PDA

צפייה בגרסה מלאה : חתך בדופן - החלפת הצמיג?



יואב פולס
19-07-18, 11:28
שלום,
את החתך המצורף איתרתי עכשיו בצמיג.
בשטח אני מוריד אוויר לכ - 20-22psi.
אני פחות מוטרד ממצבו עם לחץ אוויר מלא, יותר מוטרד שהדופן נחלשה.
מדובר ב bf at בן פחות משנה וכ 6000 קמ.
אשמח לחוות דעתכם,
תודה

avikkllk
19-07-18, 11:57
לא חושב שהחתך בגלל הורדת האוויר,
אבל אישית לא הייתי נוסע ככה במיוחד בשטח,
מתכון לצרות..החתך הזה לא קטן


Sent from my iPhone using Tapatalk

ניר ל
19-07-18, 12:21
לפני 20 שנה הלחימו לי צמיג חדש עם חתך יותר חמור מזה בדופן. חפש אם עוד יש מי שמתעסק בזה היום.

דרור ברלי
19-07-18, 13:52
זה חתך לא קטן וגם די עמוק. לפני שנדבר על סיכונים, זה יגרום להורדה מהכביש וגם כשלון בטסט. לדעתי בצדק. אל תשחק עם זה.

לגבי תיקון - החוק אוסר לתקן דופן של צמיג. פעם באמת בעלי מקצוע רבים היו מלחימים, היום עקרונית זה אסור.
גם אם תמצא בעל מקצוע שיסכים לקחת את הסיכון, אל תשחק עם זה. תעביר את הצמיג הזה לספייר.

נדב ש.
19-07-18, 15:02
זה חתך לא קטן וגם די עמוק. לפני שנדבר על סיכונים, זה יגרום להורדה מהכביש וגם כשלון בטסט. לדעתי בצדק. אל תשחק עם זה.

לגבי תיקון - החוק אוסר לתקן דופן של צמיג. פעם באמת בעלי מקצוע רבים היו מלחימים, היום עקרונית זה אסור.
גם אם תמצא בעל מקצוע שיסכים לקחת את הסיכון, אל תשחק עם זה. תעביר את הצמיג הזה לספייר.

אחרי שהתפוצץ לי צמיג אחורי אחרי טיול על כביש 6, ולעצור בהמה של כמעט 3 טון בכביש מהיר בלילה זה לא פשוט, (בכלל ממליץ לכל אחד לבדוק טוב את הצמיגים אחרי טיול) החלפתי צמיגים על הרבה פחות מיזה, זאת לא שאלה בכלל.

MashberNafshi
19-07-18, 16:58
נכון, אסור לתקן דופן של צמיג.
אבל, לכל כלל יש יוצא מן הכלל.
בצמיגים של משאיות(N2,N3)/אוטובוסים/גרורים(O3), משרד התחבורה כן מאפשר תיקון בהלחמה.
ניתן לברר בצמיגיות אשר מתעסקות עם סוגי הרכבים הנ"ל, אם זה מותר גם בצמיגים לרכבים מסוגים אחרים, ואם זה בכלל משתלם?

עמי
19-07-18, 17:09
לפני שנות דור, גפני תיקן לי חתך (חתך? בור!) מבזנ"ט בדופן של BF בן שבוע.
מעורב בזה ערבוב של כמה חומרים לצורך התיקון המקומי וכבישה של התיקון בפרס או משהו כזה.
גם לי אין מושג האם עדיין יש מי שעושה את זה היום. מן הסתם פחות משתלם מלמכור צמיג חדש.

boaz avrahami
19-07-18, 17:21
גם אני יודע שאסור בצמיגים רדיאליים לתקן.
יכול להיות שברכבים שמשבר נפשי הזכיר אלו צמיגים דיאגונליים?

ההסבר שקיבלתי הוא שהדופן בצמיג רדיאלי עובדת כל הזמן לעומת דיאגונלי שצורתה לא משתנה תחת העומס


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

ניר ל
19-07-18, 17:32
לדעתי זה תלוי איזה חתך ,אולי הכוונה לחתך עובר ולא לחתך בקליפה החיצונית בלבד שמקבלת כל הזמן לא מעט חתכים ופגמים שמחלישים אותה. הדבקה כמו שעמי תיאר יכולה לעשות את העבודה ולמנוע מהצמיג להמשיך להתקלף. בעל מקצוע מתאים אמור לדעת מה מותר ומה לא.

יואב פולס
19-07-18, 18:08
תודה על התובנות.
חיזקתם את ההבנה ש shit happens ואין מה להילחם בזה.
זה לא נגרם כתוצאה מירידה לשטח.
אני בהחלט חושש מההשלכות כאשר לחץ האוויר יהיה נמוך יותר משמעותית, וכאשר הצמיג יזדקק לכל הגמישות והחוזק בשטח.
מבאס אבל אין מה לשחק עם זה.
שוב תודה,
יואב

zivo
19-07-18, 18:50
סליחה.....
אני חושב שכולם מסכימים שאסור לנסוע על צמיג כזה.
לגבי השאר-
1- אני לא לא מבין, למה עם צמיג AT אתה תמיד יורד ל 20-22PS בשטח?
2- אני לא מבין מאיפה הקביעה שזה לא נגרם בשטח.
3- לא מבין מאיפה האמירה שהורדת לחץ, לא מגדילה את הסיכון לפגיעה בדופן.

שלא תהיה שום טעות, ברוב הצמיגים (ובאלו בטוח), הדופן חלשה מהסוליה, והורדת לחץ (בעיקר שאתה מוריד מסביבות ה 32 ל 20), מגדילה את הסיכון לפגיעה בדופן.

לדעתי,
אין מה להוריד ל 22 בתור שיטה. אני יכול להבין מקרים מאוד מיוחדים ​שצריך, אבל בצמיג AT, הייתי מוסיף אוויר מיד לאחר המכשול.

נדב ש.
19-07-18, 19:10
זיו, ב bf a/t זה לדעתי הצמיג היחיד עם 3ply. בדופן, בניגוד לכל שאר המתחרים ב a/t.

