צפייה בגרסה מלאה : טרופר - נורת ABS דולקת לסירוגין
כמו בכותרת.
התנעה ראשונה, שהרכב קר, כל הנסיעה אין בעיה.
מכבים את הרכב ומניעים שנית, הנורה נדלקת.
אין התרעות נוספות (check engine כבוי), וסריקה עם OBD לא מראה שום תקלה.
????
להוציא תקלה צריך להיתחבר עם טק 2 ולבדוק, סורק רגיל לא יראה.
או לקצר את הפינים הרלוונטיים כמו שבודקים תקלות במנוע עם 4 ו 6 אבל פינים אחרים.
לרוב זה כנראה אחד החיישנים בגלגלים או טבעות המשוננות בנאבות שניסדקות.
תקלה יותר מורכבת זה ביחידת ה abs עצמה שזה די נדיר.
היה לי בעבר משהו דומה: נורת ABS נדלקת ונכבית ללא הסבר רציונלי.
התברר כי המצבר היה חלש עקב אלטרנטור שהיה בערוב ימיו.
מצאתי את המסמך הזה - פינים 4 ו 12.
מתקדמים, קוד היבהוב 43 - FR Open isolation solenoid or shorted ECU output
ואני יוסיף למען הדורות הבאים:
120107
120108
זיו, מאחורי פנס ימין(שמאל אם אתה עומד מול המנוע) יש את הקונקטור שמתחבר ליחידה, שלב ראשון פרק אותו ונקה עם ספריי מגעים.
אם לא יעזור אחר כך בצע בדיקות לפי הספר.
פתחתי, הכל נראה תקין ומבריק, "שטפתי" בסרוויסול, וסגרתי.
לא עזר.
ממשיך הלאה.
האם יש מצב לטעות בתיעוד?
סעיף 9 (חיבור לגיר) בבדיקות שנדב צירף אומר :
Less than 6V (Shift lever position L , R
6.6-9 FOR OTHERS POSITIONS/
אני מקבל בדיוק הפוך, קרוב ל 12V ב אחורי והילוך 1 (L,R), ואפס בכל השאר.
במקום אחר (שמתאר את התפקוד של היחידת פיקוד של הגיר - PCM), כתוב שהגיר צריך להודיע לABS על שני ההילוכים האלו.
חוץ מזה הכל תקין, ועדין הנורה נדלקת מדי פעם.
דרך אגב, שהנורה נדלקת, אז התקלה היא 43, וזו כבר נראת לי בעיה פנימית של ה EHCU (המוח של ה ABS).
שני אלו, מסבירים (כנראה) את הכל -
https://www.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=4&t=61260
https://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=17&t=58455
זו בעיה פנימית בתוך "המוח" של ה ABS
אכן נראה ש"נפלת" על התקלה המורכבת יותר מבין אלה שציינתי.
ניתן לפרק את היחידה ולשלוח לשיפוץ/תיקון.
לאן שולחים?
כמה עולה?
כמה אמין?
כמה זמן מחזיק?
שולחים למשהו כזה:
http://www.vehicle-lab.net/abs_heb.html
אין לי ניסיון אישי, אבל מכיר אחד או שתיים ששלחו לתיקון.
כמה מחזיק? כנראה שעדיף על יחידה מפירוק...
אהלן
התקלה יותר נפוצה ממה שנדב חושב..
גם אצלי יש משהו מאוד דומה, הבאתי מחשב חליפי מפירוק - תקלה זהה.
עלות התיקון במקום מסודר יקרה מאוד, לא זוכר מה העלות בדיוק אבל מזיכרון סביבות 2000 שקל, אולי אני טועה וזה יותר.
יש לי טלפון של בחור באיזור חיפה שמתקן במחיר סביר של כמה מאות ש"ח, דיברתי איתו פעם אחת, צריך לקחת אליו את המוח.
טלפון בפרטי אם רוצים
אלעד.
boaz avrahami
26-06-18, 16:02
לדעתי כולם מיוצרים על ידי אותו יצרן. גם בגרנד צירוקי שלי התופעה מוכרת. הבאתי כמה מפירוק בווגאס, החלפתי אחד שתפקד יפה שנה ושוב חזרו בתדירות נמוכה השטויות...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
2, 3 , טרופרים מתוך כמה אלפים...
