צפייה בגרסה מלאה : ייבוא רדיוטייפ דאבל דין דלקו "מקורי" מארה"ב ,מה עושים ע"מ להפעילו בארץ?
ע"מ לשמור על "מקוריות" הרכב רכשתי מארה"ב את הרדיוטייפ האורגינל שהיה בזמנו ברכב(קמארו 92), האם הוא שונה מבחינת החיבורים שלו לעומת מערכות רדיו " מודרניות"?מישהו יודע כמה חוטים אמורים להתחבר אליו ומה כל צבע אומר?ישנם מתקינים בארץ שעדיין מעוניינים להתקין רדיו כזה ברכב ישן?
ובכלל רדיוטייפ שנרכש מארה"ב יכול לעבוד בארץ או שצריך לכייל משהו כדיי להתאימו לתדרים בישראל? זה אפשרי בכלל?
בדרך כלל המכשירים האלה מגיעים עם מקרא של צבעי החוטים ולפעמים גם עם מדבקות קטנות שמזהות את החוטים.
הבעיה היא אחרת, בארה"ב החליטו שיש להם משהו נגד תדרים זוגיים, אז מכשירים מארה"ב לא יכולים למשל לקלוט גלגל"צ (91.8).
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
ויש מה לעשות עם זה ע"מ שיתאים לתדרים בארץ?לכייל משהו?
בדרך כלל המכשירים האלה מגיעים עם מקרא של צבעי החוטים ולפעמים גם עם מדבקות קטנות שמזהות את החוטים.
הבעיה היא אחרת, בארה"ב החליטו שיש להם משהו נגד תדרים זוגיים, אז מכשירים מארה"ב לא יכולים למשל לקלוט גלגל"צ (91.8).
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
לא קריטי עבורי,גם ככה הרכב לא בשימוש יומיומי ואינו מיועד בדר"כ לטיולים ונסיעות ארוכות, רכשתי את הרדיו רק בשביל לשמור על "מקוריות" .
ואגב,ברדיו הזה אין חוטים שיוצאים ישירות ממנו אלה מקום (21 פינים)לקונקטור ייעודי בגב המכשיר.
מגיע בדרך כלל גם עם הזכר של הקונקטור שמחובר לצמה קצרה. את הצמה אתה אמור לחבר לחוטים של הרכב.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
ויש מה לעשות עם זה ע"מ שיתאים לתדרים בארץ?לכייל משהו?
תלוי בדגם הספציפי של הרדיו.
חלק מהמכשירים שיש להם גם גרסאות אירופאיות או בינלאומיות, מגיעים עם יכולת לעבור לקפיצות תדרים הכוללות גם את הזוגיים. לכל מכשיר יש "טריק" ספציפי לביצוע המעבר... (למשל לחיצה ממושכת על צירוף כפתורים, כיבוי, הדלקה וכו').
חפש בגוגל לפי דגם הרדיו.
מגיע בדרך כלל גם עם הזכר של הקונקטור שמחובר לצמה קצרה. את הצמה אתה אמור לחבר לחוטים של הרכב.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
ואם הצבעים של החוטים אינם זהים בדיוק בין הצמה שמגיע מהרכב לבין הצמה שיוצאת מהרדיו,איך יודעים מה לחבר למה?
מה שאני מכיר זה שברכב יש ארבעה ערוצים של רמקולים - קדמי/אחורי וימין/שמאל.
בדרך כלל כל זוג כבלים הוא באותו צבע כשעל הכבל של המינוס יש גם פס לבן. בנוסף המערכת צריכה לקבל מינוס ושני פלוסים, אחד כוח ואחד פיקוד*.
כדי לזהות מי נגד מי תכוון את המכשיר ככה שהסאונד יצא רק מערוץ אחד (למשל קדמי ימני) ותתחיל לנסות על ידי כך שתבחר זוג אחד של כבלים שהולך לרמקולים (הצד של הרכב) ותנסה לחבר אליו כל פעם זוג אחר של כבלים מהמכשיר. אחרי שתזהה את היציאה מהמכשיר תוכל לזהות גם את החיווט של הרמקולים.
* הרעיון הוא שהמערכת צריכה לקבל מתח גם כשהרכב מכובה כדי לשמור זכרונות וכו׳. יש לזה שתי וריאציות - מתח קבוע לכניסת כח ופיקוד מהסוויטש או מתח קבוע לכניסת זכרון וכח מהסוויטש. נראה לי שאופציה השנייה פחות נפוצה (וגם נראית לי פחות הגיונית).
* יש רכבים עם מגבר כח מובנה שמחובר אחרי המערכת, יכול להיות ששם הכל יותר מסובך...
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
תלוי בדגם הספציפי של הרדיו.
