PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחממות מנוע ואיבוד מי קירור פאג׳רו q 2000



yossisiv
30-06-18, 17:58
שלום חברים, התייעצות קטנה עבור טירון עם q מזה שבוע.

קניתי אותו בשבוע שעבר בדרום, הרכב מאוד שמור עם 285k באודומטר.
הכל היה נראה טוב ויפה ובמשך שבוע השתמשתי בו כל יום כ50 קמ לעבודה והבייתה.
הרכב לא התחמם בהלוך מהדרום למרכז וגם לא במהלך השבוע.

הסופש נסעתי דרומה. בירידה מכביש 6 התחמם. עצרתי בצד, פרקתי לחץ מהרדיאטור וקיררתי אותו.
הוספתי בערך 4-3 ליטר (!) מים והכל חזר להיות כשורה.
בלילה יצאתי לטיול נחל פרצים עליון ומעלה עזגד, הרכב עבד פיקס! לא התחמם, לא מעשן, לא אכל שמן.

בחזור מהדרום, יורד שוב מכביש 6 ומד המים נוסק לכיוון האדום. עצרתי בצד וחזרתי על הרוטינה לעיל, 3 ליטר.

לפני שאני מכניס למוסך ואומרים לי להחליף ראש מנוע, יש לכם מה לייעץ לי?
הרכב נראה טוב, יש מעט שמן שמזיע מכסה השסתומים אבל רק זה מבחינת אטמים שאני יכול לראות.

yossisiv
30-06-18, 18:04
נ.ב.

אין סימן לאמולסיה במים. בפעם הראשונה היה שכבונת של קצף כשמילאתי מים אבל ממש נעלם ברגע.
אין נזילות מים בעמידה כשהמנוע רץ או דומם.

omri_t
30-06-18, 18:37
לעשות בדיקה לאתר נזילות.

לבדוק פקק רדיאטור.

להקפיד לבדוק בתחילת יום מפלס מים.
למלא מים כשקר.

איל מ
30-06-18, 18:44
האמולסיה בפעם הראשונה נותנת לך רמז. שמן במים לא מופיע באופן חד פעמי.
אטם ראש או סדק איפשהו ייהיה כיוון

yossisiv
30-06-18, 19:02
תודה למגיבים עד כה!

בדקתי עכשיו (שעתיים מגמר הנסיעה) את הנוזלים - שמן מנוע לא ירד, אותו מפלס מלפני שבוע, גובה המים ברדיאטור לא ירד מהמילוי בירידה מכביש 6 (מאז נסעתי עוד כ 40 ק״מ עד הבית). מיכל עודפים היה מפוצץ עד למעלה במים ירוקים (אני הוספתי במהלך הסופש כ7 ליטר מים רגילים). שאבתי עד לגובה המקסימום ויצא בערך ליטר - כנראה בתמונה.
המים לא חלביים או מוקצפים אבל לא צלולים. לא יודע איך הם נראו כחדשים ואיך השפיע עליהם שילוב עם מים רגילים.
אבל אולי זה ייתן אינדיקציה כלשהי.
120141

נדב ש.
30-06-18, 19:45
מעבר של נוזל למיכל עודפים מעיד על לחץ במערכת, תוסיף על זה את הטיפה קצף שראית.... זה לא הולך לכיוון טוב לדעתי.
אפשר לנסות להחליף פקק רדיאטור.
רצוי לעשות בדיקת גזים במערכת הקירור, ובכלל בדיקה/יישור קו עם כל המערכת.

ishc
30-06-18, 20:24
בשלב ראשון תחליף פקק רדיאטור ופקק מיכל עודפים לשלול בריחת לחץ.
שלב שני בדיקת לחץ לרדיאטור, בדיקת לחץ לראש ובדיקת גזים בנוזל קירור.
אלו יתנו לך אינדיקציה אם אתה הולך לכיוון של ראש מנוע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

yossisiv
30-06-18, 20:45
תודה רבה על המיקוד, איך אני מבצע את בדיקות הלחץ למערכות?

היה בתכנון יישור קו נוזלים ופילטרים בשבוע הקרוב בעצמי. אם הבדיקה של הלחצים זה במוסך אז אולי כבר כדאי לי להכניס לטיפול ולהתחיל משם.

ishc
30-06-18, 20:48
אני לא בטוח ב-100%. אני ביצעתי במוסך שהיה איזה חשד קל אצלי.
אני מכפר סבא, ביצעתי אצל מוסך צמד, לקחו בערך 300 על הבדיקה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

amitaikl
30-06-18, 20:58
תתחדש וסע בדרכים משובשות.
ככלל אצבע - אף פעם לא מים רגילים. אתה חוסך קצת על מים קירור ויכול לגמור עם נזקים באלפי שקלים. לא חבל?

opl
30-06-18, 21:03
בדיקת לחץ יעשו כשהמנוע קר. יחברו פומפה במקום הפקק - יעלו לחץ וישאירו כמה שעות - זה לאיתור נזילות. בדיקת לחץ מהמנוע - יחברו מד במקום פקק רדיאטור ויפעילו מנוע, יחפשו עלית לחץ בשעון. אתה יכול גם לבד כשהרכב קר לפתוח פקק רדיאטור ולהפעיל מנוע - לחפש בועות - זה סממן ראשון למרות שבמצבך יהיו כי מלאת נוזלים שוב ושוב לאחרונה. מניח שכמו רבים וטובים יש לך סדק שמתרחב בחום. נפוץ מאוד בראש הזה. ואת זה לא מגלים באף אחד מהדרכים הללו. אולי בCO2...

זה הסדק המפורסם שרבים וטובים חוו. חלק בצילינדר אחד חלק בכל הארבע. עלות משוערת של כ 5.5 אלף לזכרוני.

בתמונה - סדק של חבר שהתגלה לאחרונה.
120142

ישי
30-06-18, 21:12
הסדק המצולם היה אצלי... מוזמן להתיעץ.
כמו שרשמת, ביום יום, נסעתי איתו 70 ק"מ לכיוון ושום דבר. נוסע רגיל. מדי פעם פתאום מתחמם ומיכל עודפים מתמלא.
אחרי כל נסיעה היה רעש של בעבוע במיכל עודפים, והרכב היה מאבד מים. אבל אף פעם לא התחמם ממש.
בסוף נמאס לי לפחד מנסיעות ארוכות, החלפתי משאבת מים, רדיאטור וטרמוסטט. לא עזר...
הלכתי למכון רדיאטורים ושם הוא ישר אמר שזה ראש.
אם תרצה לדעת עלויות וכו' בפרטי.
שבוע טוב
ישי

Sent from my Redmi 4A using Tapatalk

opl
30-06-18, 21:24
פעם היו ימים יפים (פחות בשביל בעל הרכב...) שהיינו נפגשים ומחליפים ראשים. ערב אחד פירוק הערכת נזקים - ערב שני הרכבה.

120145

אחד עובד (חיים המלך) השאר יועצים ומחזיקי פנסים.

120143

120146

120147

120148

120144

-->