חלק כזה מפירוק זה חתול בשק.
מזכיר לי נשכחות ....
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/70398-%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A4%D7%AA%D7%97-%28%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%9F%29-%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%AA-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91-ABS
בסוף הבאתי בכמה דולרים משומשת באיביי .
חשוב שהמוכר יפריד המחשב מהיחידה ההידראלית וישלח רק את המחשב ללא אזכור ABS ורכב .
בהצלחה
רענן
ככל שעובר הזמן, זה נראה כמו תקלה סידרתית שחוזרת על עצמה, ובד"כ ממש באותו המקום (זה החיבור של הסלונואיד של גלגל ימין קדימה).
ושמסתכלים בפנים, גם האחרים לא נראים גיבורים.
במצב הזה לקנות מפירוק, נראה לי ביזבוז כסף (זו רק שאלה של זמן, קצר, וגם שם התופעה תחזור).
לעומת זאת, מי שמתקן, נותן בין שנה (בארץ) לכל החיים ($100 בארה"ב).
אני הולך על תיקון, ונדווח.
לפני מספר שנים תיקנתי מודול abs של גרנד צ'ירוקי אצל מעבדה ברח' גיסין בפ"ת ואכן נפתרה הבעיה.
הגעתי אליהם דרך המלצות ואם מעניין אנסה לשחזר את שם העסק או כתובת.
הייתה לי אותה בעיה .
הזמנתי מאי בי מפירוקים , ביקשתי מהמוכר שיפרק וישלח רק את המוח .
עבר כבר שנתיים ללא בעיות .
העלות היית בערך 300 ש"ח כולל משלוח
הייתה לי אותה בעיה .
הזמנתי מאי בי מפירוקים , ביקשתי מהמוכר שיפרק וישלח רק את המוח .
עבר כבר שנתיים ללא בעיות .
העלות היית בערך 300 ש"ח כולל משלוח
בס"ד
זכור לך כיצד הגדרת את המוצר באייביי?
תודה.
שלמה.
ככל שעובר הזמן, זה נראה כמו תקלה סידרתית שחוזרת על עצמה, ובד"כ ממש באותו המקום (זה החיבור של הסלונואיד של גלגל ימין קדימה).
ושמסתכלים בפנים, גם האחרים לא נראים גיבורים.
במצב הזה לקנות מפירוק, נראה לי ביזבוז כסף (זו רק שאלה של זמן, קצר, וגם שם התופעה תחזור).
לעומת זאת, מי שמתקן, נותן בין שנה (בארץ) לכל החיים ($100 בארה"ב).
אני הולך על תיקון, ונדווח.
נו..עדיין מחכה לדיווח :)
עברתי תקלה כזו .
פירוק מצבר ימין והוצאת יחידת ה-ABS , יש לשחרר שלושה קליפסים המחזיקים את צנרת בצדו הימני של תא המנוע.
את היחידה תיקנו לי במעבדת המחוון , ברחוב הפלד בחולון.
בהצלחה.
אלון.
נו..עדיין מחכה לדיווח :)
אז כמו שכתבתי, אני הלכתי על תיקון אצל איל (הקישור של נדב).
שרות מצויין, והכל עבר חלק ועובד תקין.
עדיין, למי שיש זמן, יש בארה"ב כאלו שמתקנים את זה הרבה יותר בזול, והכי חשוב, אחריות לכל החיים.
יש לי יחידה מקולקלת לא בשימוש.
אם מישהו רוצה אותה ע"מ לשלוח לשיפוץ בארהב, מוזמן.
בכלל, ואני חושב שכבר זרקתי פה את הרעיון בעבר, ישנם חלקים (כמו ה ABS, מזרקים, ציריות קומפלט) שנראה לי, שאם יש זמן ניתן למצוא בעולם פתרונות טובים והרבה יותר זולים ממה שיש בארץ.
למה שלא ניצור לעצמנו "בנק" של חלפים כאלו?
מי שצריך, מפקיד את הסכום שזה עולה בארץ, ודואג להזמין \ להביא חליפי מחו"ל.