ולמרות זאת הצדק איתך, הורדת לחץ לכיוון ה 20 psi אכן מגדילה את סיכוי הפגיעה בדופן, בג׳אנט צר(7 אינץ׳ למשל כמו של טרופר סטנדרטי) גם מגדילה את סיכוי פריקת צמיג.

איל מ
19-07-18, 20:54
יש סיבה.
נוחות.
אני מוריד איך שיורדים לשטח ל25/28.
מעולם לא חתכתי צמיג (למעט פעם אחת, בזנ"ט באמצע הסוליה-לא נחשב). נוסע עם צמיגי at.

ד ו ר ו ן
19-07-18, 21:07
סליחה.....
אני חושב שכולם מסכימים שאסור לנסוע על צמיג כזה.
לגבי השאר-
1- אני לא לא מבין, למה עם צמיג AT אתה תמיד יורד ל 20-22PS בשטח?
2- אני לא מבין מאיפה הקביעה שזה לא נגרם בשטח.
3- לא מבין מאיפה האמירה שהורדת לחץ, לא מגדילה את הסיכון לפגיעה בדופן.
שלא תהיה שום טעות, ברוב הצמיגים (ובאלו בטוח), הדופן חלשה מהסוליה, והורדת לחץ (בעיקר שאתה מוריד מסביבות ה 32 ל 20), מגדילה את הסיכון לפגיעה בדופן.
לדעתי,
אין מה להוריד ל 22 בתור שיטה. אני יכול להבין מקרים מאוד מיוחדים ​שצריך, אבל בצמיג AT, הייתי מוסיף אוויר מיד לאחר המכשול.
אני מוריד כדרך קבע לערכים האלו ברכב שטח הפרטי ששוקל כ2.5 טון, צמיג 31, מעל 20 שנה.

באזור 18-20 מקדימה, ו-24 מאחור בגלל משקל הציוד.

רבות דובר על היתרונות בשטח, שיש בצידם כללי אצבע לזהירות מתבקשת שלא רק שלא מגבילים ממש, אלא חש יתרון משמעותי בדברים החשובים בשטח: שיכוך ועבירות, בכל תנאי שטח.

זה מגובה בניסויים מבוקרים בנושא מכאן ועד הונולולו.

תמיד עם צמיגים איכותיים עם לפחות 3 שכבות דופן, והצמיגים מחזיקים מעמד בלי סימני בלאי מיוחדים.

ariel-ro
19-07-18, 22:50
אני לא הייתי דואג מהורדת אוויר בשטח, במקרה הכי גרוע הצמיג נקרע ואתה צריך להחליף גלגל, אין סכנת חיים.

הבעיה בחתכים האלה הם במהירויות גבוהות. הצמיג מתחמם מאוד, הלחץ בפנים עולה, ומספיק בור אחד במהירות גבוהה והחתך נפתח לגמרי ואתה מוצא את עצמך עם צמיג מפוצץ ב100קמ"ש. סכנת נפשות אמיתית.

יואב פולס
19-07-18, 23:27
מכיוון שהדיון עבר לצד התיאורטי עכשיו,
זיו,
1. נוחות, עבירות, ומשמעותית פחות זעזועים שעוברים לרכב, בהיבט של הפחתה משמעותית של עצמת הזעזועים לחלקים ברכב.
2. כרונולוגית - החתך לא היה. הרכב לא ירד לשטח. יש חתך. מסקנה - לא נגרם בשטח.
3. לא ראיתי שמישהו טען טענה כזו. ברור לכולנו שהורדת ל.א. מגדילה סיכון לפגיעה בדופן. עם זאת, היתרונות של הורדת ל.א. עולים על החסרונות. כפי שנרשם ל bf at דופן חזקה אבל גם חברים שנוסעים על צמיגי מקסיס מורידים ל.א. ולא קורעים דפנות.
בעבר סברתי כמוך שאין צורך בהורדת אוויר. היום אני סבור ההיפך, וכך נוהג. זה מקל על הרכב באופן משמעותי, ולא רק במכשולים. הכל עובר יותר קל, עם פחות גז, פחות דראמות, פחות החלקות, וכפועל יוצא גם שומר על הרכב.

ניר ל
19-07-18, 23:28
א-ב של לנסוע בשטח זה להוריד לחץ אוויר
22 psi זה גבוה . בצמיגי שטח עם חתך נורמלי - מוריד לסביבות ה 15 psi ובשטחים טובעניים כמו חול יבש גם לחד ספרתי מבלי להתבלבל.
לחץ נמוך יכול להגדיל סיכוי לצביטת דופן ככל שחתך הצמיג נמוך יותר, אבל הוא שומר על מכלולי הרכב ועל הנוסעים גם מוויברציות מיותרות וגם מעומס מיותר.
צריך להקדים ולנפח עם קומפרסור בעת החזרה לכביש, לנסוע לאט בקטעי קישור, אבל זה הכל.

צמיגי שטח סובלים מחבלות וחתכים שצריך לבדוק, אבל לא כל חתך הוא מסוכן. בכל מקרה אלו לא צמיגים לנסיעה מהירה, גם לא bf at . אותי הטריד בצמיגים האלו ההתייבשות המהירה יחסית ובלאי הסוליות , יותר מאשר השריטות בדפנות , אבל בסה״כ צמיג טוב ועמיד.

במבט נוסף על התמונות שלך, אמנם דפקת קלוז-אפ מפחיד, אבל נראה בסה״כ חתך אפייני לצמיגים האלו, זה קורה במשך הזמן גם בין הקוביות כתוצאה ממאמץ. חומר רך.
לדעתי אין פגיעה מבנית בצמיג אבל קטונתי ולא בדקתי - מציע לך לגשת למישהו שבאמת מבין בצמיגים ולהתייעץ לפני שאתה זורק אותו.

yoni_0000
19-07-18, 23:37
לדעתי,
אין מה להוריד ל 22 בתור שיטה. אני יכול להבין מקרים מאוד מיוחדים ג€‹שצריך, אבל בצמיג AT, הייתי מוסיף אוויר מיד לאחר המכשול.


