צפייה בגרסה מלאה : סמוראי מושך ימינה
morco-samurai
06-07-18, 21:35
סמוראי 98
הסמו מושך ימינה בנסיעה
זה דברים שעשיתי ולא עזר
כיוון פרונט
איזון גלגלים
מדדתי גלגל לגלגל
יש את אותו לחץ אוויר בצמיגים
לידיעה יש לי נזילה כנראה ממחזיר השמן גלגל ימין קדמי
מה עוד לבדוק ?
בושינגים בקפיצים אם זה עלים
אם זה סלילים אז אין
חופש בבולג׳ויינטים
ובכלל תרים פרונט ותנסה לנדנד חלק חלק ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
קודם כל תתקן את התקלה שאתה מכיר - נזילת שמן. אם זה קרוב לדיסק אתה גם עלול לאבד בלמים אז לא כדאי לדחות את זה.
לגבי המשיכה ימינה, אולי תתאר קצת מה קורה כשאתה מאיץ, בולם, משייט מהר לאט וכו׳.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
morco-samurai
06-07-18, 22:22
לגבי הנזילה אתקן אותה תודה !
לגבי המשיכה
בכל מהירות כשאני עוזב את ההגה הרכב מושך ימינה
כשאני בולם אין משיכה ימינה
הסמו סלילים
בולג׳ויינטים - מזה ?
מה שגיא אמר, תעבור על כל המתלה ותראה שאין חופש או בלאי רציני באחד החיבורים. אני מוסיף גם תבדוק שאין לך רדיוס עקום. אבל האם מי שעשה פרונט לא היה אמור לעלות על דברים כאלה?
תבדוק גם לחץ אויר, שוב.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
morco-samurai
06-07-18, 23:03
זה יכול להיות קשור בגומיות יבשות / קרועות/ בלויות ?
איך בודקים אם הרדיוס עקום? לפי העין?
אני אבדוק שוב לחץ אוויר
גומיה של רדיוס קרועה יכולה להיות ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
morco-samurai
07-07-18, 01:21
תודה רבה גיא
הגומיות של הרדיוס יבשות אך לא קרועות
ראקון לגבי הלחץ אוויר - תקין שווה בכולם
יש עוד רעיונות?
אני עדיין חושב שמיסב שבור בבול גוינט יכול לגרום לזה
אם אני לא טועה ( הזיכרון לא משהו ) נהניתי בעצמי פעם מהחוויה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
morco-samurai
07-07-18, 10:31
בני שבוע דנדשים
תצליב בין הצמיגים הקדמיים ימין-שמאל ותבדוק.
זה יכול להיות הכי דבילי שיש בגלל צמיגים בלבד.
מיד אחרי נסיעה, תיגע בגלגלים באזור הבלמים ותנסה לחוש אם יש אחד חם יותר מהאחרים.
ייתכן ונתפש לך ברקס.
זה שבבלימה אין משיכה זה מחזק את זה.
אופציה נוספת זה להרים גלגלים ולנסות לבחון ביד אם יש גלגל שמסתובב קשה יותר.
GodsFather
07-07-18, 10:42
מתי התחילה התופעה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
morco-samurai
07-07-18, 10:43
דורון ויונתן אני אנסה אחזיר תשובה יותר מאוחר תודה רבה
מיד אחרי נסיעה, תיגע בגלגלים באזור הבלמים ותנסה לחוש אם יש אחד חם יותר מהאחרים.
ייתכן ונתפש לך ברקס.
זה שבבלימה אין משיכה זה מחזק את זה.
אופציה נוספת זה להרים גלגלים ולנסות לבחון ביד אם יש גלגל שמסתובב קשה יותר.
יונתן,
בלם תפוס יגרום במתמשך לזיגוג הרפידה ובלימה לא אחידה.
בעיה במיסבי גלגל גם יכול לחימום ניכר של הנאבה.
משיכה ימינה יכולה לנבוע גם מבעיה בגלגל ימין אחורי, שמייצר ״רגל ציר״.
זה יכול להיות מתוף בלם תפוס מאחור, אבל גם מבלאי במוטות רדיוס.
בשביל לשלול, צריך לפרק ולבחון מצב, ולא רק כשמורכב על הרכב.
הייתי מתחיל בהצלבת צמיגים מקדימה, ולבדוק הפרשי טמפ בנאבה בין ימין ושמאל מקדימה או התוף מאחור.
זהירות בבדיקה!
נאבה בקיץ לאחר נסיעה מהירה יכולה להיות חמה מאד באופן טבעי ותקין.