הגיע החלק, הוא חוזר "לבנק" ומי שהביא מקבל את הפקדון בחזרה.
במקרה הזה, התיקון היה מסתיים בפחות מ 500 ש"ח.
ברודאו יש מחלה עם המחשב ABS, שנותן הרבה תקלות במקביל.
בהרבה מקרים הפתרון מסתכם בפירוק הכרטיס האלקטרוני ולעבור שוב על ההלחמות.
מקפיץ, הגיע תורי :)
הנורה דולקת, קוד תקלה 43.
זיו - ההמלצה על הבחור של נדב עדיין בתוקף? הוא יודע גם לפרק את המודול או שצריך להביא לו מפורק?
חלופה שניה - לנסות לקנות באיביי או מקום דומה - אני מבין שצריך רק את המודול כדי שיוגדר כמחשב ולא ABS. מישהו יודע לומר מספר קטלוגי / או לתת קישור לקניה?
חנן-ג'יפולוג
15-03-22, 18:58
בד"כ הפער בין יחידה שלמה למפורקת זה פתיחה של שלושה ברגי טורקס.
מזכיר לי נשכחות ....
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/70398
בשרשור שבקישור רענן אומר שהפירוק לא היה קל.
אני עם ידיים שמאליות...
ארז אני מודה שלא קראתי את כל השרשור בכלל ועל קוד התקלה הזה בפרט, אבל - האם ניסית לנקות את הקונקטור הצהוב מתחת הכיסאות הקדמיים? קצת ספריי מגעים ולהדק היטב? אצלי זה מה שהדליק את נורת ה ABS.
מקפיץ, הגיע תורי :)
הנורה דולקת, קוד תקלה 43.
זיו - ההמלצה על הבחור של נדב עדיין בתוקף? הוא יודע גם לפרק את המודול או שצריך להביא לו מפורק?
חלופה שניה - לנסות לקנות באיביי או מקום דומה - אני מבין שצריך רק את המודול כדי שיוגדר כמחשב ולא ABS. מישהו יודע לומר מספר קטלוגי / או לתת קישור לקניה?
אצלי התיקון מחזיק והכל טוב.
חזרתי אחורה בשרשור, ואין לי מה להוסיף מעבר למה שכתבתי פה (כולל ההצעה לפול משותף).
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108624-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%AA-ABS-%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%A7%D7%AA-%D7%9C%D7%A1%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%92%D7% 99%D7%9F?p=811566&viewfull=1#post811566
יש אצלי גם יחידה תקולה אחת, אתה מוזמן לקבל אותה, תתקן אותה, ואז תחליף אצלך ותחזיר את התקולה.
ארז אני מודה שלא קראתי את כל השרשור בכלל ועל קוד התקלה הזה בפרט, אבל - האם ניסית לנקות את הקונקטור הצהוב מתחת הכיסאות הקדמיים? קצת ספריי מגעים ולהדק היטב? אצלי זה מה שהדליק את נורת ה ABS.
אתה מבלבל בין נורת ה- ABS לנורת ה- AIR BAG...
כמו כל בעל טרופר, אני מניח, אני מנקה את הקונקטורים הצהובים הללו אחת לכמה חודשים כאשר נדלקת נורת ה- AIR BAG (ואם כבר מישהו יגיע לכאן בחיפוש, נדגיש שחשוב לעשות זאת כאשר הסוויצ' סגור!)
חנן-ג'יפולוג
16-03-22, 09:47
ומצבר מנותק, עשר דקות טרום הפעולה.
אצלי התיקון מחזיק והכל טוב.
חזרתי אחורה בשרשור, ואין לי מה להוסיף מעבר למה שכתבתי פה (כולל ההצעה לפול משותף).
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108624-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%AA-ABS-%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%A7%D7%AA-%D7%9C%D7%A1%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%92%D7% 99%D7%9F?p=811566&viewfull=1#post811566
יש אצלי גם יחידה תקולה אחת, אתה מוזמן לקבל אותה, תתקן אותה, ואז תחליף אצלך ותחזיר את התקולה.
תודה זיו !
(מתוך סקרנות - אתה תיקנת את שלך וגם רכשת עוד יחידה תקולה?)
