PDA

צפייה בגרסה מלאה : שוקל לקנות ליברטי דיזל 2004 (אחרי שנגנב ממני דיפנדר קצר)



rinzai
16-07-18, 00:37
השיקולים שלי למה ליברטי: מנוע דיזל (לא אוהב מנועי בנזין) ..מפריע שאין סרן קידמי "חי" אבל כנראה שאבלע את הצפרדע. הדיל ברייקר מבחינתי: שלא אוכל (במחינה חוקית) להגביה אותו 3 אינצ' (לפחות) ולהרכיב צמיגים 245/75R16MT. בגלל מהלך המתלה הלא נדיב במיוחד, 2 נעילות היו יכולות להועיל.

---
האם מה שציינתי למעלה יכול להתקיים?
שכחתי משהו?
איזה חתיכת מיגון שהיא *חובה*?
משהו אחר?

hadtomer
16-07-18, 06:22
השיקולים שלי למה ליברטי: מנוע דיזל (לא אוהב מנועי בנזין) ..מפריע שאין סרן קידמי "חי" אבל כנראה שאבלע את הצפרדע. הדיל ברייקר מבחינתי: שלא אוכל (במחינה חוקית) להגביה אותו 3 אינצ' (לפחות) ולהרכיב צמיגים 245/75R16MT. בגלל מהלך המתלה הלא נדיב במיוחד, 2 נעילות היו יכולות להועיל.

---
האם מה שציינתי למעלה יכול להתקיים?
שכחתי משהו?
איזה חתיכת מיגון שהיא *חובה*?
משהו אחר?
1. אני פחות בקטע של דיזל ברכב אמריקאי- ולו מכיוון שיש דברים שאמריקאים יודעים ויש דברים שלא. חלקים לV6 יש כמו זבל. איביי מפוצץ. עם דיזלים אמריקאים תמיד יש כל מיני יציאות על ציריות יחודיות, תושבות שניתן להשיג רק באפגניסטן-אני אין לי כוח לזה.

2. לא תוכל להגביה שום דבר 3 אינץ' מבחינה חוקית ולא תוכל להרכיב מידה שאינה באוטו דאטה מבחינה חוקית-ככה זה. אם גישתך לחוק גמישה...... אתה יכול להגביה ליברטי גם 6 אינץ'-הכל שאלה של ממון ורצון. הנה שלי:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/104160-%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%98%D7%99%21-%21

3. כמו כל רכב אמריקאי-נעילות יש למכביר- אך בליברטי יש מגבלה-הסרן הקדמי הוא סרן יחודי שעשוי מאלומיניום והמשמעות היא שבנחיתה רצינית ההאוזינג עלול להישבר-זו פונקציה של נהיגה ויש הרבה דעות לכאן ולכאן בכל הקשור בשבירת הסרן. וכמובן שיש גם משופר מברזל. אני אישית נעול אחורה ומקדימה יש לי דטרויט טרוטראק שעד כה הוכיח את עצמו באופן מרשים.

4. דגמי עד 2005 כוללים מוגבל החלקה מאחור-הוא מעאפן אך העיניין הוא שלא ניתן להרכיב בהם נעילה בלי להחליף את הקייס-כל ARB או דטרויט לוקר ניתן להתקנה בלי בעיה. נעילת לאנצ'בוקס אי אפשר-בלי להחליף קייס.

איל מ
16-07-18, 08:24
השאלה היא מה אתה רוצה מרכב.
כי לעבור מדיפנדר לליברטי זה עולם אחר. ולפי השיפורים שהעלית, אתה רוצה לעשות שטח אמיתי.
יש הרבה suv אחרים שיתנו לך הרבה יותר בשטח.

omri_t
16-07-18, 15:20
אמריקאים יודעים לעשות דיזל.
סוואנות, טנדרי פולסייז- לא רעים בזה בגדול.
מותג גיפ כנראה פחות נפוץ מנוע הסולר ממליון סיבות.

אני פחות מבין איך ליברטי מחליף דיפנדר- זה ממש שתי חיות שונות.
חישוב מסלול מחדש מביא עוד המון אופציות.

אני לא מכיר את המנוע שבליברטי.
לי יש כמה חודשים גראנד עם מנוע דיזל של מרצדס.
לטוב ולרע המנוע ( והרכב) נפוץ ויש לו מלללא חלקים.

בכללי, בניגוד לדיפנדר
דגמי הגיפ מוחלפים בתדירות גבוהה.
ולא תמיד יש נסיון וידע נגיש לטובת שיפורים ותחזוקה.
זה אוטו ייחסית נדיר בארץ. וכנראה הרוב לא רואים שטח.
זה גם עולם אחר בפן התחזוקתי בהשוואה לדיפנדר- הרבה יותר תחכום בטאוטו.


מה הכיוון הכספי?
אולי משם יוכלו להכווין אותך.

rinzai
17-07-18, 17:35
מבחינת תקציב:

קב"צ: קפיצים, בולמים, צמיגים - בדיפנדר (היה אצלי 8 שנים, כרכב יום-יום יחיד, עד שנגנב) הייתה הגבהה 2.5 אינצ' וצמיגי 265/75R16. זה משהו שנעשה אצלי כל 5-6 שנים. אני מעדיף לעשות אותו בשבוע הראשון של הרכישה ולהיות בראש שקט את הזמן הזה קדימה. על הדרך אני גם שם מה שאני רוצה. קיטים להגבהה אפילו 2.5 אינטצ' הם חוקיים - הסעיף הזה לטובת שיפור מהלך מתלה. מעבר לכך, ההגבהה ה"אמיתית" היא מידת הצמיגים שמרימה את כל הרכב כולל הסרן. כמו שנראה לי במבט חטוף: צמיגים 245/75R16 באים טוב על הליברטי. כנראה, שהחוק היבש לא מאפשר.

נעילות: בדיפנדר לא היה. גם לא מיגונים. לא הרגשתי צורך בהם. לא יודע עד כמה הליברטי מוגבל.

תקציב לרכב הבסיס: אפשר להשיג ליברטי (אמצע שנות ה-2000) בפחות מ-1/2 מחיר מדיפנדר 1999 (TD5).

---

שיקולים: נוחות הנסיעה אני מאמין שעדיפה. אני מעדיף-מאוד גיר ידני בכל רכב-שטח (אם יש גם גירסה ידנית, לא אקנה אוטומטית - אחשוב 10000 פעם לפני שאגע ברכב שטח עם גיר אוטומטי). למה דיזל? (*) במנוע דיזל מירב המומנט מושג בסל"ד נמוך משמעותית מאשר במנוע בנזין, (*) צריכת הדלק חסכונית-יותר (10ק"מ לליטר? ל-11ק"מ? אני לא נוגע ברכב שטח שיורד מ-10ק"מ לליטר - הקו האדום שלי. רכבים משפחתיים מודרנים-באמת נוסעים גם 50 ו-60 ק"מ לליטר. לדוגמה: גולף GTE), (*) אפשר להחזיק ג'ריקן 20 סולר ברכב בלי סכנת התפוצצות או איבוד הכרה תוך כדי נהיגה מאדי הבנזין :-) ועוד סיבות נוספות. (מבחינה של צריכת דלק) אם בכל זאת הייתי קונה בנזין, הייתי הולך לכיוון של סוזוקי ג'ימני (ולמרות הכל הייתי מעדיף את גירסת הדיזל, ...שלא מייבאים לארץ. כמובן גיר ידני). יסלחו לי בעלי הרנגלרים למינהם: רכב שבולע ליטר ב-5ק"מ ...אחסוך במילים ...או בקללות (על היצרן).

