PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדריך לרכישת JK?



nirs
11-06-18, 20:45
התחלתי להסתכל ברצינות על ה JK כתחליף לדיפנדר (אחרי 11 שנים, הילדים גדלו ומצטרפים פחות לטיולים, וה JK הוא התחליף היחיד שבא בחשבון).
להפתעתי, לא מצאתי מדריך לרכישת JK!
אשמח לקבל דגשים, המלצות , הנחיות, הזהרות מניסיונכם.
תודה
ניר


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
11-06-18, 21:32
קודם כל כמי שהיה חובב מושבע של הכירכרות כולל דיפנדר והמיר את דתו לדבר האמיתי מברך על ההחלטה ואכן מבין שלל רכבי הכביש שטח שיש בארץ הרנגלר הוא התחליף היחידי הראוי לדיפנדר.

הידע הטכני שלי מוגבל מכדי לכתוב מדריך של ממש אבל אנסה לתרום מניסיוני (רכשתי כבר שני רנגלרים מיד שנייה)

הערה כללית- שוק הרנגלרים יד שנייה פרוע ביותר ותנודתי- אין ממש קשר בין המחירון למחירים בהם בפועל נמכרים הרנגלרים (כמו עם הדיפנדר)

אני גם מניח שכבעל משפחה אתה מתכוון לרנגלר ארוך - הם מבוקשים יותר, יקרים יותר ובהחלט מומלצים יותר בכל מובן.

כמו בכל רכב שטח ראוי לשמו שנרכש כיד שנייה אתה צריך לגבש עם עצמך החלטה שהיא קודם כל תקציבית ובעיקר תשובה לעצמך מה אתה מעדיף רכב סטנדרטי או כמעט סטנדרטי או רכב מושקע ומשופר.

רכב קרוב לסטנדרטי המשמעות היא שאתה תשפר אותו לפי טעמך והצרכים שלך וככל הנראה כלכלית יהיה פחות משתלם מרכב שכבר שופר.
שוק השיפורים האפשריים לרנגלרים הוא אין סופי ובהתאם יש בשוק רכבים ברמות שיפור והשקעה בכל קצוות המחיר והרמה של השיפורים.

כדי שאנסה לכוון יותר תנסה להגדיר תקציב משוער - צרכים במובן של לאיזו רמת עבירות אתה מצפה? מה סיגנון הטיולים טיולים ארוכים של כמה ימים בסיגנון אוברלנדינג עם אתגרי עבירות פה ושם או טיולי אקסטרים במעלות הכי מטורפים שיש?

עוד הערה כללית רנגלרים במצב סטנדרטי ובעיקר מהשנים הראשונות (2007 עד 2011) הם חיה נדירה עד לא קיימת- רובם אם לא כולם עברו שיפורים ברמה כזו או אחרת.

יש גם שוני דיי עצום בין דגמי הJK עד שנת 2011 (מנוע 3.8 ל', 200 כ"ס, גיר אוט' מיושן ארבעה הילוכים ורמת גימור/עיצוב תא הנוסעים) ובין הדגמים משנת 2012 והלאה (מנוע 3.6 ל', 285 כ"ס וגיר 6 הילוכים)

וזה רק על קצה מזלג לפני ששמתי דגשים על מחלות וליקויים שצריך לשים לב אליהם.

nirs
11-06-18, 21:50
שלמה, תודה.
אשמח לקבל דגשים על מחלות וליקויים.
כרגע מכוון ל- 2009-2010 ארוך (כמובן) במפרט רוביקון, משופר קלות (הכל צריך להיות חוקי וברישיון).
לא מחפש מפלצת עבירות אך בהחלט מעוניין ברכב טיולים שיעלה בלי דרמות ומאבק (בדומה לדיפנדר), את כל המעלות הקלסיים בנגב.


Sent from my iPhone using Tapatalk

yoni_0000
11-06-18, 22:32
2 טיפים..

1. אם אתה מתכוון להשאר בטווח החוקי (ish..), ולהישאר עם צמיג עד 33" אתה לא חייב רוביקון. ספורט עם הגבהה 2" ונעילה אחורית עושה את כל מסלולי העבירות הקלאסיים (ורדית, זיק, מצלעות, בוקר וכו'). גם יהיה לך יותר קל למצוא כלי שמור וסטנדרטי וגם מחיר הרכישה יירד משמעותית.