אין שום בעיה לנסוע עם הצמיג הזה בלחץ הזה.
הרנגלר של המשפחה נוסע על סט כזה בלחץ של 20 בשטח (טיול בחודש בממוצע ב-3 שנים שהם מורכבים) בלי שום בעיה כולל עבירות ואין עליהם סימן.. בחול יורד גם ל12.

בקשר לחתך בצמיג של יואב.. בכביש הסיכויי שיתפוצץ קטן. בשטח..? הלך אז הלך.. כשילך, אם בכלל, תחליף.

ניר ל
19-07-18, 23:43
נ.ב.
ראיתי סרטון ברשת של איזה פסיכופת שמתיימר להיות הצמיגאי הבכיר בארץ ומציע לאנשים להדביק חיישני לחץ אוויר שבורים לפנים הג׳אנט עם איזולירבנד.
אז שיהיה ברור שלא אליו אני מתכוון כשאני אומר מישהו שמבין.

erezgur
19-07-18, 23:44
הקומבינה הזו הוזכרה גם כאן באחד השרשורים...
נדמה לי באחד שדיבר על בעיה עם tps שמישהו חשב שמדובר בבעיה ב tpms.

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

yoni_0000
19-07-18, 23:53
רבות דובר בעבר על מר יוסף נעים ולאו דווקא בפן המקצועי-צמיגאי... בתור ג'יפאי לא רוצה לפרנס אותו, לא בתחום הצמיגים ולא בכלל.

דרור ברלי
20-07-18, 00:23
אני מוריד כדרך קבע לערכים האלו ברכב שטח הפרטי ששוקל כ2.5 טון, צמיג 31, מעל 20 שנה.

באזור 18-20 מקדימה, ו-24 מאחור בגלל משקל הציוד.

רבות דובר על היתרונות בשטח, שיש בצידם כללי אצבע לזהירות מתבקשת שלא רק שלא מגבילים ממש, אלא חש יתרון משמעותי בדברים החשובים בשטח: שיכוך ועבירות, בכל תנאי שטח.

זה מגובה בניסויים מבוקרים בנושא מכאן ועד הונולולו.

תמיד עם צמיגים איכותיים עם לפחות 3 שכבות דופן, והצמיגים מחזיקים מעמד בלי סימני בלאי מיוחדים.

+1


מכיוון שהדיון עבר לצד התיאורטי עכשיו,
זיו,
1. נוחות, עבירות, ומשמעותית פחות זעזועים שעוברים לרכב, בהיבט של הפחתה משמעותית של עצמת הזעזועים לחלקים ברכב.

3. לא ראיתי שמישהו טען טענה כזו. ברור לכולנו שהורדת ל.א. מגדילה סיכון לפגיעה בדופן. עם זאת, היתרונות של הורדת ל.א. עולים על החסרונות. כפי שנרשם ל bf at דופן חזקה אבל גם חברים שנוסעים על צמיגי מקסיס מורידים ל.א. ולא קורעים דפנות.
בעבר סברתי כמוך שאין צורך בהורדת אוויר. היום אני סבור ההיפך, וכך נוהג. זה מקל על הרכב באופן משמעותי, ולא רק במכשולים. הכל עובר יותר קל, עם פחות גז, פחות דראמות, פחות החלקות, וכפועל יוצא גם שומר על הרכב.

+1

יואב פולס
20-07-18, 09:26
הצמיג שבתמונה הוחלף.
לקחתי אותו הבית.
אם מישהו חפץ בו בתמורה לשישיית בירות - תפאדלו. מבטיח לא לספר...
אם שישיית בירות כבד - יימסר גם בחינם.
המידה 265/65/17
יואב

יש ברכב שני רזרביים bf at מהדגם הישן, כך שאין צורך בצמיג.

zivo
20-07-18, 10:28
חברים יקרים,
היה לי פעם מנהל שהיה נוהג להגיד לעובדים, שמי שיש לו תחושות בטן.....שילך לרופא.
או במילים אחרות, בבקשה עובדות ולא סיפורים ותחושות.
אין עוררין, שבירידה לשטח, כדאי ורצוי להוריד לחץ אוויר.
לא אמרתי לא להוריד, אבל כמה???
למה 20 או 22? למה לא 27 או 17?
מישהו פה יכול להגיד בכמה האחיזה משתפרת שיורדים מ 25 ל 20, ובכמה גדל הסיכוי לפגיעה בדופן?
באיזה שטח? אני יכול להבין שיורדים לחול, מורידים הרבה אוויר, אבל ברוב השטחים בארץ? מה 20 נותן יותר טוב מ 25?
לגבי הקביעה של שלוש שכבות בדופן -
זה בכלל סיפור שיווקי מדהים.
BF הוא צמיג טוב, אף אחד לא אומר שלא.
וכן, יחסית, על סמך הניסיון המצטבר, יש לו דופן חזקה.
אבל,
1- האם יש פה מישהו אחד, שאני נותן לו דופן של צמיג, ולפי החתך הוא אומר שזה שלוש או שתי שכבות? מה זה בכלל שיכבה? שכבת גומי? שכבת פלדה?
2- תאורטית, הצמיג הכי בסיסי, מורכב משלוש שכבות ( גומי- פלדה- גומי).
אז מה זה שלוש שכבות?
3- BF בחרו למתג את עצמם עם סיפור השכבות. אחרים בוחרים בכל מני סיפורים אחרים.
למשל, מישהו יכול להגיד איך הדופן הזו לעומת הדופן של הקופר SST שהוזכר פה לאחרונה ( אני מתכוון נתון מדעי, לא תחושות)?

My two cents

ד ו ר ו ן
20-07-18, 10:35
חברים יקרים,
היה לי פעם מנהל שהיה נוהג להגיד לעובדים, שמי שיש לו תחושות בטן.....שילך לרופא.
או במילים אחרות, בבקשה עובדות ולא סיפורים ותחושות.

זיו,
זה לא תחושה זו עובדה, מגובה בניסויים וגם פיזיקה.

קצרה היריעה כרגע, ויש על זה גם כאן באתר לא מעט חומר מסודר.