---
חשבתי גם על טויוטה היילקס טורבו-דיזל 1997 או 1999 (לא סגור על השנה: שנים שהיא עדיין באה עם 2 סרנים חיים). יכול להיות שצריכת הדלק גם מופרכת 7ק"מ לליטר (לא יודע) - אם כן, בתכלס זה פוסל את האפשרות. "מביני דבר" הציעו לי להעדיף אמצע שנות ה-2000 כי היא חזקה-יותר (הלך הסרן החי הקידמי). צמיגי 31 אינצ' - חוקי. טוב מאוד. לרכב יש מאחור קפיצי עלים (זנב ארוך בולט אחורה מעבר לגלגל) - לא אוהב את זה. בקיצור, (למעט דיפנדר) אין מושלם. הייתי מעדיף כמובן דיפנדר-קצר TD5 כמו שהיה לי, במחיר שפוי - אבל אין (גם במחיר לא שפוי).

נמרוד
17-07-18, 18:56
לא כתבת כמה כסף אתה רוצה להוציא.

בכל מקרה, אם אתה מחפש תחליף לדפנדר קצר... אני מסכים שליברטי הוא לא המועמד הראשון שקופץ לראש. גם לא השני. גם לא השלישי.

הראשון הוא באופן טבעי רנגלר קצר. אבל כנראה יקר מדי.

השני הוא סופה. זה אני מניח בתוך התקציב, ויתן יכולות וחוויה שונות אבל לא פחותות. צריכת דלק ללא ספק נחותה מדפנדר. אבל לא הייתי פוסל, אלא לוקח בחשבון. יש כמה טובות למכירה - למשל זאת http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108299
וזאת - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108465

השלישי הוא באמת היילקס ישן, שני סרנים חיים.

היילקס חדש יותר - ויגו - 2006 וצפונה - הוא תחליף טבעי לדפנדר ארוך, בתור רכב גדול שיכול לסחוב המון זבל בצריכת דלק דומה (10 ק"מ לליטר סולר).

אם אתה מתעקש על דיזל, ולא טנדר, אז יש לך את המבחר היפאני הקבוע - טויוטה לנדקרוזר, איסוזו טרופר, מיצובישי פאג'רו. לכולם יש גרסאות דיזל קצרות ובדרך כלל פחות מבוקשות שאני מנחש שנכנסות לך בתקציב, כולם רכבי שטח טובים יותר כמו שהם מהליברטי. לא נעים לי כי אני חסיד ידוע של מותג Jeep, אבל ביננו, ליברטי זה בן חורג, וכמו שכבר כתבו לך - דיזל בכלל לא בא לJeep טבעי.

ד ו ר ו ן
17-07-18, 19:05
בכל מקרה, אם אתה מחפש תחליף לדפנדר קצר... אני מסכים שליברטי הוא לא המועמד הראשון שקופץ לראש. גם לא השני. גם לא השלישי..
++
מטייל איתי ליברטי מוגבה, נעול וממוגן מזה מס׳ שנים.

נוסע יפה מאד בשטח, ועדיין זה רחוק מדיפנדר שנות אור.
איכות הנסיעה בכביש- זה עולם אחר לטובת הליברטי.

שטח- הוא מפעיל נעילה במקום שדיפנדר ללא נעילה עדיין נוסע, וזה עוד בלי התייחסות לזויות המרכב, גובה גחון, חוסן מכלולים ופשטות טיפול, תיקון ותחזוקה.

נדב42
17-07-18, 19:21
לפות"ש: התפזרת כאן לגמרי... אז אפזר עוד קצת ☺

אם אתה שוקל ליברטי וגם רכבים ישנים, אז כמובן שמתבקשת האפשרות של צ׳רוקי או גראנד ישנים, מהדורות של שני סרנים חיים. יש דיזל אבל יותר כיף בנזין (שתיין), ויש ידניים (נדיר) וגם קל יחסית להסב לידני ...

אם רכב מוסב לגז הוא לא מגבלה משמעותית מבחינתך (איסור כניסה לחניונים תת קרקעיים), אז תקבל רכב כיפי עם מתלים מעולים ויכולות כעומק הכיס, מנוע חזק, טווח נסיעה מוגדל ואין צורך בג׳ריקאן (כי יש לך גם מיכל גז וגם את הבנזין המקורי. לי בצ׳רוקי זה נותן 700 ק"מ כביש או לחילופין 3 ימים בשטח ללא גיחת תדלוק).

עלויות הגז הן בין חצי לשליש מעלות הבנזין. עדיין תעשה אחד לחמש, אבל יעלה לך כמו אחד ל 10-15...

אתה מוזמן לקפוץ להתרשם וגם לסיבוב אם בא לך ...

rinzai
17-07-18, 19:21
אני לא רוצה להוציא ...אבל כנראה שאין ברירה.
אני מעריך, שרכב בסיס: סביבות 50K
החלפת קב"צ (BF MT) תעלה: 12K



הסבה לגז (כך אומרים) לא עושה טוב מנוע, לאורך זמן.
היא תופסת מקום בתוך הרכב.
בדיזל עיקר המומנט נמצא בסל"ד (2000) נמוך, שזה יתרון משמעותי.


שורה תחתונה: רכב השטח היחיד, שהגיוני לרכוש בנזין - סוזוקי ג'ימני. אני לא מבין איך לא שולקים את הביצים למי שאחראי להוציא ב-2018 רכב מיינסטרים מור-אור-לס (כלומר לא רכב אקזוטי בסגנון אסטון-מרטין, לוטוס, מקלרן, או למבורגיני - שמוכרים 50 יחידות בשנה, לאספנים) עם צריכת-דלק של 1 ל-5. אני מעדיף דיזל מהסיבות שציינתי. רק אם בסוף ישבר לי מכל התהליך, אני עלול למצוא את עצמי עם ג'ימני כמעט חדש או חדש (היה לי כמה שנים סמוראי, לפני הדיפנדר).

---
דיפנדר TD5 שנת 1999-2001 יעלה לי סביבות 80K-100K
+ החלפת קב"צ כמו שציינתי ...ובסופו של דבר, כשיגנבו לי אותו שוב: אקבל מהביטוח 26K עלובים :mad:

...עניין הביטוח הוא גם שיקול. אכלתי אותה עם הדיפנדר. לא רוצה לחזור על ההפסד הזה שוב. אנחנו במדינה, שרכב השטח בסוף יגנב ולאף-אחד בגופי האכיפה לא ממש אכפת. הביטוח ה-"מקיף" מכסה 20% מהנזק האמיתי.

---
מבחינתי, ה-מפרט האידאלי:

דיזל
צריכת דלק שואפת ל-11ק"מ לליטר או טובה יותר
2 סרנים חיים
קפיצי סלילים
צמיגי 31 ומעלה
נפח מספיק גדול בתוך הרכב שאפשר גם לישון בו בעת צרה
שניתן לבטח במלוא ערכו (כלומר אם יגנבו אקבל מהביטוח סכום שאוכל לרכוש את אותו הרכב שוב)


מבחינה פרקטית, אצטרך לוותר על חלק מהסעיפים.

נדב ש.
17-07-18, 19:47
ידני, קצר, דיזל- פג׳רו עד שנת 2000, מנוע 2.8 בלבד.
ייתן לך מה שאתה מבקש, צמיג 31, נעילה אחורית וכו' , והוא בתקציב שלך, דפדף בלוחות תראה.

omri_t
17-07-18, 20:23
לא מצליח להתחבר לראש שלך.
אבל כל הסימנים מעידים שאתה לא בכיוון.

האקזמפלר שהזכרת מפונק. עדין. לא זול לאחזקה.
הוא לא מתקדר עם דיפנדר בשום צורה.