דבר שני.. אתה על גבול השנתונים, ולכן הייתי עושה את הויתור על הרוביקון ועושה מאמצים למציאת רנגלר עם המנוע 3.6.. ה3.8 הוא חתיכת עגלה בזבזנית ומבאסת. ההבדל בביצועים ענק, גם בכביש וגם בשטח.

מחלות..? מכאנית אין דברים מיוחדים.. יש איזה מנגנון של כרית האוויר שהולך לעיתים קרובות והוא יקר. הייתי חוקר לעומק אם ברכב שבדקת נדלקת נורית כרית אוויר.

מחלה של הרכב היא אטימות גרועה.. גם למים וגם לאבק, וזה סיפור יקר להחליף את הגומיות.

בלי קשר, רוב התקלות שתתקל בהם יהיו כתוצאה משיפורים ותוספות. צמיגים גדולים על רכב משנת 2008 בלי יחסי העברה = גיר שעבד קשה.. חופשים במתלים כתוצאה מהתקנת הגבהות שלא בוצעו כהלכה.. צלבים גמורים ברכבים מוגבהים שלא החליפו דרייבשאפטים, וכו'..

בסה"כ הרכב אמין ולא יתקע אותך בשטח. משהו שצריך להבין הוא שגם אם משהו קטן הולך (והולך לפעמים..) זה רכב יקקררר לתחזוקה.. לדעתי יותר מהדיפנדר.. יותר בסדר גודל של דיסקברי 3.

בהצלחה.

asafk
12-06-18, 00:34
מהבנתי, לפי חוויות של מכר שחיפש ובסוף התייאש, השוק די מטורף.
יש סוחרים מתמחים ברנגלרים שיחקנו כל כלי ששווה משהו - בטלפון, ובעזרת שליח על טימקס עם מזומן. לדעתי הסיפורים גובלים בהגזמה אבל כאמור אלו חוויות מיד שניה.
אז חשוב לומר - קשה למצוא כלים בשוק, זה עניין של מזל או של היכרות מוקדמת עם הקונה (דרך המוסך המטפל למשל).

אסף.

KOOKE
12-06-18, 01:40
מסכים עם קודמי ששווה למתוח התקציב ולרכוש שנת 2012 ומעלה בעיקר בשל הגיר העדיף בהרבה. אכן הבדל גדול בביצועים אבל לא ענק.

בכל מקרה עדיף רוביקון מקורי ולא רנגלר ספורט או סהרה שהוספו לו תוספות עד למיפרט רוביקון - השיפורים הנפוצים לרנגלר שאינו רוביקון הם החלפת סרנים לסרני דנה 44 הכוללים נעילות כמו ברוביקון אבל הרוב לא מחליפים גם את הטרנספר לטרנספר של רוביקון וזה משמעותי מאד.

הטרנספר של רוביקון חזק יותר ובעל יחס העברה נמוך יותר שעומד על 1:4.10 (ברנגלר שאינו רוביקון היחס בטרנספר הוא 1:2.72).

לגבי סליל כרית האויר- יש ריקול של החברה וצריך לוודא שהריקול בוצע וכך נפתרת בעיה זו.

מחלה נפוצה נוספת של הרנגלרים עד 2011 היא הגיר שסובל מהתחממות יתר ולמעשה נזקק לשיפוץ או החלפה מוקדמת יחסית בעיה זו אינה קיימת בשנתונים מעל 2012.

גם תיבת ההגה היא נקודה רגישה במיוחד אם יש לרכב צמיגים גדולים - לבדוק היטב שהיא אינה נוזלת ושהיא מתפקדת היטב.

לבדוק היטב שהשיפורים ובעיקר ההגבהות בוצעו כהלכה כולל כל הרכיבים הנדרשים כמו מוטות פנהרד ורדיוס מתכווננים, מוטות מחברים ארוכים יותר למוט המייצב הארכת הבאמפסטופ, הארכת צינורות הברקס וכו - כל זה נכון להגבהה הנפוצה של 3.5 ומעלה (הגבהה של 2.5 אינצ' לא ממש מספיקה לרנגלר ארוך בגלל זווית הבטן הנוראית שלו שהיא תוצאה של בסיס גלגלים ארוך במיוחד של למעלה מ- 115 אינצ'- יותר מארוך מהדיפנדר!)

לגבי שוק הרנגלרים - לתחושתי השוק קצת נרגה בעת האחרונה והמחירים קצת ירדו ייתכן וזה בגלל השקתו והגעתו הצפוייה של המחליף - דגם הJL.