מה שאתה מחפש הוא הפרש בטמפ בין ימין ושמאל.
morco-samurai
07-07-18, 13:50
מתי התחילה התופעה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
קניתי את הסמו לפני מס חודשים
בבדיקה לא זיהינו את המשיכה ימינה
זיהיתי את זה לפני שבועיים גם לפני הצמיגים החדשים שהוחלפו
- - - Updated - - -
יונתן,
בלם תפוס יגרום במתמשך לזיגוג הרפידה ובלימה לא אחידה.
בעיה במיסבי גלגל גם יכול לחימום ניכר של הנאבה.
משיכה ימינה יכולה לנבוע גם מבעיה בגלגל ימין אחורי, שמייצר ״רגל ציר״.
זה יכול להיות מתוף בלם תפוס מאחור, אבל גם מבלאי במוטות רדיוס.
בשביל לשלול, צריך לפרק ולבחון מצב, ולא רק כשמורכב על הרכב.
הייתי מתחיל בהצלבת צמיגים מקדימה, ולבדוק הפרשי טמפ בנאבה בין ימין ושמאל מקדימה או התוף מאחור.
זהירות בבדיקה!
נאבה בקיץ לאחר נסיעה מהירה יכולה להיות חמה מאד באופן טבעי ותקין.
מה שאתה מחפש הוא הפרש בטמפ בין ימין ושמאל.
יונתן אני יורד עכשיו לבדוק
- מה הכוונה בלהצליב צמיגים מקדימה?
- בודק גם מוטוס רדיוס , לא אפרק אותם
- גלגל אחורי ימני , איך בדיוק לבדוק? איך אני מזהה שהתוף בלם תפוס? לפרק?
אתה מרים באויר ומנסה לסובב ביד כשהכל משוחרר בניוטראל והאוטו מאובטח עם אבנים גדולות לפני ואירי הגלגל שעל הרצפה
Sent from my iPhone using Tapatalk
להצליב=להחליף ימין עם שמאל.
בדיקה אם תפוס:
סע נסיעה במהירות בינעירונית 15 דק בערך, ותיגע בדראם האחורי בכל צד ותראה אם יש הבדל ניכר.
כנל בנאבה הקדמית(בצד האחורי של הנאבה).
תרים סרן על ג'ק. בניוטרל עם בלמים משוחררים ואבנים שימנעו מהאוטו לזוז.
אם גלגל אחד הצלחת לסובב ביד ואת השני לא - יש לנו בעיה.
אסף.
morco-samurai
07-07-18, 19:41
יונתן,
בלם תפוס יגרום במתמשך לזיגוג הרפידה ובלימה לא אחידה.
בעיה במיסבי גלגל גם יכול לחימום ניכר של הנאבה.
משיכה ימינה יכולה לנבוע גם מבעיה בגלגל ימין אחורי, שמייצר ״רגל ציר״.
זה יכול להיות מתוף בלם תפוס מאחור, אבל גם מבלאי במוטות רדיוס.
בשביל לשלול, צריך לפרק ולבחון מצב, ולא רק כשמורכב על הרכב.
הייתי מתחיל בהצלבת צמיגים מקדימה, ולבדוק הפרשי טמפ בנאבה בין ימין ושמאל מקדימה או התוף מאחור.
זהירות בבדיקה!
נאבה בקיץ לאחר נסיעה מהירה יכולה להיות חמה מאד באופן טבעי ותקין.
מה שאתה מחפש הוא הפרש בטמפ בין ימין ושמאל.
- הצלבתי צמיגים קדמיים כלום לא ישתנה
- אחרי נסיעה של כ20-15 שעה במהירות 90-100
נגעתי בבלמים בנאבות ואין משהו חריג
יאללה לשלב הבא..
מוטות רדיוס.
morco-samurai
07-07-18, 21:05
צריך לפרק , אני כנראה אצטרך מישהו שמבין יותר טוב ממני או מדריך ממש טוב
קודם כל תוודא שהם מהודקים.
אחר כך שהם ישרים.
רק אחר כך להתחיל פירוקים.
הרמת את הסרנים אחד אחד על ג'ק?
אסף.
morco-samurai
07-07-18, 21:40
קודם כל תוודא שהם מהודקים.
אחר כך שהם ישרים.
רק אחר כך להתחיל פירוקים.
הרמת את הסרנים אחד אחד על ג'ק?
אסף.