תתחיל להתעמק ביפנים.
טרופר קצר. לנדקרוזר קצר.
כנראה שזה הכיוון.


אתה מוזמן בכל מקרה לסיבוב בסופה שלי.
אם תידלק ישאר לך המון עודף.

omri_t
17-07-18, 20:25
אם תמצא xj דיזל- תקנה.
או שתגיד לי. אני אקנה.

ואם תעבור לבנזין/מוסב גז יהיו לך באמת המון אופציות מצויינות.

avikkllk
17-07-18, 20:26
ידני, קצר, דיזל- פג׳רו עד שנת 2000, מנוע 2.8 בלבד.
ייתן לך מה שאתה מבקש, צמיג 31, נעילה אחורית וכו' , והוא בתקציב שלך, דפדף בלוחות תראה.

+1
עשה מחשבה לכיוון היפני,
כאמור אתה מחפש זיל לאחזקה,אמין כמה שיותר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

rinzai
17-07-18, 20:56
XJ ידני,
מוגבה,
צמיגים 33 ברשיון,
2 סרנים חיים,
בנזין אבל 9.5 ק"מ לליטר - בנסיעה בינ-עירונית.
---
מה אומרת מועצת חכמי תורה?

נמרוד
17-07-18, 21:05
XJ ידני,
מוגבה,
צמיגים 33 ברשיון,
2 סרנים חיים,
בנזין אבל 9.5 ק"מ לליטר - בנסיעה בינ-עירונית.
---
מה אומרת מועצת חכמי תורה?נשמע אחלה, חוץ מהשקר הזה, נו, לגבי צריכת הדלק...
[emoji1]

rinzai
17-07-18, 21:12
מוגבה (מופיע בניירות רכב),
סרנים 44/60,
צמיגים 33 (מופיע בניירות רכב),
מנוע בנזין 4000. צריכת דלק 9.5 ק"מ לליטר,
עובר טסט בלי בעיות.

נשמע מפתה
אמיתי?

---
בשנתיים האחרונות, הגבהות נעשות ע"י מוסך/סדנה ונרשמות בניירת -
בעבר לא היה הנוהל; מה קורה לגבי רכבים ישנים-יותר שהוגבהו?
מה קורה בעולם הרנגלרים/סופות בעת הטסט?
הרי הרבה מהם עם צמיגים 33.

נדב42
17-07-18, 21:21
הסבה לגז (כך אומרים) לא עושה טוב מנוע, לאורך זמן.
היא תופסת מקום בתוך הרכב.
בדיזל עיקר המומנט נמצא בסל"ד (2000) נמוך, שזה יתרון משמעותי.


מבחינתי, ה-מפרט האידאלי:

דיזל
צריכת דלק שואפת ל-11ק"מ לליטר או טובה יותר
2 סרנים חיים
טפו-קפיצי סלילים
צמיגי 31 ומעלה
נפח מספיק גדול בתוך הרכב שאפשר גם לישון בו בעת צרה
שניתן לבטח במלוא ערכו (כלומר אם יגנבו אקבל מהביטוח סכום שאוכל לרכוש את אותו הרכב שוב)


מבחינה פרקטית, אצטרך לוותר על חלק מהסעיפים.

כתבת שאתה מעדיף ידני, זה מצמצם מאוד את המבחר...
חפש ביד 2 בלוח הג'יפים גיר ידני ומנוע מעל 2000 סמ"ק בלי שום מגבלה נוספת, זה ייתן לך לפתוח את הראש וגם לראות מה יש בפועל (יש שם כרגע צ'רוקי, טויוטה 75, הרבה סופות, הרבה יפנים ואפילו את הפורסטר של שלמה :)

לגבי הסבה לגז:
אומרים שהיא מזיקה למנוע. נכון, אומרים, וגם אומרים הפוך. בוא נניח לרגע שזה נכון. השאלה כמה עולה מנוע וכמה אתה חוסך על הדלק. אני עם צ'רוקי שמשמש לטיולים בלבד כבר החזרתי את מחיר התקנת הגז וגם מחיר של מנוע נוסף, והמנוע (טפו-טפו-טפו) לא מראה סימני מצוקה.
אבל המנוע אצלי (ג'יפ 4 ליטר) הוא מנוע זול יחסית. ברכבים אחרים התחשיב שונה.

מיכל הגז תופס מקום בבגאז'. נכון. ועדיין, כולל מקרר ומיכל מים קבועים, יש אצלי הרבה יותר מקום בבגאז' מאשר בג'ימני שהוא אופציה מבחינתך ...

על פי המפרט "האידאלי", טויוטה 75 הוא המועמד האידיאלי (ומחוץ לתקציב, אני יודע), אבל ממש ממליץ לך לפתוח את הראש כמו שכתבתי קודם...

- - - Updated - - -

ורק מזכיר שוב שעם רכב מוסב לגז אסור להכנס לחניונים תת קרקעיים. אם אתה לא חי עם זה בשלום אז תמחק את האופציה.

גיא
17-07-18, 21:44
ג׳יפ לגמרי קונים מהבטן.

אפילו אם זה ג׳יפ דיזל


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
17-07-18, 21:59
אני מבין שהדיפנדר כמעט מכל בחינה היה האופטימום עבורך. כמעט, כי גנבו לך אותו וזה עלה הרבה.
אתה כבר מבין ויודע שכל רכב אחר יהיה פשרה למול דיפנדר בדיוק כמו שאתה מכיר, אבל אני מתקשה להבין מה הפשרה שאתה מעדיף.
נסה לעזור לנו. מה הדבר האחד שאהבת בדיפנדר ואתה מוכן לוותר עליו?

אסף.

rinzai
17-07-18, 22:12
איך ה-XJ שתיארתי?

נמרוד
17-07-18, 22:20
איך ה-XJ שתיארתי?נראה מרשים בתמונות
http://www.yad2.co.il/Cars/4X4_info.php?CarID=828489
שווה לבדוק. צריכת הדלק לא יכולה להיות 9.5 ק"מ לליטר, יותר כמו 5-6. ורכב כזה לא עובר טסט בקלות. אם אלו שני אי הדיוקים היחידים של המוכר, דיינו.

טרודיי
17-07-18, 22:47
חייב קצר?
אם לא, דיסקברי 2 - TD5 (ידני)
אותו אתה מכיר הכי טוב ..

rinzai
17-07-18, 23:09
ממש לא חייב קצר. למעשה תקופה חשבתי עליו - ראיתי כמה.
הכי קרוב לדיפנדר מבחינת מבנה
אני מכיר ואוהב את מנוע ה-TD5
רוצים על 2002-2004 (עם יחידת התאורה החדשה) מעל 65K ...מעל מעל
לא אהבתי את החלונות גג (מתישהו יתחילו הנזילות בגשם)
המרה של גיר אוטומט לידני (הגיר + הוספת דוושה + החלפת מחשב, ועוד כל מיני) עולה 12K
הגלגלים של הדיסקברי קטנים משל הדיפנדר
המנוע מתחמם יותר (תא המנוע צפוף יותר מבדיפנדר)
אחרי החלפת גיר לידני אני כבר יכול להיות העלות של סביבות 85-90K
אבל אם מתעלמים מהמחיר, ידני, ומגדילים גלגלים - זה סה"כ רכב נהדר!
---
אלא שבעלויות האלה האלה כבר אפשר פשוט לקנות דיפנדר -
לקבל הכי חוקי שבעולם צמיגים 265.75R16, גיר ידני, ואמינות גבוהה-יותר.

+ החלפת קב"צ ...קפיצים, בולמים, צמיגים (+ 12K), בכל מקרה.