דרור ברלי
12-06-18, 02:13
תיקון טעות קטנה: הגיר האוטומטי בדגמים עם מנוע 3.6 הוא בעל 5 הילוכים.
בדגם הידני יש גיר בעל 6 מהירויות.


קודם כל - אין ספק שהרנגלר הוא ג'יפ בנזונה. והרוביקון אפילו עוד יותר. אולי לא מושלם, אבל עדיין הכי טוב שיש בייצור סדרתי. (ואומרים שה-JL החדש אפילו הרבה יותר טוב.... יאמממ) תתאמץ קצת יותר וקח רוביקון. שווה.

ועכשיו נרד לפרטים: באופן כללי איכות החומרים, ההרכבה והגימור ב-JK היא "אמריקאית" טיפוסית, כלומר די פשוטה. במולדתו הרנגלר אולי לא רכב לואו-קוסט, אבל בהחלט בר השגה ולחלוטין לא "פרימיום". רק כאן, עם המיסים המופרכים שמכתיבים מחירי תופת, כל דבר ממוצב מיד כ"יוקרה" ו"פרימיום". אבל האוטו הזה בפירוש לא מרגיש ככה.
אז קח את זה בחשבון כדי שלא תתאכזב. בעצם אתה בא מדיפנדר - בטוח לא תתאכזב.

מעבר למה שהוזכר, אין תקלות כרוניות שידוע עליהן, אלא בעיות קטנות ומציקות שקשורות לאיכות הרכבה, כמו שהזכירו קודמיי. ביחס לכרכרה בריטית מהניינטיז, לבטח תרגיש בשיפור משמעותי.... גירים מתחממים? אם לא תגדילו גלגלים בהגזמה, לא יתחמם לכם הגיר....

מנוע ה-3.8 פחות מוצלח מה-3.6 ואחד המנועים הפחות מוצלחים של Jeep באופן כללי. זה לא רק מספר הסוסים והקג"מים אלא גם האמינות.
יש עוד הבדלים טכניים בין הדגמים השונים, חלקם נכנס כבר תחת קטגוריית אפשרויות השיפורים שכידוע - בלתי מוגבלות (למעט מהבחינה החוקית).


כסף: תכין מהסחורה הזו במזומן והרבה. כי השוק פרוע והמחירים משתוללים ולמחיר המחירון אין שום תוקף או משמעות. בכלל, הכל ברכב הזה יקר רצח - האוטו עצמו, התיקונים, הטיפולים, השיפורים. עם סיבה מוצדקת או בלי - אבל זה המצב.

כלים רבים מושקעים בשיפורים בסכומים של 6 ספרות (לא טעות. שש ספרות. רק על תוספות ושינויים) לפחות חלקם בטעם רע שבא להקיא/לבכות - כל מיני גולגלות ורובוטריקים זועמים ומפחידים ואנגרי-בירדס וגרילים "כועסים" ומצחיות וגבות וכונסי אוויר וזימים של כרישים וכנפונים מוגזמים ולוחות שריון מוברגים במראה "עתידני"...
אם החילול הפומבי הבוטה הזה של העיצוב הקלאסי של Jeep לא היה כל כך מגוחך, זה היה סתם עצוב.
אבל זו רק דעתי ורק טעמי האישי וזה המצב, זה האוטו ואלה, לפחות, גם חלק גדול מלקוחותיו. עניין של טעם אישי.

KOOKE
12-06-18, 08:49
..

מנוע ה-3.8 פחות מוצלח מה-3.6 ואחד המנועים הפחות מוצלחים של Jeep באופן כללי. זה לא רק מספר הסוסים והקג"מים אלא גם האמינות.
יש עוד הבדלים טכניים בין הדגמים השונים, חלקם נכנס כבר תחת קטגוריית אפשרויות השיפורים שכידוע - בלתי מוגבלות (למעט מהבחינה החוקית).


י.

לפי מה שאני יודע זה דווקא הפוך לדעת רבים בפורומים בחו"ל דווקא מנוע ה- 3.8 גם אם הוא לא ממש מוצלח מבחינת סחיבה ושידוך לגיר נחשב לאמין יותר ממנוע ה- 3.6 וידוע על מקרים רבים שמנועים אלו הלכו לעולמם מוקדם מהצפוי- זה לא משהו סידרתי אבל יש דיעות כאלו.