מחר בבוקר אחזיר תשובה לגבי המוטות רדיוס ואעשה מה שאמרתה
לגבי להרים את הסרנים ולבדוק גלגל גלגל אם יש חופש עוד לא עשיתי מחר אחזיר תשובה
morco-samurai
08-07-18, 09:11
בוקר טוב חברים
אחרי בדיקה -
מוטוס רדיוס : גומיות בלויות ככל הנראה אפשר להזיז במקצת את המוטוס עקב גומיות בלויות לא בגלל שהברגים משוחררים
גלגלים : הרמתי אחד אחד
קדמיים - ימני נותן יותר סיבובים בפאר כשאני מסובב אותו להבדיל מהשמאלי שנותן קצת יותר מחצי סיבובים מהימני , משתדל לסובב באותה העוצמה
לגבי גלגל ימין יש טיפה טיפה חופש בשעה 12ו- 6 רעש חריקה קל
אחוריים - קשה לסובב את שניהם הם כמעט לא מסתובבים זה נורמאלי?
תקנו אותי אם בדקתי בצורה שגויה
׳תודה רבה
מוטות רדיוס - נשמע שעלית על משהו.
גלגלים קדמיים - אם הם ממשיכים להסתובב אחרי שאתה מסובב אותם (נשמע שזה מה שעשית) אז נראה לי תקין.
גלגלים אחוריים - הגלגלים האחוריים מסובבים גם את הטרנספר והגיר אז אולי בגלל זה קצת קשה יותר לסובב אותם?
החופש בגלגל הימני קדמי יכול להיות קשור גם בנזילה שתיארת בהתחלה.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
morco-samurai
08-07-18, 09:24
מוטות רדיוס - נשמע שעלית על משהו.
גלגלים קדמיים - אם הם ממשיכים להסתובב אחרי שאתה מסובב אותם (נשמע שזה מה שעשית) אז נראה לי תקין.
גלגלים אחוריים - הגלגלים האחוריים מסובבים גם את הטרנספר והגיר אז אולי בגלל זה קצת קשה יותר לסובב אותם?
החופש בגלגל הימני קדמי יכול להיות קשור גם בנזילה שתיארת בהתחלה.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
הגיוני תודה רבה
לגבי המוטוס רדיוס
אפשר בבקשה הסבר מה תפקידן של המוטות רדיוס?
המוט זז ממש במקצת כנראה עקב גומיה בלויה וקשה לי להבין איך זה קשור למשיכה ימינה של הסמו
ואם בבקשה אפשר לדעת כמה עולות גומיות חדשות כאלה
תודה רבה
מוטות הרדיוס שולטים או למעשה מגבילים את התנועה של הסרן קדימה ואחורה ביחס לשלדה. במצב שאתה מתאר יכול להיות שהצד הימני של הסרן זז קצת אחורה ביחס לשלדה, אבל לא הצד השמאלי, ובעצם כל הסרן הסתובב ימינה ביחס לרכב.
יש רכבים שבהם מוטות הרדיוס אחראים גם על קיבוע הגלגול של הסרן סביב הציר של עצמו, אבל נראה לי שאז לא נכון לקרוא להם כך ובכל מקרה לא נראה לי שזה המצב בסמוראי.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
morco-samurai
08-07-18, 15:47
איך נקרא המוט הזה הוא עקום
120270120266
אלה הגומיות במוטות רדיוס
120267
גומיית מוט רדיוס גלגל אחורי ימני
120272
הגומיה הקרועה במוט רדיוס צד ימין קדימה?
בהחלט יכולה לגרום למשיכה, כי כל הסרן בנסיעה נע קצת אחורה וגורם להיגוי פאסיבי.
המוט פנהרד (״רדיוס רוחבי״), בתמונה הראשונה במידה ובאמת עם בטן, בעצם קצר יותר ממוט ההיגוי שמקביל אליו, והוא גורם למשיכת כל הסרן שמאלה=מוט ההיגוי שנשאר באורך המקורי דוחף את הנאבה החוצה=היגוי ימינה.
את מוט הפנהארד אפשר ליישר, אצל בעל מקצוע, במידה ולא ניזוק.
בקיצור, יש לך מספיק סיבות להיגוי ימני..
morco-samurai
08-07-18, 16:52
הגומיה שסמנתי שקרועה היא הגומיה של המוט רדיוס האחורי ימני
הגומיה שסמנתי שקרועה היא הגומיה של המוט רדיוס האחורי ימני
גם יכול להיות גורם.
יש לך כמה בעיות במערכת שיכולות להיות גורם, וזה משהו שבכל מקרה אתה צריך לסדר.
morco-samurai
08-07-18, 17:11
בוודאי אסדר את מה שצריך
ידוע לך מחיר של גומיות למוטות רדיוס ?