ניחא אם ניתן היה לבטח את כל זה -
אבל עושים מקיף ומקבלים כשנגנב הרכב 26K :confused:
...והוא יגנב - במוקדם או במאוחר

omri_t
17-07-18, 23:38
Xj
עם 44 ו 60 על צמיג 33 הוא לא רכב שעובר טסט.
והוא ממממש לא עושה 1:9 גם לא 1:5
אז יש בעיה עם אמינותו של המוכר.

לגבי הגבהת סופות- זה גונגל.
וההגבהה היא לא הדבר שהכי מטריד את המכון טסטים בסופה, כל עוד היא פרופורציונאלית.


כמה קמ אתה עושה בשנה?
כמה כסף מוכן להשקיע?

איל מ
17-07-18, 23:55
קודם כל, td5 לא מתחמם. ההתחממויות היו במנועי v8 בדיסקו 1.
Td5 שהתחממו זה בגלל תקלה, כמו כל רכב (בד"כ נזילת מים או משהו). סהכ מנוע מאוד מוצלח (ועצל, אם לא שיחקו עם המחשב).
שנית יש דגמים ללא חלונות גג, וללא מערכות משוכללות מדי (קפיצי אוויר, ace ). אני יודע כי יש לי אחד.
ושלישית, יש מדי פעם אחד ידני מקורי (יובאו כמה כאלו ב2001).

rinzai
18-07-18, 00:17
---
ל- omri_t:
https://www.fueleconomy.gov/feg/bymake/Jeep1989.shtml
120410 ...אתר של הממשל האמריקאי
20 מייל לגלון בבין-עירוני
(https://www.google.com/search?q=20mpg+to+kpl&oq=20&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i60l3j0.1831j 0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8)20 מייל לגלון = 8.5 ק"מ לליטר
מנסיון אישי (ויש בזה גם הגיון, עד גבול מסויים) הגדלת קוטר הצמיגים, עם רגל קלה על הגז, מורידה את צריכת הדלק לק"מ: על אותו סל"ד הרכב עושה יותר מרחק (אם למנוע יש מספיק עודפי כוח כדי לא להתאמץ-יותר). (היקף הגלגל = קוטר כפול 3.14159 ..פיי) אם היקף הצמיג גודל ב-10% (כלומר הקוטר גדל ב-3.2%? ..אני לא כ"כ טוב בחישובים ובגיאומטריה) צריכת הדלק תהיה בסביבות 9.5 ק"מ לליטר.

---
ל- איל מ:
מה שכתבת - אתה צודק.
אני אוהב את הקונספט של הדיסקו-2:
בלי חלונות בגג, ידני, עם צמיגי 31 ..כמו של הדיפנדר
מתורבת-יותר; נוח-יותר.

rinzai
18-07-18, 00:51
כמובן, טעיתי בחישוב: אם הקוטר גדל ב-10% ההיקף גדל ב-10% (ולא 10 כפול פיי) :p

קוטר צמיג של XJ שיצא מהמפעל 28.7 אינטצ'
קוטר צמיג 33 אינטצ' אומר 15% מעל למידת המפעל
אני מקווה שהפעם אני לא טועה בנתונים ובחישוב.

נדב42
18-07-18, 00:59
אני נוסע על צ׳רוקי ידני, צמיגי 33". צריכת הדלק האמיתית (אחרי קיזוז מידת הצמיגים ויחסי העברה) בערך 5.5 ק"מ לליטר בתחנה, רכב טיולים בלבד כלומר ממוצע של בין עירוני ושטח.

אם הוא בתקציב שלך זה רכב מהנה מאוד, ממכר אפילו, מנסיון :)

אגב, אחד המנועים העמידים יותר להסבה לגז, מוזמן לבוא לראות איך זה מסתדר גם עם ציוד בבגאז׳ ...

(או לקרוא כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/97538) ...)

נדב42
18-07-18, 01:20
נראה מרשים בתמונות
http://www.yad2.co.il/Cars/4X4_info.php?CarID=828489
שווה לבדוק. צריכת הדלק לא יכולה להיות 9.5 ק"מ לליטר, יותר כמו 5-6. ורכב כזה לא עובר טסט בקלות. אם אלו שני אי הדיוקים היחידים של המוכר, דיינו.

הדשבורד נראב כמו אצלי, מודל 96. אם אני לא טועה הוא הוחלף ב- 97
ואם אני לא טועה וזה אותו ג'יפ שפורסם לפני שנתיים וחצי ב- 100K, אז הוא אכן ישן יותר (דיברתי אז עם המוכר וגם אז השנתון במודעה היה מטעה)

בכל מקרה, המחיר אמנם גבוה אבל בהתחשב בתוספות הוא יושב טוב על סקלת המחיר שאני שילמתי (62K, סרן אחורי D44, קדמי מקורי מחוזק חיצונית, נעול כפול, 4.10 בסרנים ובטראנספר). פה אתה מקבל 2 סרנים משודרגים וזרועות ארוכות, הגיוני שיעלה יותר משלי.

שווה לבדוק אם הסרן הקדמי הוא Reverse-cut הידוע גם כ- High-Pinion. אם כן, זו אינדיקציה לרכב מושקע בחוכמה ושווה לקפוץ עליו ...

ariel-ro
18-07-18, 01:23
XJ לא עושה 1:9.5. בחיים. אין שום סיכוי שבעולם.
אני אתן לך 1:6.5 בגלל הגיר הידני. עם גיר אוטומט 1:5.5 ותהיה מבסוט.
XJ משופר שכזה הוא מכונת עבירות ואחלה רכב, רק חשוב לשים לב שלא תעבור איתו טסט בקלות כ"כ.
חוץ מזה שהרכב הוא מלפני 96(ביד 2 אין את האופציה למוקדם יותר מ98), מדובר על 2 טסטים בשנה.
שווה גם לחפש ZJ(גראנד צ'ירוקי 1993-1998) או WJ(גראנד צ'ירוקי 1999-2004), הם זולים יותר ומפנקים יותר, אבל גם פחות מגניבים בעיני.(גילוי נאות - בעלים של XJ...)

boaz avrahami
18-07-18, 07:10
כמובן, טעיתי בחישוב: אם הקוטר גדל ב-10% ההיקף גדל ב-10% (ולא 10 כפול פיי) [emoji14]

קוטר צמיג של XJ שיצא מהמפעל 28.7 אינטצ'
קוטר צמיג 33 אינטצ' אומר 15% מעל למידת המפעל
אני מקווה שהפעם אני לא טועה בנתונים ובחישוב.



למה להסתבך כשיש מחשבונים?
אגב, הסבה כזו לא ממש נחמדה בעיני אם לא מגדילים דיסקים וקליפרים לכפולי בוכנות.
אוטו כזה כבר לא בולם כל כך



https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180718/18cba6ce5bd8852ffbf7801d5bcaf2b8.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180718/7e6955c3cd697770338af8d1635da071.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180718/82d9a29595f044d11cb3e7b6ce75d607.png


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

omri_t
18-07-18, 07:18
עזוב אותך מאתרי אינטרנט
שלושה בעלי xj רציניים כתבו לך למה לצפות.

מה שכן- xj זה אוטו פשוט נהדר.
הוא די קטן
הוא חזק מאוד
נוח ייחסית
קל וזול לאחזקה ושיפור
אמין משמעותית מכל תוצר אירופאי.
זו מכונה עם המון פוזה והרבה כיף.

אישתי כבר חצי שנה לא מפסיקה להתלונן על זה שמכרנו.
וחברים כל הזמן חוזרים על " אמרנו לך לא למכור".

כלים מאוד משופרים מפחידים אותי.
כי הם מפלצות עבירות שלא תמיד נבנו ותוחזקו נכון.
והשינויים הופכים אותם לרכבים עם התנהגות מאוד שונה.

