PDA

צפייה בגרסה מלאה : תעלומת לחץ השמן במנוע 4jx1



glaydi
15-06-18, 11:58
אני בטוח שזה לא רק אני
כל נושא הוודוו סביב לחץ השמן שיש לו חיים ועולם משלו. אצלי זה יום אסל ויום באסל
זה התחיל בתופעות כמו לחץ שמן בשעון ב0 בהתנעה כשהרכב עומד בשמש
ולא מונע מיום אתמול,
העניין השתפר מאד בשימוש קבוע בשמן איכותי
רק קאסטרול 5.30
אבל השעון כל התנעה מדווח על לחץ שונה ולפעמים גם על 1.
אחרי כיבוי והתנעה חוזרת הוא עלול לעלות ל3.
אשמח אם תתחילו לשתף מה קורה אצלכם?
מי יודע איך הדבר הזה עובד?
יש ווסת לחץ אבל מי לעזאזל מנהל אותו?
אולי אז אבין יותר טוב מה ניתן לעשות כדי להחזיר למערכת הזו את התפקוד.
ספק אם הייתה בתפקוד סביר כשהרכב היה חדש..

אז קידמה לכל פייטני הפורום
שטוענים שהתנועה פה נחלשת...

OFF-RoaD
15-06-18, 12:06
קודם כל, בדקת את החיישן והשעון?

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

נדב ש.
15-06-18, 12:22
תבין איך המערכת עובדת ואז תבין גם למה המחוון "משחק" ...

כאמור קיימים 2 מעגלי שמן, לחץ שמן מנוע ולחץ שמן הזרקה.
המחוון מראה אך ורק על לחץ שמן מנוע(גם הנורה וגם ה"שעון"), את האות הוא מקבל מיוניט חשמלית שיושבת מעל לבית הפילטר הגדול, בבית הפילטר מתחת לקולר שמן יש גם שסתומים(זה כבר קשור לדיאגנוסטיקה אחרת, בהמשך).
כדי לדעת מה הלחץ האמיתי יש לחבר מחוון לחץ שמן במקום היוניט ולבדוק מה הלחץ האמיתי במצב קר ובמצב טמפ' עבודה.
אם תקין, אז כמעט בטוח שהיוניט מזייפת.
אם גם במחוון החיצוני לא תקין אז זאת כבר דיאגנוסטיקה אחרת ששלב שלב בודקים כל רכיב במנוע שעלול להפיל את הלחץ וזה סיפור אחר.
אם הרכב טופל בחייו עם שמנים טובים ובזמן כמעט תמיד זה ניגמר בהחלפת יוניט, רק כדי שיהיה לך "טוב" בעין כשאתה מעיף מבט על לוח המחוונים.

נדב ש.
15-06-18, 12:32
דוגמה ללחץ שניבדק ולא תקין:
120008

glaydi
15-06-18, 15:38
אני כבר בשלב המתקדם
לאחר פתיחת אגן שמן ובדיקות היוניט.
משום מה גם כשהמנוע חם יש מצבים שהמחוג בשעון נמוך מאד ולאחר מכן אף עולה לתחום מעולה.
השאלה איך לחץ השמן נקבע על ידי הווסת הלחץ?
בבית המסנן הגדול יש מערכת שסתומים ווסת
החלק הזה מתפקד לא משהו ואין הרבה מידע לגבי אופן פעולתו ותחזוקה כל שהיא.
לדעתי הוא לא מקבל פקודות ניהול לחץ מהמחשב. אז מה גורם לו לווסת?

