התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות



HAMM_V
02-07-18, 08:43
אהלן,
למישהו יצא להחליף את החיישן הזה בג'ימני? זה משהו שידוע שהולך? "מחלה" ידועה?
יש לי קוד תקלה 0121 שחוזר באופן לא סדיר (בדר"כ רק בנסיעות בין עירוניות, בחום).
תקלה מתבטאת לפעמים בהילוך רביעי (אוט') שלא נכנס, בעיות מוזרות בגיר, דטונציה (צלצולים).
מוסך רנדומלי שנתקעתי לידו המליץ להחליף את החיישן. הבעיה שאפשר להשיג אותו אצל בסוזוקי במחיר נחמד של 1300 ש"ח..
במקביל הרכב קצת משתגע עם ריח דלק חריף, רכב מתכת ממש מציק כל פעם בתחילה נסיעה (מיסב כלשהו?) וכו'.
הקיצר כיף :)

asypeer
02-07-18, 11:24
מצ״ב איך לבדוק את החיישן, אם תקין -תבדוק את החיווט ממנו ואליו.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180702/7ecfb05b0e1183849285bb61625f6636.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180702/2c2ab44b9dfc381209b16b58c8b6d43b.jpg


אתה גם יכול להזמין באיביי, המק"ט הוא 13420-65D01-000

https://www.ebay.co.uk/itm/THROTTLE-POSITION-SENSOR-1342065D00-FOR-Suzuki-Chevrolet-1342052D00-13420-65D00/302338988180?hash=item4664ced894:g:QIQAA OSwtGlZMtdZ

HAMM_V
02-07-18, 12:10
מצ״ב איך לבדוק את החיישן, אם תקין -תבדוק את החיווט ממנו ואליו.


אתה גם יכול להזמין באיביי, המק"ט הוא 13420-65D01-000

https://www.ebay.co.uk/itm/THROTTLE-POSITION-SENSOR-1342065D00-FOR-Suzuki-Chevrolet-1342052D00-13420-65D00/302338988180?hash=item4664ced894:g:QIQAA OSwtGlZMtdZ

כן. את המק"ט היה לי.. אבל נקודה מעניינת -
13420-65D00 - מתאים לויטרה ועוד כמה רכבים, ועולה ממש כמה גרושים.
13420-65D01 - מתאים לגימני ועד כמה רכבים ומשום מה עולה כמו זהב - למשל - https://www.buycarparts.co.uk/oen/1342065d01

וראיתי בעוד כמה מקומות ש ה 65D00 - כמו שאתה שלחת - מתאים גם לגימני, אבל הדעות על זה חלוקות. ייתכן שיש התאמה פיזית אבל ייתכן שטכנית הוא לא מתאים. לא הצלחתי למצוא הוכחה חותכת לכאן או לכאן (והעובדה שרשום ב EBAY שיש תאימות היא לבטח לא יכולה להיות גושפנקא).

אגב, אתה יודע איך עושים את הפירוק של החיישן בפועל? ניסיתי אתמול ולא הצלחתי לשחרר אותו.

asypeer
02-07-18, 13:20
לדעתי יתאים, ה00 הוא discontinued.
מקסימום הלכו 80₪..

בןבן
02-07-18, 21:27
חיישן לחץ אויר, לך לנעים צמיגים ,יסדר את זה בעלות מצחיקה. יש קומבינה, מחליפים את הבטריה הקטנה משאירים את החיישן בג'נט ושמים שסתום חדש. לגבי הדטונציה לדעתי תחליף את השסתום ששולט על השסתומים נראה שזה תקול. ריח דלק? יש מצב שצריך להחליף חיישני חמצן ,אלו נגמרים סביבות ה80 עד 100 אלף קמ. לא צריך לחסוך כאן. חוץ מכל האמור לעיל מוסך רציני זאת ההעדפה שלי.... עם חאפרים בסוף אתה משלם יותר ויוצא ניזוק.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

asypeer
02-07-18, 21:50
מה קשור חיישן לחץ אויר לחיישן מצב מצערת?