Asaf-a
18-07-18, 07:42
האם שקלת על טרופר 3 דלתות ידני דיזל?
זה לא דיפנדר, אבל גם לא ליברטי...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

נדב ש.
18-07-18, 10:08
ביקש אמינות ופשטות, לדעתי טרופר 3.0 ידני לא כדאי, יש תקלות עם גלגל תנופה(dual mass) שקשה להשיג, חדש כזה עולה כמה אלפים, תוסיף קלאץ׳ אם צריך ועבודה והגעת לסכום יפה.
גם בחיסכון דלק הוא לא כזה הבדל, זניח ביותר בינו לבין אוטומט בגלל מערכת ההזרקה היחודית שלו.

דרור ברלי
18-07-18, 11:24
כל סיפורי "הגדלת הגלגל = שיפור בצריכת הדלק" זה קישקוש מקושקש. מה שקורה במציאות זה בדיוק ההיפך.
לאוטו קשה יותר לסובב גלגל גדול - בגלל הקוטר והמשקל - אז הוא מתאמץ יותר.
הגלגל הגדול והרחב והכבד יותר מייצר יותר חיכוך ומתנגד יותר לגילגול.
אם צ'רוקי סטנדרטי על צמיג 28' לא מסוגל להגיע ל-9 ק"מ לליטר אפילו לפי נתוני היצרן (שלכשעצמם הם נתוני מעבדה ולא מציאותיים) אז איך עם 33?...

כמו כן ככל שהרכב מוגבה כך צריכת הדלק עולה. ענייני אוירודינמיקה שקשורים לשטח חתך מוגדל, מערבולות אויר וכו'. לא ניכנס להסברים מסובכים אבל זו המציאות.

מבלי להכיר את האוטו הזה ספציפית, אני מרשה לעצמי לנחש שבצ'רוקי המשופר מאוד הנ"ל אל תצפה ליותר מ-5 ק"מ לליטר בממוצע במקרה הטוב. אולי 6-6.5 בבינעירוני בנהיגה עדינה. מי שכתב לך 9.5, כנראה ה-"9" התהפכה לו. זה 6 ולא 9. את ה"חצי" נפרגן לו, אולי הוא מדד בירידה...


בוא נדבר קצת על ענייני חוק: צמיגי 33 (שעל צ'רוקי XJ קטנטן הם נראים כמו 37' על כל ג'יפ אחר), הסבה ללונג-ארמס (שינוי מבנה), סרנים כבדים לא מקוריים... זה אוטו מאוד לא סטנדרטי. כזה שקופץ לעין, "השתנה מהמקפצה" כמו שבועז אוהב לומר (במקרה זה בצדק גמור) - וכזה שמין הסתם לא עובר טסט בקלות.

למעשה, לנוכח מה שקורה עם הטסטים לרכבי שטח בישראל, אני חושש שרכבים במפרט השיפורים הזה לא עוברים טסט בכלל. ולא רק ב"לב המאפליה" שבמרכז הארץ אלא אפילו בנידחים ובתמימים שבמכוני הרישוי בפריפריה/מגזר וכו'. ואם תשאל אותי "אז איך בכל זאת יש להם טסט?..." אני אענה לך שזו שאלה מהסוג שמוטב לא לתת לה תשובה בפומבי אלא רק בפרטי/4 עיניים.
לסיכום ענייני החוק - אוטו כזה מסובב ראשים ומושך עינים כחולות, קטנות ורעות. נסיעה יומיומית בו, בטח באיזור ת"א, היא משחק באש. ההורדה מהכביש תגיע תוך ימים/שבועות לכל היותר.


ואחרי שדיברנו על הגועל נפש, בוא נדבר על התכל'ס, הברזלים: כל ההערות של קודמיי על רכב משופר בכבדות הן מאוד נכונות - אנחנו עוד לא באמריקה, לעולם לא תדע אם נבנה כמו שצריך (ההערה על הבלמים במקומה) ובצורה מקצועית ואם לא נעשו בו דברים בלתי הפיכים שנזקם גדול מתועלתם. במקרה הזה מדובר ברכב-עבירות רציני ואני לא מכיר את הבעלים אבל שמעתי סיפורים - ואם להאמין להם, אז זה אוטו שלא שיפרו אותו לחינם. הוא עבד קשה. וצ'רוקי XJ שעבד קשה בשטח זה כנראה אוטו שאתה לא רוצה. ואם כן, אז צריך לבדוק ב-7,000 עיניים כי מרכב יוניבודי (אחוד, אין שם שילדת סולם) לא אוהב את ההתפתלויות האלה ומהר מאוד מתחיל להתעייף ולהיסדק/להתעוות/להתפרק. ראה הוזהרת.

rinzai
18-07-18, 14:36
ויתרתי על ה-XJ המדובר.

---
הג'יפ הראשון שלי - סוזוקי סמוראי - (4 שנים) נסע על 215/75R15 MT (...במקום 205/70R15 כביש ?) - צריכת הדלק הייתה משופרת (סביבות 12 ק"מ לליטר) והרכב נסע הרבה הרבה יותר טוב מאשר עם צמיגי ה-205 (התנסיתי תקופה קצרה עם ה-205). הגי'פ הבא אחריו - דיפנדר TD5 קצר - (8 שנים) נסע על 265/75R16 MT ...במקום 235/85R16 AT אמנם אותו קוטר שניהם (31 אינטצ' ?) אבל גידול ברוחב ובמשקל הצמיג - לא הייתה פגיעה בצריכת הדלק (11 ק"מ לליטר).

שגיא S
18-07-18, 15:44
ויתרתי על ה-XJ המדובר.

---
הג'יפ הראשון שלי - סוזוקי סמוראי - (4 שנים) נסע על 215/75R15 MT (...במקום 205/70R15 כביש ?) - צריכת הדלק הייתה משופרת (סביבות 12 ק"מ לליטר) והרכב נסע הרבה הרבה יותר טוב מאשר עם צמיגי ה-205 (התנסיתי תקופה קצרה עם ה-205). הגי'פ הבא אחריו - דיפנדר TD5 קצר - (8 שנים) נסע על 265/75R16 MT ...במקום 235/85R16 AT אמנם אותו קוטר שניהם (31 אינטצ' ?) אבל גידול ברוחב ובמשקל הצמיג - לא הייתה פגיעה בצריכת הדלק (11 ק"מ לליטר).


פה אתה מתאר שינוי מזערי של 4% בסמוראי, ושינוי עוד יותר קטן בדיפנדר.
בצ'רוקי - שמראש שותה יותר, מדובר על שינוי של 15% לפחות כמו שכתוב בתמונת מחשבון שהעלו למעלה.

צ'רוקי/גראנד ורכבים דומים שנוסעים עם מנוע 4000 - לא יוציאו לך 9.5 קמ לליטר. אולי יש שם מערכת גז ולפי זה הוא עשה את החישוב.

אגב אני מכיר את הצ'רוקי המדובר, הייתי בודק טוב טוב את הבודי/שאסי שלו. זה רכב שלא ריחמו עליו.

ishc
18-07-18, 16:24
ויתרתי על ה-XJ המדובר.

---
הג'יפ הראשון שלי - סוזוקי סמוראי - (4 שנים) נסע על 215/75R15 MT (...במקום 205/70R15 כביש ?) - צריכת הדלק הייתה משופרת (סביבות 12 ק"מ לליטר) והרכב נסע הרבה הרבה יותר טוב מאשר עם צמיגי ה-205 (התנסיתי תקופה קצרה עם ה-205). הגי'פ הבא אחריו - דיפנדר TD5 קצר - (8 שנים) נסע על 265/75R16 MT ...במקום 235/85R16 AT אמנם אותו קוטר שניהם (31 אינטצ' ?) אבל גידול ברוחב ובמשקל הצמיג - לא הייתה פגיעה בצריכת הדלק (11 ק"מ לליטר).

