PDA

צפייה בגרסה מלאה : קצף בשמן מנוע ועוד כמה שאלות...



טמיר
07-01-06, 15:50
קודם כל מה נשמע?

יש לי CJ8 שנת 1989.

ועכשיו לבעיה:

- יש לי כבר שבועיים קצף בשמן מנוע (כאשר אני מוציא את מוט הבדיקה אני רואה שכבה של בועות אוויר בנוסף לשמן), זה חוזר והולך במשך השבועיים האלה (אני בודק שמן לפני כל נסיעה)...

- מישהו מכיר מוסכים אשר יכולים לטפל לי בצירייה קידמית שבורה? וקפיץ עלה אחורי ימני עייף? (אזור השרון והאם מוסך רסטה 4X4 יכולים לטפל לי בזה, קרובים לבסיס שלי)...

kd2
07-01-06, 18:31
רמת השמן לא מעל המקסימום?
אם מתחת למקסימום אז החלף שמן מהר!

ניר ל
07-01-06, 22:18
לא סימן טוב בכל מקרה, השאלה היא אם הג'יפ מאבד מים (מעבר של נוזל קירור לתוך המנוע), או שמדובר באדים שמקורם במעבר גאזים שרופים מהבוכנות לקראנק (מעיד על בלאי גבוה של המנוע). אם השמן הופך לסוג של דייסה והרדיאטור מאבד מים - אפשרות א' זוכה, אם אלו רק סימנים על המדיד מעל קו השמן ויש לך יציאת גזים מנשם המנוע או מהצינור של מדיד השמן כאשר המנוע עובד ואתה שולף את המדיד/את הנשם - אפשרות ב'.
עם ב' אתה יכול לחיות פרק זמן לא ידוע, אם תצטרך מנוע משופץ בזול אני יכול לעזור לך.

איזה מוסך מטפל ? - מוסך המדרכה בחניית הבית שלך - אתה בעצמך ! בשביל זה אנחנו כאן.

AvigdorAharon
08-01-06, 07:15
"נשמע" כמו אטם ראש מנוע.
מניסיוני, אין בעיה לעשות לבד (כן, החלפתי רק פעם אחת לפני 8 חודשים...)

הפירוק, 4 שעות לבד (צריך עזרה להרים את הראש מהמנוע, קצת כבד)
הרכבה, 4 שעות 2 אנשים ואבא שעזר בכל מיני מנהלות.

אביגדור

חנן-ג'יפולוג
08-01-06, 09:22
לא, זה לא חייב להיות אטם ראש. זה יכול להיות גם, כמו שניר כתב, עקב בלאי מנוע גבוה, או אפילו עקב מערכת PCV, אוורור מנוע, לא תקינה. בדוק את הPCV (אתה אמור להרגיש שינוי סל"ד קל כאשר אתה סותם עם האצבע את שסתום הPCV , וכן לשמוע דפיקות כאשר אתה מנער אותו. בדוק קומפרסיית מנוע עם מד קומפרסייה, ובצע אצל רדיאטוריסט בדיקת מערכת קירור תחת לחץ.

טמיר
11-01-06, 12:11
התייעצתי עם כמה חברים ביחידה שלי והם אומרים שאין זה חמור כלל מכיוון שה"קצף" מצוי בכמות מועטה מאוד אז כרגע אין מה לדאוג אך יש צורך לעקוב...

חוץ מזה התעוררו עוד כמה בעיות:

נוצרו לי חופשים בדריישפטים (קידמי + אחורי)...

נ.ב.
זהו לא רכב שלי בלבד אלה בבעלות אבי וכל המשפחה נוסעת עליו אך רק אני משתדל לתחזק אותו כמו שרציך וכאשר אני שואל על מוסך זה בגלל שאני חייל ולרוב לא נותר לי זמן בשבתות קצרצרות... (יש עוד מלא עבודה על הג'יפ ואני מנסה להשלים את הפער לאט לאט)...

טמיר
11-01-06, 12:19
לצערי אינני יודע לערוך הודעות אז אני כותב הודעה נוספת במקום...

בדריישפט הקידמי (לפי מה שאני מצליח לראות) החופש נוסע מ"יוק" בלוי, ובאחורי אינני מצליח למצו את הבעיה אך זה בחיבור בין הדריישפט לסרן האחורי...

אם יש לכם הצעות לתיקון ביתי דברו :)

נמרוד
11-01-06, 13:43
לצערי אינני יודע לערוך הודעות אז אני כותב הודעה נוספת במקום...

בדריישפט הקידמי (לפי מה שאני מצליח לראות) החופש נוסע מ"יוק" בלוי, ובאחורי אינני מצליח למצו את הבעיה אך זה בחיבור בין הדריישפט לסרן האחורי...

אם יש לכם הצעות לתיקון ביתי דברו :)

חופש בדרישפטים - תבדוק ואם צריך תחליף צלבים - הצלבים הם החלק המתבלה העיקרי. הם גם זולים ואתה יכול להחליף אותם לבד בקלות - קרא את זה:
http://www.jeepolog.com/jp_archive/jplg_stories_Ujoint_fix.html

בסרן האחורי, בחיבור בין הדרישפט לסרן האחורי - תבודד את הבעייה - זה או הצלב, או חופש של ציר הפיניון. אם ציר הפיניון (מה שיוצא מתוך הסרן) בעל חופש קדימה-אחורה או מעלה מטה, כל דבר מעבר לסיבוב נקי, זו בעייה יותר גדולה. אבל אני מהמר שמדובר בצלב בלוי בסך הכל.

בדריישפט הקדמי: יוק בלוי - הכוונה היא לחיבור המחליק, זכר נקבה? אם כן, זו תופעה מוכרת. אפשר לשפץ דרישפט, סיפור של כמה מאות שקלים. אם החופש לא חמור, ובגלל שמדובר בגל הינע קדמי שלא עובד קשה, אפשר לדחות את התיקון זמנית.

kd2
11-01-06, 14:55
עוד לא ענית אם השמן מעל למקסימום!
איזה שמן נמצא במנוע?

-->