איל מ
02-07-18, 22:11
כנראה הדמיון בין TPS ל TPMS.....

asafk
02-07-18, 22:17
חיישן לחץ אויר, לך לנעים צמיגים .....קומבינה.... משאירים את החיישן בג'נט ושמים שסתום חדש... עם חאפרים בסוף אתה משלם יותר ויוצא ניזוק.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

אהה...


(למרות שזה לא נושא הדיון.... בכל זאת... המלצה על נעים שמדביק חיישנים באיזולירבנד בתוך החישוק יחד עם אזהרה מחאפרים... )

אסף.

asypeer
03-07-18, 07:36
זה לא ההוא מהבגושים?

בןבן
03-07-18, 07:39
אהה...


(למרות שזה לא נושא הדיון.... בכל זאת... המלצה על נעים שמדביק חיישנים באיזולירבנד בתוך החישוק יחד עם אזהרה מחאפרים... )

אסף.

נשמה... אין דרך אחרת לחסוך 1300 שח... אולי להדביק עם דבק אפוקסי. זאת הדרך היחידה. להצמיד את החיישן לגאנט ולשים שסתום חדש בעלות מצחיקה. בנתיים כנראה זה עובד. בכל העולם.

asypeer
03-07-18, 13:31
כפרה, אתה לא קורא לפני שאתה מגיב? מה קשור צמיגים למצב מצערת?

HAMM_V
15-07-18, 09:23
לענייננו,
המשך הסיפור + חידת חמיצר למתקדמים:
חיישן TPS הוחלף.
מיד עם ההחלפה, חזרה הדטונציה (הצלצולים) במלוא עוזם.
למרות זאת, שמתי פעמיי חזרה לי"ם. העלייה חזרה התחילה באופן מבטיח, כשלפתע שוב נדלקה נורת המנוע עם אותו קוד תקלה.
עם הדלקת הנורה, נעלמה הדטונציה, אבל המאפיינים של הבעיה - חזרו (כאמור בתחילת השרשור - אין "קיק" בלחיצה על הדוושה או לחילופין המנוע לא עובר להילוך רביעי, תלוי במצב הרוח שלו).

הכל חייב להיות קשור איכשהו, אבל אני (וכמה מוסכים שכבר פניתי אליהם) לא מצליחים להבין איך ומדוע.

פתרון? כיוון? מישהו?

ishc
15-07-18, 09:54
כיוונת את החיישן לפי מחשב?


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
15-07-18, 10:03
אני מכיר את זה מרכבים אחרים ומחיישנים אחרים (MAF). כשהמחשב מזהה תקלה בחיישן, במקרים מסוימים הוא מבצע "מעקף" ומתעלם ממנו, תוך הדלקת נורת תקלה ומעבר לעבודה עפ פרמטרים מוגדרים מראש. יש לזה תופעות לוואי. הדלקות נורה אבל שיפור בעבודת המנוע יכול להיות סימפטום, כך גם תגובת המצערת.

asypeer
15-07-18, 13:58
מאיפה החיישן ששמת?

HAMM_V
15-07-18, 16:53
התשובה במרוכז לשלוש התגובות -
התקנתי (ואני מטפל באופן קבוע) אצל אחד המומחים הידועים. לא אנקוב בשמו כי לא נעים לי שכרגע אנחנו לא מוצאים פתרון.
הוא לא חיבר למחשב אחרי ההחלפה.
ומדובר בחיישן משומש שפורק לנגד עיני ממנוע אחר, זהה. לדבריו תקין בוודאות .

נדב42
15-07-18, 19:10
חיישן Throttle Position Sensor הוא בד"כ סתם נגד משתנה, לא צריכה להיות בעייה לקרוא את הערך שלו דרך OBD, גם תוך כדי נסיעה. אפשר גם להשוות לרכבים דומים אחרים, וגם לראות בעמידה עם מנוע כבוי וסוויץ׳ פתוח שהוא מגיב ברציפות בלי קפיצות למצב המצערת.