ממליץ לך לחפש בתור התחלה את הסרטון של fourwheeler עם 2 ג’יפים שמחוברים בכננת ולפניהם בול עץ.
אחד בלחץ אויר מלא ואחד עם פחות.
הכננת מפעילה כוח זהה, אחד נעוץ במקומו והשני עובר מעל בול העץ.

כמה מורידים?
זו כבר קומבינציה של מידת צמיג, חישוק, משקל רכב ספציפי אופי הנסיעה ונסיון..

כאקסיומה זה משפר, איפה ה-sweet-spot זה כבר משתנה.

אני יכול לתת לך דוגמאות על צביטת דופן גם בלחץ מלא לגמרי.

ד ו ר ו ן
20-07-18, 10:44
לעניין השכבות,
יש צמיגי שטח לעומס גבוה מאד עם שכבה אחת בדופן, אבל בת-זונה..

נוח לדבר על כלל אצבע של ״3שכבות״ כי להרבה צמיגים יש רק 2.

כששכבה אחת נחצית, בלי פגיעה בזו שאחריה, היא לא גוררת בהכרח את הכשל הלאה.
וזה משאיר לך חלק ניכר מעובי הדופן להחזיק את הרכב.
כשיש ״רק״ 2, נותרת עם אחת.. בכוונה אני לא נכנס לאחוזים כי העובי בינהם לא אחיד, ולא החוזק.

אין שום קשר ל-BF, הם במקרה דומיננטיים, בעולם יש עושר של מותגי צמיגי שטח עם 3 שכבות בדופן שאין כאן וכרגיל נדפקנו.

יואב פולס
20-07-18, 12:38
חברים יקרים,
היה לי פעם מנהל שהיה נוהג להגיד לעובדים, שמי שיש לו תחושות בטן.....שילך לרופא.
או במילים אחרות, בבקשה עובדות ולא סיפורים ותחושות.
My two cents

ראשית, אל תזלזל לרגע בתחושות בטן. זה אולי נחמד ברמת הציטוט, אבל לדבר הזה שאנחנו קוראים 'תחושות בטן' לפעמים יש משמעות.
אבל לא במקרה הזה. כאן אין שום תחושת בטן.
קח כדורסל מנופח למקסימום. תקפיץ אותו ושים את הבוהן שלך שהיא תספוג את כל המכה של הקפיצה. אח"כ תוריד ממנו אוויר. תגיד מתי כאב לך יותר. זה בדיוק הזעזועים שעוברים לכל בורג ובורג ברכב שלך, דרך מערכת המתלים.

בהיבט של הגמישות של הצמיג והיכולת שלו למצוא אחיזה על משטחים היא משמעותית יותר גבוהה מיכולת האחיזה של צמיג מנופח באופן מלא.
כל הנסיעה הרבה יותר נינוחה וזורמת.



אין עוררין, שבירידה לשטח, כדאי ורצוי להוריד לחץ אוויר.
לא אמרתי לא להוריד, אבל כמה???
למה 20 או 22? למה לא 27 או 17?
מישהו פה יכול להגיד בכמה האחיזה משתפרת שיורדים מ 25 ל 20, ובכמה גדל הסיכוי לפגיעה בדופן?
באיזה שטח? אני יכול להבין שיורדים לחול, מורידים הרבה אוויר, אבל ברוב השטחים בארץ? מה 20 נותן יותר טוב מ 25?
My two cents
כאן אתה מוריד ל.א. לרמה שמרגישה לך נכונה. אחד יוריד ל 18PSI ואחד יוריד ל 24PSI. שניהם צודקים. זה שנשאר עם 32-34PSI איתם נסע בכביש - טועה.
אני לא מדבר על ההבדל המדעי בין 22 ל 18. אני מדבר על ההבדל בין צמיג עם 34PSI לצמיג עם 24PSI בשטח. כל שטח. הרבה פחות החלקות, בקרת משיכה לא מתערבת בכלל, אחיזה פשוט טובה יותר, וזה מורגש לכל נהג שעשה כבר ק"מ או שניים בשטח.



לגבי הקביעה של שלוש שכבות בדופן -
זה בכלל סיפור שיווקי מדהים.
BF הוא צמיג טוב, אף אחד לא אומר שלא.
וכן, יחסית, על סמך הניסיון המצטבר, יש לו דופן חזקה.
אבל,
1- האם יש פה מישהו אחד, שאני נותן לו דופן של צמיג, ולפי החתך הוא אומר שזה שלוש או שתי שכבות? מה זה בכלל שיכבה? שכבת גומי? שכבת פלדה?
2- תאורטית, הצמיג הכי בסיסי, מורכב משלוש שכבות ( גומי- פלדה- גומי).
אז מה זה שלוש שכבות?
3- BF בחרו למתג את עצמם עם סיפור השכבות. אחרים בוחרים בכל מני סיפורים אחרים.
למשל, מישהו יכול להגיד איך הדופן הזו לעומת הדופן של הקופר SST שהוזכר פה לאחרונה ( אני מתכוון נתון מדעי, לא תחושות)?
My two cents

כאן אתה נכנס לפינה ללא מוצא.
אפשר להרכיב על הרכב צמיגי LT - Light Truck כי זה יותר זול בכמה מאות שקלים מסט צמיגי שטח ייעודיים. זוועה לנסוע על רכב עם כאלה צמיגים. זה כמו לנסוע על אבנים. הנסיון לחסוך רע. לצמיגים האלה יש דופן חזקה מאוד. לא יודע כמה פליי. אבל הנוחות איומה.

במקרה שלי, החשבון היה פשוט - להחליף לסט חדש סביר שאינו BF היה עולה כ 2700 - 2800 ש"ח.
אני הייתי צריך להחליף את הצמיג שנקרע + שניים אחוריים שסיימו את חייהם.
BF יחיד עלה 820 ש"ח (אנטון), ולכן שלישייה עלתה 2460 ש"ח. נשארתי עם סט BF AT, בפחות כסף מהאלטרנטיבה שהיתה לי.