עוד נקודת תורפה של מנוע 3.8 היא צריכת שמן מוגזמת שיכולה להגיע עד ליטר כל 2,000 ק"מ וזה נחשב תקין מבחינת היצרן

הערה קטנה נוספת - בגלל שוק האפטר מרקט המטורף שיש לרכב הזה מאד קל להיסחף למעגל תוספות ושיפורים אין סופי ואפילו להתמכר לעניין- בפורומים בחו"ל הפוסטים הכי ארוכים הם הפוסטים שכותרתם "מה עשית לג'יפ שלך היום?"

כן גם אני דיי נסחפתי ונסחף גם בלשון הווה אבל היי זה חלק מהכיף..

יש נקודת אור למחלת השדרגת הזו - בגללה יש בשוק מלאי גדול של חלקים ושיפורים יד שנייה במחירים מאד נוחים.

גם לא ברור לי מדוע טוענים שזה רכב יקר לתחזוקה שוטפת - החלפים הרגילים הם ברמת מחיר ממוצעת כמו גם הטיפולים השוטפים - מה שיקר זו ההתמכרות לתוספות ושיפורים.

grand
12-06-18, 09:18
יש משהו סדרתי במנועי ה 3.6 - תקתוק שסתומים מעצבן, למיטב הבנתי זו בעיה שקיימת בשנתונים מסויימים, 2013 או 2014, ניתנת לתיקון, אבל לא זול, ולא קיים ריקול בנושא.
אני מסכים עם שלמה ומחזק את כל מה שהוא אומר כולל מחירי החלקים והטיפולים, לא ברור מהיכן הקביעה שהם יקרים, מחירי חלקי ג'יפ שפויים וזולים יחסית, ובמיוחד למי שיודע להביא מחו"ל ולדעתי רובנו כאן כאלה.
הרוביקון כלי בן ז... לא הייתי רוכש ספורט.

מוני אורבך
12-06-18, 09:25
לי יש רנגלר 2010 ספורט עם מנוע 3.8 כ 3.5 שנים.
הגלגלים בגודל חוקי מוגבה 5 סנטימטר חוקי.
נעילה אחורית מקורית (אני חושב שככה בא ביבוא שלנו בשנים הללו).
אמינות טפו טפו, עד עכשיו שום דבר גדול או רציני.
עשיתי הרבה תחזוקה מונעת, הכל לפי הספר כמובן.
הגיר לא התחמם והמנוע עובד...
הרכב שלי נוסע על גז כבר 40 אלף קילומטר.

בעיות מעצבנות, הגג הדולף והמתחמם בקיץ.
כנראה שאצלי הגג חטף מכה ותוקן רע ולכן יש לי הרבה דליפות באופן מיוחד.
בסוף נמאס לי והחלפתי לברזנט (3500 שח כולל הכול) שפתר בצורה מצוינת את כל הבעיות הללו.

לגבי חלקים, באופן מפתיע המחירים מאוד עממים.
יש הכל ברשת ולכן הכול זול יחסית.
גם אצל ינוביץ המחירים בסדר, ובדברים מסוימים אפילו אצל היבואן.
אם אתה רגיל למחירי חלקים בדיפנדר תופתע לטובה, שלא לדבר על מחירי טויוטה ששם כל חלק שווה משקלו בזהב.

אשר לגימור ולנוחות, יחסית ל SUV מודרני הוא די ספרטני, אפילו אין לו מראות חשמליות (-:
מצד שני החימום עובד והקירור עובד מצוין, והמערכת המקורית בהחלט סבירה.
שום דבר לא מקרקרש, והפלסטיק של הדש חזק ולא נשבר בקלות.

nirs
12-06-18, 10:20
הצלחתם לבלבל אותי.
להתעקש על ה 3.6 או שזה nice to have?
עוד נתון, הרכב אמור להיות לטיולים בלבד (בדומה לדיפנדר)


Sent from my iPhone using Tapatalk

oren61
12-06-18, 11:00
כבעל רוביקון 2009 מזה 3 שנים
אין בעיות מיוחדות ברכב
אם אתה מטפל לבד מחירי החלקים ברשת סבירים עד מצחיקים
לכל רכב שטח אוט שהיה לי עד היום תמיד הוספתי קולר גיר
המנוע אמין וקל לתחזוקה
יחסי העברה בסרנים ותיבת העברה ברוביקון עדיפים ושווים את ההפרש במחיר לעומת הספורט
גם הסיפור עם סליל כרית האויר לא נורא יקר ברשת והחלפה עצמית
בקיצור טפל בזמן שים דלק וסע.