חלק מהמכשירים שיש להם גם גרסאות אירופאיות או בינלאומיות, מגיעים עם יכולת לעבור לקפיצות תדרים הכוללות גם את הזוגיים. לכל מכשיר יש "טריק" ספציפי לביצוע המעבר... (למשל לחיצה ממושכת על צירוף כפתורים, כיבוי, הדלקה וכו').
חפש בגוגל לפי דגם הרדיו.
דגם הרדיו שרכשתי הוא gm delco 16192462 ,מישהו יכול לעזור לי להבין מהו "הטריק" במכשיר הזה למעבר לתדרים זוגיים? האם זה אפשרי בכלל במכשיר הספציפי הזה?
תבדוק אצלך אם תואם לתיאור ,אם כן ,זו התעסקות פשוטה עם דיודות.
https://iberetta.eu/tuning-increments-for-delco-radios/
היכן יש מעבדות מומלצות באיזור המרכז (עדיפות לחולון)לכיול מכשיריי רדיו ?כמה אמור לעלות כיול כזה בערך?
בדרך כלל המכשירים האלה מגיעים עם מקרא של צבעי החוטים ולפעמים גם עם מדבקות קטנות שמזהות את החוטים.
הבעיה היא אחרת, בארה"ב החליטו שיש להם משהו נגד תדרים זוגיים, אז מכשירים מארה"ב לא יכולים למשל לקלוט גלגל"צ (91.8).
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
ע"מ להפעיל את המכשיר בפעם הראשונה צריכים קוד כלשהו או שמספיק רק לחבר את הצמה מאחורה ולפתוח סוויץ והוא כבר אמור לפעול?
בדרך כלל המכשירים האלה מגיעים עם מקרא של צבעי החוטים ולפעמים גם עם מדבקות קטנות שמזהות את החוטים.
הבעיה היא אחרת, בארה"ב החליטו שיש להם משהו נגד תדרים זוגיים, אז מכשירים מארה"ב לא יכולים למשל לקלוט גלגל"צ (91.8).
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
איזה תדרים אי זוגיים באיזור המרכז/תל אביב יש?
עדכון: אתמול קיבלתי את המכשיר מארה"ב והיום ניסיתי להתקינו ברכב אך לצערי משהו שם לא עובד לי,המכשיר עצמו נדלק (השעון/סריקת תחנות/תאורת פאנל)בקיצור הכל עובד מצוין אבל אין קול/צליל בכלל,פשוט דממה, מה אני לא עושה בסדר?יש משהו שאני צריך לדעת ע"מ להפעילו בפעם הראשונה?
שאלה טפשית אולי - אבל האם חיברת לאנטנה ולרמקול?
האם הרמקולים עובדים (נסה למשל לשמוע רעש "סטטי" ע"י חיבור לרגע קצר של 2 הגידים או משהו דומה).
חיברתי את כבל האנטנה מאחורה ואת כל שלושת הקונקטורים בגב המכשיר.
אתה יכול לפרט מה הם "שלושת הקונקטרים"? מן הסתם את החשמל חיברת נכון, האנטנה זה חיבור ייחודי אז אני מניח שגם.
תמונה גם תעזור, אולי...
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
יש 3 קונקטורים בגב המכשיר,שתיים (הכחול והלבן)בעליי 4 פינים כנראה של ארבעת הרמקולים ועוד אחד(שחור) בעל 6 פינים לכל השאר.
נסה להעביר לam ולראות אם יש רעש סטטי.
אם כן הבעיה כנראה בתדרים בתחום הfm ומן הסת קשורה לדילג האמריקאי.
לא מסתדר ארבעה פינים לארבעה רמקולים, צריך להיות שמונה (+ - לכל רמקול).
חיברת בסוף את הקונקטור בצד של הרכב מחדש או שהכל פשוט התאים?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
boaz avrahami
10-07-18, 20:16
יש לך אולי מגבר מובנה באוטו?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
עצור רגע שלא תעשה נזק.
אתה צריך להיות בטוח בחיווט.
לרמקולים בדכ יש זוגות חוטים בצבעים דומים. למשל ירוק וירוק עם פס לבן.
אם תחפש ברשת תוכל למצוא את סכמת החיווט של הרכב ושם זה יופיע.
אסף.
עוזר??https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180710/a72bb6385f041b391bfe385ceb554ecc.gifhttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180710/93a4ddc8bae9ead2996ad0f3472790bb.gif
זה החיבורים ברדיו?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180710/25d9c982b7904115e76affd9deb86d73.jpg
כן אסף זה בדיוק החיבורים בגב המכשיר.
ומסתדרים לך הצבעים?
