צפייה בגרסה מלאה : רכב חדש ששורף שמן - באג או פיצ'ר?
אנחנו שומעים הרבה על מכוניות חדשות ש"סובלות" מצריכת שמן מנוע מוגברת - קריא, מפלס השמן יורד מתחת לקו המינימום בין טיפולים, ומחייב את הנהג להוסיף ליטר או שניים בין טיפולים שוטפים.
מכוניות של סובארו, VAG, וכנראה יצרנים נוספים.
אישית מעולם לא התעמקתי בנושא, אבל נתקלתי בסרטון הזה של ג'ון קדוגן (שבאופן כללי שווה לשמוע אותו בשביל המבטא וההומור):
https://youtu.be/xa1kqSo3aeM
אמל"ק:
קדוגן טוען שזה לא באג, זה פיצ'ר. בעבר (עד לפני עשר שנים נניח) מנועים תוכננו עם טולרנסים מאד הדוקים בין החלקים, ואיבוד השמן שלהם היה באמת זניח בין טיפול לטיפול.
בעשר השנים האחרונות בערך, לטובת שיפור צריכת דלק, יש טרנד בקרב מתכנני המנועים החדשים של הגדלת טולרנסים (חופשים) בין חלקים במנוע, כדי להוריד חיכוך. אבל המחיר הוא שהמנוע באופן טבעי ומתוכנן שורף שמן, בסדר גודל שיכול להגיע לליטר-שניים לכל 10,000 קילומטר.
זו לא בעייה אמיתית, כי המנוע מתוכנן לזה. זה גם לא נזק כלכלי כי העלות של השמן הנוסף נמוכה מהעלות של הדלק שנחסך.
הבעייה לפי הבחור, היא שמחלקות שיווק, מכירות, שרות והנדסה בכלל לא מתואמות אחת עם השנייה, היצרנים לא מוכנים להודות שזה פיצ'ר, ומבלבלות את הצרכנים.
הוא מתפלא גם למה המתכננים לא פותרים את הבעייה מהיסוד - תוסיפו לאגן השמן עוד שני ליטר אקסטרה, תגדילו את המרווח בין הקווים במדיד ל2 או 3 ליטר במקום ה1 הסטנדרטי, ושלום על אוסטרליה. הלקוח לעולם לא ידע שחסר שמן כי לא יהיה חסר שמן בין טיפול לטיפול.
אני חושב שברמת התיאוריה זה נחמד,
בפועל, זה מה שקוראים הפוך גוטה...
המנועים היום מתוכננים עם יחסי דחיסה גבוהים יותר,
זה מה שמעלה את הנצילות ומוריד את צריכת הדלק, ומעלה את צריכת השמן
חנן-ג'יפולוג
19-06-18, 11:51
הוא יודע לגבות את זה בנתונים של קוטר קדח צילינדר ובוכנה? כי אני מכיר מרווח של 2-4 מאיות מ"מ ברכבים מעשר השנים האחרונות, ולא ידוע לי שזה גדל.
לי נאמר שזה כי המכוניות מגיעות לארץ עם שמן שנועד לאירופה. כי אנחנו בתקן אירופי. וחם פה מידי סשביל זה והשמן נהיה דליל מידי ובורח .. נשרף במנוע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פרייבט 2008, בנזין, אצלי מגיל שנתיים, עם מעט קמ, נאמר לי (וגם כתוב בספר) שזה נורמלי לגמרי כ-1קג בין טיפולים, וזה באמת מה שקרה בפועל.
בהתייחס לאמירה ש״פעם היה אחרת״, אז כשהגמל 97׳ היה ״צעיר״, עם ״רק״ 200Kקמ על השעון, בקושי הייתה תזוזה על מדיד השמן בין הטיפולים.
לא יודע אם נכון להשוות דיזל לבנזין במקרה הזה.
לי במקרה אותו פרייבט (אם אני זוכר נכון) ואותה צריכת שמן. היצרן מדבר על צריכה עד פי שלוש מזה כתקין!!!