אהה המזגן אחד החזקים שראיתי.

KOOKE
12-06-18, 12:49
הצלחתם לבלבל אותי.
להתעקש על ה 3.6 או שזה nice to have?
עוד נתון, הרכב אמור להיות לטיולים בלבד (בדומה לדיפנדר)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ה- 3.6 בהחלט nice to have אבל לא הייתי מתעקש על זה.

באותו תקציב נתון תוכל לקבל בערך 3.6 שנת 2012-13 כמעט סטנדרטי או רוביקון 2009-2011 משופר כדבעי- כרכב טיולים בלבד הייתי בוחר ברוביקון משופר היטב משנתון נמוך יותר

yoni_0000
12-06-18, 12:58
כל אלו מכם שטוענים שמחיר החלפים סביר.. אתם משתמשים בחלקים של מופאר? מטפלים במורשה?

KOOKE
12-06-18, 13:43
תלוי בחלק - לפעמים מופאר (חלק מקורי) ולפעמים תחליפי - מוסך מתמחה ברנגלרים שלא בהכרח מוסך מורשה של היבואן כמו נניח מוסך נשר בתל אביב ועוד.

שוב בהשוואה לשאר רכבי השטח או כביש שטח הנפוצים בארץ - המצב זהה ואפילו טוב יותר מבחינת עלות חלפים מקוריים ו/או תחליפיים רכישה בארץ אצל היבואן או רכישה בארץ אצל יבואן מקביל או רכישה ברשת - כל אלו נכונים ותקפים גם לרכבים אחרים והפרשי המחירים בין האופציות השונות קיימים גם שם.

oren61
13-06-18, 16:51
כל אלו מכם שטוענים שמחיר החלפים סביר.. אתם משתמשים בחלקים של מופאר? מטפלים במורשה?

מופר או טבים יותר
מופר זה טוב אבל יש גם טוב יותר

מוסך מורשה לא מחייב שיהיה מקצועי יותר מאחרים וזה בעדינות.

nirs
13-06-18, 20:58
תודה לכולם על התגובות המועילות.
ניסיתי לסכם בנקודות את עיקרי הדברים.
כמובן שאשמח להערות / תובנות נוספות:

1. שוק הרנגלרים יד שנייה פרוע ותנודתי. אין ממש קשר בין המחירון למחירים בפועל.
2. רנגלר ארוך - מבוקש, יקר ומומלץ יותר.
3. רנגלרים במצב סטנדרטי, בעיקר מהשנים הראשונות (2007 עד 2011) כמעט ולא קיימים - רובם עברו שיפורים ברמה כזו או אחרת.
4. עד שנת 2011 מנוע 3.8 ל', 200 כ"ס, גיר אוט' מיושן ארבעה הילוכים ורמת גימור/עיצוב תא הנוסעים.
משנת 2012 והלאה מנוע 3.6 ל', 285 כ"ס וגיר 6 הילוכים ידני 5 אוטומטית.
5. ה- 3.6 בהחלט nice to have.
6. רוביקון מקורי עדיף על רנגלר ספורט או סהרה שהוספו לו תוספות עד למיפרט רוביקון - השיפורים הנפוצים לרנגלר שאינו רוביקון הם החלפת סרנים לסרני דנה 44 הכוללים נעילות כמו ברוביקון אבל הרוב לא מחליפים גם את הטרנספר לטרנספר של רוביקון וזה משמעותי מאד.
7. לבדוק שהשיפורים ובעיקר ההגבהות בוצעו כהלכה כולל כל הרכיבים הנדרשים כמו מוטות פנהרד ורדיוס מתכווננים, מוטות מחברים ארוכים יותר למוט המייצב הארכת הבאמפסטופ, הארכת צינורות הברקס וכו - כל זה נכון להגבהה הנפוצה של 3.5 ומעלה

מחלות:
1. מנגנון של כרית האוויר שהולך לעיתים קרובות והוא יקר. לחקור לעומק אם ברכב שבדקת נדלקת נורית כרית אוויר. סליל כרית האויר- יש ריקול של החברה וצריך לוודא שהריקול בוצע וכך נפתרת בעיה זו.
2. אטימות גרועה גם למים וגם לאבק, וזה סיפור יקר להחליף את הגומיות.
3. תקלות כתוצאה משיפורים ותוספות. צמיגים גדולים על רכב משנת 2008 בלי יחסי העברה = גיר שעבד קשה.. חופשים במתלים כתוצאה מהתקנת הגבהות שלא בוצעו כהלכה.. צלבים גמורים ברכבים מוגבהים שלא החליפו דרייבשאפטים, וכו
4. הגיר סובל מהתחממות יתר ולמעשה נזקק לשיפוץ או החלפה מוקדמת יחסית בעיה זו אינה קיימת בשנתונים מעל 2012.
5. תיבת ההגה היא נקודה רגישה במיוחד אם יש לרכב צמיגים גדולים - לבדוק היטב שהיא אינה נוזלת ושהיא מתפקדת היטב