לא החזקתי דיפנדר אבל כן החזקתי סמוראים, אף אחד מהם לא עשה 1:12 (והראשון היה בן עשר שקניתי אותו ועשה ביום טוב 1:11) אז עם צמיגי שטח מלא גדולים וכבדים יותר הוא צרך 1:12?
זה בסדר, אתה לא הראשון שלוקה בתסמונת ״תצרוכת דלק נמוכה מהמציאות״ אש תקנה מרוקי שעושה 1:5 וגם ככה בתחשיב הוא יעשה 1:10

בהצלחה



Sent from my iPhone using Tapatalk

haimon
18-07-18, 16:43
השיקולים שלי למה ליברטי: מנוע דיזל (לא אוהב מנועי בנזין) ..מפריע שאין סרן קידמי "חי" אבל כנראה שאבלע את הצפרדע. הדיל ברייקר מבחינתי: שלא אוכל (במחינה חוקית) להגביה אותו 3 אינצ' (לפחות) ולהרכיב צמיגים 245/75R16MT. בגלל מהלך המתלה הלא נדיב במיוחד, 2 נעילות היו יכולות להועיל.

---
האם מה שציינתי למעלה יכול להתקיים?
שכחתי משהו?
איזה חתיכת מיגון שהיא *חובה*?
משהו אחר?דבר איתי, יש לי הצעה הרבה יותר מעניינית עבורך - חלופה לכל הדברים שציינת! 0547844289 חיימון.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

דרור ברלי
19-07-18, 02:13
ויתרתי על ה-XJ המדובר.

---
הג'יפ הראשון שלי - סוזוקי סמוראי - (4 שנים) נסע על 215/75R15 MT (...במקום 205/70R15 כביש ?) - צריכת הדלק הייתה משופרת (סביבות 12 ק"מ לליטר) והרכב נסע הרבה הרבה יותר טוב מאשר עם צמיגי ה-205 (התנסיתי תקופה קצרה עם ה-205). הגי'פ הבא אחריו - דיפנדר TD5 קצר - (8 שנים) נסע על 265/75R16 MT ...במקום 235/85R16 AT אמנם אותו קוטר שניהם (31 אינטצ' ?) אבל גידול ברוחב ובמשקל הצמיג - לא הייתה פגיעה בצריכת הדלק (11 ק"מ לליטר).


אתה יודע למה זה לא הגיוני ולא מסתדר?
כי יצרן הרכב, במיוחד כיום אבל גם לפני לא מעט שנים, יש לו רק דבר אחד מול העיניים - לשפר נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים וגם דירוג בטיחות, במחיר של פגיעה מינימלית בביצועים. לא שאכפת לו אם תיהרג או לא. כן אכפת לו כמה כוכבים יקבל במבחן-ENCAP וכמה קילומטרים ייסע לכל לליטר וכמה גרמים CO2 יפלוט לכל לקילומטר. זה עניין שיווקי. כי תוצאות טובות במבחנים האלה משפרות מכירות.

ליצרן יש אמצעים ויכולות והוא מנסה ובודק. מנסה גם מידות צמיגים שונות, מנסה הרבה דברים. אם צמיג במידה אחרת היה משפר לו את תוצאות הבדיקות, זה מה שהוא היה שם על האוטו מלכתחילה.
וכך, הרכב הסטנדרטי, כפי שמגיע מהיצרן, הוא פשרה. פשרה מאוזנת בין נימוסי כביש ובטיחות אקטיבית לבין יכולות שטח, בין ביצועים לצריכת דלק ועוד כל מיני איזונים.


אנחנו משתמשי הקצה ואנחנו עושים כל מיני שינויים באוטו כדי להתאים אותו לטעמנו האישי ולדרישות שמשתנות בין בעל רכב אחד למשנהו. מבחינתנו זה "שיפור". אבל לכל שיפור יש מחיר במשהו אחר. צמיג בקוטר גדול יותר משפר עבירות ללא ספק (כי הוא "מקטין" מכשולים ומעלה את מרווח הגחון וגם משפר זויות מרכב). לפעמים גם נוחות נסיעה (כי בצמיג יותר גדול יש יותר אויר). אבל מצד שני הוא פוגע בביצועים ובהתנהגות הכביש, באיכות ההיגוי, במרחקי הבלימה, מוריד תוחלת חיים של כל מיני מכלולים, דווקא פוגם בנוחות הנסיעה (בגלל משקל לא מוקפץ גדול יותר), מעלה מרכז כובד (פגיעה ביציבות) וגם פוגע בצריכת הדלק כי שינית את יחס ההעברה הכולל והוצאת את המערכת מנקודת האיזון שלה.

ואחרי כל זה אתה עדיין מתעקש שצריכת הדלק שלך דווקא השתפרה?...
הייתי שולח אותך לבצע כיול של מד המהירות והמרחק שלך כדי שהמדידה שלך תהיה נכונה ומדויקת - ואתה תראה שצדקתי. במקרה הטוב תגלה שצריכת הדלק שלך לא קטנה במאומה. במקרה היותר צפוי תגלה שהיא גדלה באי אילו אחוזים.

rinzai
19-07-18, 17:11
מסתדר או לא מסתדר -
אני עם נסיון של 12 שנה עם 2 רכבים:

סמוראי קצר ברזנט - 4 שנים
דיפנדר קצר סגור - 8 שנים

את שניהם אני מכיר היטב: עם צמיגים קטנים/גדולים צרים/רחבים מדדתי תצרוכת דלק לאורך כל השנים איתם (בתור אינדיקטור לתקלה ברכב): בין מילוי למילוי מדדתי ק"מ עם ה- TRIP METER וחילקתי למספר הליטרים שהופיע במשאבה תידלוק (כשפיית המילוי עצרה מעצמה) . התוצאות שקיבלתי היו עיקביות לאורך השנים. 2 הרכבים כבר לא אצלי (אחד נמכר השני נגנב) ואין לי "דיסונס קוגניטיבי (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%A0%D7% A1_%D7%A7%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%98% D7%99%D7%91%D7%99)" ביחס אליהם: סמוראי לא אקנה שוב; דיפנדר יתכן שכן (הייתי רוצה). אבל אין חולק על כך שדיפנדר TD5 קצר עושה *קרוב* ל-11ק"מ לליטר (שלא יבוא לי מישהו ויגיד ששלו עושה רק 10.6ק"מ לליטר וכנראה שאני סובל מ"תסמונת" כלשהי).

מסקנות *ברורות* מהתקופה עם 2 הרכבים בתור רכב יום-יום יחיד: ב-סמוראי הגדלת הצמיג מ-205/70 ל-215/75 שיפרה בסביבות עוד 0.5 ק"מ לליטר את צריכת הדלק וגם הפכה את הנסיעה לנוחה-יותר: הכל הרגיש נכון ומתאים יותר בתנועה של הרכב. "מומחה התיסמונות" (הגיב קודם) מדד 11ק"מ לליטר "ביום טוב"; אצלי 99% מהימים היו טובים (כלומר: בית - עבודה - בית, כבישים פתוחים, מישוריים, סמוראי קצר, ברזנט, ריק מציוד, ללא נוסעים נוספים ברכב, נהג 64ק"ג, רגל קלה מאוד על הדוושה, שיוט בהילוך חמישי ב-90קמ"ש בנתיב הימני, מעט עצירות ביניים). ב-בדיפנדר הרחבת הצמיג (תוספת חיכוך/משקל?) לא פגעה בצריכת הדלק לפחות לא במידה שבאה לידי ביטוי במדידה.