נדב ש.
15-06-18, 18:39
איך בדקת את היוניט? פירקת אותה? אולי חשמלית היא מתפקדת אבל מכנית לא.
בבית פילטר השסתומים מכניים, יש לפרק אותו ואת השסתומים ולבדוק מה מצבו, סה"כ אם לא סתום מבוצה הרכיב הזה אמין.
120012120013

מה מצאת באגן שמן מנוע?פירקת את המשפכים?
בינם לבין הבלוק יש גם אטם.
120014
120015

glaydi
20-07-18, 12:47
צינורות יניקת השמן נבדקו.
בחיבור שעון לחץ אכן הלחץ נמוך.
התחלתי לברר מה קורה במכלול בית המסנן שמן הגדול.
חקרתי והבנתי שיש שם שני צוררים:
Rlive valv
ווסת לחץ שמן.
באתר מחול נתקלתי במאמר שמדבר על היחלשות הקפיץ של השסתום פריקת לחץ גבוהה
ומומלץ להוסיף דיסקה לכיווץ הקפיץ כי הוא כבר לא מה שהיה פעם.
זה שינה את ההתנהגות חלקית והלחץ בשעון עולה מייד עם ההתנעה ולא משתהה כמו שהיה מקודם. אך כשהטמפרטורה עולה הלחץ יורד ומגיע ל1_2 בשעון.
את הווסת לא הצלחתי לפרק לצערי. הוא צמוד לדופן בית המסנן ולא ניתן להכניס עליו בוקסה 23 ממ.
יש מצב שהוא תפוס מלוכלך או תקול ואני מתכנן להחליפו.
שאלות:
האם יש דרך לפרק את הווסת כשהמכלול לא מפורק מחוץ לרכב?
האם יש למישהוא ווסת כזה למכירה?
מה סדר הפעולות לפירוק כל בית מסנן השמן והוצאתו החוצה?
אשמח לשמוע אם מישהוא פירק אותו.
מסתבר שעוד בעלי טרופר בעולם מנסים להבין את הסוגייה ומצאתי דיון בפורום באוסטרליה:
http://forum.australia4wd.com/index.php?/topic/32960-oil-cooler-releif-valve/

asafk
20-07-18, 13:03
אני מסתכל בתמונות וחושב על מנוע אחר עם בעיות דומות (פורד). שם שורש הבעיה במצנן השמן. אולי גם אצלך?

אסף.

glaydi
20-07-18, 13:13
איסוזו לא המציאו שום דבר חדש וגם אני חושב במעברים של שמן ומים סתומים. אולי למישהו יש את כל המכלול הזה אשמח לרכוש אותו וללמוד אותו

נדב ש.
20-07-18, 14:50
אכן נראה לפי דבריך שהתקלה שם, כדי לבדוק לעומק צריך להתחיל לפרק.
כדי לפרק את המכלול החוצה צריך לפרק טורבו קודם.
יש לי כזה תקין ירד ממנוע שעשה 200k ק"מ, יש לי כזה גם לא תקין(חור בקולר).
לחץ של 2/3bar במנוע חם זה עדיין בתחום התקין, אם בלחיצה על הגז הלחץ עולה לא הייתי מודאג, ברגע שיפול לכיוון ה 0 זה משהו אחר.

zivo
21-07-18, 00:36
מעבר לכל השגעונות של המנוע הזה, יש פה שתי בעיות מובנות -
הסקלה פשוט מטעה - לא משנה מה יהיה, מנוע קר, שמן סמיך, מנוע חדש, הוא מתקשה לעבור את האמצע (6).
ואז ביום יום, התחושה כל הזמן מפחידה.
בעיה שניה, לאורך הזמן, החיישן פשוט מזייף, וכאן מתחילה הבעיה עם אמירות כמו של נדב על נסיעה עם לחץ קרוב לאפס.
אני חושב (נדב תקן אותי אם אני טועה), בסופו של יום המשאבת שמן אמינה.
צריך להקפיד על ניקיון של האגן שמן ושלא יהיו סתימות, וכן, לאורך הזמן והק"מ, בכל מנוע המרווחים גדלים והלחצים יורדים.