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
14-06-18, 01:51
יש עוד נקודה כאובה (או שלא תלוי בהשקפה) הרנגלר מושך מבטים ותשומת לב במיוחד אם הוא משופר אפילו קלות.

כאובה כי זה מושך מבטים ותשומת לב של המשטרע/משרד התחבורע/בוחני טסטים ...

מצד שני תשומת הלב יכולה להיות גם כיף כי למשל הרנגלר ידוע כ- "בייב מגנט"...

יש עוד נקודות בנוגע לרישוי ולרישום ברשיון שלא כאן המקום לפרט אותן

מוני אורבך
14-06-18, 08:04
קצת הערות בנוגע לרוביקון..
אם אתה לא מתפרע בעבירות (קרי נחל קינה) ו\או בגודל גלגל (מקורי 32) אין עדיפות מהותית לרוביקון על רנגלר רגיל.
אצלנו הספורט הגיע עם נעילה אחורית נשלטת שהיא יותר ממספקת.
עם ספורט מוגבה קלות (קרי חוקי) וכל השאר מקורי תוכל לעבור את רוב אם לא כול מסלולי הטיול בלי בעיה (כולל וורדית וזיק)
רוביקון נחשק מאוד (עוד יותר מרנגלר) והמחירים בהתאם..
אתה כבר גיפאי וותיק ויודע מה הוא רוצה, אם זה עבירות אקסטרים לך על רוביקון, בסוף יצא יותר זול.
עם מסלולי טיול נורמליים (גם הקשים ביותר) ספורט מוגבה יותר ממספיק.

לגבי קצר מול ארוך..
היתרונות של הארוך ברורים (מקום) אבל החסרונות לא תמיד.
בגלל זווית בטן קטנה אתה צריך להגביה אותו לפחות 3 אינץ כדי למנוע פגיעה.
כנל זווית נטישה.
תמרונים עם הארוך יותר צפופים ובגדול הוא יותר מסורבל.
מסיבה זו תראה לרוב קצרים מוגבהים מתון (2 אינץ) וארוכים 3 אינץ ומעלה ולרוב עם גלגלים יותר גדולים מהמקור.
אני אוהב את יכולת התמרון והזריזות של הקצר, ולא צריך את המקום שנותן הארוך (ולכן גם יש לי קצר)
כמו כן זה רכב יומיומי שלי, חניה בקצר היא קלילה, הארוך בעיר זה די סיוט.

oren61
14-06-18, 10:57
אני לא מכיר את הבעיה של אטימות למים ואבק והאוטו שלי לא חדש.
בנושא הגיר , כל רכב עם גיר אוטו' שתגדיל לו צמיגים ללא התאמה של יחסי העברה הגיר יסבול.

landY
15-06-18, 19:08
בתור מי שעשה את המעבר מ110 ל115 ... המנוע 3.8 זה מפלצת ביחס לדיפנדר. הבעיה האמיתית זה הגיר האוטומטי העצלן.
ברוביקון תקבל יחסי העברה קצרים יותר בסרנים, מה שמפצה על הגיר המחורבן.
למעט הגבהה, אני עם רכב סטנדרטי. הבעיה היחידה שאני מכיר זה המייצב שמתנתק חשמלית. אבל ברכבים בגיל הזה, כנראה שכבר בכולם הוחלף.

אחרי 7 שנים עם דיפנדר, חיפשתי שינוי.
אחרי 7 שנים עם רוביקון, לא רוצה משהו אחר חוץ מרוביקון חדש יותר.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

grossfeld
29-11-23, 17:44
זה שרשור ישן מאוד, שכשכתבתי את המדריך המלא לרכישת JK יד 2 לא ידעתי על השרשור.

אז מי שמחפש עדיין מדריך כזה הנה הוא כאן בג׳יפולוג:

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4056-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%95%D7% AA-%D7%A8%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%A8-JK-%D7%99%D7%93-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94

-->