בעניין ה-XJ: קראתי בהרבה פורומים שאנשים שואלים כמה עושה XJ ידני וכל הדיווחים מדברים על לפחות 20MPG - יכול להיות שלכולם יש את אותה התסמונת. לגבי XJ 4L Petrol **אוטומט** - הנה כמה דוגמאות למשל כאן (https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/41514-Jeep-Cherokee-XJ-4-0l-fuel-consumption): אחד כותב "I average around 23mpg, a friend who had a diesel got 27mpg" שזה 9.7ק"מ לליטר, ועוד אחד כותב "Realistic fuel consumption for the Petrol: 12-15 l/100km open-road, 15-19 l/100km town only" שזה 6.6-8.3, ועוד אחד כותב: "8.4km/l open road and 6.0km/l in town". ועוד אחד כותב "My XJ is v.heavy on fuel. I only get about 20l/100kms in town. But this drops substantially to 12l/100kms on the open road". ומדובר ב-XJ 4L אוטומט! בנזין; לא גז ולא דיזל. אני בא בגישה של לתת אמון במה שבעלי רכבים מספרים. אבל לא יכול להיות שאנשים בכל קצוות העולם לוקים באותה תסמונת ומצביעים באופן פילאי על אותו מספר שהוא גבוה ב-30% מה"מציאות" בארץ. איך זה יכול להיות? אולי אם נוהגים ב-XJ ב-130קמ"ש, מתקבלת צריחת דלק של 5-6ק"מ לליטר ? מעבר לכל המספרים עד כאן - סביר שגיר ידני חסכוני יותר. לא מכיר XJ ולכן אין לי מושג למעט מה שנקרא "עדות שמיעה". בנסיעה "מעורבת" (כולל כניסות לת"א, פקקים, וכו') נראה לי שלא בא לי לקחת חלק בחגיגת צריחת הדלק של ה-XJ למרות שהוא נראה נהדר.

---
הטררם עם המשקל דיי משעשע (או הזוי) - תעמיס על הרכב ג'ריקן 20 ליטר מים או שתוריד את ארגז הכלים מהרכב לשבוע (שווה להפרש המשקל בין 205/70 לבין 215/75 ?) ותראה האם אתה מבחין בשינוי בצריכת הדלק.

שגיא S
19-07-18, 17:31
בעניין ה-XJ: קראתי בהרבה פורומים שאנשים שואלים כמה עושה XJ ידני וכל הדיווחים מדברים על לפחות 20MPG - יכול להיות שלכולם יש את אותה התסמונת. לגבי XJ 4L Petrol **אוטומט** - הנה כמה דוגמאות למשל כאן (https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/41514-Jeep-Cherokee-XJ-4-0l-fuel-consumption): אחד כותב "I average around 23mpg, a friend who had a diesel got 27mpg" שזה 9.7ק"מ לליטר, ועוד אחד כותב "Realistic fuel consumption for the Petrol: 12-15 l/100km open-road, 15-19 l/100km town only" שזה 6.6-8.3, ועוד אחד כותב: "8.4km/l open road and 6.0km/l in town". ומדובר ב-XJ 4L אוטומט! בנזין; לא גז ולא דיזל. אני בא בגישה של לתת אמון במה שבעלי רכבים מספרים. אבל לא יכול להיות שאנשים בכל קצוות העולם לוקים באותה תסמונת ומצביעים באופן פילאי על אותו מספר שהוא גבוה ב-30% מה"מציאות" בארץ. איך זה יכול להיות? אולי אם נוהגים ב-XJ ב-130קמ"ש, מתקבלת צריחת דלק של 5-6ק"מ לליטר ? מעבר לכל המספרים עד כאן - סביר שגיר ידני חסכוני יותר. לא מכיר XJ ולכן אין לי מושג למעט מה שנקרא "עדות שמיעה". בנסיעה "מעורבת" (כולל כניסות לת"א, פקקים, וכו') נראה לי שלא בא לי לקחת חלק בחגיגת צריחת הדלק של ה-XJ למרות שהוא נראה נהדר.

---
הטררם עם המשקל דיי משעשע (או הזוי) - תעמיס על הרכב ג'ריקן 20 ליטר מים או שתוריד את ארגז הכלים מהרכב לשבוע (שווה להפרש המשקל בין 205/70 לבין 215/75 ?) ותראה האם אתה מבחין בשינוי בצריכת הדלק.

לפעמים יש הבדל בין מה שאנשים רנדומליים רושמים בפורומים למינהם לבין מה שהם משלמים בתחנת דלק.
אני יכול להגיד לך מניסיוני בתחנות דלק עם רכבים כמו XJ, ZJ ו-WJ זה שהם לרוב שילמו פי 1.7-2 ממני (סמוראי) על אותו מרחק

נדב42
19-07-18, 20:26
כנראה שיש גם הבדל משמעותי בין xj סטנדרטי לאלו המשופרים מאוד - הגבהה משמעותית וגגון/אוהל-גג/מזוודה יכולים לעשות שמות לצריכת הדלק.

לגבי הבדלים בצמיגים, אני לא הרגשתי הבדלים בג׳יפים שהיו לי בין צמיג זה או אחר, אבל יכול להביא נתון מעולם אחר: באופניים אני לגמרי מרגיש הבדלים בין צמיגים ברוחב שונה או עם פרופיל קוביות לעומת חלק. באופניים זה בא לידי ביטוי במאמץ הפיזי הנדרש, בג׳יפ מן הסתם זה בא לידי ביטוי בצריכת הדלק. כמה ? לא יודע. אני לא שמתי לב לזה בתחנה כשהחלפתי.

אחזור על משהו שכבר כתבתי פעמים רבות: xj/zj/wj אלו לא רכבים שקונים מסיבות הגיוניות. אלו רכבים מהנים וממכרים ומי שלא נסע בהם פשוט לא יבין את זה. יכול להרשות לעצמך ? מוכן לקחת את הסיכון ? בוא לסיבוב, יהיה כיף ☺

Saar
19-07-18, 22:13
בזמנו, כאשר ה xj שלי היה מקורי, עם צמיגי כביש במידה המקורית, הצריכה הייתה 1 ל 7 +-.
לאחר ההגבהה (3.5) וצמיגי שטח במידה 245/75/16 הצריכה הייתה סביב ה 1 ל 6 - 5.
בשטח גם 1 ל 4...
ועדיין, כיף של אוטו, אחד המוצלחים שהיו לי עד היום (לא סתם היה ברשותי 11 שנים)
סער

עריכה: צ'ירוקי ,xj 2001 אוטומטי, מנוע 4000.

ariel-ro
19-07-18, 22:42
rinzai
אני לא יודע איך הצ'ירוקי מתנהג עם צמיגי 28' ובלי הגבהה. אבל רכב כזה לא באמת יכול לעשות שטח רציני.
אחרי הגבהה+צמיגי 31' בפרופיל שטח, הצ'ירוקי עושה באזור ה1:6. מניסיון, בדוק ומדוד, על ידי, על ידי , נדב, סער, עמרי, נמרוד ועוד לא מעט בעלי XJ שיצא לי לדבר איתם. מדובר בגדול על XJ מוגבים(מי יותר ומי פחות) עם צמיגי 31'.
אז נכון שאחרי נסיעה בכביש 6 ב100קמ"ש הממוצע יהיה 1:7.5, אבל ברגע שאתה יורד לשטח עם מזגן וLOW, אתה לא תאמין באיזה מהירות המד יורד.(הייתי אומר צריכה של 1:3.5-4), כך שהממוצע בסה"כ הוא 1:6.

