PDA

צפייה בגרסה מלאה : אינפוזיה לניקוי מזרקים - פאג'רו 2.8



ishc
02-08-18, 22:08
הפציינט פאג'רו 2.8 TD שנת 2000 עם 400 אלף ק"מ על השעון.
מנוע הוחלף ב-314289 ק"מ (שנת 2013)
משאבת סולר ומזרקים שופצו ב-340656 ק"מ (שנת 2014)
טורבו הוחלף לחדש ב-372866 (שנת 2016)
מהיום שהרכב אצלי בכל טסט מנדנדים על כך שהרכב מעשן, אני לא חושב שהעישון חריג ביחס לרכב דיזל ותיק.
לאחרונה חלה עליה בתצרוכת הדלק מ-1:6.5 (נסיעה בעיקר בעירוני, צמיגי שטח מלא, גגון, רכב עמוס באופן קבוע) ל-1:5.
אין ירידה בכוח או בסחיבה (תכלס אף פעם לא היה כוח או סחיפה בפאגרו 2.8 ;)
הומלץ על פירוק ושיפוץ או החלפת מזרקים.
מכיוון שהרכב עבר שיפוץ מזרקים ומשאבה לא כל כך מזמן וסה"כ נוסע יפה ובעקבות השרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108658-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%9F-%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%A4%D7%98%D7% 95%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%9B%D7%A9%D7%9C)החלטתי להזמין מחו"ל את התכשיר של LIQUI MOLY לניקוי מערכות הזרקה בדיזלים (קישור לתכשיר (https://www.amazon.co.uk/Liqui-Moly-1811-Diesel-Purge/dp/B004X631O4))
בסרטון הבא (https://www.youtube.com/watch?v=Bgg3Y2vzWes) יש הסבר על איך לבצע את האינפוזיה למערכת הדלק אבל כמו שרואים ברכב הפולסוואגן שעליו מדגימים בפילטר הסולר ישנם 4 צינורות, שניים שמגושרים יחד ושניים שמוכנסים לתוך מיכל התכשיר.
אצלי בפאג'רו יש רק זו צינורות בפילטר הסולר, אחד שמגיע ממיכל הדלק והשני הולך למשאבה (תמונה של בית הפילטר מצורפת) ולכן אני לא מבין איך לחבר את ה"אינפוזיה".
נא לא להיכנס לדיוני שמן נחשים, קיבלתי כמה וכמה המלצות לגבי שימוש בתכשירים ייעודיים ע"י שני מכונאים שעוסקים הרבה בעולם הדיזל ולפני שאני שופך לא מעט כסף של שיפוץ מזרקים ואולי משאבה נראה לי ששווה להשקיע 110 ש"ח שעלה לי המיכל.

נדב ש.
02-08-18, 22:25
שיפוצי מזרקים לא מחזיקים הרבה...

לדעתי אתה יכול לשפוך את התכשיר ישירות לתוך הפילטר ולתת למנוע לעבוד, תקבל אותו אפקט.

opl
02-08-18, 22:25
אני לא בעד אבל אם הייתי אז הייתי מנתק צינור כניסה לפילטר, ממלא את החומר למיכל כלשהו (מה יחס הדילול שצריך? אני לא הייתי מריץ נקי) מכניס צינור דלק לתחתית המיכל, מפמפם בפומפה של בית הפילטר - למזרקים יש קו עודפים - את המוצר מריצים סרק או בסל"ד מסויים? הייתי שוקל לחבר את צינורית העודפים (בעזרת צינור דלק R6) גם למיכל וככה לא לאבד מהחומר שאחרת חוזר לטנק הדלק.

נקודות אחרות לייחוס;
EGR מנותק?
מה מצב מסלול היניקה? סעפת, טינופת באינטרקולר וכו.
האם מישהו ביצע כיוון לבורג העליון שעל המשאבה? לרוב משפצים עושים זאת ככה הלקוח פתאום מרגיש את הרכב חיי יותר ובטוח שהשיפוץ מוצלח.
בטוח שזה לא מכון שברגיל שלו מכשיל כל דיזל שטח 2-3 בשביל הכסף?