אגב, כבר ביציאה מהפנצ'רייה חשתי בהבדל בנסיעה. ה BF הישנים, ירדו מהם צ'אנקים שלמים של גומי, והאיזון שלהם היה קשה, והם יצאו מאיזון אחרי שניים או שלשה טיולים. עכשיו הרכב הרבה יותר נעים לנסיעה.

zivo
20-07-18, 13:59
ראשית, אל תזלזל לרגע בתחושות בטן. זה אולי נחמד ברמת הציטוט, אבל לדבר הזה שאנחנו קוראים 'תחושות בטן' לפעמים יש משמעות.
אבל לא במקרה הזה. כאן אין שום תחושת בטן.
קח כדורסל מנופח למקסימום. תקפיץ אותו ושים את הבוהן שלך שהיא תספוג את כל המכה של הקפיצה. אח"כ תוריד ממנו אוויר. תגיד מתי כאב לך יותר. זה בדיוק הזעזועים שעוברים לכל בורג ובורג ברכב שלך, דרך מערכת המתלים.

בהיבט של הגמישות של הצמיג והיכולת שלו למצוא אחיזה על משטחים היא משמעותית יותר גבוהה מיכולת האחיזה של צמיג מנופח באופן מלא.
כל הנסיעה הרבה יותר נינוחה וזורמת.


כאן אתה מוריד ל.א. לרמה שמרגישה לך נכונה. אחד יוריד ל 18PSI ואחד יוריד ל 24PSI. שניהם צודקים. זה שנשאר עם 32-34PSI איתם נסע בכביש - טועה.
אני לא מדבר על ההבדל המדעי בין 22 ל 18. אני מדבר על ההבדל בין צמיג עם 34PSI לצמיג עם 24PSI בשטח. כל שטח. הרבה פחות החלקות, בקרת משיכה לא מתערבת בכלל, אחיזה פשוט טובה יותר, וזה מורגש לכל נהג שעשה כבר ק"מ או שניים בשטח.



כאן אתה נכנס לפינה ללא מוצא.
אפשר להרכיב על הרכב צמיגי LT - Light Truck כי זה יותר זול בכמה מאות שקלים מסט צמיגי שטח ייעודיים. זוועה לנסוע על רכב עם כאלה צמיגים. זה כמו לנסוע על אבנים. הנסיון לחסוך רע. לצמיגים האלה יש דופן חזקה מאוד. לא יודע כמה פליי. אבל הנוחות איומה.

במקרה שלי, החשבון היה פשוט - להחליף לסט חדש סביר שאינו BF היה עולה כ 2700 - 2800 ש"ח.
אני הייתי צריך להחליף את הצמיג שנקרע + שניים אחוריים שסיימו את חייהם.
BF יחיד עלה 820 ש"ח (אנטון), ולכן שלישייה עלתה 2460 ש"ח. נשארתי עם סט BF AT, בפחות כסף מהאלטרנטיבה שהיתה לי.

אגב, כבר ביציאה מהפנצ'רייה חשתי בהבדל בנסיעה. ה BF הישנים, ירדו מהם צ'אנקים שלמים של גומי, והאיזון שלהם היה קשה, והם יצאו מאיזון אחרי שניים או שלשה טיולים. עכשיו הרכב הרבה יותר נעים לנסיעה.

יואב (אני אנסה בזהירות) ,
אני לא מזלזל בתחושות בטן שלך (ושל כולנו), אני רק טוען שאם אחד מוריד ל 28 והשני ל 18 (ושלושה אחרים לכל מני ערכים אחרים), אז בטוח שיש הבדל בביצועים ובסיכונים, ואני מנסה להבין האם יש דרך מדעית, כלל אצבע, חוקים..... איך לעבוד.
חוץ מהאמירה שיורדים לשטח, מומלץ להוריד אוויר, כל השאר פה, זה תחושות לא מבוססות, וכל 3 אנשים פה, יתנו לפחות 4-5 תשובות (תלוי במצב רוח והיום).
אתה מתווכח עם עצמך על למה לא להשאר עם 34 (אף אחד פה לא הציע את הזה), ולא מצליח לענות, למה 22 או 18?
השאלה זה לא אם להוריד, השאלה זה כמה להוריד.
אני מחדד, ומתעקש על הנקודה, כי לדעתי הרבה אנשים (כולל הסיפור שלך על הורדה אוטמטית ל 20), מורידים סתם יותר מדי אוויר.

את ההערה האחרונה שלך על LT ודרך ללא מוצא, בכלל לא הבנתי.

דורון -

"עניין השכבות,
יש צמיגי שטח לעומס גבוה מאד עם שכבה אחת בדופן, אבל בת-זונה..

נוח לדבר על כלל אצבע של ״3שכבות״ כי להרבה צמיגים יש רק 2."

רק אם אתה יכול לעזור לי להבין -
איך מזהים שכבה בת זונה?
מה עדיף, שלוש שכבות מבית טוב, או אחת בת זונה?
האם יש צמיגים עם שתי שכבות "בת זונה" אולי זה בכלל עדיף?

בקיצור, הבנת, המקצוע של האמא או כמה אחיות, זה הכל סיפורים.
יש צמיגים טובים, כמו ה KM2 שאתה אוהב, אבל כל השאר,\ והנימוקים "המקצועיים \ טכנים" זה פולקלור.

נדב42
20-07-18, 14:08
חשבתי קודם גם להגיב לעניין תחושות הבטן, שבעיני הן חשובות והוכיחו את עצמן לא פעם, גם ובעיקר כשלא היתה הוכחה מדעית.

לא הגבתי אז כי חשבתי שזה ייקח את הדיון למקום לא מתאים ולא מועיל למעט לעצם קיום הויכוח.

