PDA

צפייה בגרסה מלאה : כניסת אוויר דרך הפילטר סולר



פיני ד
02-07-18, 17:33
היי
אני חושב שבטראקן דיזל שלי ישנה כניסת אוויר מאיזור הפילטר סולר,

בבוקר אם אני מכניס קוד ומניע הוא לא מניע, אבל אם אני מכניס קוד נותן סוויצ חשמל ממתין 5 שניות נותן סוויצ חשמל 5 שניות שוב ואז מניע ף מניע בנגיעה תמיד....
בנוסף אם אני מכניס קוד ואז מפמפם את הפומפה הידנית ליד הפילטר, מניע בנגיעה ראשונה.

מעבר לנושא הזה הרכב רועד לא בניוטרל...וגם בבלימה במהירויות נמוכות יש הרגשה כאילו לוחצים ועוזבים את הברקס בזמן הבלימה...(דסקיות ורפידות חדשות מקדימה)


האם יש דרך לאבחן אם ישנה כניסת אוויר מהפילטר?
(אני לא בטוח אבל כל התופעות התחילו לאחר החלפת הפילטר)

אורי חדד
02-07-18, 23:27
חוץ מהברקס יש גם לי בעיה דומה ברנו

המשוטט
03-07-18, 08:38
בסילוורדו קרה לי גם מס׳ פעמים שהתושבת פילטר סולר נסדקה לאחר החלפת פילטר.

ואז נתקלתי בתופעות הללו

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
03-07-18, 08:44
תרכיב צינור שקוף ביציאה מהמסנן לצורך אבחון.

פיני ד
03-07-18, 09:31
תודה חנן,
האם כניסת אוויר מהפילטר יכולה לגרום למנוע לגמגם \לרעוד?

חנן-ג'יפולוג
03-07-18, 09:41
בוודאי.

opl
03-07-18, 10:57
צינור שקוף. שסתום אל חזור, ביטול הפילטר זמנית לצורך איבחון כל אלה פתרונות שעושים בהם שימוש לנושא (הכי פחות מועדף זה ביטול הפילטר). על הפילטר עצמו יש שסתום - עלעל שמונע מהדלק לחזור אחורנית למיכל. לעיתים הוא כושל. לעיתים יש סדק קטן באחד הצינורות אחרי הפילטר שמאפשר כניסת אוויר. כל אלה בעיות יחסית קלות לתיקון.

assafy
03-07-18, 22:18
לי בניסאן פאת'פיינדר היתה לי בעיה עם אותה פומפה ידנית שציינת. הגומי התיישן וניסדק וגרם לכניסת אויר. השסתום החד כיווני הוא גם חלק מאותה פומפה. אם יש לך יותר בעיות כשאתה מחנה בעליה אז זה גם סימן שצריך להחליף.
מצאתי את המק"ט, הזמנתי באיביי, החלפתי בעצמי והבעיה נפתרה לחלוטין.

פיני ד
04-07-18, 08:52
אחרי כמה נסיונות בדיקה אתמול יש לי כמה שאלות,
בהמלצת חנן קניתי צינור והתחלתי להחליף את הקוי דלק בפילטר,אממה מסתבר שלא כולם אותו עובי פנימי :\
אז הצלחתי להחליף רק את הכניסה לפילטר מכיוון הפומפה,
לא נראה שיש כניסת אוויר מסיבית מהכיוון... לא כשהמנוע מונע ולא כשהוא כבוי... יש זרימת אוויר ממש ממש קטנה,בועיות קטנטנות ראו בוידאו :

https://youtu.be/Q1pVerka2SI
ופה אפשר לראות את המצב כשהמנוע כבוי, יש כניסה של בועיות ממש קטנות... בסרטון אני אומר "ואותו דבר מכיוון הפילטר לכיוון המיכל"הכוונה לכיוון המשאבה.


https://youtu.be/kRdXJYw-exY



היום אקנה צינור מתאים לצינור יציאה מהמשאבה ואבדוק גם.

1. האם המצב בסרטונים תקין?
2. אם אני לא רואה רואה כניסת אוויר מסיבית מלפני הפילטר, אפשר להניח שהמיכל הצנרת והפומפה תקינים?
http://www.interload.co.il/upload/9823833.PNG
3. אם אני מפמפם את הפומפה עד שהיא קשה, 10 שניות לאחר מכן היא ניתנת לפמפום שוב, האם זה תקין? האם היא אמורה לשמור לחץ?

opl
04-07-18, 10:11
אני מאמין שזאת הבעיה... את האפקט המלא תראה לאחר כמה שעות/לילה.

חכה לראות מה קורה אחרי כמה שעות. הייתי מתחיל להחליף יזום את כל הצינורות. לדעתי זה לא הגיוני שלחץ נעלם אחרי 10 שניות אבל אין לי היכרות עמוקה עם הרכב הזה.

פיני ד
10-07-18, 14:21
פירקתי את המכסי פלסטיק ואת האינטרקולר מהחחלק העליות של המנוע,
אני רואה שיש הרבה לכלוך שחור, נראה כמו גומי סביב מזרק מס 4,
הבנתי משיטוט בפורומים בחול שהחומר השחור נגרם כתוצאה מדליפת סולר וגזים מהמזרק,

כמה שאלות :

1. האם בעיה כזו יכולה לגרום לרעד בזמן ניוטרל ? ופעולה לא עגולה של המנוע? (אני מניח שכן כי יש בריחת קומפרסיה נכון? )
2. באחד הפורומים היה כתוב שפירוק המזרק, ניקוי והחלפת אטם יפתור את הבעיה, נכון?
3. כמה אמור לעלות הליך כזה?

פיני ד
11-07-18, 09:16
מישהו?

נדב ש.
11-07-18, 09:23
אם יש בריחת לחץ אז מאוד יכול להיות שתיגרום לתופעות שתיארת.
ממליץ לקפוץ למכון דיזל שיעשה לך בדיקה.
אם התקלה במזרק אז מומלץ כבר לטפל בכולם, בטראקן יש לפעמים תקלות במזרקים.
עלות שיפוץ למזרק לדעתי סביבות ה 700 ש"ח.

-->