אם כן אתה צריך להגיע לאחורה של אחד הרמקולים ועם בטריה רגילה לגעת בשני המגעים שלו. אם הוא עושה רעש אז הוא חי. עכשיו עם הבטריה אתה בודק את הצד השני של החוטים של אותו רמקול.
אם יש רעש הבעיה במכשיר. אם אין הבעיה בין המכשיר לרמקולים.
אסף.
boaz avrahami
10-07-18, 23:12
אם יש שם מגבר הסיפור שונה ועשוי להסביר למה לא ישמעו דבר.
יש רכבים אמריקאיים שמגיעים עם מגבר מהמפעל ויש גם אפשרות שהותקן מגבר בשלב מאוחר יותר
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
הרכב ברשותי כבר יותר מ15 שנה ורכשתי אותו בזמנו ללא מערכת בכלל(הבעלים הקודם פירק אותה) רק עם 4 רמקולים,מאז ועד היום לא התקנתי שום מערכת ברכב, אין לי מושג עם יש בו מגבר מובנה מהמפעל או לא.
בועז,נניח וכן יש מגבר כזה ברכב, מה עושים במצב כזה ע"מ לשמוע במערכת דרך הרמקולים?
וכן אסף,הצבעים של החוטים ברכב בדיוק כמו בסכמה שצירפת.
יציאות למגבר בדרך כלל מחוברות עם מחבר rca ("פרח"), כמו שיש במערכות ביתיות.
תקלה בכל הרמקולים בו זמנית לא נשמע סביר במיוחד.
כדי לבדוק, פרק את אחד הקונקטורים שהולכים לרמקולים (אלה שיש להם ארבעה פינים) מהרדיו ותנסה לגעת (לא לחבר, רק לגעת לרגע) עם סוללה 9 וולט בזוג פינים (זה צריך להיות זוג שהולך לאותו רמקול לפי מה שמוצג בתרשים שאסף שלח). אתה אמור לשמוע תקתוק כשאתה נוגע. אם אין תקתוק אז הכי סביר לדעתי שיש נתק בצמה.
עכשיו לפינת השאלה המטופשת - יש רמקולים? ציינת שקנית את הרכב בלי רדיו, אולי בעל הרכב הקודם פירק גם את הרמקולים?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
הכוכב הכחול
11-07-18, 17:53
עכשיו לפינת השאלה המטופשת - יש רמקולים? ציינת שקנית את הרכב בלי רדיו, אולי בעל הרכב הקודם פירק גם את הרמקולים?
הרכב ברשותי כבר יותר מ15 שנה ורכשתי אותו בזמנו ללא מערכת בכלל(הבעלים הקודם פירק אותה) רק עם 4 רמקולים,
שמעת פעם חוליו אוגלסיס מהת**?.. :)
יציאות למגבר בדרך כלל מחוברות עם מחבר rca ("פרח"), כמו שיש במערכות ביתיות.
תקלה בכל הרמקולים בו זמנית לא נשמע סביר במיוחד.
כדי לבדוק, פרק את אחד הקונקטורים שהולכים לרמקולים (אלה שיש להם ארבעה פינים) מהרדיו ותנסה לגעת (לא לחבר, רק לגעת לרגע) עם סוללה 9 וולט בזוג פינים (זה צריך להיות זוג שהולך לאותו רמקול לפי מה שמוצג בתרשים שאסף שלח). אתה אמור לשמוע תקתוק כשאתה נוגע. אם אין תקתוק אז הכי סביר לדעתי שיש נתק בצמה.
עכשיו לפינת השאלה המטופשת - יש רמקולים? ציינת שקנית את הרכב בלי רדיו, אולי בעל הרכב הקודם פירק גם את הרמקולים?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
רמקולים יש בוודאות,כשרכשתי את הרכב אני זוכר שבעל הרכב פירק את המערכת שלו ואמר לי שהוא משאיר לי את הרמקולים.לייתר ביטחון היום בבוקר בדקתי וראיתי בעיניים שלי את כל ארבעת הרמקולים.מחר אני אעשה את הבדיקה שהצעת ומשם נתקדם.
יציאות למגבר בדרך כלל מחוברות עם מחבר rca ("פרח"), כמו שיש במערכות ביתיות.
תקלה בכל הרמקולים בו זמנית לא נשמע סביר במיוחד.
כדי לבדוק, פרק את אחד הקונקטורים שהולכים לרמקולים (אלה שיש להם ארבעה פינים) מהרדיו ותנסה לגעת (לא לחבר, רק לגעת לרגע) עם סוללה 9 וולט בזוג פינים (זה צריך להיות זוג שהולך לאותו רמקול לפי מה שמוצג בתרשים שאסף שלח). אתה אמור לשמוע תקתוק כשאתה נוגע. אם אין תקתוק אז הכי סביר לדעתי שיש נתק בצמה.