אני מציע להניח להתפלפלויות ולויכוח ולחזור לנושא השרשור. בעצם גם נושא השרשור מוצה. הצמיג פוטר מתפקידו ושלום על ישראל. סוף סיפור.

talw
20-07-18, 14:24
כן זיו, יש דרך מדעית והיא ניסוי ותהייה , יש תחום אחד שהמדינה שלנו מנסה להרוג (ויש כאלה שיגידו שהרגה מזמן) והוא תחום מרוצי השטח.
שנים שהיו לי ג'יפים ואופנועים ,ושנים שהייתי מוריד/מנפח אוויר על פי "תחושת בטן" , מרגע שנכנסתי לתחום המרוצים לא היתה לי הרבה ברירה והייתי חייב לעבור את הויה דה לו רוזה של הניסוי והתהייה, קוטר צמיג - ביחס לקוטר החישוק שהוא מורכב עליו -ביחס לאיכות החומר ממנו הוא מורכב- ביחס למספר השכבות וממה הן עשויות - וכל זה ביחס למסה העצמית שלו - ביחס לטמפרטורת הסביבה והטמפרטורה שמגיע האוויר הכלוא שגורם לעליית הלחץ-ביחס לסוג הקרקע...וכולי וכולי... המסקנות שהגעתי בעצמי עם עצמי היו מפתיעות , אני יכול להוכיח בוודאות שצמיג "עילית" ידוע מחזיק בדיוק חצי קילומטראז' מצמיג "עילית" אחר, ומדובר על 200 ק"מ של מרוץ לעומת 400,שבהם הצמיג מחזיר את נשמתו לבורא . - הכל רשום לי במחברת קטנה.

נדב ש.
20-07-18, 14:38
זיו, לעיניין הורדת אוויר וכמה, זה תלוי בכמה משתנים וכל אחד לגופו.
1.מידת הגלגל
2.סוג השטח שאתה נוסע בו
3.גודל הרכב
ויש עוד.

יש מידת גלגל שהורדה לתחום ה 20+/- אידיאלית עבורו לכל שטח, לדוגמה 31" שמגיע בדר"כ על suv גודל מלא.
מידות אחרות לדוגמה 245/70/16(ודומיה) לא כדאי להוריד מתחת ל 25 מכמה סיבות, אחת מהם פריקת צמיג, גם בגלל שהג׳אנט צר.
רוצה עובדות? תמצא לך מכשול נחמד שאתה מכיר, נסה אותו בלחץ מלא, אחר כך תנסה בלחצים אחרים, שים לב מתי יותר קל לרכב, מתי הוא אוחז הכי טוב, לא מחליק או מסבסב גלגלים.

yoni_0000
20-07-18, 14:56
או במילים אחרות, בבקשה עובדות ולא סיפורים ותחושות.

My two cents


שאני אבין, יש לך מאגר מידע של ניסויים מדעיים שעשית לשתף?

במקרה שלי, סטטיסטית זה עובד במאה אחוז. עובדה - 0 פנצ'רים בשני שליש מחיי הצמיג

אף אחד לא עושה פה ניסויי מדעי ומה שיש לנו זה ניסיון אישי ותחושת בטן, ועל זה מבוסס 95% מהתוכן באתר. כשלא מסכימים אז פתאום זה לא מספיק אמין?

ניר ל
20-07-18, 15:11
התשובה המדעית שלי לכמה להוריד היא פשוטה - הכי הרבה שאפשר .
מידת הלחץ בצמיג היא מידת הלחץ שלו על הקרקע, כמה אפשר - תלוי בכל הגורמים שנאמרו כאן ועוד.
בסיקס פתוח עם 33/12.5 ג׳אנט 8 , הייתי מוריד ל 8psi, כשהרכב עמד על כביש ישר זה לא נראה בכלל שחסר לו אוויר - הצמיג לא נמרח כנגד משקל הרכב וזה הבטיח לי שהוא לא יתפרק מבפנים, הוא גם לא פרק לי מהג׳אנט אף פעם. אם היה עמוס מאד ומקבל בטן גדולה מדי- הייתי מעלה את הלחץ , אם הייתי מעוניין לטוס בשטח ולבצע פניות אגרסיביות אז כנ״ל, אם היה מדובר בבוץ רך שעדיף לחדור אותו ולתפוס אחיזה אז כנ״ל. הצמיגים האלו אגב שרדו לפחות 10 שנים עד שכנראה התפוררו מיובש קיצוני (בוזי?).

ד ו ר ו ן
20-07-18, 16:11
בקיצור, הבנת, המקצוע של האמא או כמה אחיות, זה הכל סיפורים.
יש צמיגים טובים, כמו ה KM2 שאתה אוהב, אבל כל השאר,\ והנימוקים "המקצועיים \ טכנים" זה פולקלור.
זיו,
חובת ההוכחה ההפוכה עליך, למה זה בעייתי.
תוכיח.
למה זה טוב יש מספיק.

מה שאתה כותב במקרה הספציפי הזה הוא הפולקלור.

אין לי חיבה מיוחדת ל-BF, יש לי מעט מאד אלטרנטיבות.

איך מזהים צמיג עם דופן בת של נפקנית?
קוראים את המפרט.. כמו בכל מוצר טכני.

אני אחסוך לך, זה לא צמיגים לרכבים שלנו, זה היה לצורך הטיעון.

נמרוד
20-07-18, 18:38
התשובה המדעית שלי לכמה להוריד היא פשוטה - הכי הרבה שאפשר .


+1 ניר!

אבל איך אתה מוריד ל8?
הכי נמוך שאפשר אצלי זה 16.
הבעייה שאשתי מעלה חזרה ל25 במקרה הטוב. במקרה הגרוע היא מכבה את המזגן.

zivo
20-07-18, 20:58
דורון,
מה אתה רוצה שאני אוכיח?
אני הראשון שאומר פה שהוא לא יודע ושואל האם אפשר לסכם איזה חוקים.
ברגע שאנחנו מסכימים שהורדת אוויר משפרת עבירות אבל מצד שני מקצרת את חיי הצמיג ובשלב מסויים, יש גם אלמנט של פריקת צמיג, אז נשארנו עם שאלת ה sweet point שלך.
כל מה ששאלתי, איך קובעים?

נדב,
לגבי צמיג 31- הלקח שלי הוא בסביבות 25 ( טרופר ארוך).
מעבר לזה, אני לא מרגיש שיפור בנוחות אבל הרכב מתחיל לשוט ( ואני עם בולמי פוקס מושקעים אחרי כיוונון ארוך).
מעבר לזה, אני לא מרגיש שיפור אבל רואה את הדופן וחושש.
ברור שישנם מכשולים נקודתיים שמצדיקים הורדה נוספת ( אני מדבר על הורדה "אוטמטית" בירידה לשטח).