Mor Gurevich
08-07-18, 17:44
המוט שסימנת כ"עקום" הוא מוט פנהארד, כפי שכתבו לך מעליי. הוא מגיע מכופף במקור, לפחות בגימני. יתכן וגם בסמוראי..
morco-samurai
08-07-18, 18:49
עכשיו האמת שהתבלבלתי לגמרי
המוט שסימנת כ"עקום" הוא מוט פנהארד, כפי שכתבו לך מעליי. הוא מגיע מכופף במקור, לפחות בגימני. יתכן וגם בסמוראי..
אם הוא עקום במקור בסמוראי, אז לא בטוח שהוא הגורם.
הגומיות הקרועות בוודאות יכולות לגרום לבעיה כזו.
מצד שני,
אם יש יותר מגומיה אחת בלויה ברמה הזו, סביר שאחרות גם במצב הזה או קרוב.
הבטן במוט פנהרד תקינה בוודאות.
הבטן נועדה למנוע מגע של הפנהרד בביצה בסגירת מהלך.
גומיות בושינגים לא תקינות, יש להחליף.
ממליץ בחום רק על מקורי במכשירי תנועה.
לא פוליאוריטן ושאר החומרים האקזוטיים כביכול.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
morco-samurai
09-07-18, 10:06
הבטן במוט פנהרד תקינה בוודאות.
הבטן נועדה למנוע מגע של הפנהרד בביצה בסגירת מהלך.
גומיות בושינגים לא תקינות, יש להחליף.
ממליץ בחום רק על מקורי במכשירי תנועה.
לא פוליאוריטן ושאר החומרים האקזוטיים כביכול.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תודה!
בדקתי אין במכשירי תנועה
יש עוד מקום שאפשר לקנות מקורי?
לא מקורי אבל אמור להיות טוב (לא מניסיון אישי!) - https://www.katompu.co.il
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
הבושינגים זהים לאלו של הגימיני.. תבקש בושינג של גימיני מקורי.
יש זוג קטנים בחיבור לסרן ואחד גדול יותר בחיבור לשלדה.
אם תרצה מקטים תגיד... ואחפש לך.
המחיר בערך 100שח פלוס מינוס ליחידה.
חוזר שוב לא להשתמש בפוליאוריטן/כתום/סופרפרו.
עלול לגרום לנזק בסמוראי סלילים.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
morco-samurai
09-07-18, 13:06
אני אשמח מאוד מאוד למקטים
דברתי עם מכשירי תנועה הם אומרים לפרק מהסמו שלי ולהביא את הגומיות כדי לראות אם זה מתאים לי
אמר שסט אחד עולה 300 שקל קדמיים למשל.
אני לא ינקוט בשמות אבל דברתי עם מישהו שמתעסק עם סמוראי
הציע לי מחיר על כל הגומיות קדמי אחורי ( גומיות משופרות לדבריו ) באיזור ה2000 שקל לא כולל עבודה .
אלה טובים בשבילי?
http://www.lowrangeoffroad.com/spring-bushings.html
אני אשמח מאוד מאוד למקטים
דברתי עם מכשירי תנועה הם אומרים לפרק מהסמו שלי ולהביא את הגומיות כדי לראות אם זה מתאים לי
אמר שסט אחד עולה 300 שקל קדמיים למשל.
חפש לפי מק"ט באינטרנט. תמצא את המק"ט פה:
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-avtomobilej/suzuki/samurai-8583/sj413-18320/sj413-9-type-9-328826
אני לא ינקוט בשמות אבל דברתי עם מישהו שמתעסק עם סמוראי
הציע לי מחיר על כל הגומיות קדמי אחורי ( גומיות משופרות לדבריו ) באיזור ה2000 שקל לא כולל עבודה .
חוזר שוב לא להשתמש בפוליאוריטן/כתום/סופרפרו.
עלול לגרום לנזק בסמוראי סלילים.
תקשיב לו, הוא מבין דבר או שתים במסולסלים. לך על מקורי
אני אשמח מאוד מאוד למקטים
דברתי עם מכשירי תנועה הם אומרים לפרק מהסמו שלי ולהביא את הגומיות כדי לראות אם זה מתאים לי
אמר שסט אחד עולה 300 שקל קדמיים למשל.
אני לא ינקוט בשמות אבל דברתי עם מישהו שמתעסק עם סמוראי
הציע לי מחיר על כל הגומיות קדמי אחורי ( גומיות משופרות לדבריו ) באיזור ה2000 שקל לא כולל עבודה .
אלה טובים בשבילי?
http://www.lowrangeoffroad.com/spring-bushings.htmlלא הם לא מתאימים לך.
אתה עם סמוראי קפיצי סליל והלינק שקישרת לסמוראי קפיצי עלה.
