-18, 09:08
הכל נכון ואתה צודק- אולם התקציב אפשר רק החלפת מצבר אחד וזה היה אפשרי מכיוון שהמצבר השני היה תקין.

למרות שלוח השעונים לא משהו- החיווי של שעון הטעינה היה נכון.

פה השאלה- ירדתי לאחר נסיעה בכביש מהיר ל12.6v טעינה ועם גז חזרתי לערכים נורמליים.

יש לציין שטענתי את המצברים בטעינה איטית טרם החלפת האלטרנטור- אולם שוב- לא זוכר שמתח הטעינה ירד מתחת ל13.5v בעבר

נדב ש.
09-06-18, 09:34
בהחלפת אלטרנטור חשוב לוודא שמעבירים את הפולי המקורי לאלטרנטור החלופי כדי שהגלגלת תישאר בגודל המקורי.

טעינה נמוכה בסרק או בשיוט=אלטרנטור לא תקין.

Avihai Bar
09-06-18, 09:53
הגלגלת מקורית. דאגתי לזה.
יכול להיות שהמתיחה קצת השתחררה?
או שאתה אומר להחזיר את האלטרנטור?

נדב ש.
09-06-18, 10:28
אני אומר להחזיר.
עברתי מצב כזה כבר.
טעינה צריכה לעמוד קבוע על ערך תקין ולא רק בלחיצת דוושה לעלות.

ד ו ר ו ן
09-06-18, 12:44
טעינה נמוכה בסרק או בשיוט=אלטרנטור לא תקין.
או בקר טעינה לא תקין.

Avihai Bar
09-06-18, 12:58
בקר טעינה זה הרגולטור שנמצא בתוך האלטרנטור?

ד ו ר ו ן
09-06-18, 13:28
לא מכיר את הדגם שלך, אבל מכיר חיצוני, עם שקע-תקע אל האלטרנטור.

הייתה לי ברכב אחר בעיית טעינה שהמתח היה יורד ל-12.5 בסרק ולפעמים גם בנסיעה.
לא נדלקה נורת הטעינה אבל בהחלפת בקר טעינה המתח הסתדר.

נדב ש.
09-06-18, 13:36
חבל לישבור את הראש, אין בקר טעינה חיצוני באיסוזו, יש לך אחריות על האלטרנטור אני מניח, תחליף אותו.

Avihai Bar
09-06-18, 13:39
תודה על ההבהרה

ד ו ר ו ן
09-06-18, 15:10
יש לך אחריות על האלטרנטור אני מניח, תחליף אותו.
+
אמורה להיות לך אחריות של 3 חודשים לתיקון, אל תתעסק עם האלטרנטור שלא יגידו לך שפגעת במשהו.

Avihai Bar
22-06-18, 10:31
אפילוג,

לקחתי את האלטרנטיבה לבדיקה והוא תקין.
בדקתי את המצבים והם תקינים.
עברתי על הצמה וביצעתי הלחמות ובידודים.
הרכבתי הכל... עובד תקין.

14.4 יציב.
אין יותר חיוורים בלוח שעונים.

תודה לכולם

-->