ד ו ר ו ן
20-07-18, 21:30
דורון,
מה אתה רוצה שאני אוכיח?
אני הראשון שאומר פה שהוא לא יודע ושואל האם אפשר לסכם איזה חוקים.
טענת שמי שמצדד בהורדת אויר מדבר על תחושות וביקשת עובדות, אז החזרתי לך את נטל ההוכחה.


ברגע שאנחנו מסכימים שהורדת אוויר משפרת עבירות אבל מצד שני מקצרת את חיי הצמיג ובשלב מסויים.
לא מסכים עם קיצור חיי הצמיג אם זה נעשה. צורה הנכונה.
נכון זה לנפח לפני שעולים לכביש.
נכון זה לא להוריד במידה שהצמיג פחוס עד כדי שהגאנט נוגע בקרקע או שהאויר שנותר לא תומך במשקל הרכב.

כמה?
עם צמיג 31, אני מוריד כ-40% בקדמי וכ-30% מאחור ברכב עמוס.

בצבא, היינו מורידים כ-20%, או כמו שאמרו, ״עד שיש בטן לצמיג״.
אבל שם נדרש היה לשמר אופציה לנסיעה מהירה ועלייה על הכביש למקטעים בלי לעצור לנפח.

גם אם תוריד רק 20%, הרווחת נטו, אתה והרכב.






Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב42
20-07-18, 21:39
נשארנו עם שאלת ה sweet point שלך.
שווה שרשור נפרד "מה לחץ האוויר שזורם לכם הכי טוב בשטח ?"
אצלי בויטארה ארוכה (מתלים רכים) עם 235/75R15 אני לא מוריד אוויר מראש, פשוט כי מראש לחץ האוויר הוא 25 גם בכביש (במדבקה רשום 23)
בצ'רוקי (מתלים קשים) עם 33X10.5R15 אני מוריד מ- 30-33 בכביש לכ- 17 בשטח קל, בשביל הנוחות והפחתת הויברציות לבודי. אפשר גם הרבה פחות אבל אז ה- TPMS מתחיל לצעוק ואי אפשר לכוון לרף התראה נמוך מ- 15.

ד ו ר ו ן
20-07-18, 21:50
שווה שרשור נפרד "מה לחץ האוויר שזורם לכם הכי טוב בשטח ?"
אצלי בויטארה ארוכה (מתלים רכים) עם 235/75R15 אני לא מוריד אוויר מראש, פשוט כי מראש לחץ האוויר הוא 25 גם בכביש (במדבקה רשום 23)
.
זו טעות להתייחס למספר בלבד.
לרכב אחד 25 זה לחץ כביש ולאחר לחץ נמוך לשטח.
אצלי 24-25 זה הלחץ הנמוך בשטח בסרן האחורי.

אם הלחץ אויר הנכון לכביש בויטארה הוא 23, אז אתה מוריד ממנו.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב42
20-07-18, 21:57
זו טעות להתייחס למספר בלבד.
נכון, מסכים, ובדיוק זו הסיבה שרשמתי את סוג הרכב, קושי המתלים, מידת הצמיג ולחץ האוויר בשגרה בכביש.
אין בינינו ויכוח, ואני בעצמי הבאתי 2 דוגמאות שונות מאוד, לאותו נהג על רכבים שונים.

אני באמת צריך להסביר במפורש למה אני נוסע בכביש עם לחץ אוויר קצת גבוה מהמדבקה ??

ד ו ר ו ן
20-07-18, 22:13
אני באמת צריך להסביר במפורש למה אני נוסע בכביש עם לחץ אוויר קצת גבוה מהמדבקה ??
לא..

asafk
20-07-18, 23:02
יש כללי אצבע. תכף נגיע אליהם.
ויש אמירה - תופעה - אופנה - של להוריד כמה שיותר. אני יודע שזו טעות כי מי שכתב "לא עושים ניסויים" פשוט טועה. עבירות רכב קרקע ומכניקת אחיזה של צמיגים הם נושאים שנחקרו המון, אבל ממש המון.
הורדה מסיבית מדי לא מאפשרת לנהוג במהירות נורמלית, הלכה למעשה יוצרת קרעים בדופן הצמיג, דופקת את האחיזה כי מרכז המדרס באוויר ולא על הקרקע, מורידה את מרווח הגחון ופוגעת גם בנוחות הנסיעה.

כללי האצבע שאפשר למצוא בספרות הם להוריד ללא פחות מ 50 אחוז מלחץ הניפוח הרגיל בכביש, וגם זה בבוץ או דיונה עמוקה או אם כבר שקעת. לדרכי עפר / כורכר מורידים 10-15 אחוז, 20 אחוז אם לא נוסעים מהר, ולסלעים עוד טיפה. מעניין לראות לאילו לחצים מכויילות מערכות ctis ואני מוכן לרמוז לכם שלא מדובר במספרים חד ספרתיים.
אני אישית אחרי הרבה נסיונות ממליץ להעזר בכללי ה"קוביות" שפירטתי במדריך לקביעת לחץ אויר בצמיגים. זה עובד.

אסף.

zivo
21-07-18, 00:49
ואני רק אוסיף לדברי הצדיק :-)
מי שמשתמש בצמיגים שונים מהמקוריים, צריך לזכור את שתי הכתבות האלו (של הצדיק) -
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2927-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%99

קודם כל צריך לעדכן את הערכים לפי הצמיג החדש (מידות ו \ או סוג), ההוצאת אוויר בירידה לשטח מתייחסת לערכים האלו.

דרור ברלי
21-07-18, 23:32
כלל ספירת הקוביות לא תמיד עובד כי לכל מיני דגמי צמיגים יש קוביות בגדלים ומרווחים שונים.
בצמיגים שונים יש עוביי דופן שונים. לא כל צמיג מקבל את ה"לחיים" הפחוסות באותו לחץ.

לדוגמה, בצמיגי 31', טויו MT שהוא צמיג כבד עם דופן מאוד חזקה, מצריך הורדת אויר ממושכת יותר ללחץ מעט נמוך יותר מה-BF-MUD KM2, על מנת לקבל "לחיים" ולהתחיל לעבוד כמו שצריך.