בהודעה ההיא רשמת על מקומות בארה"ב המתקנים מודולים כאלו במחיר שהוא משמעותית יותר זול מאשר בארץ - האם הבאת בחשבון גם את עלויות השילוח, וכו'?
תודה זיו !
(מתוך סקרנות - אתה תיקנת את שלך וגם רכשת עוד יחידה תקולה?)
בהודעה ההיא רשמת על מקומות בארה"ב המתקנים מודולים כאלו במחיר שהוא משמעותית יותר זול מאשר בארץ - האם הבאת בחשבון גם את עלויות השילוח, וכו'?
אחרי שהבנתי את התרגיל, חבר שמטפל ה UMI, שהחליפו לו, דאגתי שהיישן יגיע אלי :-)
אני מניח ששילוח כזה לא צריך לעלות יותר מ 30$ לכיוון, הבעיה שהם לא עובדים בין לאומי, אז צריך איזה "סניף" (משפחה, חבר, משרד של העבודה) בארה"ב.
בשרשור שבקישור רענן אומר שהפירוק לא היה קל.
אני עם ידיים שמאליות...
לא יודע אם יש הבדל (לא התעניינתי מה יש מתחת למכסה מנוע טרופר דיזל) ,
אבל מזכיר שאצלי מנוע בנזין.
רענן
אותו דבר.
הכוונה למקום לידיים להפריד ולהוציא רק את היחידה החשמלית
הכוונה למקום לידיים להפריד ולהוציא רק את היחידה החשמלית
רק מחדד הוצאת המצבר תאפשר לך לסובב קצת את היחידה הצידה ,לשחרר את הקונקטור ולפתוח את הברגים של הבקרה.
ממליץ שכאשר אתה מקבל את היחידה מתיקון זה לוודא שהיא אטומה טוב( אחרת יכולים להכנס מים-כבר קרה לי).
ודבר נוסף זה להרכיב במקום ולראות שנפתרה הבעיה.
בהצלחה.
נ.ב
אשמח שיהיה משהו כמו מה שzivo רשם
ואפילו לרכוש ביחד עם אחרים איזה רכב לפירוק.
מקפיץ, הגיע תורי :)
הנורה דולקת, קוד תקלה 43.
זיו - ההמלצה על הבחור של נדב עדיין בתוקף? הוא יודע גם לפרק את המודול או שצריך להביא לו מפורק?
חלופה שניה - לנסות לקנות באיביי או מקום דומה - אני מבין שצריך רק את המודול כדי שיוגדר כמחשב ולא ABS. מישהו יודע לומר מספר קטלוגי / או לתת קישור לקניה?
כשנה וחצי לאחר אותו תיקון, שוב הבעייה חזרה.
כרגע המודול פורק, נמסר על ידי המוסך למעבדה שתיקנה בפעם הקודמת אבל הם מתעקשים שהאחריות היא רק ל-3 חודשים וצריך שוב לשלם מחיר מלא (ולא זול). לא מוכן לתת להם לעשות שוב תיקון במחיר מלא.
מחפש חלק כזה באיביי או במקומות אחרים, בינתיים ללא הצלחה.
boaz avrahami
24-04-24, 07:57
זה חלק שעלול להיעצר במכס ולא לעבור.
למה לא תנסה הארץ?
מנסיון דומה, רוב התקלות נובעות מסדק בהלחמה על הלוח עצמו והחלק שלך כבר נוסר אז שווה לך לנסות לפתוח ולהביט לבד או למצוא מעבדת אלקטרוניקה רגילה.
אפשרות נוספת זה להחזיר אותו ולעקר את הנורה בלוח השעונים.
מה המחיר שהם מבקשים?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
המחיר המבוקש כ-1600 שח, כנראה לא כולל מע''מ.
Sent from my IN2015 using Tapatalk
יש לך מק"ט ?
ניסית באימפקס ?
http://catalog.impex-jp.com/isuzu
מק"ט 8971730250 לפי חיפוש ב partsouq על פי מספר שלדה.
Sent from my IN2015 using Tapatalk
מקורי חדש 716 דולר באימפקס, לא כולל מיסים ומשלוחה.
התרגום אמר "יחידה הידראולית"
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.