עליי זה לא מקובל. במיוחד לאור העובדה שאותו אוטו מבציר 97 לא אוכל גרם שמן.
אני חושב שזה באג, בטח בסופרב 2010 מנוע 1,800. ברכב הייתה בעיה של אכילת שמן שהלכה והחמירה. לאחר שיפוץ מנוע הבעיה לא שבה. בזמנו טענו במוסך שזה קשור לאופי הנסיעה (עירוני) ,אבל אני דווקא מאלה שנוסע מרחקים ארוכים בקרוז קונטרול. אח״כ אמרו שזה בגלל חתך ראש הצילינדר (או שקר כלשהו דומה). בסופו של דבר, עמוק מחוץ לאחריות ורכב עם בסביבות 200K ולאחר שהוכחתי שהבעיה דווחה לאורך התקופה, שיפצו מנוע על חשבונם.
אגב, חוץ ממתלים קדמיים ומשאבת מיים זה הדבר היחד שהוחלף ברכב שנסע כבר 300,000 ק״מ.
אני חושב שזה באג, בטח בסופרב 2010 מנוע 1,800. ברכב הייתה בעיה של אכילת שמן שהלכה והחמירה. לאחר שיפוץ מנוע הבעיה לא שבה....
אגב, חוץ ממתלים קדמיים ומשאבת מיים זה הדבר היחד שהוחלף ברכב שנסע כבר 300,000 ק״מ.
האם זו אכן בעייה? זה בדיקו נושא הדיון.
1. מה בדיוק היתה צריכת השמן? כמה ליטר הוספת כל כמה קילומטר?
2. אילו עוד סימפטומים היו חוץ מצריכת שמן? המנוע לא סחב, התחמם, צריכת דלק גבוהה, רעש...?
2. אילו עוד סימפטומים היו חוץ מצריכת שמן? המנוע לא סחב, התחמם, צריכת דלק גבוהה, רעש...?
כלום.
תקין לגמרי.
צריכה של קצת מעל קילו שמן בין הטיפולים.
השאלה לא הופנתה אליך.
הבנתי ועדיין, במבחן מעל 200kקמ שעברו מאז, לא היה שינוי, לא בצריכת השמן ולא בשאר הפרמטרים, וזה רלוונטי לשאלת הפתיחה.
ללא ספק, שיפוץ המנוע פתר את הבעיה. כאמור, הרכב נסע למעלה ממאה אלף ק״מ ללא צורך בהוספת שמן. הבעיה די ידועה במנועי ה- 1,800 וה- 1,400 סמ״ק משנים מוקדמות.
התופעה היחידה הייתה צריכה הולכת וגדלה של שמן החל מבערך 30,000 ק״מ. לפולקסואגן יש טריק לביצוע ריסט לנורת השמן: פתח מכסה מנוע וסגור אותו. אמיתי, ועובד למאה ק״מ נוספים... מא החלה הבעיה, המנוע גילה רעבון הולך וגדל לשמן, ולדעתי בסופו של דבר מילאתי כשני ליטר שמן בחודש! לא היו תופעות לוואי, כמו התחממות, ובסה״כ, בניקוי השיפוץ, אני חושב שהחלפתי רק בולמים קידמיים ומשאבת שמן בטיפולים שוטפים (אבל יש שנים שהרכב נכנס למוסך שלוש-ארבע פעמים בשנה לטיפולים שוטפים בגלל הנסועה).
לדעתי מאז החורף הרכב צורך פחות דלק. בתחילה חשבתי שמדובר בצמיגות, טמפרטורת מנוע, אבל התופעה נמשכת לקיץ. אני עוקב אחר צריכת הדלק בכל תדלוק מאז שהתחלתי לרכוש רכבי סקודה, לפני למעלה מעשר שנים, והרכב מגרד את ה- 15 ק״מ לליטר מלמעלה וביקר מלמטה, עם הרבה פקקי כביש החוף. יוצא לי בערך 750 ק״מ על 50 ליטר שזה אפילו יותר.