בגדול במחירי הדלק של ימנו ק"מ של נסיעה עולה 1.25ש"ח בXJ.

נדב42
19-07-18, 22:51
בגדול במחירי הדלק של ימנו ק"מ של נסיעה עולה 1.25ש"ח בXJ.
או כ- 50 א"ג על גז (לוקח בחשבון שיש גם שילוב של בנזין בהתנעה קרה ומצבי עומס)

ד ו ר ו ן
19-07-18, 23:05
rinzai
אני לא יודע איך הצ'ירוקי מתנהג עם צמיגי 28' ובלי הגבהה. אבל רכב כזה לא באמת יכול לעשות שטח רציני.
XJ.
כן.. בקלות אפשר להתבלבל מרחוק עם וולוו סטיישן ישנה.

גיא
19-07-18, 23:06
לא מצליח לשלוח הודעה פרטית לפותח השירשור. אבל יש ליברטי למכירה פה ליד. ( גם טרופר ארוך )
אני לא מכיר ולא יודע אבל יכול להוריד מס׳ טלפון אם זה מעניין.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
20-07-18, 01:10
אחרי הרבה שנים, למדתי שכל מה שאנשים אומרים - נו שויין. אז אומרים. קח הכל בעירבון מוגבל.
איפה הם נוסעים? אחד גר באיזור קריר, השני במדבר לוהט. אחד חי בכפר בהרים, השני ליד הים והשלישי בכלל בעיר צפופה. אחד מטפל באוטו באובססיה, השני מזניח אותו להנאתו ומקיים רק תחזוקת שבר. אחד הוא נהג יחיד ברכב, אצל השני גם האישה והבן שלו נוהגים באוטו. דפוסי הנסיעה שלהם לא זהים, צורת הנהיגה לא זהה, החלוקה בין כביש לשטח, איזה שטח (כי אין דין שיוט רגוע על שביל קק"ל כבוש, לטיסה בדיונה או זחילה בסלעים) גם מצבו המכני של הרכב משנה הרבה. מספיק מיסב בלוי בגיר שיוצר חיכוך, כדי שהצריכה תעלה. מספיק ממיר קטליטי ישן וסתום, כדי שהצריכה תעלה. לכבוד הטסט האחרון נאלצתי להחליף ממיר כי אחרי 7 שנים הוא כבר מת (המילוי היה מפורר לחלוטין) - עדיין לא מילאתי דלק מאז (אמלא מחר) אבל נסעתי קצת בג'יפ וככל הנראה הצריכה כבר השתנתה לטובה - המחוג יורד הרבה יותר לאט. בקיצור - המון משתנים.


דבר אחד בטוח - מנוע בנפח גדול לעולם יצרוך הרבה דלק, באופן יחסי. גם אני כבר הצלחתי לסחוט ק"מ דו-ספרתי מכל ליטר בסופה סגורה, שהיא כבדה בהרבה מה-XJ ועוד פחות אוירודינמית. אבל זה היה בכביש מהיר, בקצב ממש לא מהיר (80-90). אי אפשר לנהוג ככה לאורך זמן גם בג'יפ פתוח, ותמיד יש מתארים עירוניים ושטח שזוללים דלק ומעלים את הצריכה לכיוון של "צריחה"... לאורך תקופה, הממוצע ירד לאיזור ה-6.5-7 ק"מ לליטר..
בסופה הפתוחה הנוכחית, שהיא קלה יותר ועם מנוע במצב ממש טוב אבל עדיין זקנצ'יק בן 23 עם 370K ק"מ, הברזנט מייצר גרר אוירודינמי משמעותי עד כדי כך, שהצריכה זהה ולעתים פחות טובה.

וגם לכל שינוי אחר ברכב יש חלק בצריכת הדלק - מזגן (זללן דלק רציני. הפוקוס 2002 שלי עושה בחורף, ללא מזגן, 13-14 ק"מ לליטר בממוצע, ודי בקלות. בקיץ עם מזגן, רק 11 ק"מ/ליטר), משקל, גובה, פרופיל הסוליה, MT, AT, HT, הבדלים בין יצרני ודגמי צמיגים שונים... צמיג חדש וטרי מול צמיג ישן ויבש... אני מכיר טוב צמיגי 31 מהרבה מותגים ויכול להעיד שהקוטר של רובם לא זהה. הגדול מכולם בקוטר וגם במשקל - TOYO-MT, העלה את צריכת הדלק במיידית בכמעט 10% בהשוואה למקסיס ביגהורן שהיו לפניו. הוא גם אחז הרבה יותר טוב, היה עמיד יותר, שיפר את העבירות בפער תהומי, היה שקט יותר... מה עוד? אבל גם גדול יותר בקוטר באינץ' שלם והרבה-הרבה יותר כבד. את הכבדות שלו הרגשתי מיד בסחיבה והבנתי שאני הולך לשלם יותר על דלק. מה שכמובן קרה.


ככלל אצבע - לא הייתי מצפה מ-XJ ידני עם מנוע בנזין, מוגבה, על צמיגי 33 וסרנים כבדים כאלה, לעשות יותר מ-6 ק"מ לליטר בממוצע כולל. גיר אוטומטי היה מוריד אותו לאיזורי ה-4-5 בממוצע. לדעתי זה לא מה שאתה מחפש, בטח לא הרכב הספציפי הזה שעבר הרבה בחייו.

נדב42
20-07-18, 13:03
אני רק אניח את זה פה (לא מכיר אותו, במקרה נתקלתי, מניח שגיר אוטומטי...)

120471

haimon
20-07-18, 22:33
ממש לא חייב קצר. למעשה תקופה חשבתי עליו - ראיתי כמה.
הכי קרוב לדיפנדר מבחינת מבנה
אני מכיר ואוהב את מנוע ה-TD5
רוצים על 2002-2004 (עם יחידת התאורה החדשה) מעל 65K ...מעל מעל
לא אהבתי את החלונות גג (מתישהו יתחילו הנזילות בגשם)
המרה של גיר אוטומט לידני (הגיר + הוספת דוושה + החלפת מחשב, ועוד כל מיני) עולה 12K
הגלגלים של הדיסקברי קטנים משל הדיפנדר
המנוע מתחמם יותר (תא המנוע צפוף יותר מבדיפנדר)
אחרי החלפת גיר לידני אני כבר יכול להיות העלות של סביבות 85-90K
אבל אם מתעלמים מהמחיר, ידני, ומגדילים גלגלים - זה סה"כ רכב נהדר!
---
אלא שבעלויות האלה האלה כבר אפשר פשוט לקנות דיפנדר -
לקבל הכי חוקי שבעולם צמיגים 265.75R16, גיר ידני, ואמינות גבוהה-יותר.

+ החלפת קב"צ ...קפיצים, בולמים, צמיגים (+ 12K), בכל מקרה.

ניחא אם ניתן היה לבטח את כל זה -
אבל עושים מקיף ומקבלים כשנגנב הרכב 26K :confused:
...והוא יגנב - במוקדם או במאוחרלא התעמקתי בצרכים שלך, (מודה..)
אבל מזמין אותך לבוא להציץ על הדיסקו שלי, 2002 Td5 אמנם אוטומטית אבל חתיכת בהמה!
-גילוי נאות, קניתי דיפנדר אז שוקל למכור את הדיסקו חחח
בכל מקרה, מכל מה שנכתב פה בפורום, ומבלי להכנס לנושאי האמינות - דיסקברי 2 נותן היום את המענה הכי טוב לדעתי לחוויית שטח/כביש. על המחירים- תמיד אפשר לדבר.


Sent from my SM-G965F using Tapatalk

-->