נדב ש.
21-07-18, 08:22
הכל נכון.
המשאבת שמן לחץ גבוה אכן אמינה מאוד.
הבעיות מתחילות בשימוש בפילטרים ושמן זולים ולא איכותיים או לא מתאימים, נוזל קירור זול עם "צבע" ולא נוזל איכותי.
מה שכתבתי לגבי הערכים שמוצגים בלוח מחוונים, הכל על בסיס היוניט שהיא לא מדוייקת 100%, אבל גם לפי הספר בטווח של 2/3 במנוע חם(זה בערך כשהמחט בין ה 0 ל 6 )זה בתחום התקין, ואם יש תנועה למעלה בלחיצה על הדוושה אז כנראה שהכל תקין, כשזה לא יהיה והמחט תיפול לכיוון של ה 0 אז יש בעיה כנראה.
בתמונות שהעליתי למשל, אחרי כל הדיאגנוסטיקה שנאמרה כאן לבסוף ניפתח מנוע תחתון ונימצאו מייסבים שחוקים, הוחלפו מייסבים ומה שצריך והתקלה ניפתרה, לא כל אחד מוכן לעשות את העבודה הזו, ב 4jx1 כדי להגיע לזה צריך לפרק את כל חזית המנוע (אחרי שהוצאת אותו כמובן)עם כל הגלגלש"ים שמניעים את כל המערכות(אפשר לראות את זה בספר כדי להבין על מה מדובר), הרבה עבודה.

נדב ש.
21-07-18, 09:04
שכחתי עוד משהו, 2 מעגלי השמן, לחץ שמן מזרקים ולחץ שמן מנוע משותפים ויונקים מאותה עוקה כאמור.
כשיש בעיה במנוע עצמו ניתן לראות רק בטק 2 את אחוז תחום העבודה והפתיחה של המשאבת לחץ שמן גבוה, נתון שנילקח מהווסת לחץ RPCV , בניוטרל יעמוד בין 16 ל 20%, אם הוא מציג יותר(ראיתי גם כאלה שעמדו על 80% פתיחה) יש בעיה, צריך לבדוק במקביל את 2 המעגלים, אם אחד נמוך(כיוון ה 0) והשני גבוה, יש בעיה, הלחץ במשאבה יעלה כדי "לחפות" על עבודה תקינה כביכול של המנוע שלא יתכבה.

glaydi
22-07-18, 15:24
איך בדקת את היוניט? פירקת אותה? אולי חשמלית היא מתפקדת אבל מכנית לא.
בבית פילטר השסתומים מכניים, יש לפרק אותו ואת השסתומים ולבדוק מה מצבו, סה"כ אם לא סתום מבוצה הרכיב הזה אמין.
120012120013

מה מצאת באגן שמן מנוע?פירקת את המשפכים?
בינם לבין הבלוק יש גם אטם.
120014
120015

אני מעדכן:
כנראה שהשסתומים מבוססי הקפיץ עשו את שלהם וכבר לא עומדים כראוי כנגד לחץ השמן של המשאבה.
את השסתום עם הכדור פירקתי והוספתי בתחתית הקפיץ אום שיכווץ את הקפיץ ויסגור את מעבר השמן לחזרה אל העגן.
את השסתום הגדול פשוט החלפתי בחדש! מצאתי בחברה [אחרון במלאי] נקודה מדאיגה,, אין למצוא גם בחול]
מהמטר הראשון לחץ השמן התייצב בין 2-3 ובתעוצות הוא עולה.
חבל שלקח לי מעל שנה של עלויות מיותרות 2 טורבואים והמון התעסקות.
בסוף מצאתי מאמרים מחול שמכוונים אל השסתומים [ולא רק בטרופרים]
8-94450772-0 זה המקט של השסתום למחפשים אחרי
תודה מיוחדת לנדב שעזר ולכולם
שי

asafk
22-07-18, 20:23
בעתיד, כשלא יהיו שסתומים, אפשר לקנות רק קפיצים. אם המידה לא סטנדרטית אפשר לייצר. ואם גם זה לא, אפשר לכייל את קבוע הקפיץ ואת לחץ הפריקה של השסתום בעזרת דיסקית מתחת לקפיץ העייף.