מה היתה צריכת השמן? ליטר לאלף קילומטר, אלפיים, שלושת אלפים?
זה היה כמו בשיטת מבצע סבתא. התחיל בליטר ל- 15,000 והגביר: המשך בשניים לאותה תקופה ולפני השיפוץ כבר שמתי חמישה ליטר שמן ל- 15,000. למזלי, לפחות בתחילת הדרך, הקפדתי לרכוש את השמן במוסך החברה, כך שיכולתי להוכיח הטענה שהבעיה התרחשה בתקופת האחריות. ואגב, הגיר DSG שבעה הילוכים לא השתעל בכלל (לידיעת הקורא ברלי).
חיים טוב אתם. אוניה גודל קטן בינוני (250 אלף טון) מנוע מקסימום 115 סל"ד, 25 אלף כ"ס או משהו כזה ומהירות שיוט 15-20 קשר, צורך 100 טון מזוט 20 טון שמן ליממה. אה והוא בגודל של חמש קומות.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
חיים טוב אתם. אוניה גודל קטן בינוני (250 אלף טון) מנוע מקסימום 115 סל"ד, 25 אלף כ"ס או משהו כזה ומהירות שיוט 15-20 קשר, צורך 100 טון מזוט 20 טון שמן ליממה. אה והוא בגודל של חמש קומות.
אה והוא גם שתי פעימות, ולא קשור לדיון. בכלל. תודה.
לי נאמר שזה כי המכוניות מגיעות לארץ עם שמן שנועד לאירופה. כי אנחנו בתקן אירופי. וחם פה מידי סשביל זה והשמן נהיה דליל מידי ובורח .. נשרף במנוע.
Sent from my iPhone using Tapatalkמישהו יכול לשלול / להוכיח את זה?
אני שואל כי הטיגואן שלי הגיע לטיפול 15 אלף ראשונים עם מדיד שמן במינימום (כשקבלתי חדש היה תקין)
טיפול שני, 30 אלף ק"מ לא חסר גרם.
מי מסביר את זה?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
המנועים היום מתוכננים עם יחסי דחיסה גבוהים יותר,
זה מה שמעלה את הנצילות ומוריד את צריכת הדלק, ומעלה את צריכת השמן
חלק מהיצרנים מעלים יחס דחיסה במנועי בנזין מעבר לתחום ה~10:1 המקובל עד ל13-14. ומנועי טורבו מעלים את הלחצים בתאי השריפה באופן כללי. זה עדיין נמוך בהרבה מהמקובל במנועי דיזל, ולמען האמת אני לא רואה קשר ישיר בין יחס דחיסה לרמת העפיצות של הרינגים. הדברים לא תלויים ישירות אחד בשני.
יש הגיון בטענה של האוסטרלי, אבל מכיוון שהוא לא מביא סימוכין, אני לא יודע להגיד אם זה נכון, בגלל זה שואל. חנן אתה מכיר מנועים מעבר לאלו של המותגים שאתם מיבאים? יכול להיות שמדובר על תצורות שונות של מנגנוני אטימה?
אם יש הגיון, אז למה לא כל המנועים מאותו דגם ספציפי מתנהגים באופן אחיד?
יש בעלי מכוניות של VAG עם מנועי TSI שיעידו שלא צורכים שמן.
בסובארו מדובר בעיקר במנועי 1.6 מסדרות מסויימות, אם כי פה ושם גם במנוע 2.0
אני נוטה לסברה של פגמי ייצור, טיפול רשלני ואופי נהיגה/שימוש לא אחיד.
איזה יצרן רכב יצהיר שצריכת שמן במנועים שלו היא טבעית?... דבר כזה לא עושה טוב לשיווק.
בנוסף, שריפת שמן ברמות שהוזכרו כאן (סקודה TSI1800) פולטת זיהום קשה. זה הדבר האחרון שיצרן של מנוע מודרני מעוניין בו.
boaz avrahami
19-06-18, 22:26
יש תשובה מהיכן זולג השמן לתא השריפה?