עכשיו לפינת השאלה המטופשת - יש רמקולים? ציינת שקנית את הרכב בלי רדיו, אולי בעל הרכב הקודם פירק גם את הרמקולים?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
עשיתי כרגע את הבדיקה שהצעת ולצערי עדיין לא שומעים כלום משום רמקול,הסתכלתי טוב לתוך הפתח בקונסולה המיועד לרדיו ונתקלתי בכבל עם שתיי יציאות rca עקבתי אחריהם ומסתבר שאכן הם מחוברים למגבר(לא מובנה שהגיע עם הרכב מהמפעל) שנמצא בתא המטען(כנראה שהבעלים הקודם שכח לפרק),ברדיו שלי המקורי אין כניסות ל"בננות" שמגיעות מהמגבר,מה אני עושה ע"מ לבטל/לעקוף את המגבר בכלל ולשמוע ישירות דרך הרמקולים?
הכי פשוט. לפרק כל מה שלא מקורי (מגבר וספיחיו), ולשחזר את החוטים המקוריים שכנראה קיימים אבל חתוכים לטובת המגבר.
אסף.
boaz avrahami
12-07-18, 15:54
אתה צריך לחווט חוטים מהרמקולים לרדיו.
יכול להיות אבל שאין צורך ב RCA והם רק אופציה...
בשביל שהמגבר יוציא סאונד לרמקולים הוא צריך גם להידלק אחרת הסאונד נעצר אצלו.
לרוב הוא מקבל פיקוד מהרדיו.
כמובן שצריך גם לוודא שהחיווט שלך מחובר כרגע לכניסות שלו.
לא אלאה אותך כי אני באמת לא מתמצא יותר מדי אבל אם תתחיל לשתף בתמונות של מה הולך שם אני בטוח שבסוף תקל עצות טובות או לפחות כאלה שישרפו לך את האוטו [emoji6]
או שתיגש לאיזה מתקין מדרכה שיסגור את כל העניים תוך 3 דקות וחצי גליל איזולירבנד
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
סתם ע"מ לשלול בעיה במכשיר עצמו איך למעשה אני יכול להפעיל אותו בבית מחוץ לרכב נניח עם רמקול אחד?יש בכלל אופציה כזאת?במידה וכן ,אשמח להסבר מפורט איך לבצע זאת.
אתה צריך לחווט חוטים מהרמקולים לרדיו.
יכול להיות אבל שאין צורך ב RCA והם רק אופציה...
בשביל שהמגבר יוציא סאונד לרמקולים הוא צריך גם להידלק אחרת הסאונד נעצר אצלו.
לרוב הוא מקבל פיקוד מהרדיו.
כמובן שצריך גם לוודא שהחיווט שלך מחובר כרגע לכניסות שלו.
לא אלאה אותך כי אני באמת לא מתמצא יותר מדי אבל אם תתחיל לשתף בתמונות של מה הולך שם אני בטוח שבסוף תקל עצות טובות או לפחות כאלה שישרפו לך את האוטו [emoji6]
או שתיגש לאיזה מתקין מדרכה שיסגור את כל העניים תוך 3 דקות וחצי גליל איזולירבנד
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אין לי אפשרות להפעיל את המגבר מאחר ואין במכשיר delco המקורי שלי כניסות rca מה שככל הנראה היה במכשיר "המודרני" של בעל הרכב הקודם,האופציה היחידה שלי היא מה שאסף אמר לפרק את כל מה שמחובר למגבר ואינו מקורי ולשחזר את כל החוטים המקוריים בין הרמקולים לרדיו.
boaz avrahami
13-07-18, 13:33
צלם את המגבר מכל הכיוונים המענינים שלו.
כניסות, חוטים, מה שכתוב.
קשה להתיחס לנתונים החלקיים שלך כשכל פעם אתה מעלה נתון חלקיים שקשה לקבל מהם את תמונת המצב.
בנוסף תעקוב אחרי החוטים שיוצאים כרגע מהרדיו החדש ושיכים ליציאות סאונד.
לאן הם הולכים/ מחוברים אם בכלל
לא בהכרח שהחוטים בין הרדיו למגבר יהיו RCA.
מצ״ב שרטוט כללי על צורת החיבורים.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180713/bab4b23cdc6afdf2210b136195bc98e4.gif
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
עדיין לא הצלחתי להפעיל את הרמקולים,איש מיקצוע אמר לי לבדוק רמקול רמקול ולבדוק שאיזה חוט של אחד מהם או יותר לא מקצר לגוף וזה למעשה מה שגורם להשתקת כל הארבעה. נשמע הגיוני מניסיונכם?מישהו נתקל במצב כזה?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.