להוריד כמה שיותר? לא. לא תמיד. זה באמת הורס את הצמיגים. מוריד מרווח גחון.

בסופה פתוחה שעמוסה בכ-200 ק"ג ציוד והיום על BF-KM2, אני נוסע בכביש בלחץ 30 מלפנים ו-32 מאחור. (בימי הטויו נסעתי על 27 מאחור ו-25 מלפנים). אלה ערכים שלדעתי אופטימליים לצריכת הדלק בכביש מבלי לפגוע יותר מדי בנוחות (עליה אחראים קפיצים טובים). כשאני נכנס לשטח אני מוציא החוצה את כל הונטיל ל-15 שניות. למה 15? ככה. כי זה "רבע דקה" שקל לי לזכור ומנסיוני, זה נוח לי. הלחץ יורד ל-20 PSI מאחור ו-18 PSI מלפנים וזה מצוין לטיול נינוח - נוחות הנסיעה והאחיזה משתפרות מאוד, הצמיג מקבל קצת "לחיים" אבל עדיין לא תחת סיכון וזה גם מאפשר התנהלות זהירה על כביש אם במקרה אין תחנת דלק עם משאבה תקינה בסביבה או שאני מתעצל להוציא קומפרסור...

אם זו זחילת סלעים, אני ארד ל-12-13 PSI. במכשולים שטומנים סיכון כמו מדרגת המרזבה, או בדיונה, ארד ל-10PSI.
פעם אחת ירדתי עם הטויו ל-7PSI בטיפוס של זהרת-אל-טובייק כי שם זה היה קריטי - 200 ומשהו מטרים של ג'בל בזוית של כמעט 30 מעלות, אדמה רטובה חלקלקה עם עשב רטוב... צל"ש או טר"ש, הצלחה (עם הרבה זיעה קרה) או איבוד אחיזה, התהפכות והתגלגלות ארוכככככה למטה... זה עבד, אבל האחיזה של הטויו בשטח היא באמת משהו מעולם אחר. אני בספק אם ה-BF שהם מעולים לפי כל קנה מידה, משתווים לביצועים האלה.

ואגב חתכים - בזמנו נחתכה לי הדופן המשוריינת של הטויו כבר בטיול הראשון שלהם. חתכון קטן, לא רציני, חיצוני בלבד, הצמיג המשיך לתת עבודה עוד הרבה זמן - אבל זה לימד אותי שאין בעולם אף צמיג שחסין בפני הדברים האלה - תמיד יימצא זיז סלע חד שיפצלח לכם את הדופן כמו תער של מנתח. ראיתי את זה קורה לשני צמיגי קופר STT בצד ימין של רכב שנסע לפני באחד הטיולים - שחיטה של ממש.

yoni_0000
22-07-18, 00:02
תסלחו לי עם הכללי אצבע.. אבל יש הרבה יותר מדי משתנים בשביל שתהיה פה אמת אחת.

סוג הצמיג, רוחב הג'אנט, סוג השטח שיכול להשתנות כל 10 מטר... תוריד 40% לחץ בקרוסאובר עם צמיגי כביש בשטח וסלעי ונראה לאן תגיע.. תוריד 60% בסיקס שלי באותם תנאים וסע לשלום. תוריד 80% בצמיגי קריפי קרולר של מקסיס עם ג׳אנט בידלוק וכנראה שתהיה בסדר.

כללי אצבע זה טוב כשאתה חדש או עוד לא מכיר את הסטאפ שיש לך. כשצוברים ניסיון לומדים שאפשר למתוח את הכללים הרבה יותר רחוק מהתו״ל.. וזה נכון לכל אספקט בתחביב הזה.

ניר ל
22-07-18, 00:07
אני אגב כתבתי ״הכי הרבה שאפשר״ ולא ״כמה שיותר״ , עם הדגמה קצרה למה הכוונה.
אם מורידים ללחץ של פנצ׳ר שבו הדופן מרוחה על הקרקע ומרכז הצמיג מתקפל פנימה - זה אומר שאי אפשר... אבל 10-20% מלחץ מלא בכביש נשמע לי מעט מדי בכל מקרה. נהגי הסופות הצבאיות שהיו מתלווים אלינו במילואים נסעו כמדומני על 45psi ו 35 psi , הם אמנם לא הרסו צמיגים, אבל כל עליה חולית בשטחי באלי״ש הייתה מפרקת להם טרנספרים ושאר ירקות, כנ״ל בלייזרים ועוד קודקודים שהיו מגיעים עם רכבי ה- ב׳ שלהם ולא מורידים מספיק אוויר.
אני גם זוכר היטב את המסקנות החכמות שהופקו אחרי כן - סופה ובלייזר זה חרא. בשטח רק גיפ אמריקאי ( ג׳פס) ...

דרור ברלי
22-07-18, 00:40
גם אני למדתי להתייחס לכל ה"מסקנות החכמות" של כל מיני גאונים במדים בעירבון מאוד מוגבל.

וזה גם למה התו"ל עם הקוביות לא תמיד מסתדר לי.

ניר ל
22-07-18, 08:42
קוביות אף פעם לא יצא לי לספור.
להוריד דקה- דקה ומשהו אוויר דרך וונטיל מכל גלגל, או השוס הכי גדול שפעם ירדנו כאן על מי שהזכיר אותו -
להוציא וונטיל ולחכות עד שמתחיל לשרוק. זה אף פעם לא זייף והוריד במהירות את כל הצמיגים ללחץ דומה ורצוי מבחינתי.

בדיוק ישבנו וצחקנו בטיול האחרון על כל הדברים המדעיים כביכול שנכתבו כאן לפני 20 שנה והפכו לתורת אלוהים חיים...

erezgur
22-07-18, 10:00
קוביות אף פעם לא יצא לי לספור.


לא למדתם חשבון עם בדידים? בשיטת הבדידים כל הזמן סופרים קוביות :)

יואב פולס
22-07-18, 10:04
אני סופר קוביות בבטן.
120485

-->