אני מאמין לחנן שהעפיצות לא גדלה.
יחס דחיסה גבוה אמור להרחיק את השמן מתא השריפה ולא להיפך.
קשה לי כם לקבל שיצרן מתכנן שריפת שמן כי זה מיצר שריפה לא נקיה בעידן שכל זיהום נחשב.
זה גם מלכלך פלגים ומאיט את השריפה במנועים שאמורים להיות מדוייקים במיוחד.
אולי מה שנשרף זה השמן נחשים...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
מישהו יכול לשלול / להוכיח את זה?
אני שואל כי הטיגואן שלי הגיע לטיפול 15 אלף ראשונים עם מדיד שמן במינימום (כשקבלתי חדש היה תקין)
טיפול שני, 30 אלף ק"מ לא חסר גרם.
מי מסביר את זה?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
כשלקחתי את הסקודה 1400 שלי מהסוכנות לפני שנה נאמר לי לבדוק שמן בהתחלה כי ידוע להם על רכבים שיצאו מהמפעל עם מעט מדי שמן (אני מניח ארוע נקודתי לתקופה ההיא, קשה לי להאמין שזה משהו מתמשך).
איזה יצרן רכב יצהיר שצריכת שמן במנועים שלו היא טבעית?... דבר כזה לא עושה טוב לשיווק.
בנוסף, שריפת שמן ברמות שהוזכרו כאן (סקודה TSI1800) פולטת זיהום קשה. זה הדבר האחרון שיצרן של מנוע מודרני מעוניין בו.
+1
גם (אם) הגולשים בגיפולוג מבינים שזה שטויות, רכב שאוכל שמן בין אם בכוונה או לא ירתיע לקוחות ובהקשר של זיהום אויר אז בכלל.
עוד עלולים לחטוף חקירה פדרלית.
Sent from my F5121 using Tapatalk
בפז'ו 3008 שקניתי (מודל 2015) נאמר לי שתהיה צריכת שמן גבוה יחסית וזה תקין. השמן מגיע לשסתומים לשימונם וחלקו נשרף, מה שגם גורר טיפול ניקוי מיוחד שנעשה כל איזה 60-70 אלף (או יותר, תלוי אם יש דיווח תקלות מיספייר) שבו מפרקים את סעפות היניקה והפליטה, ומנקים בלחץ אוויר עם קליפות אגוז כל פתח.. וזה הוראות היצרן.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
קליפות אגוז?
מה זה תרופת סבתא???
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
ממש לא, כמו ניקוי חול, רק במקום חול זה קליפות אגוז. מסתבר שזה מנקה טוב ולא הורס כלום. ודרך אגב זה מנוע שפותח עם bmw וגם שם זו אותה שיטה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
מנוע ה-1.6THP טורבו הידוע לשמצה של פיז'ו, באדיבות ב.מ.וו....
על המנוע הזה אני יכול להאמין להרבה דברים.
הבעיה במנועי 1,400 ו- 1,800 של VAG בסדרות של 2010 היא ללא ספק פגם בייצור. היו לא מעט רכבים שסבלו מהבעיה. אני מאמין גם שהיצרן לא היה מטפל על חשבונו ברכב מחוץ לתקופת האחריות אם לא היה מכיר (בשתיקה) בפגם.
מנוע ה-1.6THP טורבו הידוע לשמצה של פיז'ו, באדיבות ב.מ.וו....
על המנוע הזה אני יכול להאמין להרבה דברים.הדגם הישן ידוע לשמצה בגלל מותחן טיימינג שמתעופף לו, בדגמים החדשים אמור להיות טוב יותר, בכל אופן המנוע תוכנן כך שתהיה צריכת שמן מעבר, ולא בגלל פגם ביצור
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
השאלה במקור לא הייתה לגבי צריכת שמן גבוהה במנועים מתקדמים ותקינים?
כי שוב זה גולש למקרה פרטי של מנוע תקול..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.