ishc
02-08-18, 22:32
EGR מבוטל
לגבי המכון אני מניח שכן
אני יודע שיש דעות לכאן ולכאן, אני מוכן לקחת סיכון.
אם ראית את הסרטון הוא מדבר על קו העודפים, אבל איפה הוא אצלנו?
אינטרקולר עבר ניקוי כאשר הוחלף הטורבו.
אין לי מושג מה מצב הסעפת יניקה, אני משער שלא מדהים, אבל אני יכול לחפש אם היא עברה ניקוי אי פעם.
בשלוש שנים שהרכב אצלי אין שינוי בסחיבה רק בתצרוכת הדלק.
פילטר אויר אגב, חדש מהטיפול האחרון ביוני (לא היה שינוי הצריכה). פילטר סולר מקורי הוחלף לפני כמה ימים ועדיין אין לי אינדיקציה אם זה השפיע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
02-08-18, 22:54
שיפוצי מזרקים לא מחזיקים הרבה...

לדעתי אתה יכול לשפוך את התכשיר ישירות לתוך הפילטר ולתת למנוע לעבוד, תקבל אותו אפקט.

בפאג׳רו זה מזרק פשוט, אם מחליפים דיזה וטבעות אטימה אני לא מבין כל כך למה שיפוץ לא יחזיק.
אבל נעזוב את זה.
זה לא אותו אפקט כי אז החומר נמהל ופה מדובר על להריץ אותו נקי בסל״ג משתנה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

opl
02-08-18, 22:55
למצוא את קו העודפים זה קל. תסתכל על המזרקים. יש קו מתכת שרץ בינהם. יוצאת ממנו צינורית גומי - זה זה.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ishc
02-08-18, 23:00
מ-0:39 הוא מסביר על החיבור, קו של הדלק ועודפים מחוברים יחד וקו הזנה ועודפים מחוברים יחד.

קו של מיכל הדלק וההזנה אלו שני הצינורות שמתחברים לפילטר סולר, עודפים של ההזנה זה מה שעל המזרקים אבל איפה העודפים של המיכל סולר?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-08-18, 23:04
בלי ניתוק קו העודפים זה בזבוז של החומר.
קו ההחזר מוציא ספיקה גבוהה למדי.

השתמשתי בחומר הספציפי, נרכש בארץ.
כ-90שח.

אתה שופך את החומר לחצי קנקל שקוף, מנתק מהפילטר סולר את צינור ההזנה למשאבת הסולר, ומכניס אותו לקנקל.

מנתק את צינור העודפים ומנתב אותו גם לקנקל.
מניע את האוטו ונותן לו לעבוד על סרק.
יש הממליצים אחרי כמה זמן להעלות סלד לדקה-שתיים ולהחזיר לסרק.

לוקח כ20דק של עבודה בסרק.

בלי לנתב את צינור העודפים זה 5דק..

opl
02-08-18, 23:05
ראיתי את הסרטון. אין לי מושג במה הכוונה של עודפים של המיכל... יש לפני הפילטר, אחרי הפילטר ועודפים למיכל... איך תדע מתי נגמר החומר כדי לכבות מנוע? הייתי שופך למיכל שקוף.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ishc
02-08-18, 23:11
בלי ניתוק קו העודפים זה בזבוז של החומר.
קו ההחזר מוציא ספיקה גבוהה למדי.

השתמשתי בחומר הספציפי, נרכש בארץ.
כ-90שח.

אתה שופך את החומר לחצי קנקל שקוף, מנתק מהפילטר סולר את צינור ההזנה למשאבת הסולר, ומכניס אותו לקנקל.

מנתק את צינור העודפים ומנתב אותו גם לקנקל.
מניע את האוטו ונותן לו לעבוד על סרק.
יש הממליצים אחרי כמה זמן להעלות סלד לדקה-שתיים ולהחזיר לסרק.

לוקח כ20דק של עבודה בסרק.

בלי לנתב את צינור העודפים זה 5דק..

למה השתמשת?
לטעמך עזר?
אשמח לדעת איפה קנית בארץ

תודה על ההסבר, שבוע הבא אריץ את החומר כנראה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-08-18, 23:18
מאד דומה לסיבות שציינת.
השתמשתי כי היה יותר עישון מהרגיל בתאוצה.
צריכת הדלק עלתה קצת.

כן, עזר.

נרכש בחנות חלפים ברחובות, אם עוזר.

-->