יכול להיות שזו בכלל בעיית מגעים או בקונקטור של צמת החיישן, או בצד של המחשב.

HAMM_V
16-07-18, 16:24
חיישן Throttle Position Sensor הוא בד"כ סתם נגד משתנה, לא צריכה להיות בעייה לקרוא את הערך שלו דרך OBD, גם תוך כדי נסיעה. אפשר גם להשוות לרכבים דומים אחרים, וגם לראות בעמידה עם מנוע כבוי וסוויץ׳ פתוח שהוא מגיב ברציפות בלי קפיצות למצב המצערת.

יכול להיות שזו בכלל בעיית מגעים או בקונקטור של צמת החיישן, או בצד של המחשב.

"ברציפות בלי קפיצות" - ז"א האחוזים אמורים לעלות בצורה רציפה ולא "ליפול" ואז לחזור? זאת הכוונה?
אתה יודע במקרה מספרים מדוייקים של מה שאני אמור לראות? באחוזים או בערכים אחרים?

נדב42
16-07-18, 16:43
"ברציפות בלי קפיצות" - ז"א האחוזים אמורים לעלות בצורה רציפה ולא "ליפול" ואז לחזור? זאת הכוונה?

בדיוק.
לכל דגם רכב ערכים משלו, לא מכיר את הערכים אצלך.

HAMM_V
18-07-18, 15:24
בדיוק.
לכל דגם רכב ערכים משלו, לא מכיר את הערכים אצלך.

חיברתי למחשב. לחצתי בעדינות על הדוושה, עלה לאט, במתינות ובלי קפיצות או נפילות.
שללתי. הלאה.

avielbar
08-06-19, 16:51
האם מצאת פתרון לבעיה ? אשמח לעדכון.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן CJ
09-06-19, 08:26
בעבר, בטויוטה פוראנר הגיר היה מסרב לעבור לרביעי בנסיעות ארוכות.
המחשב קבע בפסקנות AMS - Air mass Sensor.
הבנתי שה AMS לא קשור מכיוון שנסעתי על מערכת גז מיושנת, שעבדה כמו קרבורטור וביטלה את פעולת מערכת ההזרקה.
לקח זמן לפענח... בסוף חבר מאמריקה הציע לי שכאשר התופעה מתרחשת אשפוך מים על הרדיאטור (שבתחתיתו עובר המצנן של הגיר).
ניסיתי ואכן הכל מיד חזר לקדמותו. הוברר שהתקלה הייתה התחממות יתר של הגיר. מנגנון הגנה מנע העברה להילוך 4. הוחלף הרדיאטור ונפתרה התקלה.

לפעמים גם מחשבים טועים. שווה ניסוי.

ערן CJ

yotamsion
04-05-20, 10:33
האם נמצא פתרון לבעיה?

asypeer
04-05-20, 10:37
יש לי חיישן TPS אם זאת השאלה ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

TRR
08-07-21, 12:37
שלום, יש לי בעיה דומה - בגימיני 2007, לא עובר לרביעי, נדלקה נורת מנוע. במוסך אמרו לי להחליף את החיישן מצב מצערת 1500 שח.
אשמח לסוף הסיפור כי לא רוצה לשלם על חיישן והבעיה לא תיפתר.
והאם החיישן הזול 65D00 אכן מתאים גם לגימיני??
תודה רבה

chewy
08-07-21, 13:26
נסה קודם לנקות חיישן MAF

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Gershon
08-07-21, 13:47
תחליף חיישן מנוע=הכל יסתדר

שחר גרינברג
24-04-22, 09:46
אשמח לדעת אם נמצאו פתרונות?



ג׳מני 2007 עם אותם תסמינים בדיוק


Sent from my iPhone using Tapatalk

Matandes
09-01-23, 03:02
בחלוף שנה, האם נמצא פתרון לבעיה ? ג׳ימני2007 עם אותה הבעיה. אשמח מאוד לשמוע

-->