כשאתה תצלצל לחברה ותגיד שאתה צריך בושינגים לזרועות רדיוס יגידו לך שאין ושאתה חייב לקנות את כל הזרוע קומפלט.
זה לא התנהגות ייחודית למכשירי תנועה אלא סוזוקי בכלל.
תראה בלינק שפבל, aka weref, צירף... לא תמצא שם מקט ספציפית לבושינגים אלא רק לזרוע קומפלט.
בושינגים ללא זרוע משווקים רק לגימיני משום מה וככה זה גם מופיע בקטלוג.
צירפתי לינק מקטלוג של גימיני ותמונה עם מקטים לבושינג בקצה הסרן ובושינג בקצה שלדה לכל זרוע.
חלקים מס'2 ו3.
לכל זרוע בושינג אחד בחיבור לשלדה ו2 בחיבור לסרן.
בנוסף, הבחור ממכשירי תנועה איננו מוכר בחנות חלפים, הוא מחסנאי של היבואן. וככזה יש לו בד"כ פחות סבלנות...
שמור על איפוק סבלנות וחיוך ... עדיף להביא איתך עוגיות (: .
https://www.catcar.info/suzuki/?lang=en&l=bWFya2V0SWQ9PXx8c3Q9PTYwfHxzdHM9PXsiMT AiOiJNYXJrZXQiLCIyMCI6IkFsbCBSZWdpb25zIi wiMzAiOiJKaW1ueSIsIjQwIjoiU040MTNWLTggKE UwMixFMDUsRTEwLEUxMSxFMjEsRTIyLEUyNCxFMz csRTM4LEU0MixFNDMsRTU0LEU4NSxFOTAsRTk2KS IsIjUwIjoiU3VzcGVuc2lvbiIsIjYwIjoiMTEwIC 0gUkVBUiBTVVNQRU5TSU9OIn18fG1vZGVsSWQ9PT E4fHxlcXVpcG1lbnRJZD09MTc2NDh8fHBvc0ZpbH Rlcj09RlVFTC9QRVRST0wsTU9ERUwvU040MTNWLF RZUEUvVFlQRSA4fHxncm91cElkPT0xNDQ4fHxzdW Jncm91cElkPT02Mzg3Mg%3D%3D120298
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
נ.ב מצרף איור להתקנה נכונה של הבושינגים.
התקנה נכונה תבטיח שלא תגביל את תנועת הסרן ואורך חיים מקסימלים לבושינגים .https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180709/04cdaa225e02b5092433e2d81741d81e.jpg
morco-samurai
10-07-18, 09:25
איזה מלך תודה רבה !
אז להגיד לו את המקטים של 2 ו- 3 והם יתאימו לי בוודאות?
בוודאות.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
morco-samurai
10-07-18, 17:11
סבבה , תודה רבה לך !
אני אעדכן בהמשך על הקניה וההתקנה
morco-samurai
07-08-18, 13:02
120638120639120640120641120642
אחרי שהחלפתי בכל הרכב בושינגים במוטוס הרדיוס **עדיין** יש משיכה ימינה
בדיקת אלכסונים לוודא שהשילדה והתושבו אכן מקבילים בגדר הקביל.
או שהזרועות עצמן ישרות..?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
morco-samurai
21-08-18, 00:30
נמצאה הבעיה :
עשיתי שיפוץ סרן קדמי כולל בעקבות נזילה ממחזיר שמן באחד הגלגלים מצאתי ספייסרים במייסב שלא היו אמורים להיות ( כנראה כדי לפצות על רעידות הגה) ובעקבותם באה המשיכה ימינה וכנראה הנזילה
כרגע אין משיכה ימינה אבל כן יש הרגשה קלה של רעידות הגה ב80-90 קמש
בסמוראי סליל מתאים רק מיסב מקורי.
כנראנ שהבעלים הקודם עשה קומבינה..
מקווה שאתה השכלת לשים מיסב מקורי וסגרת אותועם הבוקסה הייעודית ועל פי מומנט הידוק שהיצרן הגדיר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
morco-samurai
21-08-18, 10:16
אני שמתי הכל מקורי כמובן אני לא חפר
הכוונה לספייסרים הוא שתי שייבות שמו אותם כדי לצמצם את הרעידות הגה ( אין תמונות )
נשמע קצת כמו הפתרון של השימסים בקינג פינים של הג'ימיני. גם שם יש מיסב.
אתה מדבר על מיסב גלגל או מיסב היגוי?
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
גם במיסב גלגל קדמי אגב יש שייבה לפני האום אבטחה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.