אסף.

נדב ש.
23-07-18, 08:03
בכייף.
שמח שניפתרה התקלה.

wonderd
29-07-18, 16:10
ברכבים עם TOD אין בכלל שעון לחץ..אין אפשרות לדעת אם יש בעיה בכלל

נדב ש.
29-07-18, 17:26
ברוב הרכבים אין מחוון לחץ שמן, יש נורה אדומה בצורת משפך, כיש תקלה היא תידלק.
אגב-וזה עלה פה כבר, המחוון והנורה קשורים לאותה יוניט, רק ב TOD היוניט שונה ועולה 50 שח :-).

Aviyov
13-09-18, 14:44
אכן נראה לפי דבריך שהתקלה שם, כדי לבדוק לעומק צריך להתחיל לפרק.
כדי לפרק את המכלול החוצה צריך לפרק טורבו קודם.
יש לי כזה תקין ירד ממנוע שעשה 200k ק"מ, יש לי כזה גם לא תקין(חור בקולר).
לחץ של 2/3bar במנוע חם זה עדיין בתחום התקין, אם בלחיצה על הגז הלחץ עולה לא הייתי מודאג, ברגע שיפול לכיוון ה 0 זה משהו אחר.
אין גישה לקולר מלמטה?

נדב ש.
13-09-18, 17:44
אין גישה לקולר מלמטה?

גישה לקולר יש.
אם תרצה לפרק את כולו החוצה אי אפשר מלמטה.

Aviyov
13-09-18, 19:24
גישה לקולר יש.
אם תרצה לפרק את כולו החוצה אי אפשר מלמטה.
האם צריך לפרק את כולו על מנת להוציא את השסתומים? מה התהליך הנעון?

נדב ש.
13-09-18, 22:17
פותח השרשור הצליח לפרק את השסתומים בגישה מלמטה לפי מה שאני זוכר.

הדרך הנכונה ומה שאני גם מכיר זה לפרק את המכלול כולו, לנקות את כל "הבית" ולהרכיב בחזרה, אבל זה מצריך פירוק טורבו ואגזוז אחרי הטורבו, לא משהו מסובך רק קצת עבודה.

glaydi
06-01-19, 19:51
אפשר לפרק את השסתומים עם בוקסה ומאריך מלמטה אחרי שמזיזים את צנרת הגיר.
השסתום העיקרי הוא יחידה סגורה ולא ניתן להחליף לו קפיץ.
בהזדמנו זו אני יכל לעדכן שאצלי לחץ השמן חזר למצב תקין עד כה

glaydi
22-04-19, 22:18
ואללה יש עדכונים..
המנוע עבד יפה מאז אבל בחודש האחרון הלחץ חזר להיות קטסטרופה עד כדי חוסר סחיבה.
ואז.. התחלתי לחשוד במסנן השמן עצמו. כבר שנתיים מקפיד להרכיב מסנן מקורי שאני קונה בחנות חלפים בבית שמש. לדעתי זה לא חלק מקורי ואף רשום שמיוצר בסין. הפעם החלטתי לקנות מסנן חלופי קוריאני של rabit לנסות ייצרן שמייצר מסנן חלופי אבל משקיע באיכות המסנן במקום להשקיע מאמצים בנראות וזהות למקור.
עכשיו השעון על 5 באר כמעט בכל מצב נסיעה. כנראה שהשסטום במסנן פשוט קורס תחת לחץ השמן בשליו מסויים של קמ נסיעה.

asafk
23-04-19, 17:10
עכשיו הבנת את הרמז.... תתחיל להבין שחבל לחסוך שקלים ולשלם על זה אחר כך באלפים - ותתקדם למסנן מקורי. תמיד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
24-04-19, 08:19
נדב כתב בהתחלה


כל.
הבעיות מתחילות בשימוש בפילטרים ושמן זולים ולא איכותיים או לא מתאימים, נוזל קירור זול עם "צבע" ולא נוזל